کانتیننتال که یکی از تأمینکنندگان قطعات خودرویی معروف در جهان است اولین پشت آمپرهای سهبعدی دنیا را معرفی کرده است. این پشت آمپرها در نسخه فول جنسیس GV80 عرضه شده و دارای تکنولوژی بسیار متمایزی به منظور بهبود ایمنی میباشد.
اما آنچه که باعث ایجاد اختلافمنظر در چشمهای چپ و راست میشود تصویری سهبعدی را خلق کرده و اشیا، نقاط و موارد گوناگون از جمله چراغقرمز را در جلوی چشم راننده به نمایش میگذارد.
همچنین با استفاده از یک دوربین در کابین مسیر حرکت چشم راننده تشخیص داده شده و دید سهبعدی نیز با توجه به موقعیت دقیق سر راننده تنظیم میشود. رانندگان به توجه حداکثری به جاده تشویق خواهند شد و این امر با استفاده از سیستم تشخیص توجهی صورت میپذیرد که اختلال حواس یا خوابآلودگی راننده را تشخیص داده و به او هشدار میدهد. این سیستم برای کاربری راحت طراحی شده و اطلاعات بیش از حد را به راننده منتقل نمیکند.
مدیر اینترفیس انسان ماشین کانتیننتال میگوید:
ما با تولید تکنولوژی سهبعدی صفحهنمایش در حال افزایش برهمکنش انسان ماشین و رساندن آن به مرحله جدیدی هستیم. این تکنولوژی زیرساخت ارتباطات خلاقانه جدیدی در کاکپیت های ارتباطی آینده است. به منظور اطمینان از کسب حداکثر ایمنی و راحتی، ما صفحات نمایش متنوعی را در کنسول مرکزی یا داشبورد ادغام کردهایم.
این کمپانی بزرگ در حال کار روی پشت آمپرهای دیجیتالی و سیستمهای اطلاعات سرگرمی آینده بوده و میخواهد اینترفیس انسان ماشین را در یک واحد تکی ادغام کند. رانندگان قادر خواهند بود از کنترلهای حرکتی برای کشیدن نقشهها از صفحهنمایش جلوی سرنشین به صفحهنمایش خود استفاده کرده و آنها را هرکجا که میخواهند بگذارند. این سیستم برای رانندگی خودکار طراحی شده و در کل پهنای داشبورد ادغام شده و اطلاعات مهم و سرویسها و برنامههای متنوع را نشان میدهد.
سرنشینان ردیف دوم نیز از تجربه سهبعدی بدون نیاز به عینک مخصوص سود خواهند برد زیرا کانتیننتال در حال توسعه یک صفحهنمایش سهبعدی بر پایه تکنولوژی زمین نوری سهبعدی طبیعی کمپانی Leia میباشد. تولید این سیستم در سال ۲۰۲۲ شروع خواهد شد.
اما جنسیس GV80 2021 از تابستان سال جاری میلادی با قیمت پایه ۴۸۹۰۰ دلاری وارد بازار خواهد شد. پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی جنسیس قدرت حدود ۳۰۰ اسبی خود را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل میکند. سیستم چهار چرخ محرک نیز با قیمت ۵۷۵۰ دلار در دسترس بوده و مشتریان میتوانند برای مدل چهار سیلندر سه تریم را سفارش دهند. یک مدل ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۳۷۵ اسبی نیز با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، سیستم چهار چرخ محرک و ۴ تریم در دسترس خواهد بود.
Lamborghini
۲۸ اسفند ۱۳۹۸کانتیننتال وبوش از شرکت های بزرگ و نوآور در زمینه خودرو هستن آرزو داشتم تو یه دانشگاه خوب درس میخوندم و در یک شرکت دانش بنیان به عنوان یه مهندس کار می کردم البته الان هم درس خوندیم ولی یه دانشگاه سطح پایین تر و در یه شرکت صنعتی کار فنی انجام میدم به جایی که می خواستم نرسدیم ولی خب خدا رو شکر کاش تو کشور ماهم از این کمپانی ها بود
meysam
۲۸ اسفند ۱۳۹۸برای من طراحی داخلی همیشه مهمتر از طراحی خارجی بوده.
بی طرف
۲۸ اسفند ۱۳۹۸برای منم همینطور،آدم قرار نیست که رو کاپوت بشینه و رانندگی کنه!
ممد ژانگولر
۲۸ اسفند ۱۳۹۸رو کاپوت !!! ???
ایمان
۲۸ اسفند ۱۳۹۸اضافه کنم که کانتیننتال سابقه ای ۱۵۰ ساله در لاستیک سازی داره
مقر این شرکت بزرگ در هانوفر آلمان هست
ماشین باز
۲۸ اسفند ۱۳۹۸سلام برای من همیشه طراحی بیرونی ماشین مد نظرم بوده درسته به قول دوستمون قرار نیست بشینی رو کاپوت رانندگی کنی ولی دلیل بر عدم زیبایی خارجی ماشین نمیشه چون اولین چیز ک چشم رو خیره میکنه زیبایی خارجی ماشین هست
(با احترام به نظر دوستان)
کیان
۲۸ اسفند ۱۳۹۸این نظر اینو نشون میده شما برای بقیه زندگی میکنید و نه برای خودتون !!!
البته با احترام
مانی
۲۸ اسفند ۱۳۹۸در مورد شرکت لیا سرچ کردم
حدس بزنین اولین نتیجه سرچ چی بود؟
پرنسس لیا ارگانا!!!!خخخخ
Milad AMG
۲۹ اسفند ۱۳۹۸???
Milad AMG
۲۹ اسفند ۱۳۹۸پرچم دار صنعت دنیا
آلمان