در ادامه نبرد فزاینده خودروسازان برای تصاحب قلب و دستهچکهای خریداران شاسیبلندهای کراساور در امریکای شمالی، هیوندای در مدل جدید توسان ۲۰۱۶ از گوشههایی از یک کاراکتر اروپایی استفاده کرده است. یک سیستم گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته، یک موتور توربوی چهار سیلندر با گشتاور بالا، ساختار صلب و بهینهسازی شاسی، برخی از مواردی هستند که برای این کراساور کامپکت، یک حس آرامش و وقار در پشت فرمان ایجاد کردهاند. البته تغییرات قارهای در این مدل، چندان تصادفی نیست؛ چرا که این توسان جدید جایگزینی برای مدل ix35 در بازار اروپا محسوب میشود و نباید رانندگان سختگیر را در اتوبانهای بدونمحدودیت یا جادههای دو خطه مارپیچ باواریا ناامید کند.
موتور جدید ۱/۶ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر که در تمام مدلها به جز مدل پایه SE به صورت استاندارد استفاده میشود و با «سانتافه اکو» نیز مشترک است، نمونهای از نرمی و انعطافپذیری در یک موتور است. توربوشارژر کوچک تووین-اسکرال در این موتور، بییشتر از آن که برای ایجاد بالاترین خروجی تنظیم شده باشد، به منظور یک واکنش سریع استفاده شده است. موتور ۱/۶ لیتری در توسان جدید با قدرت ۱۷۵ اسببخار نسبت به رقبای کراساور کامپکتی مانند هوندا CR-V، تویوتا RAV4، مزدا CX-5 2.5L و فورد اسکیپ ۱.6L اکوبوست، خروجی کمتری دارد. ولی این موتور در زمینه گشتاور، عملکرد بهتری دارد؛ ۲۶۴/۴ نیوتنمتر که از دور موتور پایین در دسترس قرار میگیرد. تقریباً هیچگونه تأخیر توربویی در این خودرو دیده نمیشود و منحنی گشتاور نیز تقریباً به صورت یک خط راست به حداکثر میزان خود در ۱۵۰۰ دور بر دقیقه میرسد و این روند را تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه ادامه می دهد. به این معنا که حتی با اندکی پایین بردن پدال گاز، به راحتی میتوان سرعت خودرو را افزایش داد و بدون اینکه نیازی به گاز زیاد و پایین آوردن دنده به شکلی حماسی باشد، میتوان از مسیر باز شده در ترافیک عبور کرد. فارغ از موتور توربوی ۱/۶ لیتری، ویژگیای که بیشتر از همه توسان لیمیتد و همینطور سطوح تریم «اکو» و «اسپورت» را از دیگران متمایز میکند، سیستم گیربکس اتوماتیک دو کلاجه ۷ سرعته است. البته این سیستم به اندازه گیربکس ۶ سرعته DCT در فولکسواگن و آئودی، واکنش سریع ندارد، ولی به نسبت کراسهای کامپکتی که در این کلاس از گیربکسهای اتوماتیک با مبدّل گشتاور یا CVT استفاده میکنند، در رده بالاتری قرار میگیرد. گیربکس DCT در توسان با یک حالت نرم و ماهرانه کار میکند و میزان گشتاور در هنگام شیفتها، بسیار خوب مدیریت میشود. البته باید گفت که یک سری لرزشها در شروع حرکت در سراشیبی و نوسانهای نامناسب در هنگام آزاد کردن پدال گاز در این خودرو مشاهده شده است. در مجموع، به نظر میرسد که توسان در تستهای انجامشده در اینجا، فشار زیادی را تحمّل کرده باشد. در همین حال، زمان ۷/۶ ثانیهای کراساور هیوندای برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، بهتر از سایر رقبایی است که تاکنون به این صورت ارزیابی شدهاند؛ از جمله اسکیپ ۱.6L اکوبوست (۹/۱ ثانیه)، راو فور (۸/۲ ثانیه)، CR-V (با زمان ۸/۲ ثانیه) و حتی CX-5 2.5L (با زمان ۷/۷ ثانیه). همچنین توسان در این زمینه بهتر از آخرین مدل آئودی Q3 2.0T کواترو با زمان ۷/۸ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت عمل کرده است. در تست لغزش در پیچ، هیوندای توسان لیمیتد مدل ۲۰۱۶ با تایرهایی با ابعاد ۲۴۵/45R-19، چسبندگی جانبی ۰.۸۳ g را از خود نشان داده که باز هم نسبت به رقبایی چون CR-V تورینگ (۰.۷۶ g)، راو فور XLE (0.78 g)، اسکیپ و CX-5 (هر دو با چسبندگی ۰.۸۱ g) در رده بالاتری قرار میگیرد. با این حال، فاصله توقف ۵۳/۹۵ متری از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در توسان، در بالاترین سطح کلاس خود قرار نمیگیرد. این مسافت به اندازه ۳۰۵ میلیمتر بیشتر از آئودی Q3 است و ۶۱ سانتیمتر نیز با سرآمد کراساورهای کامپکت غیر لوکس در این زمینه، یعنی مزدا CX-5 فاصله دارد. چیزی که در این اعداد و ارقام مربوط به تست دیده نمیشود، میزان صلبیتی است که توسان از خود نشان میدهد. دو کراساور دیگر خط تولید هیوندای، مدل با فاصله محوری کوتاه و دو ردیفه سانتافه اسپورت و مدل معمولی سانتافه هستند که در این میان، «توسان» کوچکترین عضو این سهگانه محسوب میشود. ولی در عین حال، بهترین حس «پرمیوم» را در راننده ایجاد میکند. هیوندای از استفاده گسترده از چسبهای سازهای در شکافهای جوش ساختار خودرو خبر داده و با توجه به حسّ استحکام و متانتی که در بدنه مشاهده میشود، دلیلی برای اعتماد نکردن به این رویکرد وجود ندارد. لغزشهای بدنه، بهخوبی کنترل شدهاند و در همین حال، سیستم تعلیق هنوز هم مطیع و آرام به نظر میرسد و حسّ کنترل بسیار خوبی را در پشتفرمان ایجاد میکند. علیرغم استفاده از یک محفظه ستونی برای سیستم دستیار فرمان الکترونیکی، واکنشها به ورودیهای فرمان، مستقیم و خطی هستند. البته این شرایط با حسّ ارتباطی که در یک CX-5 ایجاد میشود، قابلمقایسه نیست.- نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل ، ۵ سرنشین، ۴ در هاچبک.
- قیمت مدل تست: ۳۲۵۱۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۶۴۴۵ دلار).
- نوع موتور: DOHCبا چهار سیلندر در یک ردیف با ۱۶ سوپاپ، توربوشارژر و خنککننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۱۵۹۱سیسی.
- قدرت: ۱۷۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۲۶۴/۴ نیوتنمتر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاجه با حالت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۶۷ متر.
- طول ماشین: ۴/۴۷۵ متر.
- عرض: ۱/۸۴۹ متر.
- ارتفاع: ۱/۶۴۶ متر.
- وزن کلی: ۱۶۸۱ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۶ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۴۲/۳ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۱/۶۲ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (تخمین): ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۹۵ متر.
- چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۸۳ g.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۸ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۹/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
منبع: caranddriver
sunmartin
۱۲ آبان ۱۳۹۴هیوندایی چه کارکرده.. .توسان حقش بود که ایمن ترین خودروی اتوبان های آمریکا شد
طراحی :9 از 10
تریم داخلی :7 از 10
شتاب و مهندسی موتور:8 از 10
من نمیدونم چطور کره ای ها هروز جهش کیفی و کمی دارن اما ما هنوز اندر خم یک کوچه بن بستیم روی هم رفته بارک الله هیوندایی منتظر همتای کره ای این خودرو هستیم “اسپورتیج”
ALL CARS
۱۲ آبان ۱۳۹۴بخاطر اینکه خودروهایی که اون کشورها سی سال پیش تولید و از رده خارج کردنو داریم همین حالا با پایین ترین کیفیت و بالاترین قیمت ممکن میخریمو جیکمون در نمیاد
خودروهای امروزشونو هم با بالاترین قیمت به عنوان خودروی لوکس به مردم قشر متوسط به بالا میفروشنو اوناهم با جونو دل میخرنو انگار نه انگار (البته بهشون حق میدم ، چون بیزارن وخسته از خودروهای داخلی و چینی)
اما باید بدونن با این کارشون باعث میشن این اوضاع همینطور با پرجا بمونه و هر روز بد تر از دیروزمون
خدایا باعثو بانیه این اوضاع اسف بار صنعت خودرو ودیگر صنایع ، ازمدیرانو مسئولینو سود جوهارو اگه قابل هدایت نیستن ، نیستو نابود کن تا ما ایرانی ها هم بتونیم خودرویی استاندارد و بروزو سوارشیم
امیر.عارف
۱۲ آبان ۱۳۹۴تو این سالها کشورهای دنیا هرچقدر نخبه تربیت کردن ما دفع نخبه کرده و بجاش دزد فوق حرفه ای ، کلاه بردار و چاپلوس پرورش دادیم. رتبه فرار مغز ایران قرمز هست. و کشورهای دیگه دارن از نخبه های ما استفاده میکنند. و ما مردم هم در مقابل تصمیمات غلط مسئولین هیچ واکنشی نشان نمیدهیم پس نباید انتظار بهبود داشته باشیم
AliZeus
۱۲ آبان ۱۳۹۴ضمنا توسان 2016 توسط همین سایت “کار اند درایور” توی سگمنت خودش رتبه سوم رو بدست آورده و در عین حال همراه با مزدا (رتبه اول) از همه ی رقیبانش ارزونتر هم هست… :) آدم از این همه پیشرفت و برنامه ریزی موفق شاخ درمیاره…
Aston Martin
۱۴ آبان ۱۳۹۴شتاب ثانویش ناامید کنندست
Moeed ronghian
۱۲ آبان ۱۳۹۴سانتافه کوچک
از اسپرتیج جدید خیلی بهتره
آرمااااان
۱۲ آبان ۱۳۹۴دقیقا،از لحاظ طراحی توسان پیشرفت عجیبی کرد،ولی اسپورتیج پس رفت
سینا 5445
۱۲ آبان ۱۳۹۴به نظتون جلوش شبیه سانتافه نیست ؟ پشتش هم من زیاد خوشم نیومد ولی داخلیش عالی بود
از نظر مشخصات و فنی هم خوبه
امین
۱۲ آبان ۱۳۹۴هیوندای رسماً داره با آئودی مقایسه میشه …
شاخ در نیاریم !!!
پیشرفت پشت پیشرفت
رضا
۱۲ آبان ۱۳۹۴نسبت به نسل قبلش پیشرفت قابل قبولی داشته .
هرچند ظاهرش شبیه سانتافه شده ولی اینجوری زیباتر از نسل قبلش شده.
و همچنان یه گزینه ایده آل برای خریدارن ایرانیه .
فقط یکم مصرف سوختش میتونست بهینه تر باشه !
king 918
۱۲ آبان ۱۳۹۴موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر با توربو شارژ 175 اسب بخار تازه برای یه مدل suv اصلا جالب نیست……….
ما توان ساخت یک ماشین خوب رو نداریم این یک حقیقته
بابا هیوندا تو چرا …………………بیام برات………………….
mojtaba RB
۲۴ آبان ۱۳۹۴دوست عزیز اس یو وی نه کراس اوور. اسمش روشه این ماشین واسه مصارف شهریه نه آفرود. در ضمن در همون اس یو وی ها هم گشتاور مهم تر از عدد قدرت موتوره.
The Eagle
۱۲ آبان ۱۳۹۴قیمت ۳۲۰۰۰ دلار؟؟؟؟
۱۰۰۰ تا روش بزاری میتونی ی ماکسیما ۳۵۰۰ با همین امکانات و کیفیت بیشتر بخری
تازه گیربکس cvt ماکسیما هم بروز شده و دنده رو میتونه شبیه سازی کنه و کمی از توسان نداره
پیشرفت فوق العاده هیوندای رو انکار نمیکنم ولی هنوز ماشین های آلمانی یا ژاپنی بهترن
amir
۱۲ آبان ۱۳۹۴ماکسیما 33000 دلار!!! میدونی داری چی میگی ؟؟؟ماکسیما یه سدان لوکس متوسطه ومطمیینا بالا 45000 دلار قیمت داره یذره مطالعه کن
datsun
۱۲ آبان ۱۳۹۴قیمت ماکسیما از 33 هزار دلار شروع میشه و به 41 هزار دلار هم میرسه
مهدی
۱۲ آبان ۱۳۹۴دوست عزیز قیمت پایه ی ماکسیما ۳۰۰۰۰ دلاره بهتره شما مطالعتونو بیشتر کنید.حتی یکی از عشق های منم قیمت پایش سی هزاره.اینفینیتی کیو پنجاه رو.میگم.سی هزار پول کمی نیست!
شاهین
۱۲ آبان ۱۳۹۴توسان شاسی بلند،ماکسیما سدان :/
قیاس مع الفارغ…
ارمان
۱۲ آبان ۱۳۹۴امیر جان یه سرچ بکن داداش دوستان درست میگن
amir
۲۵ آبان ۱۳۹۴ببخشید آخه یه ثانیه برام عجیب اومد چرا قیمت یه ماشین اونم تو کلاس لوکس متوسط انقدر ارزونه؟ آخه من دیدم کیا سورنتو قیمتش 44 هزار دلاره اون وقت ی ماشین لوکس ینی زیر 40 هزار دلار قیمتش میشه؟.
رامتین
۱۲ آبان ۱۳۹۴جدا از بحث قدرت بنظرم حجم موتور بالاتر برای یه suv جذابیت بیشتری داره. بحث مصرف سوخت نیز که در ایران مطرح نیست. گرچه براحتی مثلا شرکت تویوتا میتونه با موتور 1.8 لیتری توان 175 اسبی را بدست بیاره. این یعنی خروجی توربوی هیوندا اصلا جالب نیست.
mds
۱۲ آبان ۱۳۹۴۷/۸ ثانیه!!!!
درود بر غیرتت با این شتابت
اگه این کره و ژاپن نبودن الان آسیا بی آبرو بود” البته اینو هم بگم که من خیلی خیلی از ژاپنیها چندشم میشه واقا متنفرم ازشون” ولی خوب کشور پیشرفته ایه
برندهای مورد علاقه منم به ترتیب اول هیوندای بعد کیا بعد بی ام و. و ائودی. دیگه بقیه برن بوق بزنن
یه نکته دیگه ای هم که هست جهش خارق العاده کره هست جا داره در پایین بهش اشاره کنم
کره جنوبی دومین رشد سریع اقتصادی دنیا در چهاردهه اخیر را دارا میباشد. کره جنوبی، از سال ۱۹۶۳ و فقط ظرف مدت 30 سال، درآمد سرانه بر حسب قدرت خرید، چیزی نزدیک به 20 برابر افزایش یافت. دست یافتن به نتیجهای مشابه برای بریتانیا بیش از دو سده (بین اواخر سده هجدهم و زمان حاضر) و برای آمریکا در حدود یک و نیم سده (از سده ۱۸۶۰ تا کنون) زمان برد. این پیشرفت قابل توجه که کره جنوبی را در کمتر از نیم قرن بدل به کشوری پیشرفته نمود
امروزه اقتصاد موفق کره جنوبی الگویی برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه است
همچنین سئول پایتخت این کشور، یکی از ده شهر برجسته اقتصادی و مالی جهان است
ارمان
۱۲ آبان ۱۳۹۴Mds الان از ژاپن ای میل زدن گفتن خیلی ناراحتیم که mds از ما متنفرن داداش تو از اونا متنفری اونا اصلان مارو ادم حساب نمیکنن
mds
۱۳ آبان ۱۳۹۴ارمان جان حس من نسبت به ژاپن چه ربطی به ثروت و اقتصاد خوبشون داره، حتی هیتلر و نازی ها کارایی که ژاپنی های پس فطرت در حق کشورها ی دیگه انجام دادنو نکردن
ژاپنیها لکه ننگی برای انسان ها و انسانیت هستن
هر چقدرم پیشرفت کنن و به دنیا خوبی کنن اعمال و تاریخشون پاک نمیشه :mad:
:smile:
luis
۱۳ آبان ۱۳۹۴الان دقیقا میشه توضیح بدی که ایا کار ننگ یه سلسله در یک کشور دلیل بر نسل کشی و تنفر از اون کشور در طول تاریخ میشه؟؟؟؟؟؟
الان چون هیتبر المان جنگ جهانی راه انداخت و خیلی کار های خوب و بد کرد ما باید اط المانی های سال 2015 متنفر باشیم؟؟؟؟؟؟
یعنی الان داعش داره جنایت میکنه مردم دنیا باید از مردم عراق متنفر باشن؟؟؟؟؟؟
میدونی چی داری میگی؟؟؟؟
ژاپن که متحد المان در جنگ جهانی بوده و مسلما خود من بخاطر اون جنایات جنگی توبیخشون میکنم ولی نه ملت ژاپن را نه ژاپن سال 2015 رو بلکه سران ژاپن در صد سال پیش که الان همشون مردن.
پادشاه های قدیم ایران جنایت نداشتن؟؟؟ حالا چون مثلا نادر شاه بزرگ در طی کشور گشایی جنگ و خون ریزی در هندوستان راه انداخت الان هندی ها از ما ایرانی های 2015 به خاطر جنگ های نادر تنفر دارن؟؟؟؟؟
تاریخو با علاقت به ماشین با تعصبت روی برند های کره ای و المانی قاطی کردی همینجوری داری در و گوهر میریزی تو سایت .
ارمان
۱۳ آبان ۱۳۹۴جای تاسف داره
یه همچین دیدگاهایی گاها دلیل عقب موندگی کشور رو توجیه میکنه
وقتی فرهنگ نازلی داریم بهتره که در اقتصاد صنعت هنر و هر چیزه دیگه همینقدر نازل باشیم
فرهنگ دلیل بی چون چرا بیشرفت ممالک هست
شما یک نفره یه ملت رو زیر سوال میبری و به 130 ملیون انسان توهین میکنید , حال چه توقعی دارید و دوست دارید مردم دنیا در مورد ملت ایران چه جوری فکر کنن؟
در اخر باید بگم بازم متاسفم
nba
۱۴ آبان ۱۳۹۴جان
(برند مورد علاقت به ترتیب هیوندا، کیا، بی ام و و آئودی. بقیه هم برن بوق بزنن)
هیوندایی و کیا درسته پیشرفت خوبی داشتند ولی خودروهاشون بیشتر در کشورهای جهان سومی مثل ایران و … فروش خوبی داره.
رضا
۱۲ آبان ۱۳۹۴سلام
کسی میدونه چرا هنوز وارد ایران نشده
نمایندگی ها هم جواب درستی نمیدن…
فرزاد
۱۳ آبان ۱۳۹۴با پلاک اروند وارد شده با دو نوع موتور 1600توربو و 2000معمولی.تو اهواز چند تا با مدل 2016هست
germany
۱۲ آبان ۱۳۹۴واقعا کره ای ها روز به روز دارن جلو میرن و پیشرفت میکنن و این عالیه
mostafa
۱۲ آبان ۱۳۹۴نمایندگی اینو بیاره کسی سراغه مدل 2015 نمیره رو دستشون میمونه نمایندگی اول مدلای قبلو اب میکنه تا ضرر نکنه.3 ماهه تو مناطق ازاد وارد شده استقبال خوبی شده ازش مدل پایه تو انزلی 75 میلیون فولش 90 تومنه پیشنهاد میکنم هرکی میخواد بخره رنگه مشکیش خیلی خوشگل تر از سفیده ولی با این قیمتا همچنان خرید خودروی صفر ممنوع
امیرسابق
۱۲ آبان ۱۳۹۴واقعا آدم چقدر این هیوندا رو تحسین کنه بازم کمه ای کاش طراحای خودرو های ژاپنی مثل تویوتا هم بیان طراحی خارجی رو از کره ای ها یاد بگیرن
همیشه میگم بازم میگم روزی خواهد رسید که کره با آلمان مقایسه کنه و ژاپنو زیر پا بذاره
البته این نظر شخصی بندست و جسارتی ندارم به دوستان ژاپنی دوست فقط نظر شخصیمه بالاخره میدونید همتون که بنده هاشق خودروهای کره ایم و همیشه ازشون دفاع میکنم چون 8 ساله یه آزرا دارم و هیچ کم و کاستی ازش ندیدم
luis
۱۳ آبان ۱۳۹۴نسل بعدی لکسوس ال اس رو دیدی؟؟؟
کمری 2015 رو تا حالا دیدی
بیان از کره یاد بگیرن؟؟؟؟
کره بره یکم پدر مادر دار سلزیو از ژاپن یاد بگیره
اخه این موتوره که تو عکس افتاده یا چرخ گوشت؟؟؟؟
چرا اینقدر سیم و لوله و پیچ پیداست
یه سر به عکس موتور های المانی بزن یه سر به تصاویر موتور های لکسوس و تویوتا بزن تا فرق استخون دار ساختنو با جنگولک سازی متوجه شی
نمیدونم با این همه زیبایی با این همه اپشن با این قیمت پایین نسبت به رقبا با این همه خدمات مشتری چرا تا حالااین هیوندا از رتبه 8 پر فروش ترین جهان بالا تر نمیاد دیگه تا کی میخوای صبر کنیم؟؟؟؟؟؟ تا سال2300؟؟؟
نه داداشم مردم جهان ال الخصوص اروپا و امریکا عقلشون تو…… نیست
امیر سابق
۱۳ آبان ۱۳۹۴دوست عزیز شاید منظورم رو بد رسوندم اگه با دقت نظرمو بخونید می بینید من تویوتا رو مورد خطاب قرار دادم نه لکسوس رو.
در ضمن اگه فکر می کنید کمری جدید قیافش طراحیش خوبه شاید تابحال سوناتا 2015 رو ندیدید که این حرفو میگید
نیاز نیست شما تا سال 2300 صبر کنید چون هیوندا فکر کنم 25 سال نیست که تاسیس شده و در کمترین مدت خودشو به رتبه 8 رسونده شما خیالتون راحت باشه که تا چند سال دیگه رتبشم به زیر 3 میاد.
حميد
۱۳ آبان ۱۳۹۴سلام برا دیدن قدرت طراحی یک سری برو طراحی لکسوس nx رو ببین
امیر سابق
۱۳ آبان ۱۳۹۴چشم ولی منظورم تویوتا بود چون که برند لکسوس حرفی برای گفتن نداره که من ناچیز بخوام عیب درآرم بهش.
محمد
۱۲ آبان ۱۳۹۴کسی میدونه اگه بیاد ایران تو چه رنج قیتی عرضه میشه؟؟
ali ayat
۱۲ آبان ۱۳۹۴من یه روز تو سایت پدال گفتم صنعت خودروی کره شوخی شوخی بازارو میگره فقط مسخره کردن و دیس دادن حالا کم کم معلوم میشه
فرزاد
۱۳ آبان ۱۳۹۴تو کشورهای دیگه مردم فقط ماشین ژاپنی میخرند.اینها فقط قیافه دارند.تو کشورهای عربی 80درصد ماشینها ژاپنی هست مخصوصا تویوتا و نیسان
ali ayat
۱۳ آبان ۱۳۹۴از دیس لایکات بفهم دیگه چی گفتی
فرزاد
۱۴ آبان ۱۳۹۴امیدوارم خدابهت شانس بده و سفر خارج کشور بری.تمام این ماشینهایی رو که بعضی ها خوابشان رو میبینند یا من داشته ام.یا دوستانم دارندو من رانندگی کرده ام.از بنز بگیرتا کادیلاک و کامارو و فورد موستانگ و دوج البته با پلاک اروند.ماشین خودم هم لکسوس es350,وماشین همسرم تویوتا رافور 2015و برادرکوچکم توسان 2015جدید داره و میدونم چه ماشینیه وقتی سوار توسان میشی از کیفیت قطعات داخلی حالت بهم میخوره.ماشین قبلی هم سانتافه گراندبوده.تمام ماشین های روز دنیا تو شهر من پیدا میشه .اینهارو از بابت فخر فروشی نگفتم فقظ این رو میگم تعداد دیس لایک اصلا برای اثبات یا رد نظرمهم نیست
Hamid
۲۶ فروردین ۱۳۹۶راست میگه اتفاقا دادا یه سر بری متوجه میشی
hamid
۱۲ آبان ۱۳۹۴اسپرتیج و توسان 2016 دقیقا بر عکس هم عمل کردن نمای پشت اسپرتیج 2016 خوب شده جلوش نه توسانم جلوش خوب شده عقبش زیاد جالب نیست
Rouzbeh
۱۲ آبان ۱۳۹۴درسته که کره پیشرفت خوبی داشته اما اگر از ماشینهای ژاپنی خوشت نیومد پس هنوز نصف کارت میلنگه
luis
۱۳ آبان ۱۳۹۴اصلا چرا خوشت نیاد چرا ادم باید از ماشین المانی امریکایی ژاپنی و….. خوشش نیاد مگه کارخونه تویوتا یا هیوندا مال پدر ماست
اینا که هی در پست های کره ای به ژاپنی توهین میکنن از سوزششونه .
امیر سابق
۱۳ آبان ۱۳۹۴دوست عزیز نیاز به سوز نیست چون کسی که 165 یا 170 میده سوناتا میخره پس صددرصد می تونه کمری جدید بخره. پس سوز نیاز نیست عزیز من. هر کسی یه سلیقه ای داره. یکی آپشن و قیافه با بودجه کم میخواد صد درصد کره ای رو انتخاب می کنه کسیم که اصالت و کیفیت میخواد برندهای ژاپنی رو
لطفا به سلیقه ها و نظرات یکدیگر احترام بگذاریم
دکی
۱۳ آبان ۱۳۹۴الان من ندیدم شما خیلی به سلیقه بقیه احترام بزارید ها!
این کیفیت و اصالتی که میگی رو الان این کره ای ها به اندازه کفایت دارند. تفاوت فقط الان در “قیمت برند” هستش که خریدار پرداخت میکنه.
من ماشین های متعددی داشتم پاترول اولدزموبیل شورلت نوا 206 کریسیدا کمری کرونا سوناتا NF و YF . کره ای ها واقعا ارزش پولی رو که پرداخت میکنید دارند.
الان هیوندایی و کیا دیگه برندهای شناخته شده ای هستند و این اصالتی رو هم که میگید نمیشه سوار شد!
در مورد ماشین لوکس صحبت نمیکنیم که ری به ری در مورد اصالت حرف میزنید. اصالت میخواید پژو و رنو! تویوتا یک برند “ارزان قیمت” هستش توی این بازه اصالت که می فرمایید یعنی کشک.
خیلی اصالت ژاپنی میخواستید داتسون هی و حاضر!
کیفیت کره ای ها بسیار هم مناسبه. حالا تویوتا ممکنه مثلا چند درصد بهتر باشه. سوال اینه که این چند درصد به اندازه اضافه پولی که میدید ارزش داره یا نه. یادمون هم باشه هیچکدوم این خودرو ها هم قرار نیست جان سخت و سگ جان باشند.
پدر من یک بنز 280 اس داشت اتوماتیک. واقعا مرگ نداشت. جوری که حتی وقتی من به سن قانونی رسیدم اولین ماشین زیر پام این بنز بود. چند سال پیش هم با همون خاطرات خوش یه بنز C200 گرفتم. واقعا حرف نداشت. کیفیت رانندگی راحتی همه چی عالی. ولی اگر فکر کردید اونم مرگ نداشت سخت در اشتباهید.
با افزایش پیچیدگی ها و آپشن ها و سیستم های نصب شده بر روی خودرو مطمئنا شاهد افزایش نرخ شکست در سیستم ها خواهیم بود.
اگر چهارچرخی بخواهیم که مرگ نداشته باشد باید گاری سوار شیم که حداقل قطعات متحرک رو داشته باشه.
انقدر با تعصب الکی نظر ندیدن.
ماشین های ژاپنی بسیار بسیار خوب هستند ولی در برند های اقتصادیشون فاصله اشون با کره ای ها بسیار ناچیزه و با توجه به کمتر بودن قیمت کره ای ها خرید ژاپنی ها زیاد به صرفه نیست.
اما در مورد برندهای لوکشون داستان چیز دیگری است.
کره ای ها هنوز تجربه مناسبی در تولید خودرو لوکس ندارند و ژاپنی ها تا مدت زیادی به نظر من دست بالا رو خواهند داشت.
شما اگر یکبار داخل یک لکسوس بشینید متوجه میشید که چقدر تویوتا بی کیفیت و بی اصالت به نظر میاد.
اونوقته که اگر بخواهید 50 هزار دلار پول بدید مطئنا میرید سراغ یک برند با اصالت مثل لکسوس.
در مورد برندهای اقتصادی فاصله ها و تفاوت ها اندکه.
من شخصا مشکلم با تویوتا اینه که یک طراحی زیبا در لکسوس استفاده میکنه و بعد از مدتی که طراحی کهنه شده با کمی تغییرات اون مدل تبدیل به تویوتا میشه.
اینجوری احساس بدی از نظر بصری به من دست میده ولی خوب سلیقه اییه دیگه/
ramin
۱۲ آبان ۱۳۹۴کسی اطلاع داره کی وارد میشه برای پلاک ملی ؟ تا حالا کسی تو تهران دیده؟
حسن
۱۲ آبان ۱۳۹۴یکی به من بی سواد حس پرمیوم!! رو که تو متن نوشته شده توضیح بده
luis
۱۳ آبان ۱۳۹۴پرمیوم یعنی راحتی و اسایش
که عموما برای خودروهای لوکس استفاده میشه چون هیچگاه نرمی یک تویوتا در حد لکسوس هم کلاس خودش نیست چون یکی معمولیه و دیگری لوکسه
حال مسئله اینجاست تا چند سال این هیوندای این حس پرمیومو به سرنشین میده ؟؟؟؟؟
تجربه کمک ها و سیستم تعلیق سونوتا و سراتو در ایران به همه ثابت کرده که دوام خیلی کمی داره ولی این مدل جدید مشخص نیست و باید زمان بگذره
خیلی سادست
هیوندا قشنگ تره تویوتاست
پر اپشن تره تویوتاست
و خدمات پس از فروش خوبی داره مثل تویوتا
چرا فروشش هنوز که هنوز در سال 2015 اینقدر پایین تر تویوتاست؟؟؟؟؟؟
مردم جهان خرن؟
تویوتا مردمو جادو کرده؟؟؟
بازار جهان باند و باند بازیه و تویوتا تمام مارکت های بزرگ رو خریده؟؟؟
تویوتا رو هر ماشین یه دست مبل کادو میده؟؟؟
طعم قهوه تویوتا بهتره؟؟؟؟؟
نه
اینا همش چرت های ذهن های بچه های های های
های
دلیل دو بخشه
کی
فیت
به انگلیسی هم دو بخشه
کوا
لیتی
به چینی هم دو بخشه
چینگ
چوان
به ……..
البته خودروهای المانی هم کیفیت بالایی دارن ولی یک لوکس هستن
دو فولکسم که لوکس نیست که گوش به گوش تویوتا فروش داره
دکی
۱۳ آبان ۱۳۹۴عمو جون کی فیت که می فرمایید دو بخشه شاخصه هایی داره.
قیمت دوام ایمنی خدمات پس از فروش استهالاک و …..
چون مثلا مردم بیشتر تویوتا میخرن دلیلش بر بالا بودن کیفیت محصول نیست. در دنیا امروز بخش از فروش مستقیما با “بازاریابی” و ” تبلیغات” مرتبطه به صورت که مثلا الان در مورد اپل صحبت این هست که اپل داره “تبلیغاتش” رو میفروشه.
معلومه که برای اینکه من خریدار از خرید یک برند شناخته شده و خوشنام با قیمت مناسب منصرف بشم و یک برند تازه کار رو بخوام انتخاب کنم باید تفاوت بارز باشه و همه مردم هم همچین ریسکی نمیکنن. ممکنه برند تازه کار از همه نظر بهتر باشه ولی چون شما به برند قدیمی اعتماد داری ترجیح میدی ریسک نکنی و جنس حساب پس داده رو بخری.
نفوذ در بازاری که دست یک سازنده قدر و خوشنام مثل تویوتاست کار هرکسی نیست و همین الان هم کره ای ها کاری کردن کارستان میتونید این موضوع رو با دیدن سرنوشت فولکس واگن بهتر درک کنید. شرکتی با اون عظمت برای دستیابی به جایگاه تویوتا دست به چه کاری زد و حالا چه عواقبی گریبانگیرش شده.
در ضمن فرصت کردی برو ببین معنای کیفیت دقیقا چیه.
موفق باشی.
حميد
۱۳ آبان ۱۳۹۴سلام
بالاخره ادم نباید نسبت به برند تعصب داشته باشه کره ای ها خوب پیشرفت کردنند
طراحی این توسان خوبه فقط موتورش خیلی حجمش پایینه اخه ماشین شاسی باید مناسب أفرود هم باشه
اگه اینقدر مالیات و گمرکی نبود میشد لکسوس nx با اون قدرت و زیبایی رو با قیمت خوب خرید
Archi KHAN
۱۳ آبان ۱۳۹۴همه کارشناسی های فوق تخصصی دوستان صحیح ، اما 32 هزار تا برا این ماشین خیییلی زیاده ….
مهدی
۱۳ آبان ۱۳۹۴واقعا ماشین تو دل بورویی هستش بی صبرانه منتظر ورودش هستیم
Mehrbod
۱۳ آبان ۱۳۹۴این خودرو به غیر از طراحی به روز و سبک Fluidic Sculpture خود که از نمونه های شرکت فورد الهام می گیرد ، مورد خاص و برتری محسوسی در هیچ کدام از زمینه های فنی نسبت به رقبا در بازار SUV های کوچک ، ندارد .
البته نسبت به نسل پیشین خود که بسیار از این کلاس عقب افتاده و قابلیت رقابت را از دست داده بود ، پیشرفت داشته است .
کشش و جلب نظر و سلیقه ایرانی ها فقط و فقط با ظاهر و طراحی خارجی ، تخصص کره ای ها شده است ( علت : تمام مشتریان در دنیا با دیدن خودرو های کره ای ، حتی با شباهت های ظاهری ، به یاد نمونه های برتر کارخانجات آمریکایی می افتند و فقط گزینه قیمت و شرایط فروش برای ایشان جذابیت دارد ولی در کشورمان نمونه های برتر آمریکایی ، نسل در نسل ، حضور ندارند و مردم به کره ای ها به چشم خودرو های برتر نگاه می کنند و در نظر عوام ، خدایی می کنند / در نبود گوشت ، چغندر سالار است ..) .
سامان
۱۳ آبان ۱۳۹۴سلام دوستان عزیز
به نظر شما مدل 1600 سی سی توربو بهتره یا 2000 سی س.
ممنونم
سامان
۱۳ آبان ۱۳۹۴سلام دوستان عزیز
بعضی ها میگن توربو به درد ایران نمیخوره زود توربوش خراب میشه به خاطر بنزین بی کیفیت . آیا 1600 توربو وارد ایران میشه.ممنون میشم اکه بنده رو راهنمایی کنید
امین
۱۳ آبان ۱۳۹۴آقا به خدا من دارم دیوونه میشم بین این و ام جی جی اس هرچی فکر میکنم نمیدونم کدومو باید انتخاب کنم
من جی اس و با مدل قبلی توسان مقایسه کرم به نظرم اومد که جی اس حتی اگه 10 تومن هم از توسان گرونتر باشه باز هم خریدش به صرفه تره
ولی این قضیش فرق داره . . . .
از هر نظر بهتر شده و واقعا وسوسه کنندست
من باید بین این دو تا یکیو انتخاب کنید لطفا بدون توجه به برند راهنمایی کنید ممنون
mostafa
۲۵ آبان ۱۳۹۴داداش ام جی برند خوبیه ولی شرایط ایرانو در نظر بگیر تعداد نماینگیه هیوندا خیلی بیشتر از ام جیه حتی تو سطح شهر هم قطعات هیوندارو پیدا میکنی تو شهرهای کوچک قطعات ام جی اصلا وجود نداره نماینگیشم خیلی جاها ضعیفه بازار دسته 2 هیوندا مخصوصا توسان عالیه ماشین زود با قیمت خوب فروش میره مشتری واسش زیاده یجور پول واسه ادمه موتوره 2لیتریه بدونه توربو توسان خوبه با توجه به کیفیت بنزین کشور.من سوار توسان 2016 شدم قیافش عالی شده کوبشش کمتر شتابه خوبی داره توسان تو این تست جزو بهترین ها بوده هم نامزده خودرو سال جهان بوده از نظره امکاناتم هم زیبایی داشبورد توسان بالاتره رینگشم 19 اینچه 2016 سقف پاناروما.ولی اگه شتاب ماشین واست مهمه و میتونی بنزین خوب بزنی به ماشین و فروش واست اهمیت نداره ام جی بگیر من توسان 2016 و میتسیوبیشی asx با توجه به شریط ایران انتخاب میکنم
gent
۸ دی ۱۳۹۴stely tipe 1 az 24000 euro
premium tipe 2 abshene bishtari darad 26000 euro
executive tipe 3 az 33250 euro
وحید
۱۳ شهریور ۱۳۹۵دوستانی که یکسر می نویسن واقعا کره ای ها دارن به کجا میرسن عارضم خدمتتون که کره ای در کار نیست.اینها همه از موتور و بدنه گرفته طراحی جنرال موتورز آمریکاست و از اونجایی که آمریکا می خواد بازار ایران رو هم داشته باشه میاد محصولاتشو در قالب تویوتا،کیا و هیوندا می فروشه به ایران.کلّاً،تویوتا و کیا و هیوندا رو باس آمریکایی فرض کنیم.
وحید
۱۳ شهریور ۱۳۹۵هیچ می دونین که دوو و پراید هم کار کارخونه دوج آمریکا بوده و بعدها به نام کره وارد بازار ایران شدن