نویسندگان وبسایت CarBuzz به میامی فلوریدا و برای معرفی جنسیس GV80، اولین شاسیبلند این لوکس ساز کرهای دعوت شده بودند. اگرچه آنها فرصت راندن این خودرو را نداشتهاند اما زمان کافی برای نشستن در کابین و بررسی اولیه آن وجود داشته است. آنها معتقدند GV80 از نظر اشرافیت در این کلاس پیشرو خواهد بود، همان چیزی که کیا تلوراید و هیوندای پالیسید در مدلهای رده میانی انجام دادهاند. بخشی از موفقیت بالقوهی GV80 به کابین فوقالعادهی آن مربوط خواهد شد. آنها ۵ ویژگی مهم کابین GV80 را ذکر کردهاند که آنها را با یکدیگر مرور میکنیم.
- سیستم اطلاعات سرگرمی جدید
سیستم اطلاعات سرگرمیای که هماکنون در محصولات جنسیس بکار میرود کاملاً کفایت میکند؛ اما در این کلاس خودرویی همواره فضا برای بهبود وجود دارد. GV80 از سیستم بهروزتر با صفحهنمایش بزرگتر ۱۴.۵ اینچی استفاده میکند. البته هنوز هم عملکرد لمسی برای دسترسی سریع وجود دارد. احتمالاً اکثر رانندگان از دکمه کنترلی جدیدی استفاده خواهند کرد که ترکیبی از دکمههای مستقیم و تاچ پد شیشهای میباشد.
این سیستم مشابه نمونههای بکار گرفته شده توسط آکورا و لکسس است اما سیستم اطلاعات سرگرمی جنسیس خلاقانهتر بوده و حواسپرتی کمتری دارد زیرا تنها از حرکت انگشتان راننده استفاده میکند؛ و به عنوان سنت جنسیس، GV80 دارای دکمههای فیزیکی مناسب برای دسترسی به نقشه، ناوبری، رادیو و… میباشد.
- چرم دوخته شده
اگر خواهان خرید خودرویی با کابینی لوکس هستید چرم بخش جداییناپذیر آن خواهد بود. این دقیقاً همان چیزی است که در جنسیس GV80 دیده میشود. شاید مدلهای پایه همان میزان حس اشرافیت مدلهای فول را نداشته باشند اما نمونهی تست شده کاملاً سطح بالا بوده است. صندلیهای چرمی با دوخت های الماسی در ردیف اول و دوم دیده میشوند و حتی پد چرمی روی کنسول مرکزی و برای استراحت زانوی سرنشینان وجود دارد. در تریم های فول تر، صندلیها دارای عملکرد گرم و سرد شونده بوده و صندلیهای ردیف اول حتی به ماساژور نیز مجهز شدهاند.
- صفحات نمایش زیاد
بسیاری از خودروسازان در حال استفاده از صفحات نمایش دیجیتال بجای پشت آمپرهای سنتی هستند. هیوندای هم با پالیسید و سوناتا این روند را شروع کرده و حالا نوبت به جنسیس رسیده است. ما شانس زیادی برای بازی با پشت آمپرهای دیجیتالی GV80 نداشتهایم اما طراحی آنها بسیار خوب به نظر میرسد.
صفحهنمایش مرکزی هم طراحی زیبایی داشته و از همان طراحی آشنای هیوندای، کیا و خود جنسیس سود میبرد. برخی کنترلهای سیستم تهویه جای خود را به صفحه لمسی دادهاند اما جنسیس اشتباه نکرده و همچنان تنظیمات دما و نظایر آن بهصورت سنتی انجام میشوند.
- کنگرهدار کردن متریال
وقتی بحث لاکچری بودن کابین مطرح میشود جزئیات اهمیت دارند. جنسیس نهایت دقت را در کابین GV80 اعمال کرده است. تمامی بخشهای دربرگیرنده اهرمها و دکمهها دارای کنگره هستند. در حقیقت فرایند ایجاد الگوی کنگره و دندانه مانند روی سطوح را میگوییم که منجر به ایجاد سطوح باکیفیتی در سراسر کابین شده است. این طرح خاص به همراه چرم، چوب و شیشه باعث ایجاد فضای هیجانانگیزی شده است.
- اشرافیت برای همه
GV80 دارای صندلیهای ردیف اول و دوم گرم و سرد شونده است. حتی شاسی بلندهای گرانقیمتی همچون مرسدس بنز GLE و ب ام و X7 فاقد صندلیهای ردیف دوم تهویه دار هستند؛ بنابراین شما صرفنظر از نوع صندلی در GV80 احساس راحتی خواهید داشت. البته ردیف سوم صندلیها برای افراد بالغ خیلی راحت به نظر نمیرسد اما خب هیچکدام از شاسی بلندهایی با این ابعاد صندلیهای ردیف سوم جاداری ندارند. البته دسترسی به ردیف سوم صندلیها با فشار یک دکمه انجام میشود.
MAHDI
۱۳ بهمن ۱۳۹۸خیلی هم عالیییییی
ممد ژانگولر
۱۳ بهمن ۱۳۹۸جنسیس از روزی که شروع کرد همیشه جز زیباترین داشبوردها بوده و این خیلی جالبه
Ferrari Fxx K Evo
۱۳ بهمن ۱۳۹۸قطعا در اینده ای جنسیس به برندی صاحب نام تبدیل خواهد شد.
Abbas.Lambo
۱۴ بهمن ۱۳۹۸آقا نوید لاستیکاش که گردن کپی از چه خودرو ساز معظمیه؟?
MAHDI
۱۳ بهمن ۱۳۹۸پدال جان مطمعنی ب ام و X7 و مرسدس GLS ردیف دوم صندلی هاشون تهویه نداره!!!!!
من از GLS خبر ندارم اما نه تنها صندلی های ردیف دوم ب ام و X7 تهویه داره بلکه صندلی های ردیف دوم و سوم هم گرمکن دارن به همراه کنترل تهویه و تنظیمات !!!
نمیدونم شاید هم منظور شما چیزه دیگه است!!!!
MAHDI
۱۳ بهمن ۱۳۹۸البته من بجای GLE نوشتم GLS
شاهین
۱۳ بهمن ۱۳۹۸سلام
احتمالا منظور نویسنده استفاده از این تجهیزات بصورت استاندارد هست که شاید تو جنسیس تو ردیف دوم هست و تو بنز و ب ام و نیست.
ارادت
farshad
۱۳ بهمن ۱۳۹۸با رقیبایی که دارن ارباب اسکی ها بعیده ب جایی برسه مخصوصا اینکه از نظر عملکرد به پای آلمانیا و ژاپنیام نمیرسن
سجاد
۱۴ بهمن ۱۳۹۸هیچ ادم عاقلی منکر یک بودن بنزو بی ام و امریکاو.. نیست ولی خدایی اسکیی نرفته اگرم باشه خیلی کمه تعصبو بزار کنار یا حسادتو که چون ما زودتر شروع کردیم اما هیچ نشدیم چشم پیشرفت کره ای ها و یا هر جایی دیگرو نداشته باشیم..
بنظرم کابینش فوق العادست نهایت فرمونش که فقط یه خط افقی داره یجوریه که شاید بیشتر نظرم سلیقه ای باشه
جالبه اون کنسول وسطم انگار از زیر راه داره و خالیه :)
Dante
۱۳ بهمن ۱۳۹۸بنتلی فیک
net
۱۳ بهمن ۱۳۹۸فقط کابین یکپارچه مشکی ایودی a8 مدل ۲۰۱۹.صندلی گرم شونده و سرد شونده خوب تکنولوژی هست چون در تابستان باعث میشه که سرنشینان زیرپایشان و پشت کمر گرم نشود و عرق نکنند و در زمستان هم صندلی گرم میشود خیلی خوبه
NAVID۰۰۹۸
۱۳ بهمن ۱۳۹۸ایرادی به کابینش نیست
اصل کار طراحی بیرونیشه که اسکی شده از بنتایگا شده با تفاوتی در کشیدگیدخطوط و چراغها ، اما همه ایراد میگیرند که من چرا نقد میکنم .
دوستان ، ویدئو معرف این خودرو حدود ۱۰دقیقه هست که خیلی طراحی جذاب و با رنگها بازی شده اما این رو بدونید جنسیس میخواهد در گروه ویژه ای از بازار رقابت کنه که باید متمایز و شاخص باشه ، پس باید سخت بگیره اما با این کپی ریز و مُوَجَه نمیشه به این راحتیها کنار اومد چون توقع از این برند در این سطح بالاست .
مهدی
۱۳ بهمن ۱۳۹۸هیچ ارتباطی بین این دو برند نیست کپی کاری هم دیده نمیشه اصولا این ماشین نمیشه از نزدیک دید جایی هم در هیچ منبعی معتبر یا غیر معتبر هم اشاره ای به کپی کاری نشده خود بنتالی هم شکایتی یا حتی اظهار نظری نداشته اون وقت یک نفر تو ایران با دیدن چند تا عکس اینطور شدید جنسیس متهم میکنه جزو عجایب هستش
NAVID۰۰۹۸
۱۳ بهمن ۱۳۹۸اینطور شدید
شدید کی بودی تو رفیق
نمیخواد کپی کنه ، اما کپی شده با فرمی کلی از اتاق بنتایگا .
من هم نمیگم بلک۶ خیلی ها گفتن و میگویند ، شما خودروشناس باشی اصل موضوع را متوجه میشی .
مگه چینیه که بخواد عیناً از روی خودرویی کمی کنه .
مهدی
۱۴ بهمن ۱۳۹۸جناب ماشین شناس? با دیدن چند تا عکس کسی نمیتونه ادعا کنه جنسیس از روی بنتالیکا کپی زده اصولا در دنیای بشدت رقابتی غرب کوچکترین کپی کاری سریع تبدیل به بهانه ای برای جنگ تبلیغاتی بین کمپانی ها میشه استایل و پلت فرم بدنه انجا برای خودش مالکیت معنوی داره الکی نیست از طرفی شما کجا دو تا ماشین دیدید که به این نتیجه گیری محیرالعقول رسیدی روی عکس سوبارو کپی از لیفان هستش ولی در دنیای واقعی کاملا جدا هستند
Khosrow
۱۳ بهمن ۱۳۹۸سیستم اطلاعات سرگرمی / سیستم حمار کردن عشق ماشینها ..
Ali Mehri
۱۴ بهمن ۱۳۹۸پدال جان X7 ردیف اول و دومش سردکن هم داره و ردیف سومش فقط گرمکنه. البته ویدیویی که من دیدم یکی از عزیزان ماشین باز ایرانی که در آمریکا کلکسیونر هستن منتشر کرده بودن که حتما پیشنهاد میشه. اسم نمیارم که تبلیغی نبوده باشه ولی قطعا همه میشناسن کارهای ایشونو. لطفا فقط به ترجمه مطالب سایتهای خارجی و … بسنده نکنیم.