تا چندی پیش هیوندای ix35 (که در برخی کشورها با نام توسان شناخته میشود) حاکم بازار شاسی بلندهای کوچک و شهری ایران بود و تنها دو رقیب عمده یعنی سوزوکی گرند ویتارا و کیا اسپورتیج را در برابر خود می دید. ولی با ورود تویوتا RAV4 خریداران زیادی به شک افتادهاند که کدام را انتخاب کنند. در ادامه قصد داریم این دو خودرو را مقایسه و تست کنیم.
به سراغ ix35 میرویم. سامانه ورود بدون کلید را فشار داده و درها باز میشود. به علت ارتفاع کم، سوار شدن راحت است. فرمان به خوبی در دست جای میگیرد. دکمه استارت را فشار میدهیم و موتور خودرو با صدای نسبتاً کمی شروع به کار میکند.
موتور ix35 چهار سیلندر ۲.۴ لیتری بوده و قدرتی ۱۷۵ اسب بخاری و گشتاوری ۲۲۷ نیوتون متری دارد. پس از فشردن پا روی پدال خودرو به آرامی حرکت میکند. به گفته سازنده شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۱۰ ثانیه میباشد. سرعت گیرها را به راحتی پشت سر میگذاریم و سیستم تعلیق ix35 به خوبی عمل میکند. سپس زمان تست سرعت میرسد. پدال را تا ته فشار میدهیم و خودرو شتاب میگیرد. اگر کمی حوصله کنید خودرو به سرعتهای بالاتر میرسد.
ارتفاع rav4 نسبت به ix35 بیشتر بوده. پس از ورود به خودرو راحتی صندلیهای تویوتا را احساس خواهید کرد. دکمه استارت را فشار میدهیم و خودرو با صدای کمی روشن میشود.
پیشرانه RAV4 4 سیلندر ۲.۵ لیتری بوده و میتواند قدرتی معادل ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۳ نیوتون متری تولید کند. با گاز دادن خودرو با شتاب خوبی به راه میافتد و برای رسیدن به سرعتهای بالا نگرانی زیادی وجود ندارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹ ثانیه میباشد.
در این بخش سیستم تعلیق ix35 بهتر از rav4 بود در حالی که شتاب و پیشرانه rav4 عملکرد بهتری داشت.
فضای داخلی
با ورود به ix35 فرمان و کنسول چرمی توجه شما را جلب میکند. داشبورد از پلاستیک با کیفیت ساخته شده در حالی که تویوتا داشبوردی با چرم دوخته شده دارد و ادوات داخلی با کیفیتتر از ix35 جلوه میکند. امتیاز این بخش قطعاً در اختیار rav4 میباشد.
آفرود
از شهر خارج میشویم و وارد جادهای سنگلاخی میشویم. اولین چیزی که باعث آزار شما در ix35 میشود ارتفاع کم و سیستم تعلیق بیش از حد نرم آن است که با کمترین تغییر ارتفاع، کف خودرو به سنگهای روی زمین گیر میکند. در rav4 به علت ارتفاع زیادتر شاهد این مشکلات نیستیم. آفرود با هیوندای نرمی و راحتی بیشتری دارد در حالی که آفرود با تویوتا به شما امکان میدهد از مناطق ناهموارتری بگذرید. امتیاز این بخش به هر دو خودرو تعلق میگیرد.
هیوندای IX35 مصرف سوختی معادل ۹.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و تویوتا RAV4 مصرفی ۹ لیتری در ۱۰۰ کیلومتر دارد.RAV4 امکاناتی مثل کنترل پایداری، سیستم ضد لغزش، سیستم تقسیم نیرو، امکان انتخاب دو حالت اکونومی برای مصرف کمتر و حالت اسپرت، گرمکن جلو، شیب سنج، سیستم تهویه اتوماتیک و… دارد.
IX35 امکاناتی مانند، سقف پاناروما، استارت بدون کلید، گرمکن صندلیهای جلو، صندلی برقی، سیستم ارتباطی بلوتوث و … دارد.
ایمنی
هر دو خودرو به صورت استاندارد سیستم ABS دارند و بسته به مدل، از تعدادی ایربگ بهره میبرند.
طبق بررسیهای NHTSA و IIHL این دو خودرو در تمامی تستها، عملکردی مشابه داشتهاند. به طوری که هر دو خودرو در تصادف جلو ۴ ستاره و در تصادف از کنار موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شدهاند.
در آخر قضاوت پایانی و تعیین برنده را بر عهده شما، خوانندهی عزیز میگذاریم. ممکن است امکانات این دو خودرو در کشورهای مختلف متفاوت با خودروهای موجود در ایران باشد.
از مالکین محترم آقایان رنجبر و حیدری نیز متشکریم.
مسعود
۹ دی ۱۳۹۲سلام
خودرو مثل اسبه . اسب از 10 ملیون تومن هست تا 5 ملیون دلار . میدونین فرقش چیه ؟
اصالت
تویوتا اصالت داره . در حالی که هیوندای بازاریه .
90 درصد رو4 های 10 سال گذشته در جاده های امریکا هنوز تردد می کنند و این خودرو جایزه گرفته .
در حالی که هیوندای همه ماشیناش سر 5 سال حداکثر دخلش اومده .
یه نگا به دست دوم های روزنامه همشهری بندازید .
همه هیوندایا حدود 50 . 60 هزار فروشندن
اما تویوتا 170 . 200 هزار .
به نظر شما چرا اینجوریه ؟
آرمین 66
۹ دی ۱۳۹۲راو 4 خیلی بهتر از ایکس 35 ایه هم از فنی هم از نظر نرمی تو هوا میخوره ایکس 35 رو
offroader
۹ دی ۱۳۹۲جالیه در بخش آفرود امتیاز رو می ده به هردو. نویسنده عزیز کسی که می ره آفرود دنبال راحتی نیست. دنبال اینه که از جاهای صعب العبور رد شه. پس اینجا برتری با rav4 هست.
زیگما
۹ دی ۱۳۹۲شما سوار رونیز شدی؟از دیوار راس میره بالا.ولی از بس تعلیقش ضعیفه کمرت نابود میشه تو آفرود! (تجربه شخصی)
mammad
۱۶ دی ۱۳۹۲اصلا ارم تویوتا می ارزه به خود ماشین هیوندا
وهیوندا هم خشکله وملس است
ولی تویوتا قیافه ی با اصالت دار داره
مهرداد دریفت
۱۸ دی ۱۳۹۲دوستان اصلا خیوندا رو با تیوتا مقایسه نکنید هیوندا درسته که ظاهر زیباتری داره اما این سلیقه ایه من بشخصه طرح های نیوتا رو بیشتر دوست دارم . هیوندا مثله یه دختر جلف و عمل کرده میمونه و با بزک دوزک خودشو خوشگل جلوه میده ولی نه خونه داری بلده نه اشپزی . ولی تویوتا مثله دختری میمونه با چهره ای معمولی وفادار و بدور از تجمل گرایی و بساز . ببینید من بلوچ هستم تو منطقه ما تنها خودرویی که توی دمای 60 درجه دوام میاره تویوتاس اینجا اکثران ماشیناشون تویوتاس و به کره ای بچشمه اسباب بازی نگاه میکنن . اینجا ماشین تویوتا های 2000 قدیم رو تا 100 میلیون هم میخرن واسه کاراییش . ماشینی مثله هیوندا خیلی سوسوله و بدرد هوای خنک و اسفالت و کارای نرم خوبه . یه ازرا اوردیم اینجا توی 3 ماه با رانندگی ما یاتقان زد . ولی تیوتا واقعا مرده و ادم رو لنگ نمیزاره .من خودم با تیوتا 1992 تک کابین با بار توی شوره جاز موریان بار میبردم با سرعت 180 به بالا . کلا موارد مصرف تویوتا با هیوندا فرق میکنه . هیوندا واسه یکی خوبه که باهاش از خونه رفت بیرون نیم ساعتی یک بار مامانش زنگ میزنه حالشو میپرسه . شمایی که میگی هیوندا .. لطفا بهترین مدلی رو که میشماسید بیارید منطقه ما منم با یک تیوتا میام .. ببینم چطور میتونید پا به پای تویوتا بیایید . در کل هیوندا رو باید با کیا و محصولات جدید چینی مقایسه کرد . تیوتا یک اسطوره است . من الان 32 سالمه و از کودکی با برند تویوتا بزرگ شدم . دوستی که گفت یه لند کروز دیده که تو سربالایی دود کرده پس تویوتا خوب نیست .باید بگم خیلی بچگانه مقایسه میکنید . این که نشد دلیل . خلاصه اینکه هیچوقت سعی نکنید هیوندا رو حتی نزدیک به کمپانی معظمه تیوتا بیارید چون تیوتا یک شرکت کاملا متشخص است و برای همین دنباله طراحی های سوسلی نیست .. شیک با دوام و موقر .. یاحق
امیرارسلان
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳آقامهرداد این را بدون که فقط تویوتا با اصالت نیسب بلکه هیوندا هم اصالت و احترام بالایی دارد.تازشم امکانات بیشتر وبهتری داره.البته درسته که این ماشین به درد کوه و کمر نمیخوره ولی همینطور که خودت گفتی قیافه-امکانات و کاربرد بیشتر و بهتری دارد. با تشکر از نظر شما
سینـ طا
۸ خرداد ۱۳۹۳البته هر کس با توجه به نیاز و استفاده خودش ماشین میخره. برادر بلوچ ما نیاز به آفرود داره ولی اونی که 3 سالی یکبار ماشینش جاده خاکی رو نمی بینه ، چه نیازی به ماشین گرانتری داره که مزیت آفرودش نسبت به آنرود آن بیشتر باشه؟
مهرداد دریفت
۱۹ دی ۱۳۹۲مدیر چرا نظرات من رو نمیذاری ؟؟
علی
۲۱ دی ۱۳۹۲خودروسازان ژاپنی همیشه سر تر از کره ای ها بودن
اگر تاریخ کیا هیوندا را مطالعه کنید میبینید پیشرف چشمگری
داشتن وبه ژاپنی ها نزدیک شدن اما راو۴، ix۳۵ بنداز اشغالی
کیا اسپرتیج بخر
کیا لایک
هیوندا دیسلایک
علی
۲۱ دی ۱۳۹۲خودروسازان ژاپنی همیشه سر تر از کره ای ها بودن
اگر تاریخ کیا هیوندا را مطالعه کنید میبینید پیشرف چشمگری
داشتن وبه ژاپنی ها نزدیک شدن اما راو۴، ix۳۵ بنداز اشغالی
کیا اسپرتیج بخر
کیا عالی
هیوندا باقالی
علی
۲۱ دی ۱۳۹۲کیا عالی
هیوندا باقالی
تویوتا جای خالی
امیرارسلان
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا علی این را بدون که هیوندا و تویوتا اصالت و همچنین کارنامه های بهتری نسبت به کیا دارند هم از نظر قیافه و امکانات و هم از نظر تنوع محصولات. با تشکر از نظر شما
mammad
۲۱ دی ۱۳۹۲دوستان ی سوالی داشتم جدا از این موضوع
چراتویوتا روی ماشین پرادو txlش سانروف نگذاشته؟؟؟؟؟؟؟؟
بعدشا میتسوبیشی و هیوندا وکیا وهوندا روی ماشیناش سقف شیشه ای {پاناروما}گذاشته ولی تویوتا نمی گذاره
soltan
۲۸ بهمن ۱۳۹۲سقف تمام شیشه پاناروما باید از جنش و مواد خیلی مرغوب باشه و گرنه در ایمنی خودرو تاثیر منفی داره و در زمان تصادف به راحتی می شکنه و می ریزه رو سر سرنشینا به خاطر همین سقف پاناروما با کیفیت و ایمن از 1000 دلار گرونتره و روی هر خودرویی ارزش ارائه به عنوان آپشن رو نداره و روی خودروهای 20000 دلاری نمی گذارند . خیلی از برند های معروف همین طورند و سقف پاناروما ندارند مثل بی ام و
کیا و هیوندا هم کاری به ایمنی خودرو ندارن و وفقط به ظاهرش اهمیت می دهند به خاطر همین روی خودروهای 15000 دلاریشون حتی پاناروما می گذارند .
امیرارسلان
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا سلطان بدون که تمام ماشین های هیوندا دارای سقف پاناروما نمیباشند مانند هیوندا توسان که برای ایمنی بیشتر دارای 10 ایربگ-هشدار برای سرعت بالا – هشدار برای نبستن کمربند ایمنی-کنترل کروز-کنترل سرعت در سراشیبی و کنترل سرعت در پیچ ها میباشد. با تشکر از نظر شما
رضا احمدى
۶ اسفند ۱۳۹۲راو4رو از نزدیک دیدم،جلوش خیلى خوشکله ولى اگزوزش میتونست زیباتر باشه.در کل ارزش خریدن رو داره.
علی
۸ اسفند ۱۳۹۲اینجا همه عشق تویوتا هستند؟؟؟؟ من تویوتا هم داشتم. مث گوشی Apple میمانه. پول الکی دادن مثلا آریون که 290 میلیونه 90 میلیون بیشتر نمیارزه با اینکه من واقعا عاشق آریونم
کیا
۱۱ اسفند ۱۳۹۲ژاپن همیشه خودرو سازای بهتری داشته ولی خداییش این هیوندای توپه
محمدرضا
۲۶ اسفند ۱۳۹۲سوار هیچ کدوم نشدم نظر خاصی هم ندارم اما خدایی داخل rav4 خییییییییییییییییییییییییییییییلی زشته…اصلا یه وضعی…
محمدرضا
۲۶ اسفند ۱۳۹۲دریچه کولر هاش عینه مال پیکان میمونه
علی-اهواز
۳ فروردین ۱۳۹۳ماشین فقط تویوتا
تنها ماشینی که توی دمای 60 درجه خوزستان مثل مرد کار میکنه و آخ نمیگه
در مورد موتور تویوتا نوشته:
قلبی کم توقع و وفادار
فرزاد
۳ فروردین ۱۳۹۳بچه ها من یک تویوتای ۲ اف مدل۸۳ خریدم۴۰ میلیون هیچکدوم از کره ای های الان نمیتونن پا به پای اون تو افرود بیان .بعد از چندین میلیون کیلومتر کارکرد هنوز اتاقش بیسروصداست و فرمونش هیچ لرزشی نداره.خودتون قضاوت کنید که چرا این ماشین با این مدل اینقدر گرونه
فرزاد
۳ فروردین ۱۳۹۳کسیکه نویوتا سوار شده باشه میدونه ما چی میگیم.یه ۲ اف سالم اونو الان ۴۰ میلیون نمیدن
ارشیا
۱۸ فروردین ۱۳۹۳تویوتا بهترینه من دو سال پیش کمری 2007 خریدم 40 میلیون تو کابینش که اصلا صدا نداره با این همه کارکرد فقط چنتا نقص فنی پیدا کرد که اونم مال این بود کا مالک قبلیش اصلا از مراقبت نکرده بود خیلی ماشینو خراب کرده بود الانم 150000 تا کارکرد داره . من تویوتا روفور دیدم واقعا یه کراس اوور دوستاشنی و خوبه خیلی جمع و جوره از این هیوندا خیلی بهتره جمعا زنده باد ژاپن ولی باید این ماشین با asx مقایسه میشد هیوندا که اصلا در حد این نیست
علي
۱۹ فروردین ۱۳۹۳دوستان طرفدار هیوندا و کیا نکته ای رو در نظر بگیرند که نمی شه با بازار ایران و فکر ایران رقیب برای تویوتا تراشید . ایرانی ها بیشتر شهرام شپره حال می کنند تا فرهاد مهراد اما شهرام شپره رقیب نیست
من هم طرفدار سینه چاک تویوتا نیستم اما وقتی ماشین تویوتا رو میبینی باید کلاهتو به احترام صدها مغز متفکر برداری و بدونی فرای دوست داشتن این ماشین از زیر بوته نیومده
یه تویوتای ۲۰۰۶ رو در نظر بگیرید چراغ پشت اون به نظر خیلیا زشته حداقل ۵ ماشین بعد اون همون طرحو کپی کردند ماشینهایی که همه یک نسل جلوتر بودن
همین وضع رو در مورد روفور هم خواهید دید به زودی !
راستی دوستای تویوتا سوار روفور خریدم ماههههه
علی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان من یه ix35دارم میخوام بایه موهاوی ۲۰۱۱_۲۰۱۲معاوضه کنم.حالا میخواستم بدونم اگر موهاوی مدل پایین رو بگیرم بهتره یا یه راو ۴صفر بخرم بهتره.لطفا اگر نظرتون موهاوی ++++++++واگر نظرتون راو۴_ _ _ _ _ _ _بدید.
محمود
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳کلا تویوتا حرف نداره ؛ پوز هیوندا رو زده
سعید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳قطعا محصولات تویوتا از لحاظ استحلاک و استحکام و شرایط اب و هوایی از محصولات هیوندای بهتره. همینطور که محصولات المانی از راپنی خیلی بهتره . ولی انصافااین رو فراموش نکنید. اول اینکه توی کشور ایران نه تنها ماشین بلکه بقیه ی محصولات هم علاوه بر کیفیت پول برند رو هم میگیرن . دوم اینکه خودروی تویوتا در مقایسه با کره ای قیمت گرانتری داره و سوم اینکه اتوموبیلهای کره ای با سرعت زیادی رو به پیشرفت هستند برای همین توی امریکا که بهترین خودروها به اونجا فرستاده میشه تونستن بازار خوبی به خاطر خودروهای استاندارد داشته باشن که طبیعتا کسب این موفقیت به این سرعت کار اسانی نیست
سعید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳قطعا محصولات زاپنی از لحاظ استحلاک و استحکام و شرایط اب و هوایی از محصولات کره ای بهتره. همینطور که محصولات المانی از راپنی خیلی بهتره . ولی انصافااین رو فراموش نکنید. اول اینکه توی کشور ایران نه تنها ماشین بلکه بقیه ی محصولات هم علاوه بر کیفیت پول برند رو هم میگیرن . دوم اینکه خودروی تویوتا در مقایسه با کره ای قیمت گرانتری داره و سوم اینکه اتوموبیلهای کره ای با سرعت زیادی رو به پیشرفت هستند برای همین توی امریکا که بهترین خودروها به اونجا فرستاده میشه تونستن بازار خوبی به خاطر خودروهای استاندارد داشته باشن که طبیعتا کسب این موفقیت به این سرعت کار اسانی نیست
محمودف
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوستان تویوتا سوار؛ لطفا نظرتون رو در مورد هایلوکس تک کابین 2700 و کمری GLX بگید
msb
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳یعنی هرکی بخواد تویوتارا با هیوندا مقایسه کنه مثل اینه که بخواد سه پاچه را با پارس مقایسه کنه
AUDI R8
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود
واقعا کسی پیدا میشه هیوندای رو ترجیح بده به تویوتا
مهدي
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام اول عرض کنم اصلا راو ۴با ای ایکس ۳۵ قابل غیاس نیست و در حد راو ۴نیست ولی در هر صورت وقتی پدرم قصد خرید یک ماشین را داشت من حدود دو ماه وقت خود صرف کردم و در آخر یک دستگاه راو۴فول آپشن خریداری کردیم
در بین گزینه های ما ای ایکس۴۵ کیا موهاوی و لکسوس ای اس ۳۵۰بود که بخاطر۱شاسی بلندی ۲به خاطر اصالت ۳به خاطر امکانات وقدرت موتور راو ۴ خریدیم
و حال پس از حدود ۲بدون هیچ مشکلی به ۱۰۰۰۰کیلو متر رسیده
حالا در مورد رانندگی ۱در حالت نرمال قدرت چشمگیری نمایان میکند و در حالت eccoرانندگی نرم و راحتی به راننده میدهد و در حالت sportسواری با شتاب و سریعی میدهد به طوری که در سرعت بالای ۱۶۰کیلو متر انگار نه انگار سرعتی. بالا در حال حرکت است.
در آخر رانندگی در کویر لوت پا به پای لندکروز میرفت
امکانات داخل صفحه نمایش بزرگ ۱۱باند شیشه شور چراغ ها صندوق برقی صندلی برقی امکان عقب و جلو رفتن صندلی عقب مانند جلو حسی تازه به سرنشینان می دهد و صندوق بار بزرگ که در آن چند باری نشته ام و راحتی کامل که امکان داشت هفت نفره شودتعویض دنده بسیار عالی وسواری خوبی نسبت سانتافه(ای ایکس۴۵)دارد که آن را میخورد و اگر ماشینی میخواهید با کلاس و اصالت و پر قدرت که سال های سال پابه پای شما می آید بهترین انتخاب است
amir
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا نمیدونم چرا این دو تا رو باهم قیاس کردن راو4 از سانتافه 2014 هم خیلی سر تره چه برسه به این. ix35 باید با اسپورتیج قیاس شه.
مهدي
۶ شهریور ۱۳۹۳به نظر من از اسپورتیج هم خیلی سر تره اصلا قابل قیاس نیست تویوتا این ماشین رو فرستاد برای اینکه بازار اس یو وی های متوسط رو بگیره و واقعا توی این بازار حرف اول روو میزنه
ارشیا
۷ خرداد ۱۳۹۳چرا نویسنده اینجوری نوشته کجا سیستم تعلیق آی ایکس 35 نرمه من یه بار پشتش نشستم داشتم میمردم از کمر درد اتفاقا به نظر من rav 4 نرم تره و راحت تره ارتفاع اش هم چندان از ix35 بلند تر نیست خیلی مبالغه کرده ولی در کل rav 4 خیلی بهتره