نه ظاهر عجیبوغریب و نه بازار تشنه ایران و نه معدود جوانان پولدار دستبهنقد! هیچیک نتوانست گرهای از کار هیوندای ولوستر بگشاید و شانسی را برایش رقم زند. شاید بهنوعی بتوان این خودرو را از ناکامان بزرگ بازار ایران برشمرد و آنهم به چند دلیل: یکی آنکه کوپه است و البته کوپهای هاچبک! و همانطور که خودتان بهتر میدانید خودروهای کوپه در کشورمان هواخواهان و دوستداران اندکی دارند و بیشتر اقشار جامعه و بهخصوص مسنترها و عائلهمندان، سدانها و شاسی بلندها را بر آن ترجیح میدهند و دیگر آنکه چون کوپه است، به قولی عامیانه، پس پول نیست! یعنی بازار دستدوم چندان درخور و روبهراهی ندارد و فروش آن با دردسرهای بسیاری توأم است و این مسئله بهنوبه خود، برای مصرفکننده ایرانی که جنبه سرمایهای خودرو برایش از اهمیت بسزایی برخوردار است چندان خوشایند نیست، آنهم در یکی و دو سال اخیر که رکود موجود در بازار جای اندکی را برای هر نوع ریسکی باقی نهاده است.
در میان موارد گفته شده، مهمتر از همه، به مشخصات فنی این خودرو برمیگردد. بدون هیچ شک و شبههای، نسخه فعلی هیوندای ولوستر خودروی چندان سریع و پرشتابی نیست و پیشرانه ۱.۶ لیتری و ۱۳۸ اسبی آن بهزحمت میتواند حتی از پس خودروهای کمتوانتر از خود هم برآید، خودروهایی که چندبرابر از آن ارزانتر هستند. این امر خودش بهتنهایی میتواند موجبات سرخوردگی و دلزدگی بیش از پیش مشتری ایرانی را از این خودرو فراهم نماید، چون هر باشد ما مردمانی هستیم سخت دوستدار شتاب و سبقتهای ناروا! البته نه همهمان. خوشبختانه! از حق نباید گذشت که نسخه فعلی این خودرو از طراحی جالب و بدیع و همچنین کابینی درخور و دلپسندی بهره میبرد و مهمتر از همه چون از تبار هیوندای بوده و هیوندای هم در حال حاضر، پرفروشترین خودروی وارداتی به ایران است به تبع آن از پشتیبانی فنی بهتری هم نسبت به دیگر همتایان وارداتی خود برخوردار است. البته تمامی این عوامل تنها زمانی میتوانند مؤثر باشند که خصوصیات فنی و تکنیکی این خودرو هم بهبود یافته باشد و به نظر میرسد که هیوندای در نسخه توربو آن تا حدی توانسته کمبودها و نواقص نسخه فعلی را رفع نموده و در برخی از جنبههای خاص هم چند پلهای آن را به رقبای اصلی خود از جمله گلف GTI و فورد فوکوس ST و… نزدیک کرده است. این نسخه، پس از چند سال تأخیر، به بازار کشورهای خلیج فارس راه یافته و در برخی از سایت خودرویی این منطقه، منجمله «DRIVEARABIA» مورد تست و بررسی قرار گرفته است که در اینجا برگردان متن آن را تقدیمتان میکنیم. از سال ۲۰۱۲ میلادی و بهمحض آنکه شنیدیم این خودرو وارد بازار آمریکا شده است، بهکرات، به آن پرداختهایم. یک هاچبک داغ توربو از هیوندای؟ این میتواند دستورالعملی هیجانانگیز برای سایر نمونههای ارزان موجود در بازار باشد! ما در اینجا بودیم و انتظارمان هم بر این بود که با پولی که برای این خودرو میپردازیم عملکرد درخشانی همچون فورد فوکوس ST به ما اعطاء کند. البته مدتی بعد، هیوندای ولوستر توربو واقعاً به اینجا آمد و با تأخیری سه ساله وارد مهمانیمان شد و ما هم آن را راندیم. نسخه اصلی هیوندای ولوستر پیشگام در ارائه یک طرح جدلی و بحثبرانگیز بود و ما نیز هیوندای را از بابت ارائه چنین طرح غیر جعبهای که چاشنی هیجان را نیز با خود داشت، تحسین نمودیم. گرچه نصب تنها یک درب در یک سمت عقب آن هیچ احساس خاصی را با خود به دنبال ندارد ولی این خودش، نوعی ترفند جهت خلق همهمه و سروصدا در بازار است.هیوندای ولوستر توربو از جنبه ظاهری تا حد زیادی، شبیه همان نسخه اصلی خود به نظر میرسد. برای حفظ نمای تهاجمیتر سپرها، یک جلوپنجره تمامرخ و نیز رینگهای اختصاصی ۱۸ اینچی در آن تعبیه شده است. در داخل نیز، طراحی کابین بسیار خوب و دلپذیر است اما در عین حال، از مواد ارزانقیمتی جهت تکمیل و پرداخت آن استفاده شده و دستگیره دربها هم حسی از سستی و بیدوامی را القاء میکنند و تقریباً در هرجایی از آن، بهطور انحصاری از پلاستیکهای سخت استفاده شده است. با این وجود، کابین بهخوبی تجهیز شده و تجهیزاتی همچون سامانه هدایت ناوبری، سقف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید هوشمند، سردکن صندلیها در آن دیده میشوند. البته تمامی اینها از حقهها و ترفندهایی است که کودکان این روزها به آن علاقه دارند.
با آنکه قسمت جلوی این خودرو از فضای خوبی بهره میبرد، اما نصب تنها یک درب در بخش عقب آن، امری آزاردهنده است، آنهم زمانی که قصد دارید افراد بیشتری را با آن حمل کنید. در قسمت عقب، جا پای مناسبی برای سرنشینان وجود دارد ولی سر سرنشینان درست زیر شیشه عقب جای میگیرد و پنجرههای کوچک کناری هم حسی از تنگی جا را به سرنشینان آن القاء میکنند (CLAUSTROPHOBIC). سایز صندوقعقب آن نیز برای خودرویی در این کلاس مناسب است. حالا وقتش رسیده است که به پیشرانه توربوی این خودرو بپردازیم، این پیشرانه از سامانه تزریق مستقیم سوخت بهره میبرد و توانی معادل ۲۰۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۶۴ نیوتنمتر را در دورهای ۱۷۵۰ الی ۴۵۰۰ در دقیقه، در اختیار راننده مینهد. ظاهراً بر روی کاغذ معامله خوبی به نظر میآید ولی آنچه ما واقعاً حس نمودیم، تأخیر آشکار سیستم توربو همراه با ضربههای زیاد آن بود. وقوع این امر هم هیچ کمکی به جعبهدنده ۷ سرعته اتوماتیک کند و تنبل آن نمیکند، جعبهدندهای که به نظر میآید در اکثر مواقع دندهها را در جای اشتباه خود میگذارد. در واقع، اگر قصدتان بر آن است که عملکرد بهتری از پیشرانه این خودرو استخراج کنید، در بیشتر مواقع مجبورید که با آن مثل یک خودروی توربوی قدیمی رانندگی کنید، این امر به معنای تعویض دستی دندهها و نگه داشتن دور موتور در ارقام بالای آن است. بیشک انجام این اعمال هم هیچ کمکی به مصرف سوخت خودروی شما نمیکند. هندلینگ این خودرو تا اندازهای خوب است و با آنکه تکانهای بدنه در این خودرو مهار شده و از میزان چسبندگی درخوری هم برخوردار است اما برای یک راننده چندان دشوار نیست که به حد میانگین محدودیتهای آن دست یابد تا آن نقطهای که پدیده کم فرمانی در آن بروز کند. ما این نکته را هم کشف نمودیم که در این خودرو از همان سیستم تعلیقی استفاده شده که در مدل پایه ولوستر به کار رفته است؛ و این خودش توضیح دهنده این امر است که چرا در این خودرو، هیچ شانسی جهت اجرای حرکات نمایشی عقب (چرخشی)، همچون یک هاچبک داغ وجود ندارد. گرچه فرمان آن به نحو درخور و شایستهای سبک و پاسخگوست ولی در عین حال، بازخورد کمی را هم از خود ارائه میدهد. علاوه بر آن، هیوندای سواری نسبتاً راحتی را برای این مدل فراهم نموده که در واقع، بهتر از گلف GTI است، همه این موارد را هم سکوت و آرامش مناسب کابین این خودرو، همراهی میکنند. اما واقعیت امر، آنچنان که ما فکر میکنیم بدین قرار است که این هاچبک داغ تنها حامل یک پیشرانه ارتقاء یافته است که بر روی یک ولوستر معمولی نصب شده است و البته این موضوع هم قابل درک است که هیوندای هنوز نتوانسته دینامیک درخوری را برای خودروهایش مهیا کند (و لازم است این را هم بگوییم که برخی از مدلهایی که در امسال تحت طراحی مجدد قرار گرفتند، همانند توسان، از این لحاظ نسبتاً خوب هستند) در خاتمه، هیوندای ولوستر توربو را میتوان مخلوط عجیبوغریبی از یک خودرو دانست، اما نه یک مخلوط بهجا و درست. مشخصات فنیحجم موتور: ۱۵۹۸ سیسی
نسبت تراکم موتور: ۹.۵: ۱
توان: ۲۰۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۶۴ نیوتنمتر در ۱۷۵۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع رقم ۲۲۵ کیلومتر هم ذکر شد)
شتاب صفر تا صد: ۸.۴ ثانیه
مصرف ترکیبی سوخت: ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت
نوع گیربکس: ۷ سرعته خودکار (کلاچ دوبل)
ابعادطول/عرض/ارتفاع: ۴۲۲۰/۱۷۹۰/۱۳۹۹ میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۵۰ میلیمتر
حجم مخزن سوخت: ۵۰ لیتر
گنجایش صندوقعقب: ۳۲۰ لیتر
وزن: ۱۲۵۶ الی ۱۳۱۰ کیلوگرم
ایمنی۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا (نسخه اولیه)
۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم کمکی ترمز BAS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESC
سیستم نگهدارنده خودرو در سراشیبی HAC
سیستم کنترل لغزش TCS
دوربین دید عقب
سنسورهای پارک خودرو
و…
سیستم ورود بدون کلید هوشمند (KEYLESS ENTRY) + دکمه استارت
کروز کنترل (سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان)
سقف پانوراما
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ
صندلیهای با پوشش چرمی
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
راهنمای روی آینههای جانبی از جنس LED
گرمکن و سردکن صندلیها
سیستم هدایت ناوبری
استراحتگاه دست در کنسول میانی
تنظیم برقی صندلیها
شیشه عقب بخارزدا
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB و AUX و رادیو + اتصالات بلوتوث و هندزفری
اسپویلر عقب
مه شکنهای جلو
اگزوزهای دوگانه کرومی در مرکز سپر عقب
و…
قیمتدر امارات: ۸۹/۰۰۰ الی ۹۳/۰۰۰ درهم
قیمت در آمریکا: ۲۱,۶۰۰ الی ۲۳,۹۵۰ دلار
منابع دیگر:YALLAHMOTOR.COM
LEFTLANENEWS.COM
نوشته: سام کاویانی
محمد
۱۷ دی ۱۳۹۴متن رو نخونده اومدم که بنویسم
ماشین کره ای آشغاله
نه سواری داره
نه کیفیت
نه مصرف سوخت درست حسابی
همه ی این ارقام و اعداد دروغ های کارخونن
کلا از ماشین های ایرانی و چینی و کره ای بشدت بپرهیزید
با ۱۲۰ میلیون پول بجای این ماشین برید آکورد ۲۰۱۳ بگیرید ۲ برابر این ماشین راه میره عشق کنید باهاش
(*مهرداد*)
۱۷ دی ۱۳۹۴واقعیت کره ای با چینی و ایرانی هم تراز نیست ،،،یه کم انصاف داشته باشید ،،،ولی قیمت کره ایها تو ایران خیلی از ارزش واقعیش بالاتره …به هر صورت کره بازار ایران را تسخیر کرده و هر قیمتی بده ملت میخرن
armin
۱۷ دی ۱۳۹۴واقعا بی کلاسه …
سامان اذری
۱۷ دی ۱۳۹۴من ولستر معمولی و فورد فیستا رو روندم
ولستر فقط یکم از هیستا فانتزی تره
همین
از نظر شتاب نرمی هندلینگ و کیفیت کابین فیستا خیلی سرتر ار ولستره
الان کار کرده هر دو حدود 45 الی 55 فروخته میشه
mds
۱۷ دی ۱۳۹۴آقا محمد یعنی شما نگران مردم هستید که یه وقت ماشین آشغال سوار نشن..
خخخخخ
ali ayat
۱۷ دی ۱۳۹۴خب سامان عزیز این که معلومه دوست خوبم فورد فیستا قدمتشو نگاه کن تاریخچشو نگاه کن اصلا تقویت میکنن میندازن تو پیست حالا این جور مقایسه میکنی یه آدمی که نمیدونه میاد تو سایت میگع وااای هیوندای آشغاله اله بله مثل تو نیست که بدونه پشت فورد فیستا و این چیه که بتونه منطقی تصمیم بگیره
سامان اذری
۱۷ دی ۱۳۹۴علی داداش صحبت اینجاست که تو تبریز فکنم نزدیک 8 هزار تا ارس پلاک هست 5 تا فیستا فک نکنم عوضش کلی ولستر هست
مردم همیشه ضاهر رو به باطن ترجیح میدن
ali ayat
۱۷ دی ۱۳۹۴الان همین جی تی ۸۶رو میگیره و تو شتاب میخوره چی میگی برا خودت؟!
shahab
۱۸ دی ۱۳۹۴راننده باشی با یه 206TU5 میتونی اینو بگیریش البته معمولیشو نه مدل توربو
Pourya
۲۹ مهر ۱۳۹۵اگه جی تی سوار باشی همچین حرفی نمیزنی
یدونه کلیپ دیدی قضاوت نکن من حاضرم سر ماشینم باهات درگ کنم هستی؟؟؟
رضا
۱۷ دی ۱۳۹۴به نظر من اگه ژاپنی دست دو بخری بهتر از کره ای نو است
Hitler
۱۷ دی ۱۳۹۴زیپو جان کجایی که دلم میخواد این نقد رو بخونی،بعد هی بیای ور ور وراجی کنی
shahab
۱۸ دی ۱۳۹۴خخخخخخخ
رضا
۱۷ دی ۱۳۹۴ماشین فقط آلمان و بس
رضا
۱۸ دی ۱۳۹۴دم شما گرم حرف حق زدی آدم مزدا و هوندا رو ول نمیکنه سوار این ماشین بشه
پیرهن مشکی
۱۷ دی ۱۳۹۴اون ماشین هایی که شما گفتی خیلی گرونه.به جای این میشه یک پژو 206 تیپ 6 فرانسوی خرید.هم شتابش و هم سرعتش با این برابره.پولت رو هم الکی دور نمی اندازی. والا…
armin
۱۷ دی ۱۳۹۴ماشین ۱۵ سال پیشو دیگه فراموش کنیم بهتره .. خوبه شما ازین مدیرای دولتی نشدی
ali ayat
۱۷ دی ۱۳۹۴دوست عزیز و گرامی بالای پنج تا کلیپ دیدم که تو شتاب گیری بین این مدل و تویوتا جی تی ۸۶که البته هردو دنده دستی باشن که در بازار هم موجود هست این ماشین چهار بار به راحتی تمام برده رو چه سندی شما این حرفو میزنی
Pourya
۲۹ مهر ۱۳۹۵رو این سند که خودم با gt سوسکش کردم البته تو سرعت 40 کیلومتر شروع کردیم
sina
۱۸ دی ۱۳۹۴206 RC شتابش اقدر نبود یا 206 تیپ 6 فرانسه که شما میگی یکی
mds
۱۷ دی ۱۳۹۴آقا امروز یه سانتافه گرند سفید تیپ بالاشو دیدم آقا عجب چیزی بود کف کردم، چی میشد منم یکی داشتم.. لعنت بر پول
ds
۱۷ دی ۱۳۹۴ماشین های کره ای نه تنها شتاب وهندلینگ ندارن بلکه مصرف بنزینشون هم دو برابر چیزی که خودشون عنوان کردن .به خاطر همینه امریکا 395 ملیون دلار جریمشون کرده .با این همه اشغال کره ای در ایران ای کاش ما هم میتونستیم جریمش کنیم
اگر بجای این همه کره ای تو ایران ژاپنی و امریکایی والمانی بود هم وضعیت هوا ی شهرای بزرگ بهتر میشد هم در مصرف سوخت صرفه جویی میشد یه النترای 1800 سی سی 2015بالای 10 لیتر مصرفشه در حالیکه پژو 405 با تکنولوژی 30 سال پیش خیلی مصرف پایینتری داره .وقتی نمایندگی کیا و هیوندای بزرگترین رانت خوار خودرو باشن بهتر ازین نمیشه
وقتی خودشون میگن خودروهای ما با بنزین تولیدی مشکلی ندارن پس اینهمه مصرف بالای بنزین نشانه چیه ؟
mds
۱۷ دی ۱۳۹۴مافیای خودرو فقط مال کره ای هاست، بجای این همه کره ای اگر ژاپنی بود اونوقت جیب مافیای های ژاپنی پر پول میشد چه فرقی میکنه.. مشکل از ریشس،
به هر حال بنده حتی اگر میلیاردر بودم باز یه قرون اینجا پا ماشین نمیدادم مهاجرت میکردم خارج
علیرضا سی بی
۱۷ دی ۱۳۹۴آقا چرا کفر میگی آخه؟؟
من 206 تیپ5 داشتم مدل 93 بالای 12 میسوزوندالان همون الانترا 2015 که شما میگی رو دارم 8 میسوزونه اگه عین درست باهاش رانندگی کنم..
یعنی من مطمنم شما الانترا تا حالا پشتش ننشستی که هیچ…حتی یه مقاله هم راجبش نخوندی بعد میای اینجا الکی یه چیز میگی…
منم قبول دارم کیفت پلاستیک مخصوصا دستیگره هاش افتضاحه و جعبه دندش شاس میزنه اما شما هم منطقی و درست حرف بزن…از نظر من شما ماشین چینی رو هم نباید با ایرانی 30 سال پیش مقایسه کنی چه برسه به کره ای؟!!
با تشکر
ali ayat
۱۷ دی ۱۳۹۴اولا ماشینی که شما نام بردب از کارخونه پژو منتاژ ایران صدی ۱۴میسوزونه و دنده دستی هست النترا ماشین بزرگتر و سنگین تری نسبت به اونه که دنده اتوماته مصرف سوختش دنده اتومات کلا اگه لامبورگینی آونتادور هم نباشه یا کلاچ دوبل پورشه صدی یک الی یک و نیم بیشتر میسوزونه و البته اگه به آمار فروش هیوندای النترا توجه داشته باشی میبینی که عجیب بابا هست مخصوصا تو کانادا و هزاران تقدیر نامه داره و سوار نشدم ولی بهت قول میدم مصرف سوختش تو شهر بالای ۹پا نمیزاره و اگه هم دیدی هست به خاطر خرابی سنسورmafهست و خیلی چیزای دیگه که حوصله ندارم بگم
ds
۱۷ دی ۱۳۹۴من دوستم النترا داره با باک پر 470 کیلومتر بیشتر نمیره حالا حساب کن ببین مصرفش چقده .راست میگی پشت النترا ننشستم ولی وقتی همه جور ماشین ژاپنی و المانی هست ادم بره پشت فرمان النترا با اون ظاهر زننده بشینه !!!وقته بی ام دبلیو 528 با 240 اسب بخار باشتاب زیر 7ثانیه مصرف زیر 8 لیتر دم دست هست هر موقع دیوانه شدم چشم پشت فرمان النترا هم میشینم
پشت برادر بزرگش جنسیس نشتم هیچ حال نکردم چه برسه به النترا .
همون بهتر توکانادا هزاران تقدیر نامه داشته باشه .!!!???
ali ayat
۲۰ دی ۱۳۹۴یه شهروند عادی هرگز نمیتونه بگه سوخت ماشین من چقدر هست و همین دروغ و کاذب بودن حرف شما رو میرسونه وگرنه اگر قرار بود از طریق فرمول (100*Lmax)به دست بیاد که راحت بود
L
نوید
۱۷ دی ۱۳۹۴نمی دونم شما النترا دارید یا نه ، ولی من دارم. مصرف توی جاده 6.5.
مصرف متوسط (شهر و جاده با هم ) 7.8 لیتر در 100 کیلومتر.
mohsen
۱۸ دی ۱۳۹۴داداش خلاص میرونی؟
مصطفی
۹ خرداد ۱۳۹۵فک کنم کارگر ایران خودرو هستی یا سایپا… خاطر جم خودرو ایرانی نمی خریم
آرمان
۳۱ مرداد ۱۳۹۶نشانه کیفیت پایین بنزین در ایران!!!
سلام. در جواب ds عزیز؛ وقتی کیفیت بنزین پایین باشه -ولی به دروغ اون رو یورو 4 و 5 معرفی کنن- اونوقت برای اینکه خودروی شما به اون شتاب و سرعت مورد نظر شما برسه مجبورید میزان فشار بر روی پدال گاز رو بیشتر کنید و از اونجایی که میزان حلال در بنزین بالاست میزان انرژی حاصل از انفجار در سیلندر در سطح پایین تری از حد استاندارد موتور اتفاق می افتد و شما مجبورید پدال گاز رو بیشتر بفشارید تا دور موتور بالاتر بره و در نتیجه میزان مصرف سوخت بیشتر میشه.
شاید خود شما هم تجربه کرده باشید که وقتی در پمپ بنزین های بین راهی سوخت گیری می کنید زودتر بنزین تموم می کنید (چون نظارتی روی اونها نیست) و شما تصور می کنید مصرف خودروی شما بالاست! ولی در برخی پمپ بنزین های شاخص در شهرهای بزرگ سوخت گیری می کنید با همون باک مسافت بیشتری رو طی می کنید. ولی این مسافت بیشتر (به دلایل بسیار) هرگز به میزان اعلام شده توسط کارخانه نمی رسه (در هیچ کجای دنیا) ولی اینکه برخی خودروسازان برای فریب اذهان عمومی و تبلیغات بسیار با اعداد و ارقام اغوا کننده بازی می کنن هم کاملا درسته!!!
پس مصرف سوخت خودروی شما یه امر نسبیه که به عوامل زیادی بستگی داره و یکی از اونها که اتفاقا خیلی هم مهمه کیفیت و نوع سوختی هست که وارد باک خودرو میشه.
موفق باشید
حميد
۱۷ دی ۱۳۹۴تازگیا میبینم طرفدارهای ماشینهای کره ای کم شده
لاکی استریک
۱۷ دی ۱۳۹۴ماشین کاملا سلیقه ای هست و در کل از کیفیتی مناسب و خدمات پس از فروش مناسبی برخورداره البته کسایی که میگن اشغاله این ماشین تقریبا هم قیمت یاریس هاچبک هست که من جفتشونو داشتم واقعا یاریس کیفیت داره ولی اصن در حد رقابت با ولستر نیست رو قیمتش میشه بگن بد که نیست خوبم هست اگه میخوای زیاد اش بخوری باید زیاد پول بدی برادر
درضمن در جواب دوستمون که بحث ۲۰۶ رو پیش کشیدن باید بگم شما ۲۰۶ بخر ۱۰۰ هزار تا سوار شو قده یه بنز خرج رو دست میزاره تازه اگه مصرف بنزینشو بزاری کنار
تو این کلاس من خودم گلف رو از همه بیشتر قبول دارم حیف که دستمون بهش نمیرسه
moein
۱۷ دی ۱۳۹۴خلاصه بگم کره رو زیادی تو کشور ما بزرگ کردن
نخود آش
۱۸ دی ۱۳۹۴آقای معین حرف دل منو زدید اگه ایرانی اینقدر کیا و هیوندا نمیخرید و اندازه پدر و مادرش روش تعصب نداشت هیچوقت کره به اینجا نمیرسید. همین قضیه در مورد ماشین چینی هم صدق میکنه
پناه بر خدا
احمد باقری
۱۷ دی ۱۳۹۴به هر حال، طراحی نسبتا جالبی داشت.
Kamran.k
۱۷ دی ۱۳۹۴یه چرخ ماشین ژاپنی میرزه به ماشینای کره
Sina
۱۷ دی ۱۳۹۴تو مقالاتی که در سایت های معتبر خونده بودم گفته بودن این ماشین تولیدش متوقف شده، چطور نسخه 2016 اومده
رضا س
۱۷ دی ۱۳۹۴این ولوستر از اول تکلیفش با خودش معلوم نبود . منم گلف رو خیلی بیشتر دوست دارم.
ShoMpeT
۱۷ دی ۱۳۹۴تا زمانی که خانواده گلف رو داریم سایر ماشین های این کلاس مثل یک جوک بی مزه هستند…
mohsen
۱۸ دی ۱۳۹۴با اینکه آلمانی بازم ولی فورد هم بد نیستا جناب یه نظر بنداز تو رو خدا
ShoMpeT
۱۹ دی ۱۳۹۴درسته دوست عزیز، فورد Fiesta ST هم خیلی خوبه. البته بنز AMG 45 رو هم نباید از یاد برد…
mohsen
۱۹ دی ۱۳۹۴اگه یادتون باشه جرمی یه بار گلف این بزی که شما میگید و بی ام وه سری 1 ها چ بک رو تست میکرد ولی بنز و همون اول گذاشت کنار چون قیمتش تقریبا خیلی بالا بود
Archi KHAN
۱۷ دی ۱۳۹۴در حالت کلی من این مقدار پول واسه یه هاچ بک کوپه نمیدم !
اما اگه بخوام همچین کاری بکنم قطعا میرم سراغ آلفارومئو ، میتو یا جولیتا
کسی داخل نشسته باشه میدونه ، دنیاییِ ……. ( در حد خودش و پولی که براش میدی البته )
علیرضا گرامی
۱۷ دی ۱۳۹۴مشکل داره . خیلی هم مشکل داره با بنزین داخلی .
ShoMpeT
۱۷ دی ۱۳۹۴شما پولت اگر رسید برو پیکان مدل 53 بخر که هاچ بک هم نیست. فکر خودت رو هم مشغول نکن.
Archi KHAN
۱۸ دی ۱۳۹۴شومبولی جان چرا اعصاب نداری دادا ؟!!!!
ShoMpeT
۱۷ دی ۱۳۹۴کاشکی یک طراحی درست حسابی داشت حداقل!
kasra
۱۷ دی ۱۳۹۴اخه تاماکسیما دنده ای هست کی میره اینوبگیره…ماکسیما همشونومیخوره
maha
۱۷ دی ۱۳۹۴به نظرم ولوستر فرزند نا خلف هیوندایی هست. با بقیه محصولاتش قابل مقایسه نیست.
سکوت
۱۷ دی ۱۳۹۴من 6 سال ماکسیما و کمری داشتم بخدا.بخدا فقط روغن و بنزین و یه جعبه فرمان برا ماکسیما..الان 1 ساله سوناتا نیو دارم ازش به شدت متنفرم..تا الان 23 هزار کار کرده بخدا درست رانندگی میکنم..ولی تا الان دسته موتور بریده..لرزش داره و رینگاشو بالانس میکنم..مانیتورش از جا دراومد..داشبورد فوق العاده خشک..ترمز بد..کله میکنه..گیربکس گیج فوری دنده رو سبک میکنه و به همین علت موتورش به صدا افتاده..فقط و فقط نرمه و خوش تیپه..از هیوندا متنفرم..متنفر
حسین
۱۷ دی ۱۳۹۴اونی که شما سوارشی سوناتا نیست
فکر کنم پیکان مدل 56 هست
یه بار دیگه سندش رو نگاه کن
آخه عزیز من …تو از یه برندی بدت میاد خب منطقی ازش انتقاد کن…نیازی به این کارها نیست…
دسته موتور بریده؟؟؟؟؟خخخخخخخ
mohsen
۱۸ دی ۱۳۹۴به نظر شما ایشون با هیوندا غرض خانوادگی داره خوب خوب بود میگفت پول دادم اصلا حرف نداره عالیه تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها من که خودم دلم نمیاد به کره ای پول بدم چون اصلا از ارمش گرفته تا هم چیزش واسم حس خوبی نمیده…
ارزوم اینه فقط محدودیت ها برداشته شه ببنیم اینارو و مخصوصا ایون لگن چینیارو ملت میندازن به دره
ds
۱۸ دی ۱۳۹۴ایول سکوت جان من یه چرخ ماکسیما یا کمری رو با هیچ ماشین کره ای عوض نمیکنم اونایی هم که میگن النترا تو جاده 6.5 میسوزونه حتما فکر میکنن تو جاده باید ده تا بسوزونه !!مرد حسابی ماکسیما یا اریون 6سیلند ر تو جاده کمتر از 6.5 مصرفشونه. اونوقت میگی النترا 6.5 میسوزونه.
ماشین به اون میگن که تو تابستون تهران با کولر روشن زیر ده تا بسوزونه اون جنسیس لوکسشون که با کولر روشن بالای 20 تا مصرفشه .البته بعضی هم گفتن 25 تا مصرفشه دیگه من نمیتونم تائید یا تکذیبش کنم . ادم پولشو بیرون بریزه بهتره از اینه که کره ای سوار شه.
Davood
۱۸ دی ۱۳۹۴آقا منم سوناتا 2011 دارم، دهنمو صاف کرده لعنتی!!!! از وقتی پشت کمری گرند 2005 نشستم، حاضرم قید کلاس و تیپ و قیافه و اون همه آپشن ماشینو بزنم، برم یه کمری 2005 سیصد هزار کارکرد جا این بخرم!!!!! هر بار بهش فرصت میدم، میگم دیگه ایشالا اذیت نمیکنه، اما از بیخ مشکل داره! البته گیربکس من گیج نیس، بیشتر مشکلات متعدد موتوری و برقی دارم
من که واسه کره ای جون میدادم، الان متنفر شدم ازشون!
ALiHidden
۱۸ دی ۱۳۹۴داش این مشکلاتی که تو گفتی 206 سال 85 هم نداره چه برسه به هیوندای :|
saeid
۲۰ دی ۱۳۹۴داداش همچین میگی هیوندا که انگار خدایه اتومبیل سازیه.من 206 اصل فرانسه رو مخصوصا مدل RC رو با هیچ ماشین کره ای عوض نمیکنم حیف که این مدلش وارد ایران نشد. یه هیولای خیابانیه برای خودش با کلی آپشن. موتورش شاهکاریه . موتور 2000 با 178 اسب قدرت و با شتابه 7 ثانیه. حالا شما این موتور رو ببین موتور 2400 که اکثرا رو ماشینهای کره ای هست رو هم ببین چقدر قدرت داره.
فرشاد
۱۷ بهمن ۱۳۹۴شما بفروش . کسی مجبورت نکرده
جالبه نمایشگاه داری پایین گفتی اونوقت نمیتونی اینو بفرشی . خیلی جالبه
سکوت
۱۷ دی ۱۳۹۴بنام خدا..من 6 سال ماکسیما و کمری داشتم بخدا.بخدا فقط روغن و بنزین و یه جعبه فرمان برا ماکسیما..الان 1 ساله سوناتا نیو دارم ازش به شدت متنفرم..تا الان 23 هزار کار کرده بخدا درست رانندگی میکنم..ولی تا الان دسته موتور بریده..لرزش داره و رینگاشو بالانس میکنم..مانیتورش از جا دراومد..داشبورد فوق العاده خشک..ترمز بد..کله میکنه..گیربکس گیج فوری دنده رو سبک میکنه و به همین علت موتورش به صدا افتاده..فقط و فقط نرمه و خوش تیپه..از هیوندا متنفرم..
mohse
۱۸ دی ۱۳۹۴چجوری دلت اومد ماکسیمارو بفروشی مگه تو رنج قیمتی خودش حریف داره؟ واقعا یه ماکسیما دنده دستی رو من با هیچ هیوندایی عوض نمیکنم حالا جدیداش که بحث جدایی دارن ولی همین هایی که تو خیابونامون هس کدوم صاحبش ناراضی هس؟
پویان
۱۷ دی ۱۳۹۴هیوندای و کیا بیشتر قیافست. بنظرم این شتابا و اسب بخار هایی که اعلام میکنه یه مقدار زیادی دروغه. وقتی با نیسان رانندگی کردم فهمیدم 170 تا 180 اسب بخار چقدره!
فرزاد
۱۷ دی ۱۳۹۴یه کم واقع بین و منطقی باشیم.ببینید احتمالش خیلی کمه که کره بیاد برسه به المان یا……ولی باید قبول هم کنیم که کره مخصوصا هیوندای جزو 10 خودرو سازه برتره جهانه..خلاصه تمام این نظرات حرف من بود
فرزاد
۱۷ دی ۱۳۹۴اقا سکوت اولا هیوندا نه و هیوندای!…ما خودمون ازرا 2011 داشتیم 130 هزار تا کار کرده بود تو دو سالی هم که دست ما بود فقط روغن و لنت مصرف میکرد همین!..من نمی دونم شما چی میگید
داود
۱۸ دی ۱۳۹۴النترا اگه خوب بود دوباره 2016 نسل جدیدشو طراحی نمیکردن .آره خوبه ولی برای کی ؟ برای اون که از پراید پیاده شه پشت فرمان النترا بشینه .نه برای کسی که ژاپنی یا المانی سوار ه . این کوره ایها اول باید رو موتور خودروهاشون کار کنن بعد اینکه یه موتور خوب و کم مصرف و کم استهلاک ارائه دادن بعدش بیان هر سال که هیچ هرماه اتاقشو عوض کنن .خودشون هم تو طراحیشون موندن . هر دو سال سه سال که اتاق عوض نمیکنن
کدوم خودروساز غیر از کره کمتر از 5سال اتاق عوض کرده .این توهین به مشتریه که خودرو را بندازی به مردم ،سال بعد بیایی همه چی رو عوض کنی .به خاطر طراحی تقلیدی مثل کیا اپیروس از بس انتقاد میشه ازشون حتی خط تولیدو یدفعه تعطیل میکنن
پس اون خریدار بدبخت چه گناهی کرده امروز بخره فردا تولیدش تعطیل بشه ؟
mohsen
۱۸ دی ۱۳۹۴چیزی ندارم بگم جز تحمل اینا تو خیابونا با قیمت گزاف
sunmartin
۱۸ دی ۱۳۹۴با این اظهار نظرها و برچسب آشغال به محصولات با کیفیت و زیبای کیا هیوندایی از ارزش های این دوشرکت روبه رشد و پیشرفت کم نمی شه یادتون باشه که همین کیا و هیوندایی هرساله در رنکینگ ها مقام میارن و همین چند روز پیش carmd هیوندایی را بعنوان کم استهلاک ترین خودرو معرفی کرد اگه کسی از ظاهر ولستر خوشش نمیاد نباید کلمه آشغال و بی کیفیت به تمام محصولات هیوندایی تعمیم بده همین هیوندایی رقیبی سرسخت برای ژاپنی های تویوتا و هوندا و مزدا شده پس بهتره قدری منصف باشید
وحید
۱۸ دی ۱۳۹۴این چرا شتابش اینجوریه ، 1200 کیلو وزن داره با 200 اسب قدرت با گیربکس دو کلاجه اونوقت 9 ثانیه شتاب یک تا صفرش
سکوت
۱۸ دی ۱۳۹۴من نمایشگاه دارم و همه چی سوار شدم…اگه شماها تازه زانتیا فروختین و دادین هیوندا کیا…من حرفی ندارم که به به و چه چه کنید…ماشین یعنی ژاپن که هنوزم کمری 2005 و ماکسیما 81 با کارکرد بالای 300 هزار مثل جون سرپاست و مسافرت میره…هیوندا های 2006 الان کجان??? چراغای مات شده…داشبورد ترک خورده..ادوات برقی از کار افتاده…درش رو میبندی صدای پیکان میده…طرف اینقدر پول داده خیال میکنه ماشینش باید بعد از 100هزار خراب بشه…پدرم یه ماکسیما دنده داره مدل 82..بخدا 320 هزار کارکرده آچار نخورده..تابستون امسال تو مسافرت من با سوناتا به محض اینکه با کولر پشت سرش با سرعت زیاد میرفتم ماشین گرم میکرد ولی اون لا مصب اتوبان نطنز رو همش با 180 میومد و با 12 سال عمر و اون همه کارکرد گرم نمیکرد ولی سوناتا من با 18 هزار کار گرم میکرد..مجبور بودم 140 تا برم…کسایی که اون اتوبان رو رفتن میدونن منطقه هسته ایی هستش اصلا دوربین نداره…من هر روز یه ماشین زیر پامه فقط نظرمو راجع به هیوندای آشغال گفتم و اون همه بهای گرون..در آخر خلایق هرچه لایق
سکوت
۱۸ دی ۱۳۹۴درضمن دوست عزیز نکنه فکر کردی سوناتا دسته موتور نداره..?!!!پس موتور از طریقه چی به اتاق وصل میشه..وقتی فشار زیاد به موتور بیاد و تو دور بالا دنده عوض بشه در اثر تکان های یهویی لاستیک دسته موتور ترک بر میداره و به اصطلاح میگن دسته موتور بریده…نشانش هم اینه که موتور در حالت درجا کار میکنه و یهو گاز میده یه تکون به اتاق وارد میشه…طرف فکر کرده چون ماشین خارجیه با باد کار میکنه و دسته موتور نداره…خخخخخخ…جالبه
Rouzbeh
۱۸ دی ۱۳۹۴کاملا باهات موافقم . ما خودمون ژاپنی سواریم مخصوصا تویوتا. به نظرم کسی که پولشو میده کره ای (قصد تو هین ندارم) فقط براش دو تا گرم کن مهمه نه خود ماشین . واقعا تو رنج قیمت خودش انتخابای خیلی خیلی بهتری میشه داد ولی مردم عقلشون به چشمشونه.
نوید جهرمی
۱۸ دی ۱۳۹۴مزدا 3 هاچ بک رو ترجیح میدم. اگر مدل جدیدش وارد میشد که دیگه حرف نداشت.
حسین
۱۹ دی ۱۳۹۴خیلی چیز افتضاحیه
طراحیش مزخرفه
حس یه ماشین توربو نداره
کاری به شتاب و قدرتش ندارم
با این قیمت ماشینای بهتری هست
GT500
۱۹ دی ۱۳۹۴خیلی خوشکله ولی پیشرانه اش با قیاف نمیخوره. آدم وقتی سواره این ماشین میشه دلش صفر تا صد زیر 4 ثانیه می خواد نه 8.4 ثانیه
ارمان
۱۹ دی ۱۳۹۴تنفر من از این ماشین مثال زدنیه
هیچوقت از یه ماشین اینقدر بدم نیومده واقعا دلیل ساختش چیه؟
اینقدر نقطه کور داره که نگو منطقه ازادش فراوونه یکی دو تا سالم دیدم :))
بعده 20.000 تا کارکرد انگار تو رنو 5 25سال پیش نشستی واقعا بعید میدونم نکته مثبتی توش دیده بشه
تنها نکته مثبتش اینه که میتونه یه ماشین تمرینی خوب برای تازه راننده ها باشه بزنن به درو دیوار