النترا ۲۰۲۴ به نام آوانته جدید در کره جنوبی رونمایی شده است. این مدل تغییر چهره نسبت به مدل ۲۰۲۲ دارد و جذابتر به نظر میرسد.
رونمایی از النترا نسل هفتم در سال ۲۰۲۰، سبک جدیدی برای خودروهای هیوندای را نشان داد. چراغکشیده و بومرنگی شکل، همراه ساختار یکپارچه با جلوپنچره در النترا ۲۰۲۰ وجود داشت. همچنین پهنای نسبتا زیاد سپر، بخش بزرگی از گلگیر و فضای زیر چراغ جلو را پوشش میداد.
برای مدل ۲۰۲۴، از امتداد چراغ جلو در راستای خط کاپوت پرهیز شده است. حالا روشنایی اصلی، کمی کوچکتر و پایینتر دیده میشود تا حس اسپرت خودرو بهبود یابد. حجمدهی در سپر و جلوپنجره نیز، ساختار منسجمتری نسبت به مدل قبلی دارد.
در نمای جانبی و پشت، تفاوت چندانی بین النترا ۲۰۲۴ و ۲۰۲۰ دیده نمیشود. حالت کلی بدنه و چراغهای عقب، مشابه هستند؛ اما سپر خودرو بازطراحی شده است. مدل جدید همچنان با ۴,۶۵۰ میلیمتر طول، ۱,۸۲۵ میلیمتر عرض، ۱,۴۱۵ میلیمتر ارتفاع سقف و فاصله محوری ۲,۷۲۰ میلیمتر تولید خواهد شد.
برای نسخهی پایه، موتور ۱/۶ لیتر با قدرت ۱۲۸ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتنمتر حفظ میشود. در بسیاری از کشورها، ارزانترین النترا مجهز به موتور هیبرید ۱/۶ لیتر GDi با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتنمتر است. مدل ۱۲۸ اسب بخار در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نسخهی ۱۴۰ اسب بخار حدود ۹ ثانیه زمان میبرد.
دیگر پیشرانهی مرسوم برای النترا، ۲ لیتر با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۹ نیوتنمتر است. این مدل سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۶/۵ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر دارد. النترا هیبرید با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۹۵ نیوتنمتر نیز ساخته شده است که شتاب مشابه مدل ۲ لیتر معمولی فراهم میکند اما میانگین مصرف سوخت ۴/۵ لیتر در صد کیلومتر ارائه میدهد.
النترا N با موتور ۲ لیتر توربوشارژ، ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتنمتر گشتاور دارد. این مدل، قویترین نمونه در بازار است و میتواند در زمان ۵ ثانیع به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. نهایت سرعت النترا N امروزی، ۲۵۰ کیلومتر است و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر دارد.
اگر هیوندای النترا ۲۰۲۴ شرایط قیمتی مشابه سال ۲۰۲۲ را ادامه دهد، آستانه قیمت ۲۱ هزار دلار برای مدل ۲ لیتر ۱۴۷ اسب بخار خواهد داشت. همچنین النترا هیبرید و النترا N، به ترتیب حدود قیمت ۲۵ هزار و ۳۴ هزار دلار ارائه خواهند کرد.
Ehsan
۸ اسفند ۱۴۰۱طراحی جلوش خیلی بهتر شد
یادش بخیر سال ۲۰۲۰ که بهترین خودرو سال امریکا شد چقدر فشنگ مسئولین جاپونی اون پایین مثل همیشه سوت بلبلی و دست میزدن👏🏻
NAVID۰۰۹۸
۸ اسفند ۱۴۰۱انگاری فیسلیفت شده نه نسل جدید !
البته قابل تحمل شده !
خورده به بنبست طراحی و هویت !
محمدرضا
۸ اسفند ۱۴۰۱الان تونستی با هیت کردن کره به jdm اعتبار ببخشی🤣آفرین👏🏻
سه چرخ
۸ اسفند ۱۴۰۱بن بست فقط طراحی جدید اکورد :)))))
یا شباهت راو۴ به نسل قبل
NAVID۰۰۹۸
۸ اسفند ۱۴۰۱بنبست فقط فنهای کرهمربا که با هر پِخی عصبی میشوند !
این خیلی بدِ که ظرفیت تحمل شنیدن نقد مخالف نظر خودتان را ندارید و جبهه میگیرید !
درسته کرهای به درد نمیخوره اما حداقل حرمت مالکان بخت برگشتهاَش را در ایران نگه دارید و داغ روی دلشان نگذارید !
ما بگیم و نگیم ، باز بازارش در ایران به سبب بیسوادی شناخت خودرویی و کنترل مافیایی در ایران سکه هست !
مکانیکها ، قطعهفروشان ، واردکنندگان و شوتیها عاشق شما فنهای کرهمربایی هستند 🤣👋🏻!
mercedesbenz
۸ اسفند ۱۴۰۱البته نسل جدید هم نیست واقعا ، فیس لیفته
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ اسفند ۱۴۰۱لطفا به تیتر مطلب و اولین خط نوشته ها دقت کنید
“النترا ۲۰۲۴ به نام آوانته جدید در کره جنوبی رونمایی شده است. این مدل تغییر چهره نسبت به مدل ۲۰۲۲ دارد و جذابتر به نظر میرسد.”
محمد
۸ اسفند ۱۴۰۱آقای اشتری عزیز باسلام ، یک سری از اکانت ها همانطور که مشاهده میکنید در پدال و خانواده زومیت وجود دارند که باعث نفرت پراکنی و موجب آزار بقیه کاربران سایت میشوند همانند همین اکانت موسوم به navid0098 کاربرانی هم که به این اکانت ها اعتراض میکنن به جای مسدود سازی این اکانت ترول ، پیام خودشون پاک میشه ، این برخورد دو گانه سایت باعث رنجش خاطر و رفتن بسیاری از کاربران خوب سایت شده و به جای کامنت های علمی و فنی خوبی که سابقا در سایت وجود داشت شاهد ترول بازی همین دو سه اکانت نامبرده زیر اکثر پست های پدال هستیم ، بقیه اعضای سایت که پیگیری نمیکنن لطفاً شما پیگیری کنید چون یادمه موقعی تو زومیت مقاله مینوشتید برخورد سفت و سختی با این دست از اکانت ها به خصوص در مقاله های خودتون داشتید.
ارادتمند
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ اسفند ۱۴۰۱سلام چشم من سعی می کنم پیگیر باشم
احتمالا در آینده نزدیک کامنت هایی که مربوط به جنگ کره -ژاپن باشه هم پاک کنیم
اکثرا بحث های کودکانه هستند راجع به چرخ دررفتن و یاتاقان
Car love
۸ اسفند ۱۴۰۱کاربر نوید و باقی اکانتاش تا الان بالای ۸ هزار تا کامنت گذاشتن که همش هم نفرت پراکنی بود و حتی یدونش هم بار فنی نداشت
قدیمی های پدال میدونن اصلا قبل از کاربر Navid0098 بحث کره و ژاپن وجود نداشت،این از وقتی پیداش شد زیر تمام مطالب بحث به کره تیکه میندازه و بحث درست میکنه.اصلا مهمم نیست اون مطلب راجع به کره هست یا نه
اقای اشتری و پدال تو این مدت کوچکترین کاری در این زمینه نکردن و اگه میکردن و با این چیزا مخالف بودن اصلا این کودک تعداد کامنتاش به این عدد نمیرسید،۸ هزار تا کامنت دقیقا یعنی اینکه طرف کل زندگیشو گذاشته تو اینکه اینجا بحث درست کنه،خیلیه
خیلی از قدیمی های پدال سر همین کاراش باهاش بحث کردن و از طرف پدال یا بن شدن یا از پدال رفتن کلا
اگر تا الان کاری نداشتن بهش قطعا بعدا هم کاری نخواهند داشت بهش
NAVID۰۰۹۸
۸ اسفند ۱۴۰۱جناب اشتری
اگر سانسور نمیکنید یه کشک بدید کاربر محمد بگذارد گوشه لُپِش مِک بزنه تا دغدغهاَش کمتر بشه !
راستی جناب اشتری
تا حالا با چشم خودتون چندتا چرخ در رفتهی ژاپنی دیدید و در مقابل چندتا یاتاقان نزدنِ کرهای که میگویید کلکل بچهگانه !
ما حقیقت را میگوییم و کلکل را اونهایی راه میندازند که حقیقت دردآوره برایشان !!!!!
سه چرخ
۸ اسفند ۱۴۰۱نوید جون عصبی چرا؟ فقط شاهکار اکورد و شباهت بی نظیر راو۴ به نسل قبلش رو یاد آوری کردم اذیت نکن خودتو حالا
بالاخره حضور تو کشوری که محبوب ترین برند توش با اختلاف خیلی زیاد کره ای هست برای تو خیلی دردناکه،بخصوص وقتی که بهشون میگن پول نقد فکر کنم فشارت میره بالا 😂
کره ای بدرد نمیخوره ولی سه چرخه خیلی بدرد میخوره 😍
مهرانیان
۹ اسفند ۱۴۰۱از نظرات شما خوشم میاد چون شعور صنعتی دارید. عوام مثل من و شما فکر نمیکنند و دلیل منفی گرفتنهای شما در این پست، همین موضوع است. حتی جنسیس هم یک کپی از محصولات بنز است.
R
۹ اسفند ۱۴۰۱آقای نوید خان شما مثل اون تعصبی های امریکا میمونی درمورد تو فقط ژاپنه انقدر حال بهم زن نباشید
net
۹ اسفند ۱۴۰۱نوید شاخ پدال هست و کامنتهاش خاص و کتابی هست و من کامنتهاش دوست دارم.نوید چجوری میتونم باهات در ارتباط باشم؟
محمد
۹ اسفند ۱۴۰۱ایشون کار آفرین و مدیرعامل یه شرکت بزرگه به گفته خودش وقت نداره
No to Hyun.DIE
۸ اسفند ۱۴۰۱آتش + بیمه + سرقت + usb + کودکان کار
Car love
۸ اسفند ۱۴۰۱اکانت جدید+ در رفتن چرخ+اکانت جدید + در رفتن چرخ+ انفجار تاکاتا + آتش سوزی تویوتا و هوندا و نیسان + اعلام امار دروغ مصرف و برد + اکانت جدید + بیشترین خودروهای سرقت شده امریکا +اکانت جدید
دم کودکان کار هیوندای گرم که پیچارو سفت میبندن تا چرخ در نره
Bmwgg6
۸ اسفند ۱۴۰۱😂 همتون دیوونه اید
net
۹ اسفند ۱۴۰۱طراحی بیرونی کیا و هیوندای روز به روز داره بدتر میشه
کیان
۹ اسفند ۱۴۰۱الان مدتهاست اینجوری هست و به قول شما هر روز بد تر از دیروز، هم اسفبار هست هم اسفناک !!!
شما اگر دقت کنی کیا میرن میخرن شاید تا حدودی متوجه این دلیل بشی، ظاهر پسندهایی ک هویتی ندارن اینطور طراحی شلوغ و الکی و میپسندن !!!
RENAULT5
۸ اسفند ۱۴۰۱نسخه جدیدش بهتر وزیباتر شده
Mohammad
۸ اسفند ۱۴۰۱چرا هیوندای یه زبان طراحی خاص رو انتخاب نمیکنه ک همونو ادامه بده هرسال طراحیاش به کل عوض میشه
سه چرخ
۸ اسفند ۱۴۰۱مشتریا اینطور میپسندن همونطور که میبینی
محمدرضا
۸ اسفند ۱۴۰۱این یه فیس لیفت کوچک روی مدل ۲۰۲۰ هست کجای طراحیش به کل عوض شده🤣
مهرانیان
۹ اسفند ۱۴۰۱چون کره ای بی اصالته و اصالت خریدنی نیست. اگر روی بنز اسکی بره و تقلید کنه، خوب درمیاد و میشه محصولی حداقل زیبا در ظاهر مثل جنسیس. ولی اگر خودش طراحی کنه، مثل همین محصولش افتضاح درمیاد
F22RAPTOR
۸ اسفند ۱۴۰۱از بس چراغ ماشینه کشیده شده بالا
این مدل که چراغش یکم متعادل هست و وسط
نمای جلوی ماشینه
یکم عجیب به نظر میرسه
Hamid3x
۸ اسفند ۱۴۰۱خداروشکر ازون حالت مونگلی درومد
MASOUD 0099
۸ اسفند ۱۴۰۱واقعاً میارزه
MehdiTurbo
۸ اسفند ۱۴۰۱طراحی جلو قبلیشبا جدید با اینکه خیلی تفاوت هام زیاد نیست یه ارتفاع و بالا و پایین طراحی نسبتا متفاوت چراغ ولی قبلی خیلی زشت ولی تو نسل جدید خیلی متناسب شده و زیبا شده بهش اومده حتی با طراحی پشتشم میخوره با یه ذره تغییر همه چی متناسب زیبا شده
۸ اسفند ۱۴۰۱اگه وارد ایران بشه من میخرمش چون من خی لی پولدار استم
زیزیگولو
۸ اسفند ۱۴۰۱یکی از بهترینا تو رنج قیمتی ۲۰ هزار دلار واسه واردات
Habib
۸ اسفند ۱۴۰۱ممنون از مدیران ارجمند سایت که به بازخوردهای خوانندگانش واکنش نشان می دهند. دیدن عکس مدل قدیم و جدید در کنار هم، خیلی به ما در مورد تغییرات مدلها کمک میکند.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ اسفند ۱۴۰۱شکر خدا یک ذره فوتوشاپ بلد بودم :)
علیx76
۸ اسفند ۱۴۰۱گشتاور نسخه اتمسفر ۱.۶ لیتر GDi غلط درج شده.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ اسفند ۱۴۰۱هیبرید 1/6 لیتری هست، تصحیح کردم
TESLA
۸ اسفند ۱۴۰۱در کل طراحی خوبی داره ولی میتونست خیلی زیبا تر باشه ، نمیدونم شرکت ها چه علاقه ای به چراغ های یه تیکه دارن از نظر من فقط تو بعضی از ماشین ها خوب از آب در میاد نه همه ، کاش طراحی بخش عقبش مورد بازنگری قرار میگرفت ، مدل ۲۰۱۸ النترا که توی ایران هم هست در نمای پشتی خیلی جذاب تر و با ابهت تر از اینه کاش میشد چراغ های پشت مدل ۲۰۱۸ رو با یه خورده تغییر کوچولو روی این میذاشتن
کیان
۸ اسفند ۱۴۰۱ارزوی بچه مدرسه ایهای ما ک گواهینامه ندارن!!! چ عشقی امروز کنن امروز
Arsam
۸ اسفند ۱۴۰۱بنظرم اصلا قشنگ نیست خیلی جلوش شلوغ شده و پشتش کج و کوله و عجیبه
بهترین النترا همون مال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بود از بعد اون دیگه هینوای طراحی رو خراب کرد کم کم(البته مال اکثر ماشیناشو)
( روزی که عشق ماشین رو تقسیم می کردند ، نباید توو صف ساندویچ کره مربای نذری وا میستادی ) : MC20
۸ اسفند ۱۴۰۱در نبود اصالت ، تاریخچه ، هنر ، صنعت ، نوآوری ، استایل ، دوام … هیچ وقت نتونستم درک کنم چرا و چه طور میشه فن هاندی شد … !!!!
samurai
۸ اسفند ۱۴۰۱در وصفش میشه یه کلمه گفت
اشششغغغغال
01 Shark
۹ اسفند ۱۴۰۱اینا فک کردن ماشین ساختنم مثل سریال ساختنه .
فقط ظاهرو عوض میکنن .
وگرنه همچنان usb ، آتیش سوزی ، گردن نگرفتن بیمه ، سرقتای فراوون ( تو امریکا گروه کیا بویز کارش شده این که یه دستی به سر و رو ماشینا کیا و هیوندا بکشه ) ، تو نسخه های وطنی هم که یاتاقان ، یار دیرین این شرکتای پر افتخاره .
Peyman.JDM
۸ اسفند ۱۴۰۱یادش بخیر آوانته هایی که سال حدودا ۹۰ ۹۱ اومده بود ایران چقد ماشینای نرم و خوبی بود