برند هیوندای در صنعت خودرو با واژههای بسیار متفاوتی توصیف میشود. از نظر برخی افراد این شرکت تولید کننده محصولاتی قابلاعتماد و صادقانه است درحالیکه برخی افراد نیز هیوندای را با موتور اسپورت و مسابقات قهرمانی رالی جهان و TCR میشناسند؛ اما صرفنظر از این موارد، کرهایها در حال کار روی یک پیشرانه ۲.۳ لیتری توربوی جدید هستند که ظاهراً ردلاین ۷ هزار دور در دقیقه خواهد داشت.
همواره گفته شده که نسخههای اسپورت و داغ از خودروهای استاندارد علاوه بر هیجان رانندگی بیشتر میتوانند فروش آنها را نیز بالاتر ببرند. مرسدس با بخش AMG شناخته شده و ب ام و نیز M را دارد اما هیوندای طی سالهای اخیر با برند تازه تأسیس N شروع به کار کرده است. این شرکت مدل i30 N را در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ معرفی کرد و پس از آن بود که محصولات N شناختهتر شدند. کلمه N از مرکز تحقیقات نامیانگ که مقر تحقیق و توسعه هیوندای و کیا بوده و همچنین از کلمه نوربرگ رینگ گرفته شده است.
اما خب مشخصات این پیشرانه جدید چیست؟ موضوع مهم اینکه نیروگاه جدید هیوندای دارای همان سرسیلندر و بلوک بکار رفته در خودروهای مسابقهای رالی این شرکت بوده اما بهبودهایی در بخشهای استحکام و تکنولوژیهای آن صورت گرفته است. استفاده از تکنولوژیهای الهام گرفته از موتور اسپورت توانایی بالا بردن میزان دوران پیشرانه را در عین کاهش فشار باری آن میدهد.
قطعاً ردلاین ۷ هزار حدود ۱۵۰۰ دور در دقیقه کمتر از خودروهای رالی سطح بالاست اما برای یک خودروی تولید انبوه بسیار احساسبرانگیز محسوب میشود. فعلاً قدرت این پیشرانه مشخص نشده اما احتمالاً تجربه لذت بخشی را از پشت فرمان ایجاد خواهد کرد.
اگرچه اینگونه پیشرانههای توربو در رسیدن به دورهای قرمز پایانی کمی تعلل میکنند اما تکنولوژیهای مدرن باعث شدهاند سطح جدیدی از پرفورمنس ارائه شود. واضح است که این پیشرانه نسخهای مسابقهای برای استفادههای عادی نیست اما محصولات N هیوندای قبلا نشان دادهاند که تجربه هیجانانگیزی دارند.
میلاد
۲۸ آذر ۱۳۹۹واقعا که خیلی خوبه.واسه خود هیوندای هم پیشرفت خوبی محسوب میشه.
AMG///
۲۸ آذر ۱۳۹۹این هیوندای چقدر پیشرفت کرده????
از یاتاقان زدن تو دهه 90 رسیده به قهرمانی جهان تو رالی و TCR
دمشون گرم پیشرفتشون قابل تحسینه????
یه آشپزخانه کامل و یه دستور عمل کامل به سبک کرهای??
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آذر ۱۳۹۹یا خداوند متعال ، خودت به خیر بگذرون !!!
یاتاقان از دهه ۹۰ منتقل میشه به سال ۲۰۲۱ !!!
سریالهای ترکیهای را دیدین که پایانی نداره ، قضیه همین یاتاقان زدنهاست که پایانی نداره فقط رنگو جلاش عوض میشه !
خدا یه صبری بده به دارنگان خودروهای کرهای که در این گرانی چه فشار و استرسی را باید تحمل کنند که مبادا یه دفعه ماشینشون یاتاقان بزنه ، خیلی حس وحشتناکیه که به همین سبب اکثریت فروشنده شدن و خریداری در کار نیست و همه باد کرده روی دستشون (( بزن اون لایکهای فشردهی یاتاقانییو ? )) !
AMG///
۲۸ آذر ۱۳۹۹بخدا این کارا معنی نداره
همه آپشن دوستن همه کرهای دوستن اوکی نوید!
((من گفتم تو دهه ۹۰ میلادی یاتاقان میزدن چون میزدن! اما الان از بیشتر ژاپنی ها و اروپایی ها بهترن.))
amirmohammad
۲۸ آذر ۱۳۹۹اگر چیزی بنظر کسی واقعا بد و بی ارزش باشه و اصلا هم آرزوی محالش نباشه که اینقدر تو تمام مطالب پیگیرش نمیشه نوید جان
تباه شدی جدی
Hamid
۲۸ آذر ۱۳۹۹واقعا نظراتت در مورد هیوندای زنندس …
حداقل باید به این شرکت آفرین گفت! کسی شما رو مجبور ب خرید هیوندای نکرده!
ببین
آره … شاید ب شوخی ی شرکت رو هیت کنیم … اما شما جدی با کره ای ها مشکل داری! نمی دونم چرا! این مشکلاتی که شما میگری من تا بحال نشنیدم! بس کن …
6532456 تا کلمه هم تو کامنت هات استفاده میکنی! نهایت بیکار بودن
Ãbţìň
۲۸ آذر ۱۳۹۹آقا نوید …
کدوم هیوندایی هست که یاتاقان زده باشه؟من اصلا طرفداری نمیکنم ولی میگم کدوم؟چرا ما نشنیدیم؟اون فراخوان هم بخاطر جلب رضایت مشتریانه که به هرحال میدونن شرکت سازنده خودرو بهشون اهمیت میده،نه اینکه مثل ایران خودرو بخاطر مشکل آتش سوزی موتورهای پژو ۴۰۵ اومده بجای فراخوان مردمو مقصر دونسته! اینو به یاد داری؟آتش سوزی موتورهای پژو اونم خود به خودی که تقصیر کسی نیست،اما وقتی روغن موتور رو عوض نکنی و به فکر موتور نباشی معلومه یاتاقان میزنه،حالا چه پراید باشه چه بنز،من خودم ۶سال وراکروز داشتم عالی بود،طی اون ۶سال فقط ۲بار لنت های ترمز و یه بار باتری رو عوض کردم،حتی لامپ هاش هم از کار نیوفتاد توی اون ۶سال،اینقدر هم با ماشین مهربون نبودم،هرسال با دوستانم میرفتیم آفرود به شدت از ماشین کار میکشیدیم، خودم چندین بار به موتور فشار آوردم و تا حداکثر سرعت باهاش رانندگی میکردم ،یه بار توی اتوبان قزوین با سرعت ۲۳۰تا برای یه ربع رانندگی کردم،اما هیچیش نشد و مثل ساعت هی کار میکرد،هی مال من اینطور نبود،از هر کسی که میپرسم از وراکروزش راضیه یا نه میگه خیلی ماشین خوبیه،با وجود اینکه امکاناتش هم درحد زیادی نیست اما راضی کننده ست،ماشین خیلی خوب و قدرتمندیه،اصلا کلا وراکروز به کنار،این کره ای ها الان دیگه دارن عالی ماشین میسازن،به قول آقا رضا بجای حرص خوردن و تفرقه افکنی بی مورد برو پای دَرسِت،اگه تابحال سوار ماشین کره ای نشدی چرا میای نظر الکی میدی آخه؟
سرت به کار خودت باشه بچه جان!
این جور نظرایی من یاد دنا یا اون ساینا میندازه!یکی مثل شما و امثال شما میاد اینجا میگه همشون آشغال و لگن و شاتونن اما تا پیش فروش که میشه نفر اول خریداران!
بقول آقای امیر محمد اگه آرزوی داشتن اینو نداشتی خب پیگیر که نبودی.
حسین
۲۸ آذر ۱۳۹۹ازت بپرسن یاتاقان چی هست و با رسم شکل توضیح بده روند خرابی و کاربدش چیه! توش میمونی … فقط ی چیزی شنیدی
Ãbţìň
۲۸ آذر ۱۳۹۹دقیقا آقا حسین،فکر کرده یاتاقان شمعه!!!??????
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آذر ۱۳۹۹حسین جان
با شما موافقم
یاتاقان موجودیست ناشناخته که در محصولات کرهای همچون طاعون فرگیر میباشد اما واگیر دار به غیر از کرهایها نمیباشد !
Me
۲۸ آذر ۱۳۹۹آره اینه
رقابت جرات میخواد جسارت میخواد
میدونید چه ریسکی رو قبول کردند این پیشرانه رو تولید کردند
ردلاین بالا و توربو رو براحتی نمیشه همزمان باهم داشت
البته اینم فکر نکم تو دور بالا توربوش فعال باشه احتمالا از ۵۰۰۰ به بالا توربو از مدار خارج میشه ولی با این حال بارم تولید این موتور نیازمند متریال خاصه
صبر میکنیم تا جزییاتش بیاد
امیر
۲۸ آذر ۱۳۹۹با پراید کاربرات به راحتی دور موتور بالای 7هزار میتونی ببری و ترسی از مشکلات نداشته باشی ….
اما جدا بخش N پیشرفت خوبی داره، صداش باید جالب باشه!!!
Ahmedreza2002
۲۸ آذر ۱۳۹۹گرامی باد یاد s2000 بار رد لاین ۱۲۰۰۰
mohammad
۲۸ آذر ۱۳۹۹S2000 واقعا هنوزم شاهکاره
AMG///
۲۸ آذر ۱۳۹۹S2000 رو کی ساخته؟ هوندا
هوندا چیزی نمیسازه اگه بسازه شاهکار میسازه
حسن
۲۹ آذر ۱۳۹۹9000 عدد دقیقش هست
سامورایی از قله فوجی
۲۸ آذر ۱۳۹۹آفرین کارش درسته ??
حالا باید بیاد ببینیم چی میشه
Ãbţìň
۲۸ آذر ۱۳۹۹آقای سامورایی شما اول متنفر از کره ای ها بودید الان تشویق میکنید؟!؟!
عجب آدمای پیدا میشن این دوره زمونه…
مهدی،:امید اینده
۲۸ آذر ۱۳۹۹خب بگو ببینم رد لاین چیه???
دارم علم کسب می کنم
رامتین
۲۸ آذر ۱۳۹۹احتمالا 300 اسب بخار داشته باشه ولی اگه به عدد مرجع 340 اسب برسه دیگه جای هیچ بحثی نمیزاره و در زمره بهترین انجین های دنیا قرار میگیره از نظر عملکرد.
Me
۲۹ آذر ۱۳۹۹موتور ۲۵۰۰ فعلی که تازه توسعه ش دادن و روی سوناتا و استینگر سوار شده کمی بیشتر ازین حرفا قدرت داره
رامتین
۲۹ آذر ۱۳۹۹بله اون موتور 2.5 لیتری 290 اسب قدرت داره اما ردلاینش کمتر از این موتور 2.3 لیتری جدیده. بنابراین بیشک موتور 2.3 باید بهتر از 2.5 عملکرد داشته باشه وگرنه فلسفه تولیدش زیر سئوال میره. بهمین خاطر 340 اسب عدد جذابی میتونه براش باشه. مثل گلفr که 2لیتری 315 اسبیه.