گروه هیوندای از پلتفرم ماژولار، جهانی و الکتریکی جدیدی E-GMP رونمایی کرد. این پلتفرم در طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی هیوندای و کیا بکار خواهد رفت.
این پلتفرم ماژولار میتواند در اکثر کلاسهای خودرویی از جمله سدان ها، شاسی بلندها و کراس اوورها بکار رود و برای ارائه پرفورمنس و پایداری عالی در هر سرعتی مهندسی شده است. پلتفرم یاد شده شامل سیستم تعلیق عقب پنج اتصالی و اولین اکسل درایو یکپارچه است که ترکیبی از اتصالات چرخ ها و شفتها بوده و این امر باعث بهبود راحتی سواری و افزایش تواناییهای پایداری و هندلینگ خودرو میشود.
مجموعه باتری در این پلتفرم بین اکسلهای جلو و عقب قرار میگیرد و متراکمترین میزان انرژی بین باتریهای تولیدی هیوندای تا به اینجا را دارد. موضوع جالب اینکه پلتفرم موردبحث طراحی دیفرانسیل عقب داشته و بنابراین خودروهای آینده استفاده کننده از این معماری میتوانند بهصورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک در دسترس باشند. مدلهای دارای سیستم چهار چرخ محرک از قطع کننده گیربکس الکتریکی سود میبرند که میتواند ارتباط بین پیشرانه اضافی و چرخ های جلو را کنترل کرده و بین حالتهای دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک تغییر وضعیت دهد تا راندمان بهتر شده و سطح ایده آلی از پرفورمنس بسته به حالتهای رانندگی ایجاد گردد.
پلتفرم E-GMP بهصورت استاندارد توانایی شارژ ۸۰۰ ولتی داشته هرچند میتوان از شارژ ۴۰۰ ولتی بدون نیاز به قطعات یا آداپتورهای اضافی استفاده کرد. این پلتفرم همچنین از حداکثر سرعت شارژ ۳۵۰ کیلووات ساعتی پشتیبانی کرده و خودروی مبتنی بر آن میتواند حداکثر برد ۵۰۰ کیلومتری داشته باشد. ۸۰ درصد باتری را نیز میتوان تنها در ۱۸ دقیقه شارژ کرد.
پلتفرم جدید هیوندای همچنین از عملکرد خودرو به لود سود میبرد به این معنی که مجموعه باتری را میتوان با تجهیزات برقی ۱۱۰ و ۲۲۰ ولتی دیگر شارژ کرد. حتی با این تکنولوژی میتوان یک خودروی الکتریکی دیگر را شارژ نمود.
این معماری یکی از بخشهای برنامه گروه هیوندای برای عرضه ۲۳ خودروی الکتریکی شده شامل ۱۱ خودروی تمام الکتریکی میباشد. این پلتفرم اولین بار در خودروی تمام الکتریکی آیونیک و محصولات الکتریکی آتی کیا بکار خواهد رفت.
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۱۳ آذر ۱۳۹۹Future is for Hyundai
محمد
۱۳ آذر ۱۳۹۹بفرستید ایران مردم برای خودشون ماشین درست کنن. از شر اینا هم راحت شیم
SS
۱۳ آذر ۱۳۹۹قابلیت استفاده از باتری خودرو برای لوازم خانگی خیلی جالب هست
در صورتی که در طراحی در نظر گرفته بشه میتونن مکمل سیستم خانه هایی که مجهز به پنل خورشیدی هستن باشه و قطع برق و خاموشی رو به خاطره تبدیل کنن
البته معمولا خودروها شب شارژ میشن و پنل ها در روز انرژی تولید میکنن که با نیاز به وصل بودن پنل ها به گرید (شبکه انتقال) رو ایجاد میکنه
Hadi
۱۳ آذر ۱۳۹۹عجب پلتفرم هوشمندانه و با کارایی بالایی…
با دف عقب بودنش حال کردم
تحول بزرگی برای کیا و هیوندا تو راهه…
محمد
۱۳ آذر ۱۳۹۹الان یه بنده خدا میاد خاطره اپتیما رو برای بار هزارم میگه که صدی بیست سوزوندم
Afg
۳ فروردین ۱۴۰۱تلاشی ستودنی