هیوندای کنا 2024 با ۷۰۰ لیتر فضای صندوق عقب، در سبد محصولات خودروساز کرهای جایگاه ویژهای دارد.
شاسی بلندهای کوچک در حال بزرگتر شدن هستند. هیوندای کنا ۲۰۲۴ که زمانی یک خودروی ساب کامپکت به شمار میرفت هماکنون طویلتر، پهنتر و قدبلندتر از نسل پیشین خود شده است اما این امر ضرورتاً بد نیست. ابعاد بزرگتر بدنه باعث ارائه فضای کابین و بار بیشتری میشود و این موضوع در کنا کاملاً به چشم میآید.
با طول ۴۳۵۱ و فاصله بین محوری ۲۶۵۹ میلیمتری، کنا به ترتیب ۱۴۴.۷ و ۵۸.۴ میلیمتر طویلتر شده است. این تغییرات ابعادی به منظور افزایش فضای بار پشت صندلیهاست. فضای بار کنا ۲۰۲۴ به ۷۱۳ لیتر رسیده که بیشتر از رقبایی همچون هوندا HR-V و سوبارو کراس ترک خواهد بود. فضای پای صندلیهای عقب نیز بهبود یافته و بنابراین سرنشینان در این بخش فضای راحتتری در اختیار خواهند داشت.
کابین هیوندای کنا ۲۰۲۴ یک دست و ساده طراحی شده و پلاستیکهای نرم، چرم مصنوعی اعلا و تریم آلومینیوم در داشبورد، پانل درها و کنسول مرکزی بکار رفتهاند. تمامی سطوح کابین حس بهبود نسبت به نسل پیشین را نشان میدهند و حتی در مدل لیمیتد تست شده شاهد صندلیهای جلوی گرم و سرد شونده هستیم که جزو تجهیزات کمیاب این کلاس خودرویی خواهد بود.
در کابین خودرو دو نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی وجود دارد. خودروی تست شده هنوز هم فاقد اپل کارپلی و اندروید اتوی بیسیم است اما هیوندای اعلام کرده از طریق بهروزرسانی از راه دور آن دو ویژگی را در خودروها ارائه خواهد کرد. از نظر طراحی ظاهری باید گفت کنا نسل قبلی نیز جزو شاخصترین محصولات کلاس بود و حالا نیز ظاهری آیندهنگرانهتر دارد. در بخش جلوی خودرو نوار نورانی بسیار نازک در عرض کاپوت کار شده و پلاستیکهای زیادی هم در اطراف سپر و قوس چرخها دیده میشود که نمایی خشنتر به کنا ۲۰۲۴ میبخشند. همچنین رنگ بدنه زرد نیز بر جذابیتهای شاسیبلند هیوندای میافزاید.
کنا در جاده سواری بسیار خوبی دارد. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ارتقا یافته در مدل لیمیتد تست شده ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. نیروی تولیدی نیز سریعاً راهی چرخها میشود و بنابراین رانندگی با این خودرو در بزرگراهها و سبقتگیری کار راحتی خواهد بود. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز نسبت به نمونه CVT مدلهای پایه عملکرد بهتر و تعویضهای سریعتری دارد. اگرچه سیستم چهار چرخ محرک در تمامی نسخههای هیوندای کنا ۲۰۲۴ ارائه میشود اما برای استفاده از آن باید ۱۵۰۰ دلار بپردازید. حتی مدل فول لیمیتد نیز بهصورت استاندارد از طراحی دیفرانسیل جلو استفاده میکند اما با این نوع طراحی شاهد سیستم تعلیق منحصربهفردی خواهید بود. مدلهای دیفرانسیل جلو از سیستم تعلیق پیچشی استفاده میکنند درحالیکه مدلهای چهار چرخ محرک به سیستم تعلیق چند اتصالی مستقل در عقب مجهز هستند.
بنابراین مدلهای چهار چرخ محرک کنا نه تنها از اعتمادبهنفس بیشتری در شرایط آب و هوایی نامساعد برخوردار هستند بلکه با این نوع سیستم تعلیق سواری بهتری نیز خواهند داشت. زمانی که با کنا وارد پیچ شوید آن را خودرویی متوازن و پایدار خواهید یافت. تکانهای بدنه به اندازه انتظاری که داریم نیست و شاسی کنا نیز ناهمواری را به خوبی جذب میکند. حتی رینگهای بزرگ ۱۹ اینچی هم باعث سواری راحتی میشوند. فرمان شاسیبلند هیوندای اما مبهم عمل میکند هرچند چنین چیزی در اکثر خودروهای این کلاس دیده شده است.
ترکیب سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه ۱.۶ لیتری باعث شده مصرف سوخت کنا ۲۰۲۴ کمی بالاتر باشد. این خودرو در شهر/بزرگراه/ترکیبی مصرف سوخت ۸.۱/۹.۸/۹ لیتر در صد کیلومتر داشته باشد درحالیکه مصرف سوخت ترکیبی مدل پایه به ۷.۵ لیتر میرسد. شایان ذکر است مصرف سوخت هوندا HR-V، سوبارو کراس ترک و تویوتا کرولا کراس که همگی از سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکنند کمتر از شاسیبلند هیوندای است.
اما نکته بعدی به قیمت هیوندای کنا ۲۰۲۴ مربوط میشود. همانطور که در تیتر این مقاله نیز ذکر شده است احتمالاً میدانید که منظور ما چیست. زمانی که نسل قبلی کنا در سال ۲۰۱۷ پدیدار شد فقط ۱۸ هزار دلار قیمت داشت و با این قیمت عملکرد بسیار خوبی را به نمایش میگذاشت؛ اما هماکنون قیمت مدل پایه کنا جدید به ۲۵,۶۲۵ دلار میرسد که بیش از ۷ هزار دلار افزایش را نشان میدهد. خودروی تست شده که از نوع لیمیتد چهار چرخ محرک است با بهای ۳۴,۶۹۵ دلار عرضه میشود و درصورتیکه آپشن های دیگر را سفارش دهید قیمت آن بالاتر خواهد رفت بنابراین با خودروی ارزانقیمتی طرف نیستیم.
اما کنا نسل جدید چیزهای زیادی را ارائه کرده است. این خودرو از ابعاد و کابین بزرگتر سود برده و استایل منحصربهفردی دارد. قطعاً شما این خودرو را در یک پارکینگ شلوغ گم نخواهید کرد مخصوصاً اگر رنگ بدنه آن زرد باشد. سواری کنا ۲۰۲۴ نیز پذیرفتنی است و در مجموع باید گفت این افزایش قیمت را میتوان هضم کرد چراکه شاسیبلند تازهنفس هیوندای موارد قابلتوجه زیادی را برای خریداران این کلاس خودرویی ارائه میکند.
مشخصات هیوندای کنا لیمیتد AWD مدل ۲۰۲۴ | |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۱۹۰/۲۶۴ |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک |
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۷.۷ (تخمینی) |
وزن (کیلوگرم) | ۱۵۹۰ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) | ۸.۱/۹.۸/۹ |
قیمت پایه (دلار) | ۲۵,۶۲۵ |
قیمت مدل تست شده (دلار) | ۳۴,۶۹۵ |
زیزیگولو
۱ فروردین ۱۴۰۳تو مدلای جدید خصوصاً مدلای برقی همه کمپانیای دنیا چراغای عقب و جلو داره محو میشه و به یه خط به باریکی نخ تبدیل میشه!!!!
جومونگ
۱ فروردین ۱۴۰۳اون پلاستیکای روی گلگیر مشابه همونیه که تو bz4x وجود داره و مشخصا کپی شده .
جالبه کره فنا مسخره میکردن گلگیر های پلاستیکی رو اما الان از همین گلگیرا تو ماشین خودشون تعریف میکنن !
downfall
۱ فروردین ۱۴۰۳قفل فرمون گذاشتن براش؟ چون گفته بودن ایموبلایزر بلد نیستن بسازن به جاش قفل فرمون میدن
Killer
۱ فروردین ۱۴۰۳مگه نگفتن ورود ۳ چرخ فن ها و عقب افتاده فن ها زیر مطالب مربوط به برقی ممنوع هست؟ بار دیگه تکرار بشه هرجقدر هم که جاپون به گدایی کردن ادامه بده ار دریافت باتری از کره و پلتفرم از چین و امریکا محروم میشه ها :))))
به راستی چی شد که جاپونی ها عقب افتادن؟ عجب تیتری بود :))))
downfall
۱ فروردین ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/hyundai/%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%A7-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C/
حذف کنا الکتریکی از بازار کره مربا به دلیل آتش سوزی عجب تیتری 🤣
قطب خودروسازی جهان مثل کره مربا عقب مونده نیست که بخواد برقی انفجاری بسازه 🤣 میگن مدیر هیوندا زانو زده جلو در شرکت سایپا بهش ایموبلایزر بدن ولی راه نمیدنش داخل 🤣
Taha Ayoobi
۲ فروردین ۱۴۰۳کیلر تو هنوز درگیر اون تیتری؟
داداش یکم بروز کن اطلاعاتتو
مگه بعدش نخوندی که فروش برقی ها کاهش پیدا کرده و برند ها از برقی عقب نشینی کردن و این آینده نگری فوقالعاده تویوتا رو ثابت کرد؟
ناخدا
۱ فروردین ۱۴۰۳حداقل بزارین چند روز اول سال نو سایت یک نفس راحت بکشه بعد به اسم طرفداهای کره و ژاپن بیوفتین به جان هم ☠️☠️☠️
فرزند ایران
۱ فروردین ۱۴۰۳جای اشتباه اومدی سلطان
پدال کلا به همین جنگولک بازیا معروفه
پیام
۱ فروردین ۱۴۰۳کاربر downfall کابل نشان معلومه که هیوندای تاثیر بدی رو ذهنت گذاشته! همیشه اوللی پذیرفتن واقعیت سخته ولی اشکال نداره باهاش کنار میای. اینقدر خودتون ناراحت نکن!
amir
۱ فروردین ۱۴۰۳درسته پذیرفتن حقیقت همیشه سخته
حقیقت اینه که خودروسازی کره هنوز مونده برسه به ژاپن و نمیتونی این حقیقت تلخو بپذیری و ۲۴ ساعت اینجا ت رول میکنی و آخر با اخبار مشخص میشه که چقدر تحلیلات درست و رو اصول و واقعیته
Taha Ayoobi
۱ فروردین ۱۴۰۳Downfall، اول باید دزد ببره ماشینو بعد توزیع میشه
پیام
۱ فروردین ۱۴۰۳Taha باز خوبه ماشین کره ای خواهان داره دزدی میبرتش! اگه مثل سوزوکی و میتسوپیشی باشه چی! اون وقت دزد نبر میشه
amir
۱ فروردین ۱۴۰۳نخندون مارو الان زیاد بودن دزدی کره ای هارو بخاطر خواهان زیادش میدونی نه عزیزم بخاطره اینه که انقدر تکنولوژی ایمنی و ضد دزدیش پایینه یه بچه ۱۵ ساله با یه یو اس بی هم میتونه ماشینو بدزده
parhamiof
۲ فروردین ۱۴۰۳اوه اوه هیچکی کرولا رو نمیخواد و 50 میلیون فروش داره؟
یاعلی،خواستنی بود چی بود دیگه😂😂😂.
پیام اینو عیدی حساب میکنم چون خیلی خوب خندیدم.
Taha Ayoobi
۲ فروردین ۱۴۰۳یادش بخیر اون اول که توی سایت ثبت نام کرده بودم فکر نمیکردم یه روز با پیام بحث کنم😂.
قبل تر هم تو سایت چند تا اکانت بود که معلوم بود میخوان مسخره بازی در بیارن رو حاشیه سازی الکی کنن.
مثلا یکیشون زیر یه پست نوشته اصالت یعنی چانگان.
اون اکانت ها از بین رفتن، موندن دوتا به اسم پیام و کیلِر.
خود شخص پیام دید منو نسب به کُره ای ها بد کرد.
من یه سوال دارم از پیام و کیلر، چی میخواید؟.
میخواید بگید کره بهترین خودرو سازیه؟ خب معلومه که نیست،
ولی خب ماشین های خوبی داره.
اگه میخواید بگید بهترینه، چه ویژگی هیوندای رو دارید برتری میدید بگید ما هم بدونیم.
پیام چرا دلیل های الکی میاری؟
الان اینکه هیوندای رو دزد برده یعنی محبوبه؟
الان مثلا کیف پول منو دزد ببره یعنی کیف پول من محبوبه؟
یعنی مثلا فراری رو نمیدزدن یعنی محبوب نیست؟
خودت میدونی داری همه دلیل هاتو قاطی میکنی یه دلیل میسازی.
parhamiof
۲ فروردین ۱۴۰۳دیگه طاها باید عادت کنی خیلی دنبال دلیل نگرد واسه هرچیزی.
مهدی
۲ فروردین ۱۴۰۳یه سوال چرا این رو وارد نکردن
همه چیزیش از اونای که آوردن سر تره
حتی تیپ و قیافش
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
𝐀𝐥𝐢
۱ فروردین ۱۴۰۳خودم به شخصه طراحی های هیوندای رو تا ۲۰۱۷ به پایین دوست داشتم ولی اصلا این طراحی های الانش تو کتم نمیره
فرزند ایران
۱ فروردین ۱۴۰۳آره
اونجا اوج طراحی هیوندای بود و واقعا از حق نگذریم ظاهر ماشیناش خوب بود.
محسن
۱ فروردین ۱۴۰۳متاسفانه این ماشین از اولین روز ها هم تکلیفش مشخص نبود که برای ساخته شده
Killer
۱ فروردین ۱۴۰۳ماشین خیلی خوبیه تو کلاس خودش و افزایش فروش خوبی هم داشته
net
۱ فروردین ۱۴۰۳نوید درست میگفت چند سالی هست هیوندای و کیا به بن بست طراحی بیرونی خوردند
فرزند ایران
۱ فروردین ۱۴۰۳کیا باز حداقل یه پوزه ببر داره.
ولی هیوندای کلا معلوم نیست تو چه حالیه
پیام
۱ فروردین ۱۴۰۳طراحی بیرونش کاملا حس مدرن بودن رو انتقال میده
amir
۱ فروردین ۱۴۰۳جملت درسته تا وقتی که زشت رو جایگزین مدرن کنی!
Galant.VR4(JDM)
۲ فروردین ۱۴۰۳این بحث هارو تموم کنید الان مثلا من و شما سر اینکه یه برند خوبه یا بده تاثیری داره؟ اگه با کامنتای این شخص مخالفی کافیه یه دیسلایک بدی یا با منطق یا حتی دلیل خودت حرفشو نقض کنی!
شما دارین علاقههاتون رو با تعصب قاطی میکنین و به هم تحمیل میکنین
کرگدن باواریا
۱ فروردین ۱۴۰۳شورلت تراکس مناطق محروم😂
khashayar0
۱ فروردین ۱۴۰۳کنا در زبان کردی یعنی سوراخ
B
۱ فروردین ۱۴۰۳همه ماشینا شبیه هم شدن که
Car love
۱ فروردین ۱۴۰۳میدونستین فروش این ماشین فقط در امریکا از فروش کل برقی های دودتا و لکسوس رو هم بیشتره ؟ 😂😂
Taha Ayoobi
۱ فروردین ۱۴۰۳اصلا طراحی خوبی نداره
Galant.VR4(JDM)
۱ فروردین ۱۴۰۳طراحی ضعیف نسبت به رقبا همین باعث میشه اونقدری که بخواد موفق نشه
samurai
۱ فروردین ۱۴۰۳حیفه اسم لگن واسه این بی کیفیت زشت………..
amirboss
۲ فروردین ۱۴۰۳هیوندای یه دوره یه زبان خاص برای محصولات خودش معرفی کرد و انگاری دوباره رفته توفاز سردرگمی.
حالم از خودروسازهایی که زبان طراحی ندارن و هربار به یه شکل و شمایلی خودرو میدن بیرون به هم میخوره.