نسل جدید هیوندای سانتافه ۵ سانتیمتر از قبل کشیدهتر شده و با پیشرانههای ۲.۵ لیتری توربو و ۱.۶ لیتری توربو هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد.
هیوندای چندی پیش تصاویر نسل جدید سانتافه را منتشر کرد اما حالا تمام ویژگیها و مشخصات این کراساوور کرهای اعلام شده تا شاید انتقادات از طراحی بیرونی آن فراموش شود. فاصلهٔ محوری نسل جدید سانتافه با ۴۸ میلیمتر افزایش به ۲,۸۱۵ میلیمتر رسیده و طول کلی ۴,۸۳۰ میلیمتری آنهم رشدی ۴۶ میلیمتری را نسبت به نسل قبلی نشان میدهد. عرض و ارتفاع این خودرو نیز به ترتیب ۱,۹۰۰ میلیمتر و ۱,۷۲۰ میلیمتر است.
به لطف رشد ابعاد بیرونی، هیوندای حالا توانسته صندلیهای ردیف سوم را به نسخهٔ آمریکایی سانتافه اضافه کند. همچنین ظرفیت صندوق بار نیز با ۹۰ لیتر افزایش به ۷۲۵ لیتر رسیده است. برای سانتافه همچنین صندلیهای موسوم به Relaxation در نظر گرفته شده که قبلاً در آیونیک ۵ ارائه شده بودند. در صورت سفارش نسخه ششنفره، این صندلیها در ردیف دوم هم ارائه میشوند. علاوه بر این، ویژگیهای کاربردی زیادی مثل دو شارژر بیسیم گوشی و حتی محفظه استرلیزاسیون UV-C در جعبهداشبورد برای تمیز کردن گوشی و کیف پول هم تعبیه شده است.
نسل جدید سانتافه در کره جنوبی و آمریکای شمالی با دو پیشرانه مختلف عرضه میشود. موتور اول یک نمونه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور است اما نمونهٔ دوم یک قوای محرکهٔ هیبریدی است که از پیشرانهٔ بنزینی ۱.۶ لیتری توربو تشکیل شده و مجموعاً ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. شتاب صفرتاصد نسخهٔ ۲.۵ لیتری ۸ ثانیه است درحالیکه نسخهٔ هیبریدی برای انجام این کار به ۹.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.
اروپاییها اما میتوانند کراساوور جدید هیوندای را فقط در همان نسخهٔ هیبریدی خریداری کنند و یا سراغ یک نمونهٔ پلاگینهیبریدی با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری و ۱۶۰ اسب بخار قدرت بروند. در برخی بازارها هم سانتافه با یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ارائه میشود که ۱۹۱ اسب بخار قدرت دارد. هرچند این قدرت چندان کم به نظر نمیرسد اما ۱۱.۵ ثانیه طول میکشد تا این مدل از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. نسل جدید سانتافه از همین ماه در کرهٔ جنوبی عرضه میشود اما خریداران در اروپا و آمریکای شمالی باید تا نیمهٔ اول سال ۲۰۲۴ صبر کنند.
کانسپت سانتافه XRT
هیوندای همزمان با معرفی کامل نسل جدید سانتافه، یک نسخهٔ آفرودی از آن را هم در قالب کانسپتی بنام XRT به نمایش درآورده است. این نسخه با ارتفاع بیشتر از زمین، لاستیکهای آلترین گودریچ BF، زوایای حمله و فرار بهتر و لوازم جانبی مختلفی مثل باربند، جعبههای اشیاء در طرفین و نردبان عقب که همگی بهوضوح از لندروور دیفندر الهام گرفتهاند، برای بیراهه نوردی آماده شده است. هیوندای میگوید فعلاً هیچ برنامهای برای تولید این کانسپت ندارد اما با بازگشت تویوتا لندکروزر به بازار آمریکا، بهاحتمالزیاد کرهایها بهزودی سانتافه XRT را به بازار خواهند فرستاد.
Scuderia Ferrari
۲۰ مرداد ۱۴۰۲میخواست دیفندر باشه ولی مواد خرابش کرد
P
۲۰ مرداد ۱۴۰۲بیشتر از دیفندر شبیه نسل قبل دیسکاوری به نظرم
NAVID۰۰۹۸
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ولی بیشتر شبیه ماشینهای شهرداری میمونه که شبها آشغال جمع میکنند !!!
این ذات بیاصالتهاست !
چقدر خوبه این لگن وارد نمیشه و اگر نه خیابونامون از اینی هم که بود زشتتر و سیاهتر میشد !
saeed
۲۰ مرداد ۱۴۰۲پشتش منو یاد 405 استیشین ها میندازه
هرچقدر تلاش میکنم بگم از پشت زشت نیست نمیشه
مزدا
۲۱ مرداد ۱۴۰۲هر نسل زشتتر از نسل قبل.
هرچقد طراحی داخلیش بهتر میشه
طراحی بیرونی رو گند میزنند
AMANTE
۲۰ مرداد ۱۴۰۲دیفندر ارزون تر.
کرگدن باواریا
۲۰ مرداد ۱۴۰۲دیفندر حسرتی.
MehdiTurbo
۲۰ مرداد ۱۴۰۲من هیچ شباهتی با دیفندر جز اینکه مکعبیو طراحی بدنش نمیبینم یعنی چراغا و داخلش هیچ شباهتی به دیفندر نداره که اگه نداره تمام ماشینای مکعبی مثل همین پرادو جدید و جی کلاس و جیمن و … را باید بهش گفت دیفندر حسرتی
داستان این کلماتم اینه که بعضیا که تو حسرت داشته های دیگن برای تمسخر و درد حسرت و حسادت خودشان این کلمات به کار میبرن و گرنه کسی این داستان نباشه از داشته های دیگه دردش نگیره و حسرت نخوره کاری نداره کی چینی سوار کی تویوتا کی سانتافه سرش تو کار خودشه دنبال تمسخر حسرت داشته های دیگران نیست
هر کی میخره چرخش بچرخه براش هر کیم دردش میگیره تا اخر عمر از داشتن بقیه درد بکشه
حسام
۲۰ مرداد ۱۴۰۲کاش لااقل چراغ عقب رو بالاتر طراحی کرده بودن
بنظرم همردیف اسم سانتافه رو کوچیکتر میکردن و چراغ رو دو طرفش میزاشتن قشنگتر میشد🙄
سام
۲۰ مرداد ۱۴۰۲در یک کلام ،معرکه🥰 .حیف که ملت ایران از همچین تکنولوژی و پیشرفت ی فقط حسرتش به دلش مونده😣 .کشوری که میتونست توی غرب آسیا با اقتدار رتبه یک رو داشته باشه ملت ش توی فقر و تنگدستی دست و پا میزنه🙄🤨😪 .
علی آقایی
۲۰ مرداد ۱۴۰۲خیلی تاثیر گذار بود
مهدی
۲۰ مرداد ۱۴۰۲کم کم داره از طراحیش خوشم میاد. یاد ماشینهای دهه ی هشتاد میلادی میفتم.
کرگدن باواریا
۲۰ مرداد ۱۴۰۲یه بار دیگه به ماشین های دهه هشتاد میلادی نگاه بنداز…
زشتی این ماشین انکار ناپذیره اینم یه فاجعه مث بقیه فاجعه های این کمپانیه اسپورتیج ۲۰۲۳ آزرا ۲۰۲۳ سوناتا ۲۰۲۳
phonix
۲۰ مرداد ۱۴۰۲اره منم دارم کم کم باهاش کنار میام هعی بدک نی مخصوصا نسخه افرودیش
کرگدن باواریا
۲۰ مرداد ۱۴۰۲آفرود ! 🤣
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۰ مرداد ۱۴۰۲دوست عزیز این خودرو برای جذب مشتری تریم افرود داره برای اینکه استایل جذاب تری داشته باشه و یک نکته دیگه ای هم که هست این قرار نیست لندکروز باشه یا جی کلاس ولی حداقل بتونه جاده خاکی بره.
هیچوقت از روی تعصب حرف نزنیم بهتره
مجتبی .
۲۰ مرداد ۱۴۰۲منم نمای پشتشو دیدم یاد مینی بوسهای خطی دهه شصت خودمون افتادم.
کیان
۲۰ مرداد ۱۴۰۲مینی بوس فیات و بنزی ک تازه پایین عقبش و هم زده باشن یکمی رفته باشه تو
اصلا طراحی به عقب ماشین رسیده بهش گفتن وقت تمامه
فريد
۲۰ مرداد ۱۴۰۲با این طراحیش کلا کلاس ماشینو عوض کردن انگار
و اینکه کلا اصالت نداره طراحیشون نسل بعد کلا متحول میشه نسبت به قبلی و این خوب نیست به نظرم. از نظر بازاریابی هم کارشون خیلی سخت میشه
زیزیگولو
۲۰ مرداد ۱۴۰۲بنظر من نسل سوم و چهارم سانتافه خوشکلتر بودن
مردیم از خوشی
۲۰ مرداد ۱۴۰۲زشت نیست
بلکه متفاوته
باید دید بازخورد بازار چیه
Hamilton1970
۲۰ مرداد ۱۴۰۲اتفاقا بسیار ناهماهنگ و عجیبه
نمای پشتش هم که به قول دوستان شبیه مینیبوسهای بنز خطی دهه شصته
مردیم از خوشی
۲۰ مرداد ۱۴۰۲زشت نیست
بلکه متفاوته
باید دید بازخورد بازار چیه
مازیار
۲۰ مرداد ۱۴۰۲طراحیش بیشتر سوال برانگیزه تا توجه برانگیز
یعنی چی اون گرافیک چراغهای جلو و عقب؟ مثلا خواستن یه زبان طراحی چراغ ارائه کنن؟؟
Amir Abbas
۲۰ مرداد ۱۴۰۲اینم از طراحی مینی بوس مانند سانتافه عزیزت پیام خان. جواب کامنت هاتم تو پست تویوتا دادم. برو بخون
Amirmohammad
۲۰ مرداد ۱۴۰۲اینقدر پایین بودن چراغای عقب اصلا منطقی نیست.همه چیزش اوکیه و از سانتافه نسل قبل زیباتره بنظرم،کابینش جلوش طراحی بغل ولی به طرز غیر عادی پایین بودن چراغای عقب خراب کرد نمای عقبو
یا خیلی فروشش میره بالاتر یا خیلی میاد پایین تر.باید دید چطور استقبال میشه
sina
۲۰ مرداد ۱۴۰۲هر چی کیا داره پیشرفت میکنه روز به روز هیوندای رد به عقب هست کامل تو طراحی…
ادم باورش نمیشه جفتشون مال یه شرکتن.
JDM
۲۰ مرداد ۱۴۰۲طراحیش از (نظر من) خوبه یه جورایی حس قلدربودن میده بهم ولی از حالت کراساوور خارج شده تقریبا شبیه suv هست ولی قشنگه اما از لحاظ موتوری نمیشه حرفی زد تا نیاد وسط جاده
(اینم نظر منه و نظر بقیه محترم)
Yousef
۲۰ مرداد ۱۴۰۲شبیه پاتروله، یکم زشت تر
پژمان
۲۰ مرداد ۱۴۰۲خیلی زشته
اگه نسل های قبلیش شبیه این طراحی بودن، اون موقع شاید میشد تحملش کرد
Arsam
۲۰ مرداد ۱۴۰۲زشتی این ماشین خارج از حد و حدود هست مخصوصا در نمای پشت افتضاح بزرگی هست برای خودش
کلا هیوندای اینسال آخری تر زده به طراحی خودروها اگر یه نگاهی به مدل های دیگههمبندازید متوجه میشید حرفمو
(Saeed(peugeot
۲۰ مرداد ۱۴۰۲وقتی میگن یه دیفندر برات میارم با نصف قیمت ….
عقبش فاجعه تر از محصولات قدیمی سانگ یانگ رودیوس و رکستون
احمد میرزاده
۲۰ مرداد ۱۴۰۲به به عجب چیزی شد
احمد میرزاده
۲۰ مرداد ۱۴۰۲بالاخره اس یو وی شد خیلی خفن شد اصلا کراس اور حال نمیده
Hadi
۲۰ مرداد ۱۴۰۲اینکه چراغ های جلو که دو تیکه بودن رو درست کردن نمای جلو بهتر شده کابین زیبایی داره👌
فرم جعبه ای باحالی داره ولی نمای عقبش فاجعس…
اگه همون چراغ ها رو عمودی میذاشت خیلی بهتر میشد…
제네시스
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ماشین قلدری هست 💪
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۰ مرداد ۱۴۰۲تو دیگه از کجا اومدی؟ آخه آدم میاد فن کره ای ها باشه (منظورم فرهنگ هست نه خودرو ) بعد تازه تقلیدم میکنه؟ بهتر نیست حداقل مقلد فرهنگ خودت باشی تا کره؟
مهدی
۲۰ مرداد ۱۴۰۲هیوندای هیچوقت خط طراحی مشخصی نداشته از این بابت از کیا عقبه
همایون
۲۰ مرداد ۱۴۰۲طراحی داخلی خوب طراحی خارجی قسمت جلو قابل قبول ولی قسمت عقب فاجعه دقیقا از عقب شبیه اتوبوسه چون دقیقا چراغاش مثل اتوبوس نزدیک سپر نصب شده.تو تصادفات هم زود میشکنه
ابوالفضل
۲۰ مرداد ۱۴۰۲هیوندا سانتافه باش کنارش دیفندر هم ادامه بده
محمد
۲۰ مرداد ۱۴۰۲رنگش به اثر هنریش میاد. قهوه ای 😉
دکتر
۲۰ مرداد ۱۴۰۲لامصب از پشت کپی پیست مینی بوسه😂 قدیما مد بود شلوارو خیلی پایین میبستن فک میکردی الانه که شلوار از پاشون بیافته،دقیقا خود خود ایشون هست
RIO
۲۱ مرداد ۱۴۰۲پشت ماشین از مینی بوس اسکی رفته🤣
یوسف
۲۱ مرداد ۱۴۰۲اثبات سیلمی لندرور
Safa
۲۲ مرداد ۱۴۰۲به نظرم اگر چراغ عقبش دیجیتالی نبود، حس و حال کلاسیک میداد خوب میشد.