هیوندای

پیشرانه جدید 2.3 لیتری توربوی هیوندای با ردلاین 7 هزار!

برند هیوندای در صنعت خودرو با واژه‌های بسیار متفاوتی توصیف می‌شود. از نظر برخی افراد این شرکت تولید کننده محصولاتی قابل‌اعتماد و صادقانه است درحالی‌که برخی افراد نیز هیوندای را با موتور اسپورت و مسابقات قهرمانی رالی جهان و TCR می‌شناسند؛ اما صرف‌نظر از این موارد، کره‌ای‌ها در حال کار روی یک پیشرانه ۲.۳ لیتری توربوی جدید هستند که ظاهراً ردلاین ۷ هزار دور در دقیقه خواهد داشت.

همواره گفته شده که نسخه‌های اسپورت و داغ از خودروهای استاندارد علاوه بر هیجان رانندگی بیشتر می‌توانند فروش آن‌ها را نیز بالاتر ببرند. مرسدس با بخش AMG شناخته شده و ب ام و نیز M را دارد اما هیوندای طی سال‌های اخیر با برند تازه تأسیس N شروع به کار کرده است. این شرکت مدل i30 N را در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ معرفی کرد و پس از آن بود که محصولات N شناخته‌تر شدند. کلمه N از مرکز تحقیقات نامیانگ که مقر تحقیق و توسعه هیوندای و کیا بوده و همچنین از کلمه نوربرگ رینگ گرفته شده است.

اما خب مشخصات این پیشرانه جدید چیست؟ موضوع مهم اینکه نیروگاه جدید هیوندای دارای همان سرسیلندر و بلوک بکار رفته در خودروهای مسابقه‌ای رالی این شرکت بوده اما بهبودهایی در بخش‌های استحکام و تکنولوژی‌های آن صورت گرفته است. استفاده از تکنولوژی‌های الهام گرفته از موتور اسپورت توانایی بالا بردن میزان دوران پیشرانه را در عین کاهش فشار باری آن می‌دهد.

قطعاً ردلاین ۷ هزار حدود ۱۵۰۰ دور در دقیقه کمتر از خودروهای رالی سطح بالاست اما برای یک خودروی تولید انبوه بسیار احساس‌برانگیز محسوب می‌شود. فعلاً قدرت این پیشرانه مشخص نشده اما احتمالاً تجربه لذت بخشی را از پشت فرمان ایجاد خواهد کرد.

اگرچه این‌گونه پیشرانه‌های توربو در رسیدن به دورهای قرمز پایانی کمی تعلل می‌کنند اما تکنولوژی‌های مدرن باعث شده‌اند سطح جدیدی از پرفورمنس ارائه شود. واضح است که این پیشرانه نسخه‌ای مسابقه‌ای برای استفاده‌های عادی نیست اما محصولات N هیوندای قبلا نشان داده‌اند که تجربه هیجان‌انگیزی دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. میلاد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    واقعا که خیلی خوبه.واسه خود هیوندای هم پیشرفت خوبی محسوب میشه.

    موافقم 29
    مخالفم 6
  2. AMG///

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    این هیوندای چقدر پیشرفت کرده????
    از یاتاقان زدن تو دهه 90 رسیده به قهرمانی جهان تو رالی و TCR
    دمشون گرم پیشرفتشون قابل تحسینه????
    یه آشپزخانه کامل و یه دستور عمل کامل به سبک کره‌ای??

    موافقم 37
    مخالفم 10
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      یا خداوند متعال ، خودت به خیر بگذرون !!!

      یاتاقان از دهه ۹۰ منتقل میشه به سال ۲۰۲۱ !!!

      سریال‌های ترکیه‌ای را دیدین که پایانی نداره ، قضیه همین یاتاقان زدن‌هاست که پایانی نداره فقط رنگو جلاش عوض میشه !

      خدا یه صبری بده به دارنگان خودروهای کره‌ای که در این گرانی چه فشار و استرسی را باید تحمل کنند که مبادا یه دفعه ماشینشون یاتاقان بزنه ، خیلی حس وحشتناکیه که به همین سبب اکثریت فروشنده شدن و خریداری در کار نیست و همه باد کرده روی دستشون (( بزن اون لایک‌های فشرده‌ی یاتاقانی‌یو ? )) !

      موافقم 18
      مخالفم 80
      1. AMG///

        ۲۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        بخدا این کارا معنی نداره
        همه آپشن دوستن همه کره‌ای دوستن اوکی نوید!
        ((من گفتم تو دهه ۹۰ میلادی یاتاقان میزدن چون میزدن! اما الان از بیشتر ژاپنی ها و اروپایی ها بهترن.))

        موافقم 27
        مخالفم 12
      2. amirmohammad

        ۲۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (212 ديدگاه)

        اگر چیزی بنظر کسی واقعا بد و بی ارزش باشه و اصلا هم آرزوی محالش نباشه که اینقدر تو تمام مطالب پیگیرش نمیشه نوید جان
        تباه شدی جدی

        موافقم 34
        مخالفم 3
      3. Hamid

        ۲۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        واقعا نظراتت در مورد هیوندای زنندس …
        حداقل باید به این شرکت آفرین گفت! کسی شما رو مجبور ب خرید هیوندای نکرده!
        ببین
        آره … شاید ب شوخی ی شرکت رو هیت کنیم … اما شما جدی با کره ای ها مشکل داری! نمی دونم چرا! این مشکلاتی که شما میگری من تا بحال نشنیدم! بس کن …
        6532456 تا کلمه هم تو کامنت هات استفاده میکنی! نهایت بیکار بودن

        موافقم 31
        مخالفم 6
      4. Ãbţìň

        ۲۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (117 ديدگاه)

        آقا نوید …
        کدوم هیوندایی هست که یاتاقان زده باشه؟من اصلا طرفداری نمیکنم ولی میگم کدوم؟چرا ما نشنیدیم؟اون فراخوان هم بخاطر جلب رضایت مشتریانه که به هرحال میدونن شرکت سازنده خودرو بهشون اهمیت میده،نه اینکه مثل ایران خودرو بخاطر مشکل آتش سوزی موتورهای پژو ۴۰۵ اومده بجای فراخوان مردمو مقصر دونسته! اینو به یاد داری؟آتش سوزی موتورهای پژو اونم خود به خودی که تقصیر کسی نیست،اما وقتی روغن موتور رو عوض نکنی و به فکر موتور نباشی معلومه یاتاقان میزنه،حالا چه پراید باشه چه بنز،من خودم ۶سال وراکروز داشتم عالی بود،طی اون ۶سال فقط ۲بار لنت های ترمز و یه بار باتری رو عوض کردم،حتی لامپ هاش هم از کار نیوفتاد توی اون ۶سال،اینقدر هم با ماشین مهربون نبودم،هرسال با دوستانم میرفتیم آفرود به شدت از ماشین کار میکشیدیم، خودم چندین بار به موتور فشار آوردم و تا حداکثر سرعت باهاش رانندگی میکردم ،یه بار توی اتوبان قزوین با سرعت ۲۳۰تا برای یه ربع رانندگی کردم،اما هیچیش نشد و مثل ساعت هی کار میکرد،هی مال من اینطور نبود،از هر کسی که میپرسم از وراکروزش راضیه یا نه میگه خیلی ماشین خوبیه،با وجود اینکه امکاناتش هم درحد زیادی نیست اما راضی کننده ست،ماشین خیلی خوب و قدرتمندیه،اصلا کلا وراکروز به کنار،این کره ای ها الان دیگه دارن عالی ماشین میسازن،به قول آقا رضا بجای حرص خوردن و تفرقه افکنی بی مورد برو پای دَرسِت،اگه تابحال سوار ماشین کره ای نشدی چرا میای نظر الکی میدی آخه؟
        سرت به کار خودت باشه بچه جان!
        این جور نظرایی من یاد دنا یا اون ساینا میندازه!یکی مثل شما و امثال شما میاد اینجا میگه همشون آشغال و لگن و شاتونن اما تا پیش فروش که میشه نفر اول خریداران!
        بقول آقای امیر محمد اگه آرزوی داشتن اینو نداشتی خب پیگیر که نبودی.

        موافقم 23
        مخالفم 4
      5. حسین

        ۲۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (420 ديدگاه)

        ازت بپرسن یاتاقان چی هست و با رسم شکل توضیح بده روند خرابی و کاربدش چیه! توش میمونی … فقط ی چیزی شنیدی

        موافقم 17
        مخالفم 2
        1. Ãbţìň

          ۲۸ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (117 ديدگاه)

          دقیقا آقا حسین،فکر کرده یاتاقان شمعه!!!??????

          موافقم 12
          مخالفم 3
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          حسین جان
          با شما موافقم
          یاتاقان موجودیست ناشناخته که در محصولات کره‌ای همچون طاعون فرگیر میباشد اما واگیر دار به غیر از کر‌ه‌ای‌ها نمی‌باشد !

          موافقم 3
          مخالفم 16
  3. Me

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    آره اینه
    رقابت جرات میخواد جسارت میخواد
    میدونید چه ریسکی رو قبول کردند این پیشرانه رو تولید کردند
    ردلاین بالا و توربو رو براحتی نمیشه همزمان باهم داشت
    البته اینم فکر نکم تو دور بالا توربوش فعال باشه احتمالا از ۵۰۰۰ به بالا توربو از مدار خارج میشه ولی با این حال بارم تولید این موتور نیازمند متریال خاصه
    صبر میکنیم تا جزییاتش بیاد

    موافقم 17
    مخالفم 4
  4. امیر

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    با پراید کاربرات به راحتی دور موتور بالای 7هزار میتونی ببری و ترسی از مشکلات نداشته باشی ….
    اما جدا بخش N پیشرفت خوبی داره، صداش باید جالب باشه!!!

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. Ahmedreza2002

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    گرامی باد یاد s2000 بار رد لاین ۱۲۰۰۰

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. mohammad

      ۲۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (41 ديدگاه)

      S2000 واقعا هنوزم شاهکاره

      موافقم 11
      مخالفم 1
    2. AMG///

      ۲۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      S2000 رو کی ساخته؟ هوندا‌
      هوندا چیزی نمیسازه اگه بسازه شاهکار میسازه

      موافقم 10
      مخالفم 1
    3. حسن

      ۲۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (195 ديدگاه)

      9000 عدد دقیقش هست

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. سامورایی از قله فوجی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    آفرین کارش درسته ??
    حالا باید بیاد ببینیم چی میشه

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. Ãbţìň

      ۲۸ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (117 ديدگاه)

      آقای سامورایی شما اول متنفر از کره ای ها بودید الان تشویق میکنید؟!؟!
      عجب آدمای پیدا میشن این دوره زمونه…

      موافقم 4
      مخالفم 10
  7. مهدی،:امید اینده

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1233 ديدگاه)

    خب بگو ببینم رد لاین چیه???
    دارم علم کسب می کنم

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. رامتین

    ۲۸ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    احتمالا 300 اسب بخار داشته باشه ولی اگه به عدد مرجع 340 اسب برسه دیگه جای هیچ بحثی نمیزاره و در زمره بهترین انجین های دنیا قرار میگیره از نظر عملکرد.

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Me

      ۲۹ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      موتور ۲۵۰۰ فعلی که تازه توسعه ش دادن و روی سوناتا و استینگر سوار شده کمی بیشتر ازین حرفا قدرت داره

      1. رامتین

        ۲۹ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (3258 ديدگاه)

        بله اون موتور 2.5 لیتری 290 اسب قدرت داره اما ردلاینش کمتر از این موتور 2.3 لیتری جدیده. بنابراین بیشک موتور 2.3 باید بهتر از 2.5 عملکرد داشته باشه وگرنه فلسفه تولیدش زیر سئوال میره. بهمین خاطر 340 اسب عدد جذابی میتونه براش باشه. مثل گلفr که 2لیتری 315 اسبیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا