هیوندای

معرفی کامل نسل جدید هیوندای سانتافه با اعلام مشخصات و ویژگی‌ها

نسل جدید هیوندای سانتافه ۵ سانتی‌متر از قبل کشیده‌تر شده و با پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری توربو و ۱.۶ لیتری توربو هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد.

هیوندای چندی پیش تصاویر نسل جدید سانتافه را منتشر کرد اما حالا تمام ویژگی‌ها و مشخصات این کراس‌اوور کره‌ای اعلام شده تا شاید انتقادات از طراحی بیرونی آن فراموش شود. فاصلهٔ محوری نسل جدید سانتافه با ۴۸ میلی‌متر افزایش به ۲,۸۱۵ میلی‌متر رسیده و طول کلی ۴,۸۳۰ میلی‌متری آن‌هم رشدی ۴۶ میلی‌متری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد. عرض و ارتفاع این خودرو نیز به ترتیب ۱,۹۰۰ میلی‌متر و ۱,۷۲۰ میلی‌متر است.

به لطف رشد ابعاد بیرونی، هیوندای حالا توانسته صندلی‌های ردیف سوم را به نسخهٔ آمریکایی سانتافه اضافه کند. همچنین ظرفیت صندوق بار نیز با ۹۰ لیتر افزایش به ۷۲۵ لیتر رسیده است. برای سانتافه همچنین صندلی‌های موسوم به Relaxation در نظر گرفته شده که قبلاً در آیونیک ۵ ارائه شده بودند. در صورت سفارش نسخه شش‌نفره، این صندلی‌ها در ردیف دوم هم ارائه می‌شوند. علاوه بر این، ویژگی‌های کاربردی زیادی مثل دو شارژر بی‌سیم گوشی و حتی محفظه استرلیزاسیون UV-C در جعبه‌داشبورد برای تمیز کردن گوشی و کیف پول هم تعبیه شده است.

نسل جدید سانتافه در کره جنوبی و آمریکای شمالی با دو پیشرانه مختلف عرضه می‌شود. موتور اول یک نمونه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور است اما نمونهٔ دوم یک قوای محرکهٔ هیبریدی است که از پیشرانهٔ بنزینی ۱.۶ لیتری توربو تشکیل شده و مجموعاً ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفرتاصد نسخهٔ ۲.۵ لیتری ۸ ثانیه است درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی برای انجام این کار به ۹.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

اروپایی‌ها اما می‌توانند کراس‌اوور جدید هیوندای را فقط در همان نسخهٔ هیبریدی خریداری کنند و یا سراغ یک نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری و ۱۶۰ اسب بخار قدرت بروند. در برخی بازارها هم سانتافه با یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۱۹۱ اسب بخار قدرت دارد. هرچند این قدرت چندان کم به نظر نمی‌رسد اما ۱۱.۵ ثانیه طول می‌کشد تا این مدل از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. نسل جدید سانتافه از همین ماه در کرهٔ جنوبی عرضه می‌شود اما خریداران در اروپا و آمریکای شمالی باید تا نیمهٔ اول سال ۲۰۲۴ صبر کنند.

کانسپت سانتافه XRT

هیوندای هم‌زمان با معرفی کامل نسل جدید سانتافه، یک نسخهٔ آفرودی از آن را هم در قالب کانسپتی بنام XRT به نمایش درآورده است. این نسخه با ارتفاع بیشتر از زمین، لاستیک‌های آلترین گودریچ BF، زوایای حمله و فرار بهتر و لوازم جانبی مختلفی مثل باربند، جعبه‌های اشیاء در طرفین و نردبان عقب که همگی به‌وضوح از لندروور دیفندر الهام گرفته‌اند، برای بیراهه نوردی آماده شده است. هیوندای می‌گوید فعلاً هیچ برنامه‌ای برای تولید این کانسپت ندارد اما با بازگشت تویوتا لندکروزر به بازار آمریکا، به‌احتمال‌زیاد کره‌ای‌ها به‌زودی سانتافه XRT را به بازار خواهند فرستاد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. یوزارسیف

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آدم اینا رو میبینه
    میفهمه ارزش رنج روور چقدره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا