هیوندای تصاویری از نسخهٔ پیشتولید یک کراساوور هیدروژنی جدید را منتشر کرده که نسخهٔ نهایی آن سال آینده رسماً رونمایی خواهد شد. سازندهٔ کرهای گفته است این کراساوور هیدروژنی آمادهٔ تولید که هنوز نامش مشخص نشده، ۹ درصد کارآمدتر و ۲۰ درصد قدرتمندتر از سلف خود یعنی مدل پیل سوختی IX35 خواهد بود. بدین ترتیب از طریق بهبود عملکرد تکنولوژی سلول سوختی، هیوندای قصد دارد به هدف پیمایشی حدود ۸۰۰ کیلومتر با یکبار سوختگیری دست پیدا کند. برای این منظور، سه مخزن یک اندازه برای ذخیرهٔ هیدروژن تعبیه شده تا توسط پیل سوختی به برق تبدیل شود.
برخلاف IX35 هیدروژنی، این کراساوور جدید از ابتدا بهعنوان یک خودروی هیدروژنی طراحی شده است. طراحی این ماشین نیز بر اساس کانسپت FE شکل گرفته که در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد. هیوندای گفته است طراحی این کراساوور از طبیعت آن تأثیر گرفته است. منظور از این طبیعت، آب است که محصول جانبی واکنش شیمیایی سلول سوختی بوده و تنها چیزی است که از اگزوز خودرو بیرون میآید.
معاون ارشد مرکز فناوری محیطزیستی هیوندای دراینباره گفته است:
«نسل جدید کراساوور هیدروژنی ما، با بهرهوری استثنایی، ظاهری بینظیر و عملکردی عالی، مصداقی واقعی از یک وسیلهٔ نقلیهٔ سازگاربامحیطزیست از آینده است. هیوندای رهبر توسعه و تولید وسایل نقلیهٔ سبز خواهد شد که درنهایت منجر به ایجاد جامعهای با آلایندگی نزدیک به صفر خواهد شد».
هیوندای در کنار برادرش کیا، در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۳۱ خودروی سازگاربامحیطزیست را معرفی کند که شامل خودروهای الکتریکی، هیبریدی و هیدروژنی بوده و هدف آن تنوع بخشیدن به شیوهٔ زندگی خریداران است. در این راستا، پس از معرفی مدل آیونیک در سه نسخهٔ هیبریدی، پلاگینهیبریدی و تمام الکتریکی برای رقابت با تویوتا پریوس، هیوندای قصد دارد سال آیندهٔ نسخهٔ الکتریکی کراساوور سابکامپکت کُنا را هم معرفی کند که بُردی در حدود ۳۸۵ کیلومتر دارد. علاوه بر این، خودرو الکتریکی جنسیس نیز در سال ۲۰۲۱ به تولید خواهد رسید که یک خودروی الکتریکی دوربرد با قابلیت پیمایش ۴۸۰ کیلومتر با یکبار شارژ باطریها خواهد بود.
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۷ مرداد ۱۳۹۶طراحی داخلی یک جوری هست نمیدونم به دل نمیشینه شاید به خاطر ترکیب رنگش اینجوری شده شاید از قهوه ایی و مشکی تو طراحی داخلی استفاده میکردن جذابتر خودشو نشون میداد
ACR VIPER
۲۷ مرداد ۱۳۹۶به خاطر ترکیب رنگشه که یه حالت بی روحی داره داداش ،وگرنه آنچنان هم بدنیست
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۷ مرداد ۱۳۹۶منم منظورم همینه ترکیب رنگ خوبی استفاده نکردن که باعث شده خوب به نظر نرسه وگرنه طرح مدرن و جالبی هستش
ACR VIPER
۲۷ مرداد ۱۳۹۶جلو پنجره جدید و شیکی داره و با چراغهاش هماهنگه، ۸۰۰کیلومتر هم واسه یه بار سوخت گیری خیلی خوبه
عطا
۲۷ مرداد ۱۳۹۶با توجه به اینکه سوخت هیدروژنی خیلی گرونه.
ACR VIPER
۲۷ مرداد ۱۳۹۶یس🖒
ولی با یک باک پر اگه ۸۰۰ تا رو بره میسرفه عزیزم
AMIR SCHUMACHER
۲۷ مرداد ۱۳۹۶.
به نطر من که خوشگله … رنگش هم قشنگه
MehdiTurbo
۲۷ مرداد ۱۳۹۶با داخلش اصن نمیتونم ارتباط برقرار کنم اما خوبه الودگی ک نداره یبارم پرش میکنی ۸۰۰ کیلومتر خوبه
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۲۷ مرداد ۱۳۹۶داخلش که افتضاحه حس کهنگی داره.
بعدشم اون صفحه نمایش یکپارچه که تا پشت فرمون اومده اصلا شبیه بنز نیست هیوندای با خیال راحت به تقلید کردنات ادامه بده.?
sunmartin
۲۷ مرداد ۱۳۹۶کیا هیوندا تا 3سال دیگه 31 نوع خودروی سازگار با طبیعت به جهان هدیه میدن اگه اینکارو پژو و رنو و یا تویوتا و هر برندی دیگه انجام داده بودن الان کره ای ستیزان میریختن وسط میدان و تعریف و تمجید که ای بابا بیا بیین چکار کرده فلان شرکت و …اصالت داره..واقعا چرا اینقدر در فضای مجازی کره ای ها دشمن دارن اما در واقعیت همه خواستار خرید اونها هستند بنظر من ایرانی ها مثل همیشه برای خراب کردن یک شخص یا برند یا یه موضوع حسابی کمر همت بستن و ول کن ماجرا نیستن در کشوری که هنوز خودروی کاربراتوری داریم و دومین و سومین شهر های آلوده جهان در ایران هست کاربران راجع به طراحی بد کیا هیوندا نظر میدن و نه اصل موضوع که با یک خودروی 100% پاک روبرو هستند الحق که لیاقت هر جامعه بواسطه طرز تفکر آحاد اون جامعه است
امین
۲۷ مرداد ۱۳۹۶جسارت نباشه خدمت دوستان
اما
هیچ کامنتی در مورد تکنولوژی پیل سوختی تا اینجا ندیدم
همه چیز که ظاهر خودرو نیست در این مورد خاص تکنولوژی مهم ترین موضوعه
مهزیار
۲۷ مرداد ۱۳۹۶طراحی داخلیش دهه شصته…