هیوندای i20 WRC برای رقابت در یک فصل دیگر از مسابقات رالی جهانی در سال ۲۰۱۶ آماده میشود. نسخه مسابقهای i20 به صورت رسمی در Alzenau آلمان معرفی شده است.
این خودرو که بر اساس نسخه تولیدی i20 هاچ بک ساخته میشود، از ژانویه ۲۰۱۶ در رالی مونت کارلو، فصل جدید را آغاز میکند. به گفته هیوندای، نسخه به روز شده این ماشین از بال عقب جدید و اسپویلر جلوی متفاوت برای بهبود هوارسانی و خنک کاری موتور سود میبرد. طراحی ظاهری نیز کمی تغییر کرده و سیستم تعلیق و مقاومت شاسی نیز بهبود یافتهاند. هیوندای i20 WRC از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو نیرو میگیرد. قدرت آن ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۴۰۰ نیوتن متر است. نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته ترتیبی، به هر چهار چرخ منتقل میشود. این خودرو در مسیرهای خاکی پاپوشی ۱۵ اینچی خواهد داشت در حالی که در مسیرهای آسفالته برای آن از چرخهای ۱۸ اینچی با تایرهای میشلن استفاده میشود. جاهطلبی هیوندای در این مسابقات با توجه به عملکرد مثبت در فصل گذشته باعث شده تا با خوشبینی بیشتری برای فصل آتی برنامهریزی شود. تیم جوان هیوندای در این مسابقات اکنون باتجربهتر شده و با اعتماد به نفس بیشتری در این فصل حاضر میشود. رانندگان این تیم، تیری نویل، هیدن پادون و دنی سوردو میباشند که باید در ۱۸ دور از مسابقات ۲۰۱۶ حاضر شوند.۱۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
zippo
۲۴ آذر ۱۳۹۴هر روز خبر های خوب از پیشرفت و نواوری هیوندای
با این اهنگ سریع پیشرفت 5 سال دیگه چه میکنه این هیوندای
امین
۲۴ آذر ۱۳۹۴کشته مرده های ژاپن و تویوتا رو نمیبینم :)
لطفا منفی بدید یه ذره دور هم خوش باشیم
sunmartin
۲۴ آذر ۱۳۹۴واقعا کیا هیوندا هروز یه خبر مثبت ازشون در فضای رسانه ای پخش میشه این دوشرکت میخوان چقدر دیگه پیشرفت کنن؟ درحالیکه عناوینی چون 5 خودروی اول لیست مطرح جهان و چهارمین خودروی با کیفیت ،و چهارمین خودروساز بین المللی و دومین برند قابل اعتماد جهانی یدک میکشن کیا هیوندا افتخار آسیا هستن درسته که بزرگان سنتی در این عرصه تویوتا لکسوس تویوتا و نیسان و سوبارو هستن اما این خودروها کیفیتشون سالهاست به جهانیان ثابت شده و کرولا بعنوان پرفروشترین خودروی سال هرساله انتخاب میشه اما کیا هیوندا که چندیست از آغاز حرکت اونها نمیگذره به چنین موفقیت های بزرگی دست یافتند البته و صد البته پشت تمام این موفقیت ها تفکر و منش آلمانی بک تیم قهار و زبردست نهفته است
great britain
۲۴ آذر ۱۳۹۴( صد البته پشت تمام این موفقیت ها تفکر و منش آلمانی )جالبه شماها هرکی به یه موفقیتی میرسه سریع به آلمانی ها نسبت میدین.
نخیر. به خاطر تلاش وکوشش خودشون و البته تجربه های چند کشور نه فقط آلمان.
نيما
۲۴ آذر ۱۳۹۴منش و مهندسى آلمانى؟!!
خوبه قبلا طراحى هاشون چه فنى و ظاهرى رو آمریکایى بزرگ یعنى جنرال موتورز انجام میداده.
الانم که خودشون انجام میدن.
میشه بگى کدوم منش و مهندسى آلمانى؟؟؟
مگر فقط لاستیک هاى میشلین که اونم افترمارکت هست و لاستیک هاشون هم مال خودشونه.
اگر میگفتى آمریکا یه چیزى.
اگر الان کیا و هیونداى به این اسم رسیدن از همت خودشون و تلاش هاى زیاد و کمک هاى مفیدى که جنرال موتورز بشون کرده هست.
mds
۲۴ آذر ۱۳۹۴عاشقتم هیوندای .کیا.جنسیس تو این دنیا که نمیتونم بخرمتون شاید اون دنیا
رضا
۲۴ آذر ۱۳۹۴در اینکه کره ای ها به سرعت در حال پیشرفت هستن اصلا شکی نیست ولی خب هنوز با تکنولوژی ژاپن و آلمان فاصله زیادی دارن و راه سختی در پیش دارن
amir
۲۴ آذر ۱۳۹۴با آلمان شاید ولی با ژاپن و به نظرم حرف بیخودی زدی مدلای هم رده ی تویوتا و هیوندای رو که با هم مقایسه کنیم هیوندای کمتر ک نیست هیچی تازه یچیزاییم بالاتره منظورت از تکنولوژی چیه من نمیفهمم
رضا
۲۴ آذر ۱۳۹۴منظورم واضحه دوست عزیز کیفیت من هم ژاپنی دارم هم کره ای کیفیت فنی این دو تا قابل قیاس نیست! شما هم اگر خودت امتحان کنی تفاوت رو متوجه میشی! تکنولوژی یعنی اون دو تا موتور با یه حجم از ژاپن و کره با هم قابل مقایسه نیستن از نظر قدرت و کیفیت
BABAK
۲۴ آذر ۱۳۹۴من با امیر موافقم همین چند روز پیش بررسی سدان های مطرحو پدال گذاشت تو خیلی موارد سوناتا از رقیباش بالاتر بود و پا به پای مزدا 6 از نظر امتیاز امد جلو.به نظرم کره فقط تو سدان های متوسط مثله سوناتا اپتیما به رقباش خیلی نزدیکه ولی تو خودروهای لوکسش مثل جنسیس کیا K900 در مقابله رقبای المانی ژاپنی امریکایی کار سختی داره
amir
۲ دی ۱۳۹۴هیوندای تو بحث ماشین های لوکس هم عالی عمل کرده مخصوصا الان که جنسیس یه برند جدا از هیوندای شده واقعا خودرو های خوبی رو معرفی کرده که با قیمت خیلی پایین تر از رقبا امکانات و حس رانندگی لوکس رو به راننده ی خودشون القا میکنند ولی خب ماشین های جنسیس برای قشر خیلی پولدار جذابیتی ندارند چون مطمیینا این قشر در انتخاب ماشین لوکس یا سوپر اسپورت حتی سراغ شرکت های لوکس ژاپنی هم نمیرند بلکه انتخاب اونها صد درصد آلمانی یا ایتالیایی خواهد بود
احمد باقری
۲۴ آذر ۱۳۹۴درسته که خبرهای پیشرفت هیوندای، هر روز به گوش میرسه، ولی بقیه خودروسازها هم بیکار ننشتند و کارهای زیربنایی زیادی انجام میدن، باید قبول کرد که همه خودروسازها دارن تلاش وصف ناپذیری می کنن، ولی بعضی از اونا، واقعا سهم بزرگی در پیشرفت فناوری خودروها(از جمله موتور، سیستم تعلیق، پارک خودکار، سیستمهای ایمنی، گیربکس و …) داشته و دارن که از جمله اونها، میشه مرسدس و بی ام و رو نام برد. مرسدس واقعا داره به صنعت خودروسازی کمک میکنه.