هیوندای

فیس‌لیفت کراس اوور کوچک هیوندای کرتا به‌طور رسمی معرفی شد

پس از انتشار تیزرها و افشای تصاویر، هیوندای رسماً فیس‌لیفت کراس‌اوور ساب‌کامپکت کرتا را در نمایشگاه خودروی اندونزی معرفی کرده است. نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۹ معرفی شد اما هیوندای تصمیم به فیس‌لیفت زودهنگام آن گرفته که طراحی ظاهری و تکنولوژی‌های الهام گرفته از توسان را به همراه داشته است. کرتا با ۴,۳۱۵ میلی‌متر طول، ۱,۷۹۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۳۰ میلی‌متر ارتفاع، بزرگ‌ترین کراس‌اوور سگمنت B هیوندای محسوب می‌شود و بالاتر از مدل‌های ونی، بایون و کنا قرار می‌گیرد.

عمده تغییرات ظاهری کرتا فیس‌لیفت در قسمت جلویی آن با جلوپنجرهٔ پارامتریک و دی‌لایت‌های مخفی مشابه توسان و سانتا کروز انجام گرفته است. سپر نیز به‌طور کامل بازطراحی شده و حالا چراغ‌های اصلی جلو به همراه ورودی هوای بزرگی در پایین آن جای گرفته که با تریم نقره‌ای‌رنگ احاطه شده است. پروفیل جانبی خودرو غیر از رینگ‌های ۱۷ اینچی جدید تغییر دیگری نسبت به قبل نداشته است درحالی‌که در عقب هم تغییراتی جزئی در چراغ‌ها و سپر به چشم می‌خورد. کرتا در چهار تیپ مختلف بنام‌های اکتیو، ترند، استایل و پرایم به بازار عرضه می‌شود که آخری با طرح دورنگ بدنه و تریم قرمزرنگ در سپرها و رکاب‌ها از دیگر نسخه‌ها متمایز می‌شود.

در داخل خودرو، داشبوردی که بازطراحی شده با نمایشگر ۸ اینچی استاندارد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی سفارشی که گرافیک آن بسته به حالت رانندگی تغییر می‌کند، شبیه به توسان به نظر می‌رسد. در کرتا بسته به تیپ تجهیزاتی مثل کنترل تهویهٔ اتوماتیک با دریچه برای همهٔ سرنشینان، سانروف پانورامیک بزرگ، سیستم صوتی پریمیوم Bose با هشت بلندگو، تودوزی چرمی، تهویهٔ صندلی‌های جلو، سیستم تصفیهٔ هوا، نورپردازی داخلی، پورت‌های USB جلو و عقب و پد شارژر بی‌سیم ارائه می‌شود.

در داخل کابین خودرو فضای کافی برای پنج سرنشین به همراه ۴۱۶ لیتر فضای بار وجود دارد که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۳۸۴ لیتر افزایش پیدا می‌کند. در بخش ایمنی هم هیوندای برای کراس‌اوور کوچک خود حداکثر شش ایربگ را در نظر گرفته و در بالاترین تیپ مجموعهٔ ایمنی ADAS شامل دستیار جلوگیری از برخورد جلو و برخورد در نقاط کور، دستیار شروع حرکت در سربالایی‌ها، هشدار خروج ایمن و دستیار حفظ حرکت میان خطوط را هم ارائه می‌کند.

زیر کاپوت کرتا یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی قرار گرفته که ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا CVT هوشمند که هیوندای آن‌را IVT می‌نامد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. فیس‌لیفت کرتا در اندونزی تولید می‌شود و فعلاً فقط در این کشور عرضه شده اما انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده راهی دیگر بازارها هم بشود زیرا نسخهٔ قبلی آن در چین، هند، روسیه، برزیل و مکزیک هم عرضه می‌شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    بسیار زشت
    باز جلوشو زوری میشه تحمل کرد
    عقبش 🤮🤮🤮

    موافقم 22
    مخالفم 7
    1. ارسلان

      ۲۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (271 ديدگاه)

      جالبیش اینه که تمام این عکسا هم رندر و کامپیوتری هست و این عکسا بهتر از خوده واقعی ماشین میافته بخاطر از نورپردازی کامپیوتری اسموت کردن مش و استفاده از متریال رندرینگ با کیفت تر نسبت به رنگ واقعی خودرو در دنیای واقعی / وقتی رندر حال بهم زن باشه وای به حال عکس خوده ماشین

      موافقم 14
      مخالفم 2
    2. ehsan fa

      ۲۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1948 ديدگاه)

      دقیقا موافقم .کیا طراحیش بهتر از هیونداس ، بهتر بود از کیا مشورت میگرفتن

      موافقم 2
      مخالفم 3
  2. کافر مقدس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    به زودی اون مه شکن های درشت مد میشه در کراس اوور و اس یو وی ها . ابتدا میتسوبیشی سپس هیوندا و بعدش …..

    از اونا ست که تو عکس میگی زشت و از نزدیک میبینی از خطوط و امواج ش خوشت میاد . احتمال قیمت بالایی هم نخواهد داشت و نسبت به قیمت نمونه های قبلی ش تو مکزیک چیزه خوبی تحویل داده

    به اسپورتیج جدید هم تو عکس میگفتیم زشت . ولی چیزی که از نزدیک تو فرنگ دیدم خیلی متفاوت بود یک سری امواج زیبا و این جلوپنجره جدید هیوندا به شدت زیباست

    موافقم 4
    مخالفم 4
  3. مرتضی

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (195 ديدگاه)

    طراح هیوندای یک فمنیسته

  4. Aboaldazl demon

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    هیوندای چینی

  5. Reza Waffen SS

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    طراحیش یطوریه

  6. MC12

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    one of the most ugliest car i ever seen …

  7. MC20

    ۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    … one of the most ugliest car i ever seen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا