نسخهٔ بهروز شدهٔ جنسیس G70 برای مدل ۲۰۲۴ با پیشرانهٔ پایهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ۳۰۰ اسب بخاری بجای نمونهٔ ۲ لیتری قبلی معرفی شده است.
جنسیس نسخهٔ بروز شدهٔ G70 مدل ۲۰۲۴ را در کره جنوبی معرفی کرده است. هرچند در نگاه اول به نظر میرسد این خودرو تغییری نداشته اما اینطور نیست. در بیرون برای این سدان کامپکت رنگهای آبی و خاکستری جدیدی به همراه رینگهای ۱۸ و ۱۹ اینچی تازه ارائه شده است. در داخل خودرو نیز پانل کنترل سیستم تهویه بروز شده و کنترلهای فیزیکی قبلی با یک صفحه لمسی جایگزین شدهاند. در بخش تجهیزات نیز تمام نسخههای G70 حال بهصورت استاندارد با تهویهٔ صندلیهای جلو و گرمکن صندلیهای عقب ارائه میشوند.
بزرگترین تغییر G70 مدل ۲۰۲۴ اما زیر کاپوت رخ داده است یعنی جایی که پیشرانهٔ پایهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی حالا با یک نمونهٔ بزرگتر و قویتر ۲.۵ لیتری جایگزین شده است. این موتور ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد که ۴۸ اسب بخار نسبت به نمونهٔ قبلی بیشتر است. همچنین گشتاور نیز از ۳۵۲ نیوتن متر به ۴۲۲ نیوتن متر رسیده است. همین پیشرانه در نسخهٔ فیسلیفت کیا استینگر مدل ۲۰۲۲ هم ارائه شد درحالیکه کراساوورهای GV70 و GV80 نیز از این پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری بهره میبرند.
G70 پایه اما نهتنها به پیشرانهٔ قویتری مجهز شده بلکه حالا بهصورت استاندارد با ترمزهای برمبو هم ارائه میشود. بااینحال، کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند سراغ پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 بروند که بدون تغییر همچنان ارائه میشود. بااینحال، این موتور قویتر حالا فقط در نسخهٔ سدان ارائه میشود و G70 شوتینگ بریک صرفاً با پیشرانهٔ چهار سیلندر قابل خریداری خواهد بود. قیمت G70 سدان چهار سیلندر در کره از ۴۳.۱۵ میلیون وون معادل ۳۲,۵۰۰ دلار و شوتینگ بریک از ۴۵.۱۱ میلیون وون معادل ۳۴ هزار دلار آغاز میشود. برای خرید سدان V6 هم حداقل باید ۴۸.۰۵ میلیون وون معادل ۳۶,۲۰۰ دلار پرداخت کرد.
فرزاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲نه خلاقیتی نه تکنولوژیی آخه نامسلمون لااقل یه دونه یک جلوی 70 میذاشتی تا بتونی با دوتا غول مهربون صنعت خودروسازی مثلاً داخلی خودمون رقابت کنی آخه …
پیام
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲لابد تکنولوژی تو اون ماشینای ژاپنی بنزینی هست!
فرزاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲یه دونه یک جلوی 70 یا رقابت با دوتا غول مهربون صنعت خودروسازی مثلاً داخلی هیچ طنز و کنایهی خیلی غیرمستقیم نداشت
net
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲چراغ جلو دو طبقه و چراغ عقب دو طبقه و جلوپنجره مثلثی و اگزوز بیضی بد هست
فرزاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲یه دونه یک جلوی 70 یا رقابت با دوتا غول مهربون صنعت خودروسازی مثلاً داخلی هیچ طنز تلخ و کنایهی خیلی غیرمستقیم نداشت
ניאו מקסימיליאן
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام و درود!
درود بر نویسندهی سحرخیز پدالی!
روزتان به خوش باشد و خسته نباشید.
کماکان آمادهی متشنّج شدن فضای نظرات بر سر تقدس و ستایش «ژاپن» و «کره» در این مقاله/اخبار خواهم بود…
F22RAPTOR
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲که با شما یادآور این مهم شدیم
کیان
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲متاسفانه تو جامعه ما تعصب های بیجا و بدون کوچکترین منفعتی بیداد میکنه از ماشین و موبایل و فوتبال و … بگیر تا الی اخر
مقاله خرید سوخو ۳۵ اینجا نشون داد ک چقدر متعصب تو مملکت داریم و چقدر انحطاط فکری و … داریم ک هنوز با دیدن این وضع موجود کشور، هنوزم مشکلات و از قبلترها میدونن !!!
کلا ما وقتی میخوایم بگیم یه چیزی خوبه، باید بزنیم تو سر یه چیز دیگه اونو خراب کنیم تا بگیم این یکی خوبه !!!
کوشا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲نه ربطی به تعصب بیجا نداره.. کلا مردم ما تو زندگیشون یه سیلی هایی میخورن که نمیفهمن از کجا خوردن و بعدش هم نمیتونن قبول کنن که همه چیز عوض شده و دیگه هیچی مثل قبل نمیشه.. مثل کسایی یهو همه خانوادشون رو تو یه تصادف از دست میدن..
همین پنج شش سال پیش بود که تویوتا ch-r رونمایی شد و یکی دو ماه بعدش آوردن که با قیمت حدود دویست میلیون تو ایران بفروشن. بعد همین دوستان سوناتا سوارا و اپتیما سوار پدال داشتن به ریش ژاپنی سوارا میخندیدن و میگفتن ما یه سوناتا هیبرید میخریم به همین قیمت با آخرین امکانات و شما دارین پول برند میدین!!! نا گفته نمونه که همین هیوندای و کیا و سانگ یانگ خط تولید چند تا از خودرو هاشون رو آورده بودن ایران. یه سایت خودرویی کامل تو کاشان رو هم واگذار کرده بودیم به پژو سیتروئن که خودرو های آخرین مدلشون رو تو ایران تولید کنن! حتی زمزمه ی ورود فولکس واگن برای خودروسازی تو ایران هم بود… این دوستان براشون سخته که قبول کنن تو پنج شش سال اینطوری کشورشون به گند کشیده شد و اینطوری به خاک سیاه نشستن و حالا مجبورن پولی که قبلا برای خرید یه bmw نو میدادن رو خرج لاماری و فیدلیتی بکنن!!! و خب هنوز نمیتونن قبول کنن که دیگه ماشین ژاپنی و کره ای حتی از دسترس افراد مثلا ثروتمند جامعه هم دور شده…
حالا که تا اینجاش رو خوندین یه درودی هم بفرستین به روح بزرگوار کسایی که تو اون سال ها این همه به برجام گیر میدادن و کلی سر همون سایت بن رو کاشان نظریه پردازی میکردن که استعمار شدیم و نوکر فرانسه شدیم و الخ و از هیچ سنگ اندازی برای زمین زدن برنامه های برجامی کوتاهی نکردن:))))
Avan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲فکر کنم سه چهار سال پیش که اولین سری تیگو ۷ را با قیمت ۱۴۵ میلیون تحویل مشتری دادند یکی به طعنه نوشته بود «غم خاصی تو چهره هاشون هست» الان پراید دوررنگ ۱۰ سال پیش شده ۱۵۰ میلیون.واقعا ملت چنان سیلی هایی خورده که در تاریخ بی سابقه است.
محمود
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲فکر نمیکردم هنوز هم جماعت خجستهای باشن که فکر میکنند باعث و بانی مشکلات مملکت، آمریکا و غرب و برجام و امثالهم باشه و به تصورشون با برجام و رفع تحریم هم لابد دلار بشه ده هزار تومن!
اینها هیچ ایدهای از تورم وحشتناک مملکت ندارن و نمیدونن که بدون تحریم هم سال به سال اوضاع بدتر خواهد شد.
تا حدود ۱۰ سال قبل پول کاغذی رایج بود
و دولت برای خلق پول، نیاز به چاپ پول کاغذی با حجم بسیار بالا داشت که خودش هزینه بر و وقتگیر بود و در خلق پول بدون پشتوانه(تورم) یه محدودیتهایی ایجاد میکرد. ولی الان میشینن پشت سیستم و طی چند ثانیه با وارد کردن یک عدد، هزاران میلیارد پول بدون پشتوانه وارد سیستم بانکی کشور میکنند ! خلاصه مطلب اینکه، با وجود این سیستم فشل که تمام ارگانها و نهادهاش سیرمونی هم ندارن، دیگه در بهترین حالت، کف تورم کشور حداقل ۳۰ درصده و سال به سال مفلوک تر میشیم و سطح رفاه میاد پایین تر
Python
۱ خرداد ۱۴۰۲پس بانک ها چی نقدینگی نمیسازن؟
ehsan fa
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲هرچی تصویرسازی خوب از جنیسس داشتم با دیدن نسخه شوتینگ بهم ریخت ، اون ادامه چراغ ها روی درب صندوق تیرخلاص بود روی افتضاح طراحی عقبش
MK
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲جنسیس جی۷۰طراحی بسیارزیباوبخته ای داره ولی برای ورودعناصرمدرنیته هنوزخیلی جاداره(همین که درون سوزه چه کره ای چه هرچیزه دیگه ای جای شکرداره)
درود
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲مگه منو تو میتونیم اینا رو بخریم شاکر چی هستی دقیقا
mb675
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲شوتینگ بریکیش واقغا زیباست
MASOUD 0099
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲به به فقط با موتور شیش سیلندر چه بشود !!!
Reza Waffen SS
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲رفته رفته داره پخته تر و خوشگل تر میشه
ابراهیم
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲این بهتره یا سهند ؟!🤔
Python
۱ خرداد ۱۴۰۲این ارزون تره یا سهند؟
عقل غرب زده:یه ماشین دو میلیاردی رو با محصول سایپا که قیمت کارخونش سیصد تومنه مقایسه میکنم
رامتین
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر شرکت هیوندا واقعا خوبه. توان ۳۰۰ قابل قبول و گشتاور ۴۲۲ عالیه. اما موتور ۳.۳ لیتری لامبدا این شرکت بنظرم جالب نیست. ارزش خریدش کمه، چون سیلندر به ۶ افزایش پیدا کرده و حجم موتور هم ۳۳۰۰سی سی شده اما توان تنها ۳۶۵ اسب. کاری با bmw یا آلفا نداریم که از موتور ۳لیتری ۵۵۰ اسب میگیرن، اما هیوندا باید حداقل ۴۰۰ اسب را خالص میگرفت که خریدار جذب بشه.
Soldat der waffen ss
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲نمیدونم چرا با طراحی جلوی این مدل مخصوصا چراغهای فانتزیش حال میکنم ولی کابین و عقب نسبت به بقیه محصولات برند ناامید کنندست