هیوندای در نمایشگاه خودروی نیویورک از فیسلیفت کراساوور فول سایز پالیسید مدل ۲۰۲۳ پردهبرداری کرده است. این خودرو از جدیدترین زبان طراحی هیوندای بهره میبرد و در داخل هم بهروزرسانیهایی را تجربه کرده است. پالیسید جدید در بیرون به جنبش «جلوپنجرهٔ بزرگتر بهتر است» که این روزها در جهان خودرو جریان دارد پیوسته است زیرا جلوپنجرهٔ آن حالا بلندتر و پهنتر شده و محنیهای نرمی که در نسخهٔ قبلی دیده میشد را حالا با خطوط صاف جایگزین کرده است.
این تغییر همراه با سپر بازطراحی شده، نمای جلویی پالیسید را تهاجمیتر کرده است. علاوه بر این، هرچند طراحی دوقسمتی چراغهای جلو حفظ شده اما شکل و گرافیک آنها تغییر کرده است. همچنین حالا در شکاف بین دیلایتها و چراغهای اصلی هم بهصورت ماهرانه یک چراغ LED کوچک تعبیه شده است. در عقب خودرو اما تقریباً همهچیز دستنخورده باقیمانده و تنها تغییر واقعی در این قسمت سپر جدید با تغییر مکان چراغهایی است که روی آن قرار داشتند. این کراساوور بزرگ کرهای همچنین حالا روی رینگهای ۲۰ اینچی جدیدی هم قرار گرفته است.
در داخل خودرو طراحی کلی مشابه قبل است اما حالا نمایشگر لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کمی بزرگتر شده و از ۱۰.۲۵ اینچی به ۱۲ اینچی تغییر پیدا کرده است. علاوه بر این، دریچههای تهویه باریکتر شده و تقریباً در کل عرض داشبورد کشیده شدهاند و غربیلک فرمان سه پرهٔ قدیمی هم جای خود را به یک نمونهٔ چهار پرهٔ جدید داده است. پشت این غربیلک نیز صفحه آمپر جدیدی قرار گرفته است. همچنین هیوندای برای اولین بار آینهٔ عقب دیجیتالی را هم در این خودرو ارائه کرده که از دوربین عقب استفاده میکند.
هیوندای برای پالیسید مدل ۲۰۲۳ صندلیهای جدیدی بنام ارگو را ارائه کرده که از جنسیس گرفته شدهاند. این صندلیها موجب افزایش راحتی و کاهش خستگی در رانندگیهای طولانی میشوند. همچنین حالا سرنشینان ردیف دوم از گرمکن و تهویه صندلیها بهره میبرند و برای صندلیهای ردیف سوم هم گرمکن ارائه میشود. در بخش تکنولوژی نیز ظرفیت شارژر گوشیهای هوشمند از ۵ به ۱۵ وات افزایش یافته و پورتهای USB-A هم حالا با USB-C جایگزین شدهاند. هیوندای بازهم برای اولین بار، در پالیسید مدل ۲۰۲۳ یک وای فای هات اسپات را ارائه کرده که برای دارندگان گوشیهای آیفون و سامسونگ امکان کنترل ویژگیهای خودرو را از راه دور فراهم میکند.
از طریق این ویژگی، مالکین میتوانند خودرو را از راه دور استارت زده و سیستم تهویه یا بخاری را روشن کنند. در همین حال، هرچند پالیسید قبلاً با لیستی طولانی از تجهیزات ایمنی عرضه میشد اما حالا به آن لیست سیستم جلوگیری از برخورد جلو و دستیار رانندگی در بزرگراه هم اضافه شده است. علاوه بر این، دستیار هوشمند جدید پارک از راه دور امکان پارک خودرو یا خروج آن را از مکانهای تنگ فراهم میکند و تعداد ایربگها نیز به ۹ عدد افزایش یافته است که شامل یک ایربگ پردهای برای ردیف سوم میشود.
زیر کاپوت پالیسید اما برای مدل ۲۰۲۳ تغییر نداشته و در آن همچنان همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. مثل قبل، نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. البته هیوندای حالا برای کسانی که بارهای سنگین حمل میکنند، به حالات رانندگی پالیسید مدل ۲۰۲۳ یک حالت یدک کشی اضافه کرده است. این کراساوور سه ردیفهٔ کرهای از تابستان امسال راهی نمایندگیهای هیوندای در ایالاتمتحده خواهد شد.
ارین صاحب جمعی
۲۵ فروردین ۱۴۰۱خداییش چراغ دو قسمتی خیلی باحاله
heshmat021
۲۵ فروردین ۱۴۰۱اگر اشتباه نکنم نیسان این ترند رو اورد با جوک
دیجی
۲۵ فروردین ۱۴۰۱یخورده شبیه میتسوبوشی شده جلو ماشین
ممد ژانگولر
۲۵ فروردین ۱۴۰۱دیگه باید گفت حضرت پالیسید
هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت عالی تر شده
فورد
۲۵ فروردین ۱۴۰۱مسئله اینه که
هیوندا پالیسید لایک
یا
کیا تلوراید دیس
Silent
۲۵ فروردین ۱۴۰۱X7 Palisade
AMIR / ARMI
۲۵ فروردین ۱۴۰۱کاملا مشخص برای بازار آمریکا طراحی شده
شیشه بخش عقب که برای ردیف سوم کاملا حس اسکالید رو منتقل میکنه
چراغ دو قسمتی با جلو پنجره ادغام شده و کاملا با زبان طراحی بخش جلو هماهنگی ایجاد کرده برخلاف x7 که جلو پنجره قدیمی رو با چراغ های نازک ترند بازار ترکیب کرده بود کاملا متناسب هستش
تکسچر جلو پنجره رو از توسان گرفته که زیباترش کرده
من زیبا میبینمش ساده و به روز
احمدرضا
۲۵ فروردین ۱۴۰۱یکم شبیه لکسوس نشده جلوش ؟
انگاری لندکروز جدیده با لکسوس ان ایکس قبلی ترکیب شده
Raptor
۲۵ فروردین ۱۴۰۱اینی که گفتی چه ربطی داشت به این طراحی اصلا!!
FTB
۲۵ فروردین ۱۴۰۱حس کادیلاکی رو بهم میده که قراره منفجر بشه…. :))))))))))))))
کیان
۲۵ فروردین ۱۴۰۱گریل و متریالش شاید به لکسوس ال ایکس 600 جدید شبیه باشه، البته متریال بیشتر تا طراحی
ولی اون ترکیب لندکروز و با ان ایکس و قبول ندارم البته نظر شخصی شما قطعا محترم
ولی در کل هرچند من از این چراغ دوتایی خوشم نمیاد ولی اپدیت جدید هارمونی خیلی خوبی داره واقعا
Raptor
۲۵ فروردین ۱۴۰۱جلوش چقدر خوب شده
Jdm باز
۲۵ فروردین ۱۴۰۱به نظرم طراحیش جذاب و بروزه
کابین هم خوبه و طراحی خوبی داره
در کل من خوشم اومد
بهمن
۲۵ فروردین ۱۴۰۱خیلی عالی شده باابهت و آمریکایی پسند
mohamadreza83
۲۵ فروردین ۱۴۰۱مطمئنم بالاخره یه روزی گروه کیا _ هیوندای برای ارتقای فنی و موتوری و پرفورمنس محصولاتشون جرأت و جسارت به خرج میدن و میتونن توی لول های رقابتی بالاتر مثل خودروهای پرفورمنس هم فوق العاده ظاهر بشن .
ولی خب بنا به هر دلیلی ( که خودش جای بحث زیاد داره ) الان این کار رو انجام نمیدن .
تا اینجای کار که خیلی حساب شده اومدن جلو.
در کل شک ندارم در آینده ای نه چندان دور ؛ کره جنوبی یکی از بزرگترین قطب ها و غول های خودروسازی در جهان میشه که تا همین چند سال پیش مسخرشون میکردیم .
آفرین به کره ای ها .
احمدرضا
۲۵ فروردین ۱۴۰۱چقدر خوشتیپ شده به نظرم پیشرفت خوبی کرده
حسین
۲۵ فروردین ۱۴۰۱واقعا حالا یه ماشین با طراحی درست وحسابی
که به خوبی رو ماشین نشسته رو میبینیم مخصوصا
جلوی ماشین که خیلی زیباس در کنار سادگی و از همه مهم تر هارمونی و اون یکدستی و ساده و جذاب بودنش واقعا یه ماشین اصولی و زیبا
امیدوارم تو بررسی ها هم همچنان خوش بدرخشه