با اینکه از معرفی برند جنسیس توسط هیوندای به عنوان برندی مستقل مدت زیادی نمیگذرد، اما برند جوان کرهای در نمایشگاه خودروی نیویورک از اولین کانسپت دوره جدید خود رونمایی کرد. خودرویی فوق مدرن که مردم و خبرنگاران را انگشت به دهان گذاشت؛ با “کانسپت نیویورک” آشنا شوید. به عنوان اولین حضور این برند در حوزه خودروهای نمایشگاهی (یا خودروهای رؤیایی. این دسته از اتومبیلها تنها برای نمایش عمومی ساخته میشوند و به مرحله تولید نمیرسند. آنها در نمایشگاههای یا دیگر گردهماییها در معرض دید مردم قرار میگیرند.)، طراحی این خودرو را میتوان برترین قلمزنی مهندسان این شرکت دانست؛ وسیلهای که شاید روی تولید انبوه را نبیند اما تأثیر آن بر آینده جنسیس انکار نا پذیر است.
میتوان کانسپت نیویورک را پیش نمایشی از سدان لوکس G70 دانست، فرزندی از سرزمین کره که در نهایت با رقیبانی چون آئودی A4، مرسدس بنز کلاس سی و BMW سری ۳، شاخ به شاخ خواهد شد. وظیفه تأمین نیروی کانسپت نیویورک را بر دوش ترکیبی هیبریدی با ۲ لیتر ظرفیت نهادهاند که در بهترین شرایط ۲۴۲ اسب نیرو و ۳۵۲ نیوتون متر گشتاور را از پیچ و خم جعبه دندهای ۸ سرعته به چرخها میفرستد. جنسیس هنوز حرفی از شتاب یا وزن خودرو به میان نیاورده اما ابعاد، ظاهر و هیبریدی بودن کانسپت، آن را به حریفی قدر برای سدان های تشریفاتی بدل میکند. کاپوت کشیده، گلگیرهای جلوی قابل توجه، برآمدگیهای کوتاه جلوی خودرو و بلند عقب آن، چراغهای عقب کشیده و باریک عقب و جلو پنجره مشهور جنسیس که توسط دو چراغ جلوی افقی پشتیبانی میشود، فرم کلی خودرو را میسازند. ظاهری تهاجمی و تنومند که توسط لایهای از رنگ آبی سرامیکی محافظت میشود.
منفرد فیتزجرالد، رئیس جنسیس، گفت:
کانسپت نیویورک، کانسپتی در حال پیشرفت است که کیفیت طراحی این برند را به نمایش میگذارد.
با حجمهای رسا و طراحی بهبود یافته، کانسپت نیویورک مظهر واقعی ظرافت ورزشی (Athletic Elegance) است که به محصولات جنسیس شخصیتی خاص میبخشد و ما در آینده و مدلهای پیش روی برند لوکس خود نیز به همین منوال ادامه خواهیم داد. رونمایی از این کانسپت در نیویورک فرصتی مناسب برای جنسیس بود.
منبع:کار اسکوپز/ دیجیتال ترندز
بهنام طیبی
۱۰ فروردین ۱۳۹۵هیوندای هم داره به جاهایی میرسه.این مدل مفهومی اگه تولید کنه که رخ خودودرو خیلی قشنگ.
البته کیفیتی به ژاپن و المان نمیرسه ولی کره بازم خوب داره پیشرفت میکنه
احسان(احسان سابق)
۱۰ فروردین ۱۳۹۵هیوندای داره راه تویوتا رو دنبال میکنه.تویوتا هم دهه 70 ماشین های ارزان قیمت ساخت و دهه 80 به عنوان خودروسازی خوب که برای عموم مردم ماشین هایی مناسب میساخت معرفی شد و در سال 89 لکسوز رو معرفی کرد در حالی که هیچکس به موفقیت این برند اعتقاد نداشت.
هیوندای بخشی از زندگی مردم عادی امریکا شده و مهم نیست ما از این موضوع خوشمون میاد یا نه.حالا هم با معرفی جنسیس موتور قصد داره اسم این برند رو به مرحله ای بالاتر رشد بده و جوون های تحصیل کرده ی کره ای اگر نتونن بنز سوار شن میتونن ماشین های لوکس کشور خودشون رو سوار شن و به ریش ما همسن و سال های ایرانیشون بخندن در حالی که ما در حسرت داشتن یک پراید دست دوم هستیم و برای داستنش نصف پولش رو باید پدرمون از حقوق بازنشستگی خودش بده
هنوز هم با افتخار بگید کره ای ها اشغال میسازن
سامان اذری
۱۰ فروردین ۱۳۹۵کارگر اونا ماهی 1.5 تا 6 هزار دلار حقوق میگیره
کارگر ما هم 200 دلار
چه انتظاری داری ؟؟؟
دولت هم از هر طریقی روی اون 200 دلار برنامه ریزی میکنه که از چنگ مردم در بیاره
فقط کافیه تو این چند سال به قیمت بنزین نان و قبض برق و گاز توجه کنید حساب میاد دستتون
45 تومن پول یکیشو کفاف نمیده
بهنام طیبی
۱۰ فروردین ۱۳۹۵با احسان موفقم.مردم کره ماشین های خودشون سوار میشن لذت میبرن ولی ما ایرانی ها پراید سوار میشیم حال میکنیم.بخدا شان ایرانی پراید نیست.ایرانی باید بهترین سوارشن
بهنام طیبی
۱۰ فروردین ۱۳۹۵لیاقت ایرانی پراید نیست.ایرانی باید بهترین باشن ولی متاسفانه عده ای مانع میشن و بفکر جیب خودشونن
edris
۱۰ فروردین ۱۳۹۵اینکه داره بمون ظلم میشه با این قیمتها درست، ولی میخوام بدونم رو چه حساب میفرمایید لیاقت ایرانی پراید نیست؟
وقتی که ایرانی جماعت نمیتونه اینقدر اتحاد داشته باشه و بخاطر یه وام 25 میلیونی با اینکه به این ماشینها واقعا احتیاج نداشتن ولی بخاطر وامش رفته پراید گرفته، لیاقتش چی میتونه باشه؟
وقتی میانگین بازده کارمندا نیم ساعت در روزه، وقتی میانگین مطالعه در کشور به یک ساعت هم نمیرسه، بنظرتون لیاقتش چیه؟
خودمون خودمونو بسازیم
بهنام طیبی
۱۰ فروردین ۱۳۹۵کف مرتب به افتخار دوست عزیز
بهنام طیبی
۱۰ فروردین ۱۳۹۵اخه ادریس عزیز همه درها به روی ملت بسته شده چاره چیه؟؟؟
وقتی تعرفه های گمرک به حدی بالاست که هیچکسی توانایی خرید خودرو خارجی نداره چاره چیه؟
علي رضا
۱۰ فروردین ۱۳۹۵آفرین حرف قشنگی زدی…
قبول دارم که خودروسازها واقعا دزدی و اذیت میکنن، اما خود ما هم تلاش و کار نمی کنیم…میانگین مطالعهی ایران چند دقیقه میشه پراید،میانگین مطالعهی روزانه ژاپنیها یک ساعت و نیم میشه هوندا سیویک و تویوتا کمری
تو کارخانهی هیوندا 24 ساعته کار میکنن حتی ناهارشون رو هم توی خط تولید می خورن…این جوری از هیچ رسیدن به این جنسیس.
پویان
۱۱ فروردین ۱۳۹۵لیاقت ایرانی ماشینهای با موتور های فوق العاده ضعیف که نتونه سرعت بره و شتاب داشته باشه با اتاقک های تقویت شده از نوع ماشینهای رالیه تا با این رانندگی هایی که تو کوچه خیابونا میکنن دیگه نتونن بلایی سر خودشون خانوادشون و بقیه ملت بیارن! من با این رانندگی هایی که تو اکثر کلان شهرها میبینم به این میرسم که لیاقتمون بیشتر خر و الاغ نیست.
اگه به کسی برخورد احتمالا رانندگیش از نوع فوق الذکره
luis
۱۱ فروردین ۱۳۹۵در تکمیل صحبت های شما دوست خوب
تویوتا از دهه 30 ماشین ارزان و با کیفیت و تولید نااااااب ساخت تولیدی که زبان زد عام و خاصه تا به امروز از دهه 50 هم با تولید تویوتا کراون و تویوتا سنچری دستی بر اتش تولید خودروهای لوکس و سوپر لوکس داشت دهه 60 و 70 تنوع وفروش خودشو بالا برد در اواخر دهه 80 شروع به تولید مجزا خودروهای لوکس با کیفیت مثال زدنی و نرمی بالا کرد و در ادامه در دهه 90 و اغاز قرن 21 با سرمایه گذاری های حساب شده در خودروهای هیبریدی و سپس سلول سوختی خودشو به عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان مطرح کرد روند کره از نظر پیشرفت مثل تویوتاست و داره رو به سوی کمال میره ولی به نظر بنده مسیر متفاوته کره با تمرکز بر زیبایی و امکانات داره جلو میره تویوتا با تمرکز بر کیفیت و نرمی جلو اومده کیفیت تو خاطر ها میماند ولی زیبایی بعید میدونم.
ایمان
۱۲ فروردین ۱۳۹۵اگر به رتبه هیوندا و کیا در قسمت های کیفیت اولیه و قابلیت اعتماد در موسسهJ.D.Power یه نگاهی کنی به رشد کیفی این 2 برند در سال های اخیر آن هم با سرعتی بسیار بالا پی می بری!!!! در نتیجه صحبت شما در مورد تمرکز کره ای ها تنها بر زیبایی و امکانات کاملا غلطه!!
سپهر
۱۱ فروردین ۱۳۹۵من با 28 سال سن تازه رفتم سرکار لیسانس برق خوندم ولی از دانشگاه هیچی یاد نگرفتیم
دبیرستانم تیزهوشان شهرستان بودم خیر سرم حالا تازه من دارم از صفر شروع میکنم دو سال دیگه تازه یه پراید میتونم بگیرم زندگیم چی میشه خدا میدونه بخدا دیگه خسته شدم هیچ حسی به وطن و ایرانی بودنم ندارم هیچ متنفر شدم از همه چی آرزوم اینه از ایران برم متاسفانه نمیتونم.
genius
۱۰ فروردین ۱۳۹۵حیف که این نمایشگاه تو بلاد کفر برگزار میشه و ما هم از اونجایی که آخر نفهمیدیم فرجام برجام نهایتا با ما چه خواهد کرد همچنان شیطان بزرگ رو از مشاهده افتخارات صنعتی ایران+چین محروم کردیم والا با نمایش دنا2(گویا تغییراتی در ستون c و لچکی شیشه عقب خواهد داشت!!!)و تیبا3(خود سایپاییها میگن ساینا ولی ما که میدونیم داستان چیه!!)به جهانیان و بالاخص این چشم بادامیها حالی میکردیم پیشرفت و توانایی فنی مهندسی یعنی چه!!!!!!!!!!!!!!
کره جنوبی روزی در رویا خود را در جایگاهی نزدیک ایران میدید و امروز…!!
بهنام طیبی
۱۰ فروردین ۱۳۹۵ایالات متحده همچنان ایران را تحریم کرد دوباره
창세기
۱۰ فروردین ۱۳۹۵عالیه.. مطمئنا این ماشین زمان تولید و عرضه به مراتب بهای کمتر از رقبای آلمانی داره، به امید آن روز که من هم یک جنسیس داشته باشم
Archi KHAN
۱۰ فروردین ۱۳۹۵دوستان عزیز
میخواستم بدونم که ایرانی چه خصوصیتی داره که لیاقت اش بیشتر از ایناس ؟!!!
که مثلا مردم ژاپن ، کره ، چین و …. ندارن ؟؟؟! و لیاقتشون کمتر از ایناس
بهنام طیبی
۱۰ فروردین ۱۳۹۵شما توضیح بده خوشحال میشیم
Nissan...Japan
۱۰ فروردین ۱۳۹۵ایران علاقمندان و استعداد های زیادی داره که اگه در حد کشورهایی مثل ژاپن و یا آمریکا بهشون بها داده میشد و مسیرشون فراهم بود چ بسا از هر نظر با اونا در رقابت بودیم…کاری که در بخش نظامی انجام شده و میبینیم که ایران از نظر نظامی قدرت منطقه هست.پس فکر نکن مردم ایران لیاقت این چیزارو ندارن.
احمد باقری
۱۰ فروردین ۱۳۹۵خیلی خوب روش کار شده و معلومه که زحمت زیادی کشیده شده، حیف که وزن ماشین مشخص نیست، چون اکثر سدان های لوکس در این سطح، سعی می کنن حداقل بالای 300 اسب بخار نیرو تولید کنن که یه ماشین لوکس نسبتا سریع در بیاد، حالا اسب بخار این کمه که فعلا نمیشه اظهار نظر کرد تا وزن ماشین مشخص بشه.
بهنام طیبی
۱۰ فروردین ۱۳۹۵احمد باقری=عشق طراحی پورشه
فرزاد
۱۰ فروردین ۱۳۹۵کل مردم دنیا قبول دارن هیوندای و کیا رو ولی الان دوباره یه سری می یان حرفهای بی ربط زدن رو شروع میکنن!
بنتلی
۱۰ فروردین ۱۳۹۵واقعا فوووق العادس،خیییلی قشنگ و شیکه،واقعا دمش گرم،امیدوارم نسخه تولیدیش از نظر طراحی ب کانسپتش نزدیک باشه
محمود
۱۰ فروردین ۱۳۹۵قیافش یه نمه گنگه قیر قابل درکه خلاصه یه جوووووووووووووریه
sunmartin
۱۰ فروردین ۱۳۹۵چند روز پیش در برنامه خودروهفته خبر جالبی شنیدم شرکت بی ام دبلیو و بنز متفق القول اعلام کردند که بمنظور جلوگیری از نفوذ کره ای ها تصمیم گرفتن قیمت خودروهای خود را کاهش بدهند با چه تمهیداتی؟به اینصورت که از آپشن های اونها کم کنند جنسیس جدید یک خیز بزرگ در خودروسازی کره محسوب میشه البته اگر سرمایه گذاری بطور مساوی در شرکت کیا هم انجام میشد صاحب طراخی هایی چنینی در کیا موتورز هم بودیم بعنوان شخص که بطور دقیق 12 سال است از دومحصول کیا و هیوندای استفاده میکنم بطور قطع اذعان میکنم که کیفیت و دوام کره ای ها مثال زدنی است
خسته شده
۱۱ فروردین ۱۳۹۵توهم جدید ایرانی ها بنز و ب ام و این همه رقیب گردن کلفت دارن جلوشون کم نمیارن اونوقت جلوی این برندی که هنوز معلوم نیست واسه کیه بگن به خاطر اینکه نفوذ نکنه قیمت کم میکنیم شما هنوز تلوزیونه میلی نگاه میکنی متفق القولت منو کشته اینارو جایی نگی غیر اینجا همین آبرویه نداشتمونم میره
جعفر
۱۱ فروردین ۱۳۹۵آقا تو را خدا فارسی را درست بنویسید. این طور که داریم پیش میریم 50 سال دیگه اثری از فارسی زیبای ما باقی نخواهد ماند. غیر عزیزم نه قیر!!!
sm
۱۱ فروردین ۱۳۹۵هیوندا پیشرفت خیلی خوبی کرد همینجوری ادامه بده از کیا میزنه جلوتر ☆☆☆☆☆
اشنا
۱۱ فروردین ۱۳۹۵کره هچی نیست غیر از یه کپی کار
حبیب
۱۱ فروردین ۱۳۹۵تا این بیاد به مرحله تولید برسه المانیا سفینه دارن تولید میکنن خخخ
احسان(احسان سابق)
۱۱ فروردین ۱۳۹۵برای خوندن و مقایسه کردن نوشته زیر جالبه:
سرانه درامد خانوارهای ایرانی مقیم امریکا به طور متوسط نزدیک 16 برابر ما ایرانی هایی هست که تو کشور خودمون زندگی میکنیم.نژاد ایرانی- امریکایی بعد از هندی-امریکایی ها پردرامدترین نژاد هستن که در امریکا زندگی می کنن و در حالی که سرانه درامد خانوار تو امریکا سالانه 52 هزار دلاره.ایرانی -امریکایی ها سالانه 79 هزار دلار حقوق میگیرن.البته که سرانه درامد خانوار تو خود ایران سالانه کمی بیشتر از 5 هزار دلاره که یعنی هر خانواده امریکایی سالانه 1200% بیشتر از یک خانواده ایرانی درامد داره .تحلیل این امار با خودتون باشه
منبع:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ethnic_groups_in_the_United_States_by_household_income
فرزاد
۱۱ فروردین ۱۳۹۵اقا احسان فکر کنم اینجا داره از جنسیس و خودرو صحبت میشه نه از اقتصاد و درامد!!احتمالا اشتباه اومدی باید میرفتی سایت اقتصاد ایرانیان!خخخخ
محمد
۲۸ فروردین ۱۳۹۵طبق تجربه ای شخصی که طی استفاده چند ساله ماشین کره ای بدست اوردم
معمولا کسایی که در مورد کیفیت پایین خودرو هیوندای با اصرار زیاد بحث میکنن بیشتر از پراید یا 405 نداشتن و سوار نشدن.
ضمنا دوستان شرکت کیا وابسته به شرکت هیوندای طراحی و تولید میکنه
مثل پارس خودرو و ایران خودرو خودمون.