نسل دوم کوچکترین و ارزانترین خودروی هیوندای که بیشتر برای بازارهایی نظیر هندوستان طراحی شده، اینک با تغییراتی مناسب بازارهای اروپا شده و میتواند به مصاف مینی خودروهای شهری این قاره برود.
خودرویی که در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته شد در اصل i10 گراند است که در ترکیه ساخته خواهد شد و کار مهندسی و طراحی آن نیز در آلمان انجام شده است. بنابراین برای اولین بار است که خودرویی در A سگمنت (mini cars) توسط هیوندای از مراحل اولیه طراحی تا تولید نهایی را در اروپا طی میکند.
هیوندای i10 نسبت به نسل در طول ۸۰ و در عرض ۶۵ میلی متر رشد داشته و ارتفاع آن نیز ۵ سانت پایینتر آمده است. فاصله بین دو محور تنها ۵ میلی متر افزوده شده است. با این وجود با فضای داخلی مناسب و فضای باری به گنجایش ۲۵۲ لیتر، بهترین خودروی این کلاس در بین رقبا محسوب میشود.
استفاده از فولاد با ضریب کشش بالا و استفاده از تقویت کننده های اضافی با افزایش سختی پیچشی اتاق به میزان ۲۷ درصد همراه بوده و همچنین استفاده از دسته های هیدرولیک موتور و سه لایه دیواره عایق صدا و نوارهای آب بندی جدید، باعث کاهش چشمگیر سر و صدا در داخل کابین شده است. در حالت عادی تنها ۳۸ دسیبل صدا و در بالاترین سطح ۶۵ دسیبل صدا اندازه گیری شده که در حد یک زمزمه آرام است و از کلیه رقبای خود پایینتر است.
ضریب آیرودینامیک ۰.۳۱ نیز در این کلاس کم نظیر است. طراحی چراغها، جلو پنجره و هواکش سپر بر اساس زبان طراحی جدید هیوندای و مشابه سایر برادران بزرگتر آن است.
فضای داخلی با تریمهای مختلفی از مواد گوناگون و ترکیبهای رنگی مختلف قابل سفارش است. انواع پارچه، وینیل و حتی چرم با رنگهای شاد آبی، نارنجی و بژ یا رنگهای تند مشکی و سفید و یا قرمز فضای داخلی کابین را احاطه میکنند. برای افزایش دید جلو، هیوندای ستونهای A را نازکتر ساخته است. تجهیزاتی چون فرمان الکتریکی، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، کامپیوتر سفری، چهار پنجره برقی، صندلی راننده قابل تنظیم در ارتفاع، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، چراغهای DRLs، صندلیهای جلو و فرمان گرم شونده، کلید هوشمند، سیستم خودکار تهویه، دکمه حرکت-توقف، شش کیسه ایمنی هوا، یادآوری بستن کمربند، ABS, EBD, ESC, TPMS و VSM از جمله تجهیزات انبوه استاندارد این خودرو میباشند.
farhad
۲۱ شهریور ۱۳۹۲به نظرم هیونداازکیا عقب افتاده.
HASSANBMW
۲۱ شهریور ۱۳۹۲ازش میشه به جا موتور استفاده کرد!!!
aref
۲۱ شهریور ۱۳۹۲هیوندا کیا رو خریده. چطوری کیا ازش جلو زده!
تمام موتور هاشون هم یکی شده
محمدرضا
۲۱ شهریور ۱۳۹۲پدال دیگه داری میترکونی . . .
دمت گرم خیلی حال کردم . . .
با تشکر . . .
Pooya
۲۱ شهریور ۱۳۹۲هیوندا ام کم کم باید یه اصالتی به محصولاش بهده مثه جلو پنجره ی جدید لکسوس یا همون رفیق کره ایش
جلال
۲۱ شهریور ۱۳۹۲سلام
بدون شک آینده از آن خودروهای کوچک و کم مصرف خواهد بود
هرکسی که بتونه زودتر از بقیه در تولید کوچولو ها مهارت بیشتر کسب کنه موفق تر خواهد بود……………
slr722
۲۱ شهریور ۱۳۹۲داداش گلم جلال جان حرف درست زدی…
بازار دنیا داره به سمت ماشین کوچیک کم مصرف میره…
البته فکر کنم اول اروپا بیشتر خواستار چنین ماشین های هستن…
در اخر هم عرب های امارات عمان قطر بحرین…
امین
۲۱ شهریور ۱۳۹۲اره کاملا درسته. ولی فعلا مهم اینه که مصرف سوخت رو بیارن پایین.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۳ شهریور ۱۳۹۲درود.
جلال جان اونوقت ما کجا داریم میریم؟؟؟
ایران و المان.
حسین
۲۱ شهریور ۱۳۹۲چرا i10تو ایران نیست?
رامتین
۲۱ شهریور ۱۳۹۲با 1 لیتر و قدرت 60 داره 4.5 لیتر مصرف میکنه ولی بی ام و i8 با وزن 2 برابر و حجم 3 برابر و قدرت 4 برابر مصرفش 0.5 برابره… این یعنی آسیا در برابر آلمان، مثله فوتبال یک تیم آسیایی در برابر آلمانه و 50 سالی عقبه. ایران که قرنها عقبه.
مجید
۲۱ شهریور ۱۳۹۲رامتین جان پس موتور سیکلت 125 باید با باد هوا کار کنه ؟ یه تناسب داره که به خیلی از پارامترها مربوط میشه . اما فرمایش شما هم درست اروپا جلو هست . راستی موتورهای لامبدا تو امریکا تولید میشه.
وحید
۲۱ شهریور ۱۳۹۲رامتین جان بی ام و i8 یه ماشین هیبریدی ولی هیوندای i10 فقط با بنزین کار می کنه !!! یکم انصاف داشته باش……
کرمانشاه
۲۱ شهریور ۱۳۹۲امکاناتش از خودروی به ظاهر لوکس ما بیشتره
مجید
۲۱ شهریور ۱۳۹۲جا داره از سایت خوب پدال تشکر کنیم . این روزا داره میترکونه . هم مطلب های خوب هم کلی پر کار شده.
دمتون گرم پدالی ها.
محمدرضا
۲۲ شهریور ۱۳۹۲نمی دونم چرا i20 و i10 هیوندا اصن به دل من نمی شینه
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۳ شهریور ۱۳۹۲درود.
خیلی خوشم اومد ازش.
ولی این ماشین حتی با این سایز برای تهران به این شلوغی باز هم بزرگه.
ایران و المان.
محمدرضا
۲۳ شهریور ۱۳۹۲درود. میلاد مشکل تهران و شهرهای بزرگ ایران ماشین نیست که
مشکل نوع ماشین ، نوع خیابون ، نوع …
کلا بزرگی ماشین کمترین نقش رو داره.
شما بیا همه مردم تهران رنج روور اووک سوار شن
بهتر از اینه که با پژو آردی و باردو برن این ور اونور
ناجي
۱۵ مهر ۱۳۹۲الان مصرف پایین،آپشن های مفید و طراحی بی نظیر و جوان پسند در خودروهای کوچک مدنظر همه خودروسازان دنیاست که هیوندای نیز در این امر موفق بوده و بعنوان یک ماشین شهری میتونه نیازها رو برآورده کنه … ولی حیف که آسان موتور این مدل خودرو رو وارد نکرده است وگرنه حتما شرکتیش می ارزه …
خزاعی
۲۳ آبان ۱۳۹۳من یک نمونه از این ماشین را دارم و با موتور 1.2 از پژوی 207I بسیار با کیفیت تر ودر عین حال دارای شتاب بیشتری است.
دراین کلاس از خودروهای کوچک، دارای همه امکانات خوب و مناسب بخصوص برای رانندگی در سطح شهر ومvاکز پر ترافیک آرزوی هر راننده ای است .