پس از قطعیّت و آغاز دور جدید همکاری ایران خودرو و پژو و تأسیس ایکاپ بهعنوان شرکت مشترک، شاهد آن هستیم که محصولات روز این برند فرانسوی یکی یکی به بازار کشور راه مییابند. پس از کراساوور سابکامپکت ۲۰۰۸ که عرضهاش با حاشیههای فراوانی هم همراه بود، سدان لوکس ۵۰۸ دومین فرزند ایکاپ(!) در خاک ایران به شمار میرود. این شیر فرانسوی فعلاً بهصورت وارداتی و در تعداد بسیار محدود به کشور آمده و برنامههای احتمالی داخلی سازیِ آن موکول به آیندهاند. اما در عوض یک مسأله کاملاً واضح و مبرهن است و آن اینکه با توجه به کلاس خودرویی و مشخصات مختلف، در محدوده شلوغی از بازار بَلبِشوی ایران قرار داشته و راه، چندان هم برای موفقیتش هموار و مستقیم نخواهد بود.
از رقبای پیشِ روی پژو ۵۰۸ در کارزار ایران میتوان به رنو تَلیسمان، دیاس 5LS، کیا اُپتیما و هیوندای سوناتا اشاره نمود که البته علاوه بر بازه قیمتی، زیر کاپوت هم تشابهات زیادی بینِشان وجود دارد. در این نوشتار قلبهای این پنج تفنگدار را روبروی یکدیگر قرار داده و مشخصات فنیشان را باهم مقایسه میکنیم. با پدال همراه باشید.
پژو ۵۰۸ جیتی لاین
- طول / عرض / ارتفاع (میلیمتر): ۴۸۳۰ / ۱۸۲۸ / ۱۴۵۶
- فاصله بین دو محور: ۲۸۱۷ میلیمتر
- وزن خالص: ۱۴۸۵ کیلوگرم
- ابعاد لاستیکها: ۴۵/۲۳۵ – رینگ ۱۸ اینچی
- پیشرانه: چهار سیلندر ۱.۶ لیتری EP6 / مجهز به توربوشارژر و پاشش مستقیم سوخت
- حداکثر قدرت: ۱۶۳ اسب بخار
- بیشینه گشتاور: ۲۴۰ نیوتونمتر
- جعبهدنده: شش سرعته خودکار EAT6
- محور محرک: جلو
- شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت: ۸.۹ ثانیه
- سقف سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
- سامانه تعلیق (جلو/عقب): مَکفرسون کاذب با تعدیلها و فنرهای هِلیکال / بازوی چندگانه با فنر هِلیکال و تعدیلهای چند سوپاپه
- ترمزها (جلو/عقب): دیسکی / دیسکی
- مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در یکصد کیلومتر): ۶.۹
- ظرفیت باک بنزین: ۷۲ لیتر
- استاندارد آلایندگی: یورو ۵
- نتیجه آزمون NCAP اروپا: پنج ستاره ایمنی
هیوندای سوناتا
- طول / عرض / ارتفاع (میلیمتر): ۴۸۵۵ / ۱۸۶۵ / ۱۴۷۵
- فاصله بین دو محور: ۲۸۰۵ میلیمتر
- وزن خالص: ۱۴۷۵ کیلوگرم
- ابعاد لاستیکها: ۴۵/۲۳۵، رینگ ۱۸ اینچی
- پیشرانه: چهار سیلندر خطی ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی
- حداکثر قدرت: ۱۸۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه
- بیشینه گشتاور: ۲۴۱ نیوتونمتر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه
- جعبهدنده: شش سرعته خودکار تیپترونیک
- محور محرک: جلو
- شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت: ۸.۸ ثانیه
- سقف سرعت: ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت
- سامانه تعلیق (جلو/عقب): مستقل، مکفِرسون / مستقل، چند اتصالی
- ترمزها (جلو/عقب): دیسکی / دیسکی
- مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در یکصد کیلومتر): ۸.۲
- ظرفیت باک بنزین: ۷۰ لیتر
- استاندارد آلایندگی: یورو ۶
- نتیجه آزمون NCAP اروپا: پنج ستاره ایمنی
دیاِس 5LS
- طول / عرض / ارتفاع (میلیمتر): ۴۷۰۲ / ۱۸۴۰ / ۱۵۱۰
- فاصله بین دو محور: ۲۷۱۵ میلیمتر
- وزن خالص: ۱۴۷۵ کیلوگرم
- ابعاد لاستیکها: ۵۰/۲۲۵، رینگ ۱۷ اینچی
- پیشرانه: چهار سیلندر ۱۵۹۸ سیسی / دارای توربوشارژر
- حداکثر قدرت: ۱۶۱ اسب بخار
- بیشینه گشتاور: ۲۴۰ نیوتونمتر
- جعبهدنده: شش سرعته خودکار
- محور محرک: جلو
- شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت: ۸.۳ ثانیه
- سقف سرعت: ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
- سامانه تعلیق (جلو/عقب): استرات / میل پیچشی
- ترمزها (جلو/عقب): دیسکی خنک شونده / دیسکی
- مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در یکصد کیلومتر): ۶.۳
- ظرفیت باک بنزین: ۶۰ لیتر
- استاندارد آلایندگی: یورو ۵
- نتیجه آزمون NCAP اروپا: پنج ستاره ایمنی
کیا اُپتیما
- طول / عرض / ارتفاع (میلیمتر): ۴۸۵۵ / ۱۸۶۰ / ۱۴۶۶
- فاصله بین دو محور: ۲۸۰۵ میلیمتر
- وزن خالص: ۱۴۶۳ کیلوگرم
- ابعاد لاستیکها: ۴۵/۲۳۵، رینگ ۱۸ اینچی
- پیشرانه: چهار سیلندر خطی ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی
- حداکثر قدرت: ۱۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه
- بیشینه گشتاور: ۲۲۸ نیوتونمتر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه
- جعبهدنده: شش سرعته خودکار تیپترونیک
- محور محرک: جلو
- شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت: ۸.۷ ثانیه
- سقف سرعت: ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت
- سامانه تعلیق (جلو/عقب): مستقل، مکفرسون / مستقل، چند اتصالی
- ترمزها (جلو/عقب): دیسکی / دیسکی
- مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در یکصد کیلومتر): ۸.۱
- ظرفیت باک بنزین: ۷۰ لیتر
- استاندارد آلایندگی: یورو ۶
رنو تلیسمان
- طول / عرض / ارتفاع (میلیمتر): ۴۸۴۸ / ۲۰۸۱ / ۱۴۶۳
- فاصله بین دو محور: ۲۸۰۸ میلیمتر
- وزن خالص: ۱۴۴۴ کیلوگرم
- ابعاد لاستیکها: ۴۵/۲۴۵، رینگ ۱۸ اینچی
- پیشرانه: چهار سیلندر خطی ۱۶۱۸ سیسی توربو
- حداکثر قدرت: ۱۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه
- بیشینه گشتاور: ۲۶۰ نیوتونمتر در ۲۵۰۰ دور بر دقیقه
- جعبهدنده: هفت سرعته دو کلاچه خودکار
- محور محرک: جلو
- شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت: ۷.۷ ثانیه
- سقف سرعت: ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت
- سامانه تعلیق (جلو/عقب): مکفرسون جناغی / اِکسل نیمه صُلب
- ترمزها (جلو/عقب): دیسکی خنک شونده / دیسکی خنک شونده
- مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در یکصد کیلومتر): ۵.۸
- ظرفیت باک بنزین: ۵۱ لیتر
- استاندارد آلایندگی: یورو ۶
- نتیجه آزمون NCAP اروپا: پنج ستاره ایمنی
همانطور که در ابتدا اشاره شد، قلمرو سدانهای اندازه متوسط کشور محدوده پُر ریسکی برای تازه واردهاست. دو خواهر خوانده کرهای یعنی سوناتا و اُپتیما طی حضور چند سالهشان توانستهاند فروش و به طبع آن محبوبیت خوبی بدست آورند.
از طرفی تلیسمان و 5LS هم مدتی از حضورشان میگذرد و داشتهها و تواناییهایشان بر کسی پوشیده نیست. بهعنوان مثال همین 5LS یکی از راحتترین صندلیها را بین خودروهای پلاک ملی موجود در کشور دارد و نرمی سواریاش مثال زدنی است.
در جدول زیر بهای بهروز و شرایط فروش هر پنج خودرو را مشاهده میکنید.
با همه این اوصاف، پیشبینی شما از آینده شیر فرانسوی در بازار ایران چیست؟!
شایان
۲۷ مرداد ۱۳۹۶حیف پول که برا پژو بده آدم
KING 918 (محمدرضا)
۲۷ مرداد ۱۳۹۶بابا لاکردار ایرانخودرو کاری با پژو کرده الان 918 هم تولید کنه ادم خوشش نمیاد ………
فکر میکنه جنس ایرانی خریده …………..
اصلا نگاه این اسم پژو پارس خخخخخخخخ
شایان
۲۷ مرداد ۱۳۹۶تقصیره خوده پژو هستش مگه پژ< خبر نداره از این کارای ایرانخودرو؟مگه خبر نداره که موتوره یه ماشین دیگه رو میذارن رو اتاقش؟؟خوب پژو مشکل داره صد در صد
Amir Schumacher
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
کاش یه نظر سنجی بین این 5 تا میذاشتید.
بر اساس قیمت :
هیوندای سوناتا : لایک ???
رنو تالیسمان : دیسلایک ???
ونوم اف ۵
۲۷ مرداد ۱۳۹۶تو خود عکس بین پژو و رنو تالیسمان طراحی خیلی بهتر رنو تالیسمان کاملا به چشم میاد
ونوم اف ۵
۲۷ مرداد ۱۳۹۶اگه کسی بهترین شتاب رو تو این ۵ تا بخواد و طراحی خوب رنو تالیسمان اگه دنبال استهلاک پایین باشه موتور تنفس طبیعی کیا و هیوندای و اگه دنبال دادن پول زور باشه دی اس و پژو بهترین گزینه هستن
Amir Schumacher
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
پژو 508 : لایک ???
کیا اپتیما : دیسلایک ???
*
۲۷ مرداد ۱۳۹۶خدایی انصاف داشته باشید!!!
تا وقتی رنو تالیسمان هست چرا میرید پژو 508 میخرید؟؟؟
هرکسی میخواد پژو بخره خداییش بره چینی بخره لیفان 820 بخره . همون ماشینه چیزی کم نداره.
تازه خیلی از تولیدات پژو با همکاری شرکت دانگ فنگ چینه
برید 820 بخرید نصف قیمت هم هست
بعد دوست عزیز سطح رنو تالیسمان خیلی خیلی بالاست
البته کیا و هیوندای هم عالین
ds هم برند لوکس ساز همون پژو هست که خیلی گرونه به نسبت
پدال ممنون
شاهين
۲۸ مرداد ۱۳۹۶قاتل همه اینا که متاسفانه دلال ها و وارد کنندگان عزیز اجازه ورودشو نمیدن مزدا ۶ هست.زیباییه اپتیما،شتاب تالیسمن،کیفیت دی اس و دوام مثال زدنی ای که داره باعث میشه کامل تر از همه باشه
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۷ مرداد ۱۳۹۶پژو با 150 تومان هم ارزش نداره چون ادمو گرفتار ایران خودرو میکنه با اون خدمات طلایی و فوق العادش تازه 2016 هستش هر چی پژو مدل 2016 که رو دستش مونده داره میفرسته ایران طبق معمول هم فقط پولشو میخواد دیگه کاری با ایران خودرو در مورد بقیه قضایا نداره
شایان
۲۷ مرداد ۱۳۹۶معقولترین انتخابا همین سوناتا و اپتیماست تلیسمان عالیه اما سیستم توربوش قطعا بعد سه سال با مشکل روبرو میشه
ارمان
۲۷ مرداد ۱۳۹۶یعنی چی قطعا به مشکل بر میخوره ؟
این بی اساس ترین منطق دنیا بود همینجوری شکمی یه چیز میگین دیگه!
کلی کلمه دیگه واسه توصیف توهم شما وجود داره مثل , احتمالا , شاید , گمان میکنم و … .
بعد تازه بعد سه سال چقدر کار کرد؟ و با چه مشکلی توربوش روبرو میشه؟؟؟؟؟؟
ونوم اف ۵
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ارمان جان منظورش استهلاک بیشتر موتور توربو و بنزین فوق مرغوب ایران هست
ارمان
۲۸ مرداد ۱۳۹۶اها پس منظورشون این بود چون وقت و زمان مشخص کردن من گفتم شاید اینده رو میبینن :))
و گویا اصلا در نظر ندارن که اپتیما و سوناتا خودشون دارن یه شدت روی مدل های 2000 توربوشون مانوور میدن .
شایان
۲۷ مرداد ۱۳۹۶روغنای تقلبی توی بازار بنزین بی کیفیت نسبت به اروپا و عدم آشنایی اکثر خریدارا با سیستم توربو توی ایران مطمعن باشین مثل سوناتاهای 2007 که الان دارن هنوز به خوبی راه میرن نیستن وقتی که توربو دچار مشکل شه میشه سرطان
امیرنام
۲ اسفند ۱۳۹۶کسی که پول تالیسمان و امثالهم رو داره قطعا به سه سال نرسیده ماشینو عوض میکنه ?
#ali.m#
۲۷ مرداد ۱۳۹۶شانس DSو 508رو واسه موفقیت در ایران خیلی کم میبینم .مخصوصا 508که قرار شده حدود 180قیمت بخوره.
امین
۲۷ مرداد ۱۳۹۶پیش بینی من:
تکرار شکست بزرگ
محمدرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۶با توجه به خدمات پس از فروش و بازار دست دوم هنگام فروش سوناتا و اپتیما معقول تر هستن .
sina
۲۷ مرداد ۱۳۹۶انصافا هیچکدوم رودوست ندارم
خدایی خعلی تلاش کردم
ACR VIPER
۲۷ مرداد ۱۳۹۶پژو ۵۰۸وخوبه ولی نا با این قیمت
دی اس هم که بد نیست
سوناتا واوپتیما با توجه به تفس طبیعی بودن بیشتر با بنزین ایران جورن
رنو هم که
ACR VIPER
۲۷ مرداد ۱۳۹۶احتمالا تو ایران با بنزین بی کیفیتش
به مشکل بر میخوره
Milad
۲۷ مرداد ۱۳۹۶رده بندی ارزشی ازبهترین
۱.تلیسمان
۲.اپتیما
۳.سوناتا
۴.پژو۵۰۸
۵.DS
شایان
۲۷ مرداد ۱۳۹۶1-اپتیما
2-سوناتا
3-تلیسمان
4-بقیشون دیگه مهم نیست
sunmartin
۲۷ مرداد ۱۳۹۶با شایان شدیدا موافقم طراحی تالیسمان بزارید فقط 2 سال ازش بگذره چقدر خز میشه و اابلو و دموده اما طراحی اپتیما ی چیز دیگه اس بی خودی نیست جایزه بالاترین طراحی جهان در سال 2012 و 2014 و 2017 بدست آورد موتکر تنفس طبیعی خیلی خیلی عمر بیشتری نسبت به توربو داره همین الانشم اپتیما و سراتو نسبت به حجم موتور و بدون توربو قدرت زیادی از موتور استخراج کردند
در فروش دست دوم هم اپتیما برنده بلامنازع میدان است و قیمت نجومی 218 ملیونی تالیس مان بهیچ وجه قابل توجیه نیست
امید
۲۷ مرداد ۱۳۹۶از میون اینا .. تلیسمان کاملا سرتره قیافه سوناتا واپتیما برای من که خیلی خسته کننده شده.
Amir Schumacher
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
تالیسمان هم به زودی خسته کننده میشه. خودش که هست کولئوس هم که دقیقا همون قیافه رو داره.
#ali.m#
۲۷ مرداد ۱۳۹۶اتفاقا به نظر من تالیسمان از اون ماشیناست که قیافش هیچ وقت قدیمی نمیشه .
البته به جز داشبوردش که اصلا خوشم نمیاد ازش .
باید ببینیم 2سال دیگه هم تو خیابون جذابیت داره یا نه .
البته سلیقه ها متفاوته .مثلا nx واسه من همیشه جذابه. واسه خیلیا شاید نباشه .
یا مثلا نیسان جوک( ب جز رنگ مشکی )
از همون اولش برام جذابیتی نداشت .(گرچه تو کلاس خودش یکی از بهترین هاست)
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
درسته nx هنوز هم جذابه.
تالیسمان در نمای عقب و از بغل کاملا معمولیه و زیاد فرقی با رقبا نداره.
نمای جلوش خاصه که اونم گفتم در کولئوس هم دیده میشه و زود خاص بودنش رو از دست میده .
البته این نظر من بود.
اانتا
۲۷ مرداد ۱۳۹۶اپتیما بهتر گزینه بین این ماشین هاست .
Amir Schumacher
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
تالیسمان ، DS 5LS و پژو 508 هر 3 موتور 1/6 لیتری توربو دارند و خریدشون در ایران ریسک حساب میشه. واسه همین بازار دسته دومشون هم تعریف چندانی نداره. تالیسمان که خودم خبر دارم یکی از آشناها بعد از 3 هفته هنوز نتونسته بفروشه.
از اون طرف کُره ای ها به خاطر موتور 2/4 تنفس طبیعی کم دردسر تر هستند و به راحتی میشه در هر زمان که اراده کردی بفروشیشون.
تالیسمان رو که در عکس ها میدیدم خیلی به نظرم جذاب بود و از این نظر هم سطح بنز E class قرار میگرفت. اما تا الان که 10 تاش رو در خیابان دیدم دیگه جذابیتی برام نداره و کاملا معمولی شده ، بویژه اینکه طراحیش دقیقا در کولئوس هم دیده میشه. الان کیا optima به نظرم جذاب تر از talisman هست. در حالی که e class هنوز جذابیت 1 سال قبلش رو داره ، حالا فرق بنز و رنو و ماشین 700 میلیونی با 200 میلیونی رو میفهمم.
200 میلیون اونم نقد برای تالیسمان واقعا زیاده ، متاسفانه مثل همیشه مردم هجوم بردن به نمایندگی ها و واردکننده هم قیمت رو کشید بالا. اول 180 بود بعد شد 200.
وارد کننده با این افزایش قیمت الان در هر 10 تالیسمانی که بفروشه یکی به نفعش میشه و انگار مفت خریده و 200 میلیون فروخته.کیه که بدش بیاد؟ تقصیر کسایی هست که مثل ندیده ها هجوم بردن تا سریع تر ماشین بخرن. انکار دنیا میخواد به آخر برسه. ???? وارد کننده مقصر نیست. من و شما هم که بودیم قیمت رو میکشیدیم بالا.
از بین این 5 تا اگر بخوام یکی رو انتخاب کنم اول کیا optimast و بعد هیوندای سوناتا .
به چند دلیل
1- ایمنی برابر با 3 رقیب فرانسوی.
2- استاندارد آلایندگی بهتر از DS و پژو
3- موتور تنفس طبیعی
4- بازار دسته دوم خوب
5- آشنا بودن تعمیرکاران
6- قطعات ارزون تر
7- از نظر ظاهری هم کره ای ها خوب کار کردن و کمبودی ندارن ، بویژه optima
sunmartin
۲۷ مرداد ۱۳۹۶درود بر امیر عزیز که تمام صحبت هایی که میخواستم بگم بیان کرد به شیوایی تمام
شما اصلا نمیتونی بگی تالیسمان تکه به چند دلیل:
از مهر امسال رنو مگان دقیقا با طراحی تالیسمان وارد بازار میشه طراحان تالیسمان گفتن خوب این طراحی خوبه اینو بزاریم روی 3 تا خودرو
ی نکته که خیلی روش حساس شدم و نظر شما رو میخوام اینه که طراحی قسمت جلو تالیسمان نه برای یک سران بلکه suv هست یعنی به بیننده تلقین میشه که این یه اس یو وی که کاهش ارتفاع داده
4 روز دیگه که مگان و کلیوس ریختن تو خیابون ها میبنی که تالیسمان دیگه خاص نیس
مورد بعدی فروش بد این خودرو است ب سر برید نمایشگاه طرف تالیسمان 20 ملیون زیر فی بازار گذاشته کسی سمتش نمیره حتی دلال
مورد بعدی استفاده از موتور توربو اینخودرو که بدلیل بنزین بی کیفیت و …روغن و رسوبات موتوری دچار مشکل میشه عمرش کوتاهتر و هزینه اش بیشتری تو این سدان ها انتخاب اول اپتیما دوم سوناتا و …است
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
تا حدودی با شما موافقم.
جلوی تالیسمان قشنگه ، خیلی هم قشنگه ، ولی با عقبش هم خوانی نداره ، به نظر من هم برای کولئوس قشنگ تره.
مگان هم اگر بیاد میشن 3 ماشین با 1 قیافه.
اصن جالب نیست.
MAHDI . TUNING
۲۷ مرداد ۱۳۹۶من میگم اپتیما خیلی بهتره تا 508
و هیچ وقت 508 در مقابل اپتیما موفق نمیشه
Hj
۲۹ مرداد ۱۳۹۶دوست من ۵۰۸ درمقابل هیچکدوم از اینا موفق نمیشه اونم با این قیمت
رامتین
۲۷ مرداد ۱۳۹۶همه حرفهای دوستان درسته. قبول دارم و داشته باشید که موتور توربو با بوست بالا در ایران بشدت ریسک داره. همین تالیسمان 201 اسب بود که خود شرکت رنو اونو آورد به 190 اسب! پژو 508 که هم 185 تومن قیمت خورده و از یکی از کارکنان ایران خودرو پرسیدم تا 190 تومن بالا میره! بنابراین بین اینها انتخاب معقول (توجه کنیم ما در ایران باید انتخاب معقول و بهینه داشته باشیم نه انتخاب روی کاغذ) همون اپتیما و سوناتاس. البته من خودم باشم به این خودروهای این مقاله اصلا نگاه هم نمیکنم و 50تومن میزارم روش و سال دیگه کمری2018 با موتور تنفس طبیعی 206 اسبی میگیرم. مقایسه کمری با اینها شوخیه. با اختلاف برتره. گیربکس 8سرعته کجا گیربکس اینها کجا.
Khan
۲۷ مرداد ۱۳۹۶اونی میخواد تو این رنج بخره احتمالا پولش همینقدره، پنجاه میلیون واسش کم نیست. 30% بودجه بیشتر کلا کلاس رقابت رو عوض میکنه.
Saied
۲۷ مرداد ۱۳۹۶با این پولا یه تیوتا کمری میخرم. همشونو میکنه تو گونی. یا یه سانتافه مدل ۲.۱۶ کم کار میگیرم. کم مردومو مسخره کنین بابا
Dan
۲۷ مرداد ۱۳۹۶یه موضوعى هست تحت عنوان قابلیت اطمینان، که به نظرم مهمترین عامل انتخاب یه خودرو هست و بعد از اون ارزش در مقابل پرادخت خودرو، چیزى هم نیست که یک دفعه بشه به دستش آورد و با توجه به سابقه اون شرکت سنجیده میشه، به نظرم تو این زمینه پژو از بقیه رقباش ضعیف تره پس قاعدتاً فروشش هم کمتر باید باشه.ولى خوب اینجا هرچیزى ممکنه.
شندی
۲۷ مرداد ۱۳۹۶اپتیما و سوناتا خودشون رو تو بازارهای جهانی ثابت کرده اند، اگر هم قصدتون خرید موتور توربو باشه تالیسمان ماشین قابل احترامیه.
اگر چه قیمت ژاپنیا تو ایران نا معقول هست ولی بهتربود تویوتا کمری و هوندا اکورد رو هم میزاشتید چون تکلیف پژو و دی اس با اینقیمت گذاری معلومه..
ali a
۲۷ مرداد ۱۳۹۶تازه به این رقبا میتونین کمری و آریون و آکورد دسته دو ولی خیلی تمیز هم اضافه کنید با یمقدار مبلغ بیشتر چند مدل لکسوس و بی ام و هم میاد تو لیست خرید.(تازه این ها سدان بودن شاسی بلند هم که تو بازار زیاد هست ) …پس شکست سنگینی منتظر پژو 508 و ویران خودرو با گارانتی و خدمات قشنگش هست..
شایان
۲۷ مرداد ۱۳۹۶تویوتا آریون همون کمریه 6 سیلندره و باید با کادنزا و آزرا مقایسه بشه
mohsen
۲۷ مرداد ۱۳۹۶به نظزم 508 خوب میفروشه چون بالاخره خدمات ایران خودرو رو داره
ولی خودم بخوام یکی از اینا رو داشته باشم تالیسمان گزینه خوبیه
شایان
۲۷ مرداد ۱۳۹۶خدایی تلیسمان نمیذاره به بقیه نگاه کنی. هنوز که هنوزه بعضی دوستان تا اسم رنو میاد ایش و ویش میکنن تصورشون از رنو هنوز در حد رنو 21 و رنو 5 مونده. درسته رنو مشکلات فنی و پیچیدگی در طراحی و … داشت ولی همه اینا تا قبل از توافق با نیسان بود. رنو زرنگی کرد رفت با یکی از غول های ژاپن اتحاد تشکیل داد تا ضعف های فنی خودروهاش رو بهبود بده. الان انجینی که روی تلیسمان هست دقیقا انجینی هستش که نیسان برای جوک اسپرت طراحی کرده و به فرض کولئوس هم که داره دقیقا از پلتفرم مشترک رنو نیسان بهره میبره که نیسان روی اون مدل رووگ رو ساخته. این یعنی یه طراحی با سبک و سیاق ژاپنی که به طبع نوید اوضاع خوب رنو تو درازمدت رو میده
امین
۲۷ مرداد ۱۳۹۶سلام به همگی دوستان اما بعد شاید به دلیل تجربه نه چندان خوبم با اپتیما (در کمتر از ۲سال تمام داشبورد جیر جیر میکرد و متاسفانه کولرش در گرمای خوزستان نمی کشید) خریدش را به کسی توصیه نمیکنم الان هم سانتافه۲۰۱۵ دارم که انصافا اتوموبیل نجیبی است و به جز خرابی(سوراخ شدن) دوباره پمپ شیشه شور که دیگه از قید تعویضش گذشتم و شاید باز به دلیل گرمای جنون آمیز امسال تو اهواز باشه مشکلی نداشته ولی واضحا کیفیت داشبورد معمولی است ..میخواستم نظر دوستان را درباره خرید تالیسمان بدونم ؟ آیا میتونه در برابر دمای هوای اینجا دوام بیاره
Hj
۲۹ مرداد ۱۳۹۶برندی انتخاب کنید که زیر پایتان امتحان پس داده باشد مثل همین هیوندایی.و تجربه شما با اپتیما عجیب هستش برای من چون یکی از دوستان که اپتیما ۲۰۱۳ دارن هنوز هم ماشینشون بی سروصدا هست(به غیر از سقف پانوراما که مشکل همه ی این ماشین هاست) در مورد کولر هم نظری ندارم چون تو هوای اهواز تاحالا تست نکردم
مهدي
۲۷ مرداد ۱۳۹۶فقط و فقط کمری ولو تو این رنج قیمت دست دوم…
والسلام
Hj
۲۷ مرداد ۱۳۹۶اول از همه حیف پول که ادم بالای پژو بده وقتی گزینه های دیگه ای هم هست با ۱۸۰ میلیون یه سوناتا هیبرید صفر میشه گرفت که از هر نظر بهتر از پژو ۵۰۸ هست.بین اینا هم من خودم به شخصه از برند های فرانسوی زیاد خوشم نمیاد واسه همین انتخاب اولم مشترک سوناتا و اپتیما هست انتخاب دومم هم تلیسمان انتخاب سوم دی اس و ۵۰۸ رو هم کلا انتخاب نمیکنم ترجیه میدم پیاده برم اینور اونور تا اینکه ۱۸۰ میلیون پول بی زبون رو بدم بالای پژو
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
این حجم از محبوبیت رو پژو فقط در ایران میتونه داشته باشه ???????????
محمد رضا
۲۸ مرداد ۱۳۹۶اگر تو ایران ۴ نفر حاضرن واسه پژو پول بدن تو آمریکا هیچکس حاضر نیست یه دونه حتی یه دونه آشغال فرانسوی بخره توی حوضه خلیج هم تکو توک هست ولی بازم کم تر از ایران هست
مانی
۲۷ مرداد ۱۳۹۶میگن سوناتا خودشو ثابت کرده
رنو نیمهٔ اول امسال پرفروشترین مشینسازِ جهان شده خودشو ثابت نکرده؟
اروپیا تو ماشین خریدن خیلی سختگیرن مخصوصاً از بعد اقتصادی
سونتا و اپتیما از چه لحاظ سرتر از تلیسمن هستند؟
مصرفِ تلیسمن خیلی کمتره اما پرقدرت تره
موتورهای رنو از لحاظه دوام مطمئناً سرتر از تمومِ کرهای هاست سواریش هم دلپسندتره
ماشینِ اروپایی رو ولن میکنین کرهایها رو میچسبین؟
به نظرِ من تلیسمن با اختلاف زیاد اول
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
رنو پرفروش ترین خودروساز جهان نشده ، نیسان+رنو+میتسوبیشی تونستن بیشتر از تویوتا بفروشن.
رنو+نیسان+میتسوبیشی تونستن بیشتر از فولکس واگن بفروشن.
شایان
۲۷ مرداد ۱۳۹۶یعنی از کمری بیشتر فروخته؟؟؟؟؟
محمد رضا
۲۸ مرداد ۱۳۹۶اولن رنو نیسان ومیتسوبیشی وداچیا جمعشون
هیوندا کیاهم اگه میخواستن ماشین به این بیخودی تولید کنن (منظورم داچیا هست)فروششون بیشتر میشد
حسین
۲۷ مرداد ۱۳۹۶سرنوشتی مشابه پژو ۴۰۷ برای ۵۰۸ قابل پیش بینی است.
مانی
۲۷ مرداد ۱۳۹۶اونم فولکس واگن نیست
فولکس+اشکودا+سئات+آئودی+لامبورگینی+بنتلی+بوگاتی هستش دادا:D
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۸ مرداد ۱۳۹۶.
نه دوست عزیز. شما تفاوت زیر مجموعه و اتحاد رودرک نکردی
رنو نیسان یک آلیانس (اتحاد) تشکیل دادن.
اما لامبورگینی و اشکودا و … متعلق به فولکس هستن. فولکس اشکودا رو دوباره زنده کرد.
رابطه ی فولکس با اشکودا و … مثل رابطه ی تویوتا با لکسوسه و با رنو-نیسان آلیانس خیلی فرق میکنه.
رنو از نیسان بالا رفت در حالی که فولکس واگن اشکودا و سئات رو بالا کشید.
اینا خیلی با هم فرق میکنن .
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۲۸ مرداد ۱۳۹۶.
شما لغت alliance رو ترجمه کنی مشکلت حل میشه.
این قسمت رو بخون (The strategic alliance partnership between Renault and Nissan is not a merger or an acquisition. The two companies are joined together through a cross-sharing agreement. The structure was unique in the auto industry during the 1990s consolidation trend and later served as a model for General Motors and PSA Peugeot Citroën, . PSA Peugeot Citroën and Mitsubishi, as well as Volkswagen and Suzuki. though the latter combination The Alliance itself has broadened its scope substantially, forming additional partnerships with automakers including Germany’s Daimler, China’s Dongfeng Motor, and Russia’s AvtoVAz.
نوشته رابطه ی نیسان-رنو یک ادغام ( مثل فیات کرایسلر ) یا تملک ( مثل فولکس واگن و زیرمجموعه هاش ) نیست.
آلیانس فقط یک قرارداد همکاری و اشتراک تکنولوژیه.
در ضمن الان میتسوبیشی توسط نیسان خریده شده نه توسط رنو.
در واقع فروش میتسوبیشی بیشتر باید واسه نیسان حساب بشه تا رنو.
مانی
۲۷ مرداد ۱۳۹۶بعضیا یجوری میگن تلیسمن از پهلو سادست انگار اپتیما از پهلو نمای استون مارتین رو داره
کاری با جلو عقبش ندارم به نظر من از پهلو تلیسمن قشنگتره
حمیدرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۶اپتیما این بخش از بازار و کلا تو دستش داره کلی آپشن که فقط تو بنز کلاس سی میبینی رو ارائه میده از اون طرف سوناتا و تالیسمان هم بخش خوبی از بازارو دارن دی اس هم درسته کوچیک تره ولی از نظر قیمتی در این رنجه و فوق العاده راحته حس خیلی خوبی هم داره کلا کار پژو خصوصا با سوابق ایران خودرو خیلی سخته
شايان
۱۵ شهریور ۱۳۹۶اپشن هاى تلیسمان رو یک نگاه بنداز ماساژور صندلى دو طرف رو تو بى ام و 730مى بینى ،صفحه نمایش پشت کیلومتر رو توى بنز و بى ام و مى بینى شما اگه یک نگاه به لایک هاى تلیسمان بندازى مى بینى تلیسمان چقدر طرفدار داره
تلیسمان ++++++++++++++++++++ لایک
اپتیما ———————-دیس لایک
میرزاحسنلو
۲۸ مرداد ۱۳۹۶سلام .همشون یکی از یکی بهتر ایران خودرو تولید نکرده که وسایل دست دوم ببنده.اگه سیستم تعلیق دی اس مثل زانتیا باشه اون یه چیز دیگه است ادم میمونه کدوم انتخاب کنه هرکی هرکدوم خریده مبارکش باشه هالش ببره یه روز بشه همه مردم ایران بتونن از این ماشینا بخرن .از شر گرازه های ایران راحتشن .
شاهین پسر
۲۸ مرداد ۱۳۹۶اینجا تالیسمان واقعا سروری میکنه هم از لحاظ فنی هم از لحاظ طراحی
اما اگه دی اس 5 رو مقایسه میکردن بجای دی اس 5 ال اس ….. خیلی شاخه لامصب