بازار کراساوورهای سابکامپکت بسیار داغ است و هیوندای هم قصد دارد با معرفی مدل جدیدی بنام ونیی (Venue)، حضور خود را در این بخش گسترش دهد. طراحی این کراساوور جدید خصوصاً در نمای جلویی طبق زبان طراحی جدید کراساوورهای هیوندای مثل کُنا و سانتافه شکل گرفته است. ونیی از دماغهای تهاجمی با جلوپنجرهٔ آبشاری برخوردار است که توسط چراغهای مربعی و دیلایتهای باریکی احاطه شده است. گلگیرهای عضلانی و خطوط جانبی قدرتمند نیز در پروفیل خودرو جلبتوجه میکنند. رینگهای استاندارد این ماشین ۱۵ اینچی هستند اما نمونههای ۱۷ اینچی هم برای آن قابل سفارش است.
ازآنجاییکه ونیی بهگونهای طراحی شده که سرگرمکننده و هیجانانگیز باشد، هیوندای هشت رنگ بیرونی جوانپسند را برای آن ارائه کرده است که ازجملهٔ آنها میتوان به مشکی، سفید سرامیکی، خاکستری کهکشانی، سبز سیبی، آبی تیره، قرمز روشن و نقرهای اشاره کرد. علاوه بر این، خریداران میتوانند سانروف برقی، شیشههای عقب دودی و رنگ متضاد سقف را هم برای ونیی سفارش دهند. ونیی که در جایگاهی پایینتر از کُنا قرار میگیرد، ۴.۰۳ متر طول، ۱.۷۷ متر عرض و ۱.۵۶ متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آنهم برابر با ۲.۵۲ متر است. این یعنی کراساوور جدید هیوندای ۱۳ سانتیمتر کوتاهتر، ۳ سانتیمتر کمعرضتر و ۱.۵ سانتیمتر بلندتر از کُنا بوده و فاصلهٔ محوری آن نیز ۸ سانتیمتر کوتاهتر است.
کابین ونیی نسبتاً پایه به نظر میرسد اما بااینحال از تجهیزاتی چون غربیلک فرمان چرمی، صفحهنمایش هشت اینچی با اندروید اتو و کارپلی، پورتهای USB، دوربین دید عقب و نمایشگر ۳.۵ اینچی در صفحه آمپر برخوردار است. در بخش سیستمهای ایمنی نیز برای ونیی لیست قابلتوجهی از تکنولوژیهای کمکراننده در نظر گرفته شده که شامل سیستم کمکی جلوگیری از برخورد جلو، هشدار برخورد و ترافیک عقب، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، هشدار نقاط کور و هشدار توجه راننده میشود.
هیوندای فعلاً جزئیات دقیقی از قوای محرکهٔ ونیی منتشر نکرده اما تأیید کرده است که این کراساوور کوچک به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر سری گاما مجهز خواهد بود. این موتور اساساً نسخهٔ بروز شدهای از پیشرانهٔ گامای قبلی است که راندمان حرارتی آن بهتر شده، سیستم احتراق آن ارتقاء پیدا کرده و تزریق سوخت توسط انژکتورهای دوگانهٔ آن نیز بهبود یافته که از این طریق اسپری کردن سوخت بهینه شده است. این اصلاحات به کاهش مصرف سوخت موتور کمک میکند تا جایی که به گفتهٔ هیوندای، انتظار میرود ونیی در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی ۷.۰ لیتر بنزین مصرف کند.
فروش هیوندای ونیی از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد و قیمتگذاری آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه صورت خواهد گرفت. البته با توجه به اینکه قیمت پایهٔ کراساوور بزرگتر کُنا از ۲۰ هزار دلار آغاز میشود، انتظار میرود ونیی قیمت کمتری داشته باشد. در جدول زیر نیز میتوانید مقایسهٔ ابعاد و ظرفیت صندوق بار ونیی را با کُنا مشاهده کنید.
ونیی | کُنا | تفاوت | |
طول | ۴.۰۳ متر | ۴.۱۶ متر | ۱۳ سانتیمتر |
عرض | ۱.۷۷ متر | ۱.۸۰ متر | ۳.۰ سانتیمتر |
ارتفاع | ۱.۵۶ متر | ۱.۵۵ متر | ۱.۵ سانتیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۲ متر | ۲.۶۰ متر | ۸.۰ سانتیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۳۰ لیتر | ۵۴۵ لیتر | ۱۵ لیتر |
NAVID۰۰۹۸
۳۰ فروردین ۱۳۹۸ای کاش چراغ جلوها هیچگاه جای مِهشکن جلو را نمیگرفتند .
رامتین
۳۰ فروردین ۱۳۹۸دقیقا هم ابعاد استپ وی هست.
مهدی
۳۰ فروردین ۱۳۹۸ماشین جالب وخیلی خوبیه البتن نسبت به استب وی بروز تر هستش وموتور پیشرفته تری داره فروش خوبی تو اروپا میکنه چون اقتصادی طراحی شده
M:::J:::Y
۳۰ فروردین ۱۳۹۸مزدا cx-3 یا حتیcx-30جدید یا جیپ رنگید،گزینه های خیلی بهتر و جذاب تری هستن
حداقلش خیالت جمعه که آتش سوزی پیشرانه ای درکار نیست!
sina
۳۰ فروردین ۱۳۹۸سیترون سی 4 :)
ahmad
۳۰ فروردین ۱۳۹۸نمای عقب رو که از ام وی ام x22 اسکی رفته
نمای کلی هم از محصولات پژو سیتروئن خصوصا پژو 2008
mazda-MX5
۳۰ فروردین ۱۳۹۸یادمون نره که هیوندا اول کار از موتورهای نسل قبل هوندا رو محصولات اولیه اش استفاده میکرد
حتی اسمش رو هم از هوندا اقتباس کرد
جدیدا طراحی محصولاتش ضعیف شده
امیر دهقان
۳۰ فروردین ۱۳۹۸خطاب به دوست عزیزمون سجاد که کامنتی در این صفحه در جواب کامنت دیگهای داشتن و هردو کامنت حدف شد
من شخصاً بارها خواهش کردم از مخاطبین که از گذاشتن کامنتهای حاوی توهین و تمسخر به شخصیت، علایق و سلایق هم دیگه و همینطور کامنتهایی که فضای سایت رو متشنج میکنه خودداری کنن و حتی گفتم که این قبیل کامنتها بدون اغماض حذف خواهند شد اما برخی از دوستان به این گفتهها هیچ توجهی نکردن و همچنان به کار خودشون ادامه دادن و میدن.
گاهی اوقات هم بدلیل حجم بالای کار، امکان کنترل همۀ کامنتها نیست و کامنتهایی از این قبیل از دستمون در میره و منتشر میشه
اما از حالا به بعد قطعاً جدیتر با این افراد و کامنتها برخورد خواهد شد و لااقل در مطالبی که من در سایت قرار میدم و امکان کنترل کامنتهاش رو دارم بههیچعنوان اجازۀ انتشار به اینطور کامنتها نخواهم داد.
من شخصاً این موضوع رو با جناب سردبیر هم مطرح میکنم تا در رابطه با مطالب دیگر اعضای تحریریه هم همین شیوه اجرا بشه و دیگه چند نفر نتونن فضای صمیمی و حرفهای پدال رو به هم بزنن
Sajjad
۳۰ فروردین ۱۳۹۸تشکر که جواب دادین
به هر حال اگر تندی کردم منو ببخشید، اون لحظه خیلی عصبی بودم.
امیدوارم جو سایت بیشتر به سمت بحث های دوستانه پیش بره.
از دوستان هم خواهش میکنم همکاری کنن، چند تا تیکه آهن نباید باعث ایجاد کینه بین ما بشه
تویوتا موتورز
۳۰ فروردین ۱۳۹۸ممنون ار اقای دهقان و اقا سجاد
امیدوارم دیگه شاهد این مجادلات نباشیم و بیشتر کامنتهای حرفه ای ببینیم
شاهرخ
۳۱ فروردین ۱۳۹۸احسنت بر شما که کار خوبی کردین. دوستان فکر کنم سن من 43 ساله که مهندسی مکانیکم و قبلا در قطعه سازی خودرو کار کردم , از مکانیکی هم سرم میشه پدر پدر بزرگمم اولین کسی بوده که کامیون خریده و برده تو شهر اراک کار کرده زیاد با خودروی سنگین و سبک بیگانه نیستم ولی واقعا خدا وکیلی یکم فکر کنیم مگه ماها کی هستیم؟ طراحی بیرونی خودروییم؟ طراحی تریم خودروییم طراحی موتور کردیم؟ عکس هر خودرویی را میذارن سریع یکی نقد میکنه به منقی یکی با الفاظ تحقیر آمیز و رکیک به اون یکی پاسخ میده. اصلا گیریم تمامی ماشینهای دنیا رو سوار بشی و باهاش رانندگی کنی و اسم آپشنها رو هم بلد باشی. اینکه نشد دانش. ملاک خوبی یا بدی خودرو واژه کیفیته. کیفیت آن چیزیه که مشتری میخاد. هر ماشینی با کیفیت تره که خودش وابسته به یک عالمه عوامل داره در دنیا بیشتر فروش کرده. یکی افت کمتر قیمت یکی ظاهر جذابتر یکی آپشن بیشتر … ما شدیم یک جزیره دور افتاده که طرفدارهای پرشیا و سمند و پراید و ال نود به ماشینهاشون میگن سلطان و با الفاظ رکیک بهم پرخاش میکنن. یکی میگه عقب این ماشین شبیه اون ماشینه یکی میگه عه عه چینی آشغاله و .. . چین داره به امریکا ماشین صادر میکنه ما هنوز تو سالهای 2005 چین موندیم میگیم آشغاله. آفرین به سجاد خان که گفته چند تا تیکه آهن نباید باعث ایجاد کینه بین بینندگان سایت دوست داشتنی پدال بشه. عامل موفقیت ایران و ایران داشتن تعصب بیجا و پذیرش انتقادات و هم افزاییه. الان من مثلا یک دوو ماتیز دارم بهم میگن جارو برقیت لولش کجاست میگم والله نامردا از اولی که گرفتمش لولشو ندادن. حالا بیام رگ گردن کلفت کنم که چی. ماشین شهریه دیگه کارمو راه میندازه بچم نیست که ناموسم نیست که. در تعامل با هم مهربان باشیم مراقب خوبیهای خودمان باشیم
riofarina
۳۱ فروردین ۱۳۹۸هیوندا داره چیکار میکنه!
بنظرم خیلی زشته?
پشتشم که x22 خودمون شده
زبان طراحی جدیدش اصلا جالب نیست امیدوارم کیا رو خراب نکنن.