مسابقات رالی قهرمانی جهان وارد عصر الکتریکی شده و هیوندای موتور اسپورت نیز در آستانه شروع فصل جدید مسابقات از محصول مسابقهای خود برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کرده است. خودروی جدید کرهایها با نام i20 N Rally1 2022 edition شناخته میشود و برای استفاده از قوای محرکه در فرایندی کاملاً جدید توسعه یافته است. پیشرانه الکتریکی و جدید ۱۰۰ کیلوواتی این خودرو با یک نیروگاه ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی همکاری خواهد کرد. این پیشرانه درونسوز تنها بخشی است که از مدل مسابقهای سال ۲۰۲۱ به عاریت گرفته شده و باقی بخشها کاملاً جدید هستند.
پیشرانه الکتریکی محصول شرکت کریسیل الکتریکس بوده و قدرت ۱۳۴ اسبی آن باعث میشود خروجی ترکیبی خودروی موردبحث به حدود ۵۰۰ اسب بخار برسد. رانندگان در مسابقه باید از بوست الکتریکی در هر مرحله از رالی استفاده کنند. انرژی مدنظر هم از طریق ترمزهای احیا شونده به باتری بازخواهد گشت. این افزایش قدرت موقتی با فشار پدال گاز قابل استفاده بوده و همچون گذشته خودروها دارای سیستم چهار چرخ محرک هستند.
درست همانند دیگر خودروهای رالی ۱، محصول مسابقهای هیوندای در فصل ۲۰۲۲ از گیربکس ۵ سرعته سادهتر استفاده خواهد کرد. همچنین قوانین مسابقات رالی قهرمانی جهان در فصل جدید روی سیستم تعلیق هم اثر گذاشته و این بخش از خودروها پیچیدگی کمتری دارند زیرا بازه حرکتی چرخ ها کاهش یافته و میبایست از دامپرها و میلههای ضد لغزش سادهتری استفاده شود.
i20 N Rally 1 2022 edition حدود ۷۰ کیلوگرم سنگینتر از مدل قبلی است که دلیل آن قطعات بیشتر قوای محرکه هیبریدی بوده است. همچنین دیگر اجازه استفاده از خنک کننده ترمز مایع و مجازی ورودی هوای پنهان وجود ندارد. اگرچه ظاهر این خودرو آشنا به نظر میرسد اما جدیدترین محصول هیوندای موتور اسپورت دارای شاسی فریم فضایی فولادی و کاملاً جدیدی است که ایمنتر از قبل نشان میدهد.
پشت فرمان این خودرو تیری نویل و اوت تاناک به عنوان رانندگان فول تایم خواهند نشست و سومین خودرو هم توسط دنی سوردو و اولیور سولبرگ هدایت خواهد شد. فصل جدید مسابقات رالی قهرمانی جهان شامل ۱۳ مرحله بوده و از بیستم ژانویه با رالی مونتکارلو استارت خواهد خورد.
F
۲۱ دی ۱۴۰۰ببخشید اینا قیمتاشون چقدر هست برای خریدن؟
GT
۲۱ دی ۱۴۰۰آقا به این دست نزن، فروشی نیست 😂
آرین
۲۱ دی ۱۴۰۰از ۱۰۰ هزار برو بالا. البته کارکرده.
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۲۱ دی ۱۴۰۰حدود یک میلیون دلار
جناب ایکس
۲۱ دی ۱۴۰۰وات؟؟؟ نههه!!! مک لارن سنا یک میلیونه مثلا! از کجا میگی؟؟
کیانوش
۲۸ دی ۱۴۰۰اینا قیمت ندارن فروشی هم نیستن تیم های کارخونی ای از بدنه و اسم خودروی هاچ بک خودشون استفاده میکننواسه اینکه قانونه ولی خودرو رو میکوبن از نو میسازن و هزینه اش واسه هر خودرو از میلیون دلار هم رد میشه
جناب ایکس
۲۱ دی ۱۴۰۰۵۰۰ هزار دلار هم میرسند بعضیاشون
datsun
۲۱ دی ۱۴۰۰بهترین مسابقات همین رالیه ، فرمول وان زیاد از حد کت و شلواریه هیجان فقط رالی
میثم
۲۱ دی ۱۴۰۰دقیقا 👌👌
ارشیا
۲۱ دی ۱۴۰۰میگن فرمول یک طرف مرگش یه دستشه زندگیش یه دست ولی به نظرم رالی خیلی خطرناک تره.
شاید سرعت اونا رو نداشته باشن ولی موضوع اینه تو رالی همش رو تپه وخاک و سنگ و ایناس تازه اگه گل نباشه رالی خیلی خطرناک تره
GT
۲۱ دی ۱۴۰۰رالی به هیچ وجه به اندازه فرمول یک خطرناک نیست.
در تمام طول تاریخ فرمول یک حادثه های وحشتناکی اتفاق افتاده مثل برخورد نیکی لائودا با دیواره پیست نوربرگ رینگ، تصادف مرگبار آیرون سنا، و حتی در همین فصل اخیر، چندیدن تصادف ورشتاپن، اولین تصادف در مسابقه بحرین که موجب آتش سوزی شد و خطرناک ترینش برخورد خودرو ورشتاپن با همیلتون که باعث شد خودرو ورشتاپن کاملا روی خودرو همیلتون قرار بگیره و به راحتی میتونست باعث مرگ همیلتون بشه، دلیلش هم سرعت بسیار بالا و وزن بسیار کم خودروهاست
جناب ایکس
۲۱ دی ۱۴۰۰اشتباه نکن. رالی خیلی خیلی خطرناک تره. طوری که تقریبا ۳ تا ۴ برابر مرگ رانندگان رالی نسبت به فرمول ۱ هست. رالی کلا به خطرش هم معروفه.
کیانوش
۲۸ دی ۱۴۰۰بر خادثه های رالی و رالی داکار رو ی نگاه بنداز
جفتشون خطرناکن اما چند سالی میشه من رالی رو هیجان انگیز تر می دونن فرمول وان خیلی بی خود شده دو تا تیم بی نهایت قوی دارهکه بقیه هیچ شانسی مقابلشون ندارن اما به عنوان مثال موتو جی پی تو ر فصل حداقل ده تا راننده از بیست راننده میرن روی سکو و حتی تیمی مثل کی تی ام که تازه چند ساله وارد مسابقات شده تو بعصی پیست ها میره رو سکو یا حتی اول میشه
واسه هیجان تو موتور اسپورد اول موتو جی پی بعد رالی
محسن
۱۸ مرداد ۱۴۰۲تو رالی رول کیج هست که باعث میشه هیچ اتفاقی نیفته