بازار آسیا پذیرای سدان جدید هیوندای ورنا ۲۰۲۳ میشود. این خودروی کرهای با پیشرانهی ۱۱۳ اسب بخار، آستانه قیمت ۱۳ هزار دلار دارد.
عرضه هیوندای اکسنت در آمریکا پس از مدل ۲۰۲۲ متوقف شد اما این سدان در بازارهای دیگر همچنان عرضه میشود. ششمین نسل اکسنت در کشور هند با نام ورنا معرفی شده است. اگرچه اکسنت یا ورنا جدید در جایگاهی پایینتر از النترا قرار میگیرد اما خودرویی ساب کامپکت نیست زیرا طول آن به ۴۵۳۵ میلیمتر میرسد و فاصله بین محوریاش نیز ۲۶۷۰ میلیمتر اعلام شده است.
در واقع باید گفت هیوندای ورنا جدید ۲۰۲۳ در جایگاهی بالاتر از خودروی کلاس B هیوندای اورا در هند قرار دارد و پهنا و ارتفاع آن نیز ۱۷۶۵ و ۱۴۷۵ میلیمتر است. ورنا ۲۰۲۳ بهطور قابلتوجهی بزرگتر از نسخه قبلی این خودرو بوده و از رینگهای ۱۶ اینچی آلیاژی با لاستیکهای ۲۰۵/۵۵ R16 سود میبرد. طراحی ورنا از برادر بزرگتر یعنی النترا الهام گرفته است اما شاهد یک نوار نورانی LED مشابه کراس اوور کنا، مینی ون استاریا و سوناتا فیس لیفت در آن هستیم.
کابین هیوندای ورنا ۲۰۲۳ باعث سورپرایز ما میشود زیرا در یک خودروی اقتصادی و ارزانقیمت شاهد دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، صندلیهای جلوی گرمکن و سردکن دار، پوشش چرم، نورپردازی داخلی و طرح دو رنگ هستیم. از دیگر تجهیزات سدان جدید هیوندای میتوان به سانروف برقی، صندلی راننده برقی، شارژ بیسیم گوشی هوشمند و حتی پدال شیفترها اشاره کرد. هیوندای قول داده است از کنترلهای سنتی برای عملکردهای اصلی خودرو استفاده کند بنابراین ورنا ۲۰۲۳ از دکمههای فیزیکی زیادی در کنسول مرکزی استفاده میکند.
نیروبخش ورنا جدید پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتون متر گشتاور تولید میکند و آن را از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا گیربکس متغیر هوشمند IVT به چرخ های جلو میفرستد. البته پیشرانه قویتر ۱.۵ لیتری توربو با خروجی ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۵۳ نیوتون متر نیز در دسترس خواهد بود. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه همراه میشود. هیوندای ورنا جدید در کشور هند با چهار تریم عرضه و قیمت آن از حدود ۱۳۲۰۰ دلار شروع میشود. گرانترین نسخه ورنا ۲۰۲۳ قیمت ۲۱ هزار دلاری خواهد داشت و از جمله آپشن های آن میتوان سقف مشکی، پدالهای فلزی اسپرت و… را نام برد. تمامی مدلها از شش کیسه هوا، ترمزهای دیسکی عقب، پایش فشار باد لاستیکها، دستیار حرکت در سربالایی و ترمز پارک برقی برخوردار هستند. انتظار میرود نسخه اکسنت از این خودرو نیز در آینده نزدیک برای سایر بازارها معرفی شود اما خبری از عرضه آن در آمریکا نخواهد بود.
911
۳ فروردین ۱۴۰۲سلام صبحتون بخیر.
گزینه عالی هستش برا واردات.
خیلی از این دمپایی ها ارزون تره.
خیلی خیلی هم با کیفیت تره.
NAVID۰۰۹۸
۳ فروردین ۱۴۰۲قُلِ شرف میدم همینو با قیمت پایه ۱۳ هزار دلاری بخرند بیاورند ایران ، باز زیر ۱/۸ میلیارد نمیفروشند !!!! البته ، البته اشتباه نشهها !!!! آنها زیر ۱/۸ میلیارد میفروشند ، بلکه این مردم ما هستند که با اعمالشون و صف بَستَناشون ، شاخ میکنند تو جیب دولت و وارد کننده و دلال و کاری میکنند که به سبب برند هیوندای در ایران حتی قیمت فراتر از ۱/۸ میلیارد برسه !
امروز که با هم صحبت میکنیم ، قیمت جک سدان جدید چنده ، یا قیمت چری آریزو ۶ در بازار ؟!
پس به قیمت جهانی کاری نداشته باشید که آنها برای خودشان قیمت میزنند و ما برای خودمان !!!
Hamilton1970
۳ فروردین ۱۴۰۲نوید جان واقعا حرف دل مردم رو زدی درود به شرفت
Hamidreza
۳ فروردین ۱۴۰۲حرف دل مردم رو نزد… حرف دل خودش و امثال خودشو زد که من هم مث اون فک میکنم…
ملتی که برا آت و آشغالای چینی و اقتصادی های کره ای صف میبندند، حرف دلشون این نیست،خیالت تخت… !!
محمد
۳ فروردین ۱۴۰۲حداقل تو سال جدید عادت ریپلای کردن نفر اول و شعر سرودن رو کنار بذار
محمدرضا
۳ فروردین ۱۴۰۲محمد خودتو اذیت نکن مشکل دیده شدن حل نمیشه.
MC20
۴ فروردین ۱۴۰۲قول 🤦♂️ … این همه انشا تا حالا نوشتی … دیکته ات چرا این قدر ضعیفه 🤣
RENAULT MEGANN
۵ فروردین ۱۴۰۲این همه گفتین نخرین اخرش همین بچه های پدال از ایران خودرو ماشین خریدن
آرش
۸ فروردین ۱۴۰۲زیبا نواختی
Ali rezai
۳ فروردین ۱۴۰۲واقعا گزینه خوبی برای واردات انبوه هستش. تو جایی که ۲۰۷ قلابی رو ۱ میلیارد میفروشن با ۶۵۰ تومن میشه اینو وارد کرد .
NAVID۰۰۹۸
۳ فروردین ۱۴۰۲واقعاً شما چه فکری پیش خودتان میکنید که قرارِ با ۶۵۰ میلیون ورنا سوار شوید و ۲۰۷ یک میلیارد تومنِ 😂🤦♂️!
چه دل خجستهای دارید !
پیشنهاد میکنم سرمایه از من ، سودش برای شما !
شما توانستید و گذاشتند بیاورید ۶۵۰ و بفروشید ۱/۳ میلیارد ، سود دو برابری کنید ، ببینم میتوانید !!!
جدی یه حرفایی کامنتایی آدم میبینه فکر میکنه همه تو لوسآنجلس زندگی میکنند و ما اشتباهی افتادیم در ایران !
MC20
۴ فروردین ۱۴۰۲لس آنجلس … 🤦♂️
ali
۳ فروردین ۱۴۰۲وای هیوندای کجا بود چه طراحی هایی میکرد ماشیناشو. هنوز سوناتا 2014 که تو خیابون میبینم لذت میبرم ولی الان چه طراحی های بدی محصولات جدیدش داره واقعا. چراغا رو هم جلو هم عقب تو اکثر ماشیناش مثل چراغ مهتابی میکنه و به نظرم اصلا جذاب نیست.
MehdiTurbo
۳ فروردین ۱۴۰۲سلام
مزدا
۴ فروردین ۱۴۰۲خیلی اقتصادی برای بازارهای دنیا!
خیلی لوکس و گرون برای بازار ایران
F22RAPTOR
۳ فروردین ۱۴۰۲باید به عنوان نسل جدید ۴۰۵ تو ایران معرفی بشه😜
محمدرضا
۳ فروردین ۱۴۰۲ال نود قرار بود جای پیکان معرفی بشه خیلی از پارس بهتر بود و تبدیل به خودروی لاکچری شد.وای به حال خودرویی که بخواد جای ۴۰۵ رو بگیره.
۳ فروردین ۱۴۰۲همینو میارن ایران میفروشن ۱۳۰ هزار دلار
حسن
۳ فروردین ۱۴۰۲عالی بود ایران بهشت لاشخورهای محافظت شده
AMIRHOSEINGERMANY
۳ فروردین ۱۴۰۲قیمت پایه فوق العاده ای داره ….. طراحی داشبورد تحسین برانگیزه با این قیمت …..کاش میومد ایران با همین قیمت! حداقل از پارس و شاهین و دنا خیلی بهتررره
غلام یاکوزا
۳ فروردین ۱۴۰۲باز هم یک آشغال کره ای دیگه
ممد ژانگولر
۳ فروردین ۱۴۰۲مفته خداییش
ممم
۳ فروردین ۱۴۰۲خیلی پشم ریزونه
یادمه اون نسل از ورنا ک کرمان موتور میزد تقریبا هم قیمت با پارس بود ولی قالپاق میارزید ب کل موجودیت ایرانخودرو
امین
۳ فروردین ۱۴۰۲خیلی زیبا شده
Genius
۳ فروردین ۱۴۰۲کسی هست یادش نیاد کرمانموتور تا سال ۱۳۹۰ ورنا میزد جای جک و جونور؟!!؟وای بر کسی که ما رو به نابودی کشوند
محمد
۳ فروردین ۱۴۰۲اون موقع هم کرمان موتور گرون فروشی میکرد به همین دلیل زیاد نفروخت مثلا پارس حدود ۱۴ تومن بود اینو نزدیک ۱۸ تومن میفروختن ، از اونجایی که ما ایرانی ها به هرچی بزرگتر بهتر اعتقاد داریم با اینکه ماشین خوبی بود ولی زیاد نفروخت ، آوانته بیشتر مورد پسند مردم بود
Ali.mhd
۳ فروردین ۱۴۰۲یه کپی ریز از BMW سری ۷ جدید
محمدرضا
۳ فروردین ۱۴۰۲اول این که از نظر طراحی هیچ ربطی به هم ندارن دوما اگر منظورت چراغ ۲تایی که هیوندا حداقل ۵ سال سال قبل از bmw این سبک طراحی شروع کرد
Hamilton1970
۳ فروردین ۱۴۰۲به امید روزی که تاکسی و اسنپ ما بشن ورنا و امثالش…
#برای_حسرت_یه_ماشین_معمولی
رامتین
۳ فروردین ۱۴۰۲والا به عنوان کسی که به نوعی هیوندا را دوست دارم، نظر مثبتی روی طراحی های اخیر هیوندا ندارم. طراحی بغل خودرو اصلا جالب نیست. خطوط تیز اصلا به سدانها نمیاد. البته اکسنت با انجین 1.5 توربو گزینه خوبی از نظر عملکرد هست. النترا که متاسفانه با موتور 1.6 تنفس طبیعی عرضه داره میشه که اصلا مقبول نیست. من خودم 1.8 لیتری دارم و هم 2 لیتریشو سوار شدم که خیلی چابک نیست، چون ورژن mpi هستند. جالبه همین چند روز پیش سریال کره ای start up را دیدم که روی ساخت خودروی خودران کار میکردند. رمانتیک هم بود! جالبه ببینید و متوجه میشیم چقدر کره جنوبی پیشرفت کرده و از اون مهمتر با چه برنامه ریزی و سرمایه گذاری بسمت جلو حرکت میکنند.
Z
۳ فروردین ۱۴۰۲یکی تعریف میکرد نمیشه جلو یک گاو سر یک گاو دیگه رو برید چون آروم نمیگیره و میفهمه بعدی خودشه ولی در مورد گوسفند اینطوری نیست و هر موقع هر جا خواستی میتونی سرشو ببری و از گوسفندهای دیگه بخاری بلند نمیشه. حالا در مورد گاو و گوسفند واقعا اینطوره یا نه رو نمیدونم ولی پیام ماجرا واضح هست
حالا ما تو کشوری که یکی از کمترین دستمزدها و کمترین هزینه انرژی و انواع منابع مواد اولیه رو داره پژو دویست و هفتی که ادعا میشه نزدیک صد درصدش داخل تولید میشه یک میلیارد قیمت میگیره ولی هیوندای نسل جدید ورنا با تکنولوژی ساخت بسیار بروزتر رو سی درصد ارزون تر از قیمت پژوی تحفه داخلی قیمت میزاره. وقتی بیشتر جامعه نسبت به این موضوعات بی تفاوت هستن یا نهایتا اسباب خندشون هست یاد همون گوسفند داستان بالا میافتم
حاجی حال یه ایران بده!
۳ فروردین ۱۴۰۲این 13 هزار دلار
207 توی ایران 20 هزار دلار!!!
امیر _ اهوازی
۳ فروردین ۱۴۰۲عالیه برای تاکسی رانی ایران
فقط به درد تاکسی میخوره
شهر رو قشنگ میکنه
هموطن
۷ فروردین ۱۴۰۲ازماست که برماست. خودمان ظالم پروریم اما صبح تاشب ازظلم و ظالم می نالیم. وقتی برای خرید بدترین نوع خودرو بدون کیفیت ناایمن داخلی صف میکشیم نبایدانتظارداشته باشیم خودروهای ارزانقیمت خارجی ۱۲۰۰۰دلاری را کمتراز یک میلیارد وسیصدمیلیون تومان به مردم بفروشند. پس تاوقتی خودمان پذیرای ظلم هستیم نوش جانمان.
ابوالفضل
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ضعیف ترین نسخه تقریبا هم قیمت اکثر تولیدات داخلی، حالا کیفیت ساخت هم به کنار.