هیوندای

پیکاپ دوم هیوندای در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد

هیوندای در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵ پیکاپ کانسپتی بنام سانتاکروز را رونمایی نمود و بعداً گفته شد که این کانسپت به تولید خواهد رسید؛ اما درحالی‌که سانتاکروز به‌عنوان نخستین پیکاپ هیوندای هنوز با خط تولید فاصلهٔ زیادی دارد، گزارش شده که این شرکت کره‌ای احتمالاً ساخت پیکاپ دومی را هم در نظر دارد. این مدل می‌تواند تواناتر از نسخهٔ تولیدی سانتاکروز بوده و قابلیت‌های آفرود بیشتری داشته باشد.

در رابطه با این پیکاپ، رئیس بخش ارتباطات هیوندای در استرالیا آقای «بیل توماس» به CarAdvice گفته است:

«پروژهٔ تولید پیکاپ دوم هیوندای در مرحلهٔ خاصی قرار داشته و در حال توسعه است اما هنوز به‌طور صد درصد ساخت آن تأیید نشده است».

بااین‌حال اگر پیکاپ دوم هیوندای نهایتاً چراغ سبز تولید را دریافت کند، تولید آن در سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. اما برخلاف سانتاکروز، این پیکاپ در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد بلکه بر بازارهایی مانند استرالیا و آسیا تمرکز دارد. در این رابطه، هیوندای بازار وانت‌ها در ایالات‌متحده را بررسی کرده و متوجه شد پیکاپی که مناسب بازار آمریکا است لزوماً برای بازاری مانند استرالیا مناسب نیست. مثلاً در نسخهٔ تولیدی سانتاکروز، کارایی یک پیکاپ قربانی استایل شیک‌تر شده است درحالی‌که پیکاپی که هیوندای برای سایر نقاط جهان در نظر گرفته چیزی شبیه به تویوتا هایلوکس خواهد بود. همچنین مدیر طراحی گروه هیوندای آقای «پیتر شرایرر» به CarAdvice گفته است که نسخهٔ کیا از پیکاپ هیوندای ساخته نخواهد شد.

از سوی دیگر اما همان‌طور که گفته شد، سانتاکروز مجوز تولید را دریافت کرده و در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد. گزارش شده که نسخهٔ تولیدی این پیکاپ روی پلت‌فرم نسل آیندهٔ توسان ساخته شده و تولید آن در سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. احتمالاً هیوندای هردوی این مدل‌ها یعنی نسل آیندهٔ توسان و نسخهٔ تولیدی سانتاکروز را در کارخانهٔ خود در آلاباما تولید خواهد کرد.

هنوز مشخصاتی از قوای محرکهٔ سانتاکروز برای بازار ایالات‌متحده در دست نیست اما شایعاتی نشان داده‌اند که ممکن است در میان گزینه‌های قوای محرکهٔ این پیکاپ، پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 بای‌توربوی هیوندای وجود داشته باشد. این موتور که هم‌اکنون در جنسیس G70 مورداستفاده قرار می‌گیرد، ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد که برای یک پیکاپ متوسط بسیار قدرتمند است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    امیدوارم پاش به ایران باز بشه فقط با این قیمت نجومی دلار و رانت و انحصار جر نخوره از وسط شانس اورده.

    با تچکر

    1. morteza

      ۵ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (286 ديدگاه)

      رقیب وانت ایرانخودروهه.

  2. AmirHo3ein

    ۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    واقعا وارد شدن به سگمنتی که تویوتاهایلوکس داخلش هست شهامت زیادی میخواد و ۵۰۰۰دلار ارزانتر بودن باعث نمیشه فروش زیاد به وجود بیاد اما کره ای ها همیشه حرفی برای گفتن دارن

  3. محمدرضا

    ۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    من به شخصه خیلی هیوندای رو دوست دارم ولی این سگمنتی نیست که هیوندای بخواد واردش بشه
    مثل عدم موفقیت شاسی بلندای بزرگ وراکروز واقعا شاسی بلند بی نظیریه اینو فقط اونا که داشتن میدونن بایکی دوبار سوار شدن متوجه نمیشین ولی در آخر تولیدش متوقف شد

  4. net

    ۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    عکس اول خیلی قشنتگتر از سانتاکروزهست.سانتاکروزخیلی زشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا