پس از حضور موفق سانتافه جدید در بازار جهانی، هیوندای تصمیم گرفت نسخه ای جدید از سانتافه را با پیشوند گرند عرضه کند که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۳ رونمایی خواهد شد.
این نسخه، نسبت به مدل استاندارد بلند تر، عریضتر و طویلتر است و واضح است که دارای فضای داخلی بیشتری نیز میباشد این خودرو در نسخه های ۶ و ۷ سرنشینه و با سه ردیف صندلی عرضه خواهد شد. ظرفیت بار این خودرو ۶۰۷ لیتر است.
تفاوتها تنها به ابعاد محدود نمیشود، جلو پنجره مشبک شکل جدید، سپر جلو جدید و مه شکن و طراحی دوباره عقب خودرو از تغییراتی است که به چشم میآیند. همچنین تصمیم گرفته شده است برای این خودرو رینگهای آلیاژی ۱۸ و ۱۹ اینچی نصب شود. علاوه بر سقف پانوراما، امکانات دیگری نظیر فرمان قابل تنظیم ۳ حالته و صفحه نمایش ۴.۳ اینچی برای این خودرو محفوظ میباشد.
Allan Rushforth معاون ارشد هیوندای میگوید، گرند سانتافه پاسخگوی خوبی در برابر تقاضای زیاد اروپاییها برای اس یو وی کلاس E میباشد. این خودرو فقط در اروپا عرضه خواهد شد. مدلهای شش سیلندر ۳.۳ لیتری با قدرت ۲۹۰ اسب بخار نیز برای سایر بازارها درنظر گرفته شده اند. قیمت پایه سانتافه گراند، ۲۹ هزار و ۱۹۵ دلار اعلام شده است.
داوود
۶ اسفند ۱۳۹۱چه قدر هیوندای طراحیاش به ایده آلی که میخواسته نزدیک شده!
مرسی هیوندای
slr722
۶ اسفند ۱۳۹۱هیوندای مدل گرند هم زده که یه وقت کسی نیاد بگه سانتافه که اصلا جا نداره…
تنگ تاریکه…
جا واسه حرف نمیزاره…
به این میگن یه کارخونه خودرو سازی قوی…
slr722
۸ اسفند ۱۳۹۱تمامی دوستان پدال یه چند خط میخوام از واقعیت تویوتا و ماشین کره ای بگم…
در اخر هم هر کی نظر داشت بیاد خیلی منطقی و دور از تعصب بگه…
فقط خواهش میکنم هر بار اسم عوض نکنید…چون خیلی زشته
به نام خدا…
اول تویوتا
1)تویوتا یه برند ژاپنیه…
همیشه ژاپن سعی خودش کرده کیفیت رعایت کنه.و انصافا هم همین طور بوده…
2)ژاپن چندین برند خدرو سازی واقعا واقعا قوی داره…
که یکی از اونا تویوتاست…
3)من خودم به شخصه الان میگم قبلا هم گفتم تویوتا داره تموم سعی خودش میکنه که کیفیت رعایت کنه. و واقعا هم همینطور بوده…
شاید حالا ماشین کسی خراب شده باشه ولی این طبیعیه
مثل تویوتا خودم که چند بار خراب شده…
کیا و هیوندای:
1)دو خودرو ساز کره ای که اگه تا 7.8 سال پیش اسمشون جایی می امد همه به بدترین تو هر زمینه ای یاد میکردن مثل خود من
و واقعا هم همین طوره…مثل ریو و ورنا
که در اون زمان محصولات تویوتا قابل مقایسه نبوده با این ماشین ها…
2)از سال 2006 تا به الان ماشین های کره ای یه دفعه تقییر چشمگیری داشتن…
که حتی وقتی کیا و هیوندای پاش به ایران باز شد همه از طراحی این ماشین ها خوششون اومد…
3)هیوندای و کیا تو اکثر ماشین های خودشون از سال 2010 دوباره شروع کردن به تقیرات عجیب طراحی و یه دفعه همه چی عوض کرد…کلا ماشین های جدید و دیگه مثل و قدیم نبودن…
البته اینم بگم که این خودرو ساز ها سعی کردن طراحی هاشون به سمتی ببرن که دارای طراحی یک دست بشن…
و واقعا هم در عرض 2 سال تونستن…
طراحی مثل پورشه مثل اودی مثل استون
که همه با یه نگاه بگن این که هیوندایه…
(که تو خود سایت هیوندای به این اشاره کرده)
حالا مقایسه:
از تویوتا و با کمری و کرولا شروع میکنیم…
انصافا کمری ماشین جون داریه و خیلی خر کاره…
ولی من میخوام بدونم ضعف نداره…
تویوتا نباید از سال 2006 یه تقیراتی تو طراحی این کمری میداد؟
تویوتا نیاید یکم تو طراحی خارجی این ماشین وقت میزاشت…به خصوص سپر عقب
تویوتا نباید یکم اپشن برای این ماشین میزاشت…
در صورتی که برند های کره ای یاد گرفته بودن رو ماشین هر اپشنی که شده بزارن…
کمری هنوز از 2 تا ایربگ داشت استفاده میکرد در صورتی که سوناتا 10 تا ایربگ تو ماشین استفاده کرده بود…(نگید که ایربگ جانبی چیز مهمی نیست)
تویوتا نباید یکم این طراحی داخلی عوض میکرد و به روز تر میشد؟؟؟
کسایی که میگید تویوتا کم خرجه و استهلاک نداره…
خوب معلومه که وقتی اپشنی زیاد نباشه کمترم احتمال خراب شدن هست…
ببخشیداا………….
کسی که پا نداره معلومه کفشش هیچ وقت خراب نمیشه…
کیا و هیوندای:
این دو ماشین الان به جای رسیدن که تو سال 2013 همه به ماشین لوکس و با اپشن یاد میکن…
مثل خوتون که تو نظر ها میگید…
مگه بده؟
کسی ماشین اپشن دار نمیخواد؟
کسی زیبایی تو هر چیزی دوست نداره؟
کسی بدش میاد ماشینش با همون پول کامل تر و زیباتر باشه؟
پس واقعا این 2 خودرو ساز به یه جایی رسیدن…
در اخر طول عمر یه ماشین مگه میخواین چقدر باشه که حرف از 30 . 40 سال میزنید…
به خدا ماشین نباید بیشتر از 2 سال نگه داری…
ولی خیلی ها هستن که ماشین کره ای دارن ولی تا الان ماشینشون اخ نگفته…
شاید نتونه مثل تویوتا 10 سال عمر کنه ولی شک نکن که 5 سال میتونه…
5سال واقعه عالیه…
ماشین های صفر خودمون استارت میزنی به زور روشن میشن…
و خیلی خیلی خیلی موارد دیگه هم بود که دیگه چشمام درد گرفت نتونستم بنویسم…
منتظر نظر همه هستم…
همه گی موفق باشید…
moeteza
۸ اسفند ۱۳۹۱یادم می یاد چند سال پیش پدرم 45 ملیون واسه ماشین خریدن گذاشته بود کنار،چون خیلی از ماشین سرم می شد پردم اومد گفت چی بخرم؟گفتم بابا با 45 ملیون می تونی یه اپتیمای صفر یا یه آزرای دست دو بگیری.البته پدرم اون موقع طرفدار سر سخت ژاپن بود.
بعد از من پرسید تویوتا نگیرم؟گفتم نه بی خود ترین ماشینه نه طراحی داره نه …(به قول دوستان)
دلم براتون بگه تصمیم بر این شد که یک اپتیمای صفر کاربونی با قیمت 47 ملیون بگیریم.
.
.
.
.
.
نمی دونم چی شد دوست پدرم زنگ زد گفت:ماشین می خوای بخری؟پدرم گفت آره،دوست پدرم گفت یه کمری کارکرده دارم مخوای بیا نگاش کن.
نمی دونم چی شد (با مخالفت های بسیار شدید من)پردم کمری 12 هزار کارکرده را با قیمت 36م اونم رنگ آبی متالیک خرید.
دیدم نسبت بهش خوب نبود،سوارش شدم:فضای داخلی عالی،راحتی عالی،شتاب عالی،ترمز فوق العاددده،فضای داخلی بی نظیر و …
الانم هر وقت میام خونه نبینمش آروم نمی شم.
در مقایسه با اپتیما واقعا محشر تر بود!
این بود که یک طرفدار سر سخت ماشین های کره ای به یک عاشق تویوتا تبدیل شد.
تا تویوتا سوار نشی متوجه نیستی…!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نیما
۹ اسفند ۱۳۹۱به افتخارت زدم زنگو:)
دینگگگگگگگگگگگگ:)
slr722
۹ اسفند ۱۳۹۱قصه ما به سر رسید کلاغه به خونش نرسید…
پس نتیجه میگیریم که بحث درابره تویوتا و ماشین دیگه نیست…
بحث سر دوست پدر شماست که چقدر زرنگه…
خوب یه کمری اب کرده رفته…
دمش گرم…
حميد
۶ اسفند ۱۳۹۱هیوندا بعد ساخت سنتینیال و جنسیس و نسخه جدید سانتافه(ix 45)،خودشو ثابت کرده.
به نظر من،تا چند سال آینده شاهد پیشرفت های شگرف و رقابت با غول های ماشین سازی،از هیوندای خواهیم بود.
جدا از اینا،این سانتافه ۲۰۱۳ واقعا تو دل بروئه،خیلی دوسش دارم.
کیان
۶ اسفند ۱۳۹۱هیوندای هر سال داره شکل عوض می کنه!!! این شدیدا باعث می شه مدلهای قبلی سریعا از چشم بیفتن. حالا راه به راه هی به به و چه چه کنید
شما سوناتا- ازارا و … را ببینید.
این یعنی پیدا نکردن شخصیت ماشینی واحد و با اصالت!
و گرنه برا پورشه و بنز و ب ام و و تویوتا و مزدا اینکار اصلا سخت نیست.
هیوندای و کیا برا پیدا کردن بازارهای جدید جهانی و سرپوش گذاشتن روی استهلاک فراوانشون اینکار رو می کنن.
شما حتما یه سر به تعمیر گاههای و یا سرویس کاری های مشترک ایها بزنید.. خواهید دید که همگی می گن:
کره ای ها زود به زود دچار نقص می شن (به ویژه کمک فنر و دیسک) و بنز و تویوتا آخ نمی گن ….
ali
۷ اسفند ۱۳۹۱سلام آقا کیان!
می خواستم بدونم ماشین شما چه ماشینی داری آخه من خودم 3 ساله آزرا دارم باهاش همه جا هم رفتم ولی تاحالا بغیر از سرویس دورهای، تعمیرگاه نبردمش! هنوزم خیلی نرمه و ازش راضیام. البته منکر خوب بودن ماشینهای اروپایی نمیشم ولی فکر نمیکنم انقدر هم که شما میفرمایید پراستهلاک باشند!!
slr722
۷ اسفند ۱۳۹۱دقیقا…
یکی از دوستای صمیمی من یه ازرا 2008 داره…
شاید باور نکنید ولی بالای 180 هزارتا باش راه رفته…
فقط بگم که تا الان خداشاهده این ماشین حتی یک باربارم اخ نگفته…
تازه فکر کنم بیشتر سرویس های دوره ای هم یادش رفته ببره…
من دیگه نمیدونم کجای این ماشین یعنی بی کیفیت…
تازه این ازرا برای 2008 هستش…
دوره ای که کیفیت ماشین کره ای زیاد به خوبی الان نبوده…
ali
۷ اسفند ۱۳۹۱اس ال آر،تویوتا کمری داریم 237 هزار تا کاد کرده زاپاسش هنوز زیر ماشین نرفته.فقط 100 بار با هاش رفتم یزد و برگشتم تا حالا هم که خداروشکر با هاش تصادف نکردم،
تو کادایی تویوتا از همه سرتره اینو وانت های قدیمی تویوتا هم ثابت می کنه
سامان
۷ اسفند ۱۳۹۱کیان جان شما واقعاً هم راست میگى و حرفت منطقیه ولى بعضى از دوستان ظاهربین فقط احساسى نظر میدن بدون اینکه حرفشون پایه و اساس داشته باشد.
من قبول دارم ماشین هاى کره اى خوشگل شدن و قیمت مناسبى دارند ولى انصافاً ماشین هاى خوبى نیستند و پر استهلاکند.
محمود
۷ اسفند ۱۳۹۱دوستان لطفا مدل های قدیمی هیوندای رو با مدل های جدید مقایسه نکنن.
نسل جدید سانتافه انقدر زیبا -شیک وبی نقص بود که توانست عنوان کارامد ترین خودرو سال 2013 رو از ان خود کنه .
منبع . سایت جهانی هیوندایی
چنین پیشرفتی قابل ستایشه.
زنده باد هیوندای…
3.6 v6 24v
۸ اسفند ۱۳۹۱آقای محترم من و سایر افراد پول نمیدیم اصالت سوار شیم … اگه قرار باشه همه ی کارخونه ها محصول جدید و قبلیشون رو مثل هم بزنن خیابون ها کسالت بار میشه … نمیشه که سانتافه از 2006 تا 20011 بمونه بعد 2012 تغییر نکنه …
همه ی کارخونه ها تغییر نسل توی محصولاتشون هست … این وسط یه سری محتاط عمل میکنن مثل مرسدس و بی ام و یه سری دیگه هزینه نمیکنن مثل … یه سری دیگه هم هزینه های هنگفت میکنن تا به تصاحب بازار برسن مثل همین کره ای ها …
شما فکر کردی ایرانخودرو هستن که 1 ماهه یه چراغ عوض کنن بشه سمند امسال یا سمند پارسال نه عزیزم 4-5 سال تحقیق میطلبه کلی هزینه در بر داره …
الآن فقط یه چیز مهمه پیشرفت پیشرفت پیشرفت …
یه نگاه به تویوتا بنداز تا وقتی کرولا فروش کرد همینجور ظاهرش حفظ شد الآن دیگه میدونه نمیتونه همون ماشین رو بفروشه مجبور شده هزینه کرده ….
میلاد
۶ اسفند ۱۳۹۱همه ی ماشین ها خوب هستند حتی پراید.
محمد
۶ اسفند ۱۳۹۱خیلی قشنگه
واقعا هیوندا پیشرفت کرده !!!
سامان
۷ اسفند ۱۳۹۱فکش چرا انقدر جلو اومده؟
امیدوارم خوب باشه ولى بعید میدونم.
بیشتر از همه چیز امیدوارم قیمت ها درست شه، گرچه رو به ارزونى داریم میریم ولى امیدوارم قیمت ها به جایى برسد که براى عید ملت بتوانند ماشین هاشون را تبدیل به احسنت کنند.
slr722
۷ اسفند ۱۳۹۱چرا بعید میدونی که خوب باشه؟؟؟
نیما
۷ اسفند ۱۳۹۱بیاد نمیارم هیوندای تو شاسی بلند خوب کار کرده باشه
هم ماشیناش زمخته
هم اینقدر شاسیش میکوبه که میگی پیاده میرم
اونم از وراکروزش
اتاقش دیونت میکنه
نه تو شاسی بنلند هیوندای خیلی عقبتر از کیا هستش
slr722
۷ اسفند ۱۳۹۱اقا نیما::
تو شاسی بلند های هیوندای فقط سانتافه بی خود بود…
حتی من میگم توسان از سانتافه اتاق درست درمون تری داشت…
ولی من واقعا از سواری وراکروز خوشم اومده…
شاید به خیلی از ماشین ها نرسه ولی از پرادو که انصافا نرم تره…
رهام
۷ اسفند ۱۳۹۱ماشینی شاسی بلندی که تو کوه و کمر نتونه بره حالا هر برندی بدرد نمی خوره .
نیما
۷ اسفند ۱۳۹۱نه فکر نکنم به پای پرادو برسه
مخصوصا پرادو tx
اصلا قابل قیاس با لند کروز نیست
وراکروز واقعا عقبش بشین دیونه میشی
کمر درد میگیری
با همرده خودش
یعنی موهاوی واقعا ضعیفه
سانتقاه هم نسبت به سورنتو
توسان هم نسبت به اسپرتج واقغا ضعیفتره
کلا کیا تو شاسی بلند وافعا قویتر از هیوندای و تو سذان هیوندای قویتر از کیا
اینو من نمیگم بازار و بورس ماشین وبازاریها میگن
من اولین سری وراکروز که اومد یکشو زیر پام بود 2 ماه
شتاب و جونش حرف نداره
اما اتاقش وای دیونه کنندست
یک سفر رفتم موردم از کمر درد
همون سانتافه بود که اتاقشو عوض کردی
درسته slr تویتا تو سدان داره گند میزنه اما تو شاسی بلند هنوز نزمیشو همردهاش بالای 500 تومن دازن
نرمی لندکروزو میتونی راحت با کایان کنی
بیشتر نباشه کمتر نیست
نیما
۷ اسفند ۱۳۹۱از رخ کیا و هیوندای هم تو شاسی بلند قضاوت کنید
وراکرئز با موهاوی
سورنتو با سانتافه
اسپرتج با توسان
قدرت موتور کیا تو همه موارد بیشتر و شتاب بیشتری دارن
امکانات شونم تو یک سطحه
قیمتها هم نزدیک به هم
جدا کیا هم قشنگتره هم قویتر
اما فقط تو شاسی بلند
تو سدان حرفی واسه گفتن نداره نسبت به هیوندای
سینا غلامی
۷ اسفند ۱۳۹۱کیا و هیوندایی عالی شدن ، عالــــــــــــــی
پرهام
۷ اسفند ۱۳۹۱اون دوسنی که می گه هیوندای شکل عوض می کنه ولی تویتا نه—-تویوتا شکل عوض نکرده؟ کمری 2007 با نسل جدیدش هیچ سنخیتی نداره — کمری 2007 با نسل قدیمش هم همینطور— اصلا 3 نسل کمری رو بررسی کنید اصلا بهش نمی خوره از یک خودروساز باشه— از تویوتا نگید که از نظر طراحی بی اصالت ترین خودروساز دنباست—
هیوندای تازه داره به محصولاتش رویه می ده(مثل کیا موتورز) و در نسل های آینده هم همین تیپ طراحی رو خواهید دید ولی تویوتا بعد از این همه خودروسازی و تجربه هنوز نتونسته به یک طراحی واحد برسه—
slr722
۷ اسفند ۱۳۹۱طراحان تویوتا باید یه سر برن اروپا کلاس تقویتی…
شاید که یکمی یاد بگیرن…
alireza
۷ اسفند ۱۳۹۱این حرفتو نشنیده می گیرم آقا پرهام،
قبول دارم که طراحی های کره ای خوبن اما زود از جلوی چشم آدم می افتن!!این رو تجربم ثابت می کنه،حتی زیبایی جنسیس هم از جلوی چشم افتاد و کمری را ترجیح دادم.
در مورد طراحی تویوتا هم باید بگم با اصالت ترین طراحی مال تویوتا هست مثل طراحی های بی ام و.
شما طراحی لند کروز با ارای و 4 رو ببین،اصالت از سر و روش می باره.همین سانتافه ها که تو ایرانن رو با پرادو یا…مقایسه کن…
(تویوتا نامی ماندگار در عرصه خودروسازی)
slr722
۷ اسفند ۱۳۹۱جنسیس از چشم افتاده…
وای خدای من …
بعد کمری یعنی همچنان زیباست…؟؟؟
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید…
muahamad
۷ اسفند ۱۳۹۱پرهام تویوتا بی اصالت ترین خودروساز دنباست مطمئنى؟
محمد
۷ اسفند ۱۳۹۱عالیه
در مقایسه ای که با لکسس RX350و مورانو 2013 داشته سانتافه دوم شده با موتور 3300 دمشون گرم
در ضمن ایمنی ترین شاسی بلندی که تا حالا تست شده
نیما
۷ اسفند ۱۳۹۱نه پیشرفتش خوب هست اما نه مقابل ماشینهای زاپن
شاید با مورانو قابل قیاس باشه
اونم بخاطر مصرف بالای مورانو میگم
وگر نه برند نیسان از خیلی برندهای اروپایی سرتره
ه سالام ماشیناش تو سطح مختلف برنده میشن
حالا چه طاحی چه موتور و غیره
اما اما
خواهشا با rx350 اصلا شوخی نکنید
rx دنیایی واسه خودش
مخصوصا سرس جدیدش که پلاتنویم هستش
فرمون کوچیکتر
ماشین عضلانی کاملو و هوشمند
به معنای کلمه تو رنج خودش بهترینه
اصلا قبل قیاس نیست
slr722
۷ اسفند ۱۳۹۱چند باری سوار rx350 شدم…
فقط بگم که این ماشین بلد نیست سر و صدا داشته باشه…
بی نهایت نرم اروم…
واقعا وقتی از رو دست انداز میری…
متوجه نمیشی…
عالیه…
تنها مشکلی که داره…
خیلی گرونه…
نمیشه بهش فکر کرد…
xyz
۷ اسفند ۱۳۹۱شاسی بلندای تویوتا کجا این کره ای ها کجا….
ماشین شناسها و ماشین دارها ( ونه ماشین بازها که دائم عوض می کنن) اصلا پرادو و لندکروز رو با سانتافه و … مقایسه نمی کنن.
کیفیت و راحتی و دوام تویوتا بی نظیره.
بابک
۷ اسفند ۱۳۹۱slr722 جان!
می بینم بازم داری سر به سر تویوتا می ذاری!!!
دلت برا هجوم عشاق تویوتا با اون دلایل درستشون تنگ شده؟!!!!!!!
slr722
۷ اسفند ۱۳۹۱فعلا که دارم حرف درست من میزنم…
یه سوال:
شما از یه ماشین چه قدر انتظار طول عمر داری؟؟؟؟
پرهام
۷ اسفند ۱۳۹۱5 سال
نیما
۸ اسفند ۱۳۹۱ماشینهای هیوندای و کیا تا 5 سال مشکلی ندارن
slr722
۸ اسفند ۱۳۹۱ای قربون آدم چیز فهم…
خوب دیگه چی میخواین…
5سال براتون این ماشین کره ای کار میکنه…
تازه 5 سالم زیاده…
نهایت 2 سال…
سعید
۷ اسفند ۱۳۹۱من یکی از اون عشاقم !!!!
تویوتا خیلی خیلی بهتره. مقاومتر- راحت تر – کم خرج تر و هر مدلش هم دیر تر دمد میشه . برعکس هیوندا و کیا. اینو همه ی دنیا می دونن..
محمود
۷ اسفند ۱۳۹۱سانتافه2013 جدید با طراحی فوق العاده عالی و امکانات خوب و مشخصات فنی مناسب توانسته عنوان کارامد ترین خودرو سال 2013 رو از ان خود کند .
این هم لینک معتبر*
پیشرفت هیوندای قابل ستایشه.
زنده باد کره جنوبی …
محمود
۷ اسفند ۱۳۹۱سانتافه2013 جدید با طراحی فوق العاده عالی و امکانات خوب و مشخصات فنی مناسب توانسته عنوان کارامد ترین خودرو سال 2013 رو از ان خود کند .
پیشرفت هیوندای قابل ستایشه.
زنده باد کره جنوبی …
xyz
۷ اسفند ۱۳۹۱slr جون! مگر خودت بگی که داره حرف درست رو می زنی!
من کارم خیلی پر رفت و آمده…
جواب: اون 5-6 سالی که وقتی باهاش 500-400 کیلومتر یه کله تو کفی گازوندمش و توی چاله چوله ها روندمشو توی آلودگی هوا و گرد وغبار دوندمش، یک کلام نگه آآآآآآآخ!
آره! تویوتام اینجوریه و دوستای کره ای سوارم همگی بهش کم آوردن..
پرهام
۷ اسفند ۱۳۹۱شما نشنیده بگیر برادر— چوت تعصب داری هر چی که به مخالف نظرت باشه نشنیده می گیری
طراحی تویوتا اینقدر ضعیفه که همون لحظه هم که میاد بیرون جلب توجه نداره چه برسه به خسته شدن در طی مثلا 5 سال— حالا باز هیوندای همون 5 سال جلب توجه داره بعد از چشم می افته
طراحی کیا موتورز هم از چشم می افته؟ اصلا هماهنگی عناصر کیا موتورز در اپتیما با کمری قابل قیاس هستش؟ طراحی کمری چدید در مقابل اپتیما جدید مثل تفاوت لیفان و مگان هستش. تعصب رو کنار بگذار واقع بینانه نگاه کن.
نامی ماندگار در صنعت خودرو؟ باشه ولی چه ربطی به طراحی داره این قضیه— بله تویوتا در کم استهلاکی و کیفیت معروفه ولی در زمینه طراحی هیچ ماندگاری نداره— کرولای قدیمی رو الان نگاه می کنیم حالم بد می شه— کمری 2005 رو هم همینطور— لندکروزر قدیمی هم انگار شلوارش داره می افته
نمی دونم این طراحی های ضعیف چی دارن که شما داری از ماندگار بودن صحیت می کنی و بعد می گی کیا موتورز و هیوندای با اون طراحی های ظریف و خارق العاده که دهن مدیر عامل فولکس واگن رو علنا باز گذاشته می گی خسته کننده
ali
۷ اسفند ۱۳۹۱آقا پرهام فکر کنم کره به دنیا اومدی
اینو دنیا داره می گه که تویوتا لگنم بده بیرون مردم می دونن که بیشترین کارایی رو داره !
تویوتا نباید با رقبای پیش پا افتاده ی کره ای مقایسه بشه،
yosef
۷ اسفند ۱۳۹۱پرهام عزیز!
به اصطلاح، دوست و دشمن در کیفیت بالا و کم استهلاکی تویوتا شک ندارن (خودتم گفتی “بله تویوتا در کم استهلاکی و کیفیت معروفه”) همین کافیه که یعنی تویوتا یعنی بیسته بیسته.
از طراحی هم گفتی! پاسخ اینکه اینو بدون کسی به سلیقه ی شما کاری نداره. استقبال بی نظیر مردم دنیا (به ویژه امریکا و استرالیا و کانادا) از تویوتا تعیین کننده است.
در ضمن برا خیلی ها ظاهر فوفول و روز به روز کیا و هیوندا خیلی هم نچسبه. چون خیلی ها دنبال سادگی و سنگینی هم هستن.
همچنین بدون که کم خرجی ماشین بهترین حسن اش هست و خیلی از مردم دنیا پولشونو نمی خوان دور بریزن. یعنی سلامت چشم بهتر از قر و فر ابرو هست…..
پرهام
۷ اسفند ۱۳۹۱yosef عزیز بحث ها رو بخون بعد بیا وسط صحبت کن. بحث طراحی بود نه بحث فروش و کیفیت. برای من مهم نیست به شما چی می چسبه یا نمی چسبه. شاید شما یک گاری رو به یک هواپیما ترجیح بدی و در آخر هم بگی خیلی هم می چسبه— خبر این مهم نیست مهم اینه که واقعیت چیه. واقعیت اینه خودروهای تویوتا طراحی ندارن حالا این ربطی نداره به اینکه کیفیت داره یا نه. شما ها تو ژاپن به دنیا اومدید لابد ولا من ایرانی هستم دارم با چشم هام می بینم که اپتیما هم زیبا تره و هم ماندگار تر از تویوتاست ولی شما ها تعصب ژاپنی بودن دارید دیگه که می گید طراحی ناهماهنگ و بسیار زشت کمری سنگین تر و بهتر از اپتیماست چون فقط ژاپنیه!
البته در بحث فروش هم هیوندای الان خیلی خوب عمل می کنه و با وجود اینکه 5 6 سال بیشتر نیست که به صورت جدی رقابت رو شروع کرده فروش بسیار بالایی داره هم در استرالیا هم در آمریکاکانادا چین و حتی اروپا هم به تازگی داره جا باز می کنه و تو همین چند سال کاری کرده که وقتی وارد سایت تویوتا یا هوندا آمریکا می شید به صورت پیش فرض در قسمت Compare خودروهای هیوندای قرار گرفتن. کافیه یک سر به سایت تویوتا آمریکا بزنید.
ضمنا یک سر به سایت IIHS بزنید ببینید کمری نا امن ترین خودرو در رده خودش شده— البته ببخشید از نظر شما تویوتا بودن مهم تر از ایمنی هستش. ای کاش تویوتا هم مثل هیوندای فوفول بود ولی کمی به فکر جان مردم هم بود.
تست نا امن ترین میدسایز آمریکا یعنی کمری
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=1751&seriesid=291
این هم کره ای فوفولLOL
http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=1737&seriesid=513
محمود
۷ اسفند ۱۳۹۱دوستان که میگن ماشین های کره ی دوام ندارند بد نیست بدونند که خودرو های هیوندای و کیا در امریکا دارای گارانتی ویژه ده(10) ساله هستند ولی خودرو های تویوتا فقط دو تاپنج سال گارانتی دارند.
ده سال گارانتی واقعا فوق العادست.
زنده باد کره جنوبی …
علی
۸ اسفند ۱۳۹۱تو روح پدر ایران خودرو که با هیوندای شروع کرد و الان این کجا و آن کجا!!!!!
رهام
۸ اسفند ۱۳۹۱اگه ایران خودرو هم رئیسش مثل رئیس هیوندا بود ما الآن جلوتر بودیم
محمد...
۸ اسفند ۱۳۹۱زیباست …
اما …شاسی بلند فقط آمریکایی…
اسکالید …یوکان…سابربن …ایکسکرژن
غیر آمریکایی فقط رنجروور …
مجید
۸ اسفند ۱۳۹۱با سلام
احتراماً به استحضار می رسانم که تمام خودرو سازان آسیایی و اروپایی هر ساله با رشد چشم گیری روبه رو هستند هیچ خودرو سازی تا این لحظه بدون رشد و تکامل نبوده. من به اون دوست عزیزی که در مورد برند تویوتا تعریف تمجید می کنه باید بگم که تویوتا ها زمانی خودرو ساز نبود اصلا کسی در جهان بهش توجهی نداشت.
همین مدل کمری که از ابتدا در ایران هم حضور داشت و دارد همچنان معایب خود را دارد پس بهتر بود در عرایض خود اسمی از کیا ریو و یا هیوندا ورنا نمی آورد چراکه بنده به شخصه هردوی این خودروها را داشتم و دارم نسبت به قیمتی که دارند بسیار کارآمد هم هستند تویوتا هم خودرویی بسیار کارآمد می باشد اما در رده خودخیلی خیلی جا برای پیشرفت دارد.
ریو و ورنا محدود به این دو مدلی که در حال حاضر مشاهده می کنیم نیستند هر دو خودرو نیز مانند سایر خودرو ها پیشرفت کرده اند.
رهام
۸ اسفند ۱۳۹۱میگم به نظر شمااگه سایپا به جای ریو تویوتا کرولا تولید میکرد و کرمان موتور بجای ورنا تویوتا پریوس بهتر نبود؟
hamid
۸ اسفند ۱۳۹۱من نمیدونم چرا اینجا اینقدر بحث در مورد کیا و هیوندای و مقایسشون با تویوتا هست. کیا با هیوندای باید با خودروسازهای هم تراز خودشون مقایسه بشن. مقایسه میزان فروش جهانی تویوتا با کیا و هیوندای نشون میده که اصلا مقایسه درستی نمی کنیم. فروش جهانی یک نظرسنجی محسوب میشه.
slr722
۸ اسفند ۱۳۹۱این حرف یعنی هر ماشینی که تعداد کمتری تولید بشه یعنی بدتر…
مثال کارخونه ای مثل پاگانی زوندا یعنی دیگه اوج بدی…حتما
فعلا که روز به روز داره فروش ماشین کره ای زیاد میشه به حرف من و شما هم نیست…
به بازار جهانیه…
hamid
۸ اسفند ۱۳۹۱خودتونو زدین به اون راه؟! من دارم در مورد ماشین های هم رده صحبت می کنم و شما پاگانی رو باید کمپانی های هم رده خودش مقایسه کنید.
هیوندای و کیا باید با مزدا و سوزوکی و هوندا و نیسان و… مقایسه بشن نه با فراری و بوگاتی و لامبورگینی!
محمود
۸ اسفند ۱۳۹۱حمید خان
تویوتا با 95 سال سابقه در سال 2012 نه میلیون دستگاه فروش داشته ولی گروه هیوندای -کیا با تلاشی خیره کننده در این چند سال اخیر توانستند به فروش هشت میلیون دستگاه در سال2012 دست پیدا کنند.
چنین رشد فروشی یک رکورد محسوب میشه.
اقا حمید لطفا از روی احساس نظر ندین و ارزش سایت رو پایین نیارین. خواهش می کنم از شما.
یکم مطالعه کنید بد نیست.
hamid
۸ اسفند ۱۳۹۱اتفاقا من احساس می کنم شما از روی احساس نظر میدید.
یعنی به نظرتون هیوندای و کیا میتونن به رکورد فروش تویوتا یا جنرال موتورز یا فولکس واگن برسن؟ من اینطور فکر نمی کنم.
هیوندای و کیا دو شرکت قدرتمند هستند که باید الگوی ما واسه پیشرفت در صنعت خودروسازی باشند، اما قابل مقایسه با تویوتا یا فولکس واگن یا جنرال موتورز نیستن.
محمود
۹ اسفند ۱۳۹۱شک نکن حمید خان هیوندای و کیا با پیشرفت فوق العاده ای که دارن تا چند سال دیگه با تویوتا و جنرال موتورز رقابت می کنن-
همان طوری که سامسونگ تونست از پس حریفان ژاپنی و امریکایی بر بیاد کیا و هیوندای هم در اینده ای نزدیک در صدر جدول فروش قرار می گیرند. ان شاالله…
پرهام
۸ اسفند ۱۳۹۱اگر به خاطر فروش جهانی بخوایم رای به برتری خودرو یا خودروسازی بدیم پس دیگه نیازی به مقایسه دو خودرو نبود خیلی راحت می گیم سراتو و الانترا از مزدا3 بهتر هستند و کرولا هم از هر 3 بهتر چون فروش جهانی اینها این رو دارن می گن! آیا این واقعا درسته؟هیوندای سال 2012 700 هزار دستگاه در آمریکا فروخت یعنی حدود 2.5 برابر مزدا و 12 برابر میتسوبیشی و 27 برابر سوزوکی که اگر فروش 570 هزار دستگاهی کیا موتورز رو هم اضافه کنیم اصلا جای بحثی نیست دیگه!
البته اگر بخوایم از روی فروش یک محصول رای به برتری بدیم
حالا در نظر هم بگیرید هیوندای تازه داره تو آمریکاو جهان جون می گیره و در خیلی از رده ها هنوز خودرویی نداره—-الان به صرعت مشغول پر کردن رده های مختلفه مثل رده های شاسی بلند— کوپه — کروک— AWD —خودروهای EV— هیبریدی —- فیول سل — که تا چند سال دیگه و با این سرعتی که داره پیش می ره در صورت پر شدن این رده ها اعداد فروش تصاعدی تر بالا خواهند رفت.
yosef
۹ اسفند ۱۳۹۱پرهام جان!
خب شما هم تعصب بیهوده ی کره ای داری. باز صنعت ژاپن خیلی خیلی به دنیا بیشتر خدمت کرده (از صوتی و تصویری و الکترونیک تا موتور و …).
فروش اول جهانی تویوتا در اثر همه ی محاسن آن است که طراحی هم یکی از عللشه. اگه طراحی آن به نظر شما خوب نیست به نظر خیلی ها خوبه. چون ساده تره و قشنگی تو سادگیه.
مشکل هیوندا و کیا به غیر از کیفیت کمتر انها نسبت به تویوتا اتفاقا همین تغییر سریع ظاهر انهاست.
برخلاف پورشه و بنز و تویوتا و مزدا چون اصالت بیشتری دارن. مثلا شما شکل چراغهای پورشه رو ببین! چند ده سال تغییر چندانی نکرده. برخلاف هیوندای که هر ساله داره کشیده ترشون می کنه که آخرشم چراغ های مثلثی و مضحک پشت i 30 هست که البته دیگه جا برا کشیده شدن نداشته !!!!)
شما ظاهراسپورتیج و سوناتا و ازارا و توسان و … اتاق قدیم (مال همین 2 – 3 سال قبل ) رو ببین. اصلا در مقابل اتاق جدیداشون به حساب نمی یان!! و حال بهم زنن. همین بلا سر شکلهای این جدیدیا هم خواهند اومد!!!!
ولی شما از مدلهای مختلف تویوتا در این 5-6 سال اخیر ظاهر یکنواخت و ثابتی می بینی و در همین حال هم رکورد فروش رو هر سال می زنه.
اینو هم بدون که تویوتا خیلی بهتر می تونه سال به سال تغییر ظاهر بده چون یادت باشه لکسوس هم کلا متعلق به تویوتاست.
ولی خودت هم خیلی خوب گفتی که : “بله تویوتا در کم استهلاکی و کیفیت معروفه” و این یعنی اصلی ترین عامل انتخاب هوشمندان.
خوش باشی.
پرهام
۹ اسفند ۱۳۹۱جواب تغییر در طراحی رو چند کامنت بالاتر دادم
saman
۹ اسفند ۱۳۹۱واقعا نمیدونم بعضی ها چرا اسرار دارن ماشین کره ای
خر کار نیست
والا من شش ساله سانتافه 2007 دارم تا حالا هیچ خرابی نداشته هنوزم مثل روز اول خوبه تازه اینقدر تو چاله چوله افتادم که نگو
رضا
۹ اسفند ۱۳۹۱افرین به کره افرین به ژاپن
زنده باد هیوندای . کیا زنده باد لکسوس . نیسان
بهزاد
۹ اسفند ۱۳۹۱جواب یوسف خیلی منطقی تر از جواب پرهام بود.
من هم تویوتا رو خیلی بیشتر قبول دارم