خانواده هیوندای سانتافه در استرالیا با معرفی نسخه هیبرید جدید گسترش یافت. این شاسیبلند هیبریدی اولین محصول قدبلند هیوندای در استرالیا به شمار میرود. نیروبخش سانتافه هیبرید پیشرانه ۱.۶ لیتری اسمارت استریم T-GDi به همراه واحد برقی ۴۴.۲ کیلوواتی است. به این مجموعه باید باتری لیتیوم-یون پلیمر ۱.۴ کیلووات ساعتی را نیز اضافه کرد.
مجموعه هیبریدی سانتافه 2023 قدرت ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر تولید میکند و این نیرو را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها میفرستد. هیوندای میگوید سانتافه هیبرید مدل ۲۰۲۳ گشتاور تولیدی خود را در دورهای گستردهتری نسبت به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اسمارت استریم ارائه میکند. حداکثر قدرت این خودرو نیز بیشتر از مدل مجهز به پیشرانه ۲.۲ لیتری توربودیزل است و همه اینها به معنی مصرف سوخت کمتر خواهد بود. شایان ذکر است هیوندای سانتافه هیبرید مدل ۲۰۲۳ در سیکل ترکیبی مصرف سوخت ۶ لیتری در هر صد کیلومتر دارد درحالیکه مصرف شهری آن به ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر میرسد.
همانند بسیاری از محصولات دیگر هیوندای در استرالیا، سانتافه هیبرید از سیستم تعلیق با تنظیمات منحصربهفرد که مناسب جادههای این کشور هستند سود میبرد. این خودرو همچنین دارای سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته HTRAC است که از کلاچ الکترونیکی با سیستم متغیر توزیع گشتاور سود میبرد. هیوندای استرالیا این خودرو را در دو نسخه الیت و هایلندر عرضه میکند که به ترتیب ۴۲۴۷۹ و ۴۷۱۶۵ دلار آمریکا قیمت دارند. هر دو مدل دارای تجهیزاتی همچون دستیار پارک هوشمند و از راه دور، درب پشتی برقی، گیربکس با تکنولوژی تعویض توسط سیم، پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۰ بلندگو، شارژ بیسیم گوشی هوشمند، استارت از راه دور پیشرفته و بسته ایمنی و کمکراننده کامل هیوندای هستند.
این شاسی بلند هیبریدی مدل ۲۰۲۳ بهصورت ششنفره نیز عرضه میشود اما در تریم هایلندر میتوان آپشن صندلیهای ردیف دوم خلبانی را نیز داشت. مدیر هیوندای استرالیا میگوید:
عرضه سانتافه هیبرید به همراه گزینه ششنفره باعث افزایش جذابیتهای این شاسیبلند محبوب میشود. سانتافه خودرویی محبوب بین خانوادههای استرالیایی است و همچنان ترکیب جذابی از طراحی زیبا، فضای داخلی زیاد، کیفیت بالا و تکنولوژیهای مدرن را ارائه میکند. هماکنون پرفورمنس و مصرف کم قوای محرکه هیبریدی نیز به این خودرو اضافه شده است.
فريد
۶ آذر ۱۴۰۱طراحی داشبوردش چقدر خوبه 👍🏻
shayan1renault
۶ آذر ۱۴۰۱همه چیز به کنار فقط طراحی افتضاح بیرونشو
چرا همه ماشینا دارن شبیه ماشین چینی میشن
دکتر
۶ آذر ۱۴۰۱این چینی ها هستند که کار کپی کردن از روی برندهای مطرح دنیا رو سریعتر از خود سازنده های برند، تولید و روانه بازار میکنن. با قیمتی پایین تر.
شوخی نیست که ابر قدرت اقتصاد جهان هست.
Ali
۶ آذر ۱۴۰۱ربطی به ماشین چینی نداره! این یک زبان طراحی جدیده که کم بیش همه ی خودروسازان دارند ازش استفاده می کنند.
shayan1renault
۷ آذر ۱۴۰۱این یک زبان طراحی افتضاحه.
چراغ های نازک….
net
۶ آذر ۱۴۰۱رنگ زرد کرم برای طراحی داخلی همه ماشینها بد هست و زود کثیف میشه و رنگ زرد کرم حس امبولانسهای قدیمی بنز میده.پژو ۴۰۵ و پژو پارس که در طراحی داخلی از رنگ زرد استفاده کردند خیلیییی بد هست.رنگ طراحی داخلی فقط یکپارچه مشکی زیباست و نیاز به تمیز کردن هم نداره
net
۶ آذر ۱۴۰۱چراغ مربعی زیر چراغ باریک جلو خیلییی زشت و بد هست
net
۶ آذر ۱۴۰۱امبولانسهای قدیمی بنز در ایران که رنگ بیرون و داخلش یکپارچه زرد کرم زشت بود کسی یادش هست؟حال ادم به هم میخورد این رنگ کرم زرد زشت امبولانس قدیمی بنز
aliHOZA
۷ آذر ۱۴۰۱شما اینجا رنگ زرد کرم میبینی؟!
Maziyar@59
۶ آذر ۱۴۰۱برعکس بازار ایران در کانادا استقبالی از سانتافه نشده،با وجود تویوتا رافور و هوندا crv شانس فروش نداره
شهاب
۶ آذر ۱۴۰۱متن خبر رو بخون بعد کامنت بزار
مدیر هیوندای استرالیا میگوید:
“عرضه سانتافه هیبرید به همراه گزینه ششنفره باعث افزایش جذابیتهای این شاسیبلند محبوب میشود. سانتافه خودرویی محبوب بین خانوادههای استرالیایی است و همچنان ترکیب جذابی از طراحی زیبا، فضای داخلی زیاد، کیفیت بالا و تکنولوژیهای مدرن را ارائه میکند. هماکنون پرفورمنس و مصرف کم قوای محرکه هیبریدی نیز به این خودرو اضافه شده است.”
اتفاقاً داخل کانادا هم مردم از مدلهای مختلف هیوندای خریدهای خوبی میکنن
aliHOZA
۷ آذر ۱۴۰۱ببخشید، انتظار داشتید مدیر هیوندای استرالیا چیز دیگهای بگه؟
بعدشم، گفته ماشین محبوبیه نگفته بر چه مبنا. شاید نسبت به مدلای دیگهی هیوندا محبوبه.
مردیم از خوشی
۶ آذر ۱۴۰۱تویوتا راور و هوندا crv دو تا کراس آور کامپکت هستند سایز کوچک
هیوندا سانتافه یه شاسی بلند سایز بزرگه
بازار ها متفاوته
و حرف شما کاملا از پایه اشتباه هست
Dian
۶ آذر ۱۴۰۱سانتافه هم سایز متوسط حساب میشه
کیا تلوراید و هیوندای پالیسید سایز بزرگ هستن
ماشین های سایز بزرگ معمولای بالای ۵ متر طول دارن
در حالی که هیوندای سانتافه و هوندا crv جفتشونم 4.7 متر طول دارن که جزو سایز متوسط ها هستن
net
۶ آذر ۱۴۰۱سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ کراس اور هست و این سانتافه ۲۰۲۳ جدید طولش بزرگتر از سانتافه اسپرت هست و پالیسید طولش بزرگتر از این سانتافه ۲۰۲۳ هست.اندازه استاندارد کراس اور سانتافه اسپرت فیس لیفت ۲۰۱۸ هست و سانتافه اسپرت اخرین فیس لیفت ۲۰۱۸ که در ایران هم خیلی محبوب هست و طرفدار زیاد داره خیلی قشنگتر از این سانتافه ۲۰۲۳ هست از لحاظ طراحی داخلی و بیرونی
genius
۶ آذر ۱۴۰۱آره داداش درست میگی ما ایرانیها لایق فیدیلیتی و دیگنیتی و ام وی ام هستیم!ما رو چه به سانتافه
4wheeled
۶ آذر ۱۴۰۱چجوری به سالی ۱۱۰ هزار تا فروش تو امریکا میگی استقبال نشده!!! استقبال نشده یعنی اون ماشین نهایت ۵ هزار تا بفروشه بعد این همه سال که از تولیدش میگذره
حالا شاید ماشینای برند شما سالی ۱۱۰ هزار فروش تو یه بازار کمه واسشون ولی اونا خودشون راضین
datsun
۶ آذر ۱۴۰۱مردیم از خوشی، سانتافه یه کراس اوور مید سایز یا میان سایزه شاسی بلند بزرگ چیه!
نوید AJ
۶ آذر ۱۴۰۱به نظرم که فروشش در کنادا خوب بوده. از نسل های قبلیش بیشتر فروخته و به وضوح میشه دید. بیشتر از این، کیا تلوراید و سورنتو میفروشن.
شهاب
۶ آذر ۱۴۰۱من هیچ جوره نمیتونم با ماشینی که فرمانش سمت راست باشه کنار بیام
Mahan
۶ آذر ۱۴۰۱داشبردش خیلی خوبه،دکمه زیاد داره و این نیست که همش مانیتور باشه.عقب خود ماشین اون امضا و طراحی سانتافه رو داره کاملا.پسندیدم.امیدوارم در ایران هم ببینیمش که بعید میدونم!
شهاب
۶ آذر ۱۴۰۱درسته✌️✌️
کیان
۶ آذر ۱۴۰۱سانتافه ک تو ایران خیلی محبوبه حالا سوای اینکه خوب هست یا بد و …
ولی تو امریکای شمالی بنظرم هم کیا هم هیوندای با اوردن پالسید و تلوراید خیلی سانتافه و سورنتو خراب کردن، اصلا اینقدر خودشون روی اون دوتا تبلیغ کردن ک سانتافه و سورنتو شدن حاشیه.
phonix
۶ آذر ۱۴۰۱اونایی که ذکر کردید بزرگ تر از سانتافه هستن
در بازار امریکا به اونا میگن شاسی بلند نه سانتافه
کلا هرچی بزرگتر فروشش راحت تر
4wheeled
۶ آذر ۱۴۰۱اونا قیمتشون فرق داره با سانتافه و سورنتو و گرون تر هستن زیاد به بازار اینا کاری ندارن
سانتافه و سورنتو افزایش فروش هم داشتن امسال
کیان
۶ آذر ۱۴۰۱مولتی اکانت عزیز چیزی بهت میرسه ک از خودت اطلاعات منتشر میکنی؟
هم سانتافه هم سورنتو در آمریکا و کانادا امسال نسبت به سال گذشته کاهش فروش داشتن خصوصا در کانادا !!!
در ضمن هم نمیدونستم ک گرونتر هستن و بزرگتر ممنون ک گفتین!!!!!!
phonix
۶ آذر ۱۴۰۱الان من برای اینکه بهت گفتم سگمنت هارو با هم قاطی نکن شدم کره فن و مولتی اکانت؟
عجب حرف هم نمیشع زده دارم مرید ایمان میشم کم کم
کیان
۶ آذر ۱۴۰۱@phonix
شما ک امار ندادی از خودت، اونی ک امار داد افزایش فروش و دستش رو شد و نیومد منظور بود، ولی تعجبم حرف شما ورش داشتی
phonix
۶ آذر ۱۴۰۱ابعاد رو من گفتم دوست عزیز خودت هم نمیدونی چی بیان میکنی؟
بله شما فکر کن من صد تا اکانت دارم چیش به من؟
اقا ارمان من دیگه کاملا مریدتم اینارو بکش
F
۶ آذر ۱۴۰۱مگه جاده های استرالیا چه شرایطی داره که تنظیمات منحصر به اون جا روی سیستم تعلیق اعمال میشه؟
جمشید
۶ آذر ۱۴۰۱بنظرم اگر شیفتر دنده سانتافه جدید بجای دکمه ای ، اهرمی بود خیلی بهتر بود
احسان
۶ آذر ۱۴۰۱از قیمت ها به دلار استرالیا چیزی نمی دونم اما فکر می کردم باید قیمتی حدود بین ۳۰ تا ۴۰ هزار باشه چون سانتافه برای غیر ایران برای قشر متوسط است البته بازم ۴ هزار تا فرق داره که زیاد نیست البته بازم برای غیر ایرانی ها
matin
۶ آذر ۱۴۰۱جلو پنجره رو از رو ریرا کپی کرده