هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۲۴ سدان جذابی است اما رقبایی همچون تویوتا کمری و هوندا آکورد کمی بهتر از آن عمل کردهاند.
اولین احساس در برخورد با یک خودرو بازگو کننده همه مسائل نخواهد بود. برای مثال هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۲۴ را در نظر بگیرید که ظاهر جذابی دارد و به سادگی در دسته زیباترین سدان های میان سایز بازار قرار میگیرد. کابین این خودرو نیز زیبا و بسیار کاربردی طراحی شده و سواری آن نیز با اینکه برای چنین خودرویی اصلاً بد نیست اما در مقایسه با برخی رقبای قدرتمند خود کم میآورد.
هیوندای سوناتا در مدل سال ۲۰۲۴ فیس لیفت شده است. در داخل کابین خودرو شاهد پشت آمپرها و نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی هستیم و از نظر فنی نیز سیستم چهار چرخ محرک برای مدلهای بنزینی به جزو نسخه اسپرت N لاین و هیبرید قابلدسترسی است. به این ترتیب نسخه هیبرید سوناتا همچنان از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری به همراه موتور برقی با خروجی ۵۱ اسب بخار استفاده میکند. هر دو پیشرانه سوناتا برخلاف هوندا آکورد و تویوتا کمری که گیربکس سنتی را کنار گذاشتهاند به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل هستند. شاید این موضوع مزیتی برای سوناتا باشد اما در مقایسه با رقبای ژاپنی، سیستم هیبریدی سوناتا چندان رضایتبخش نیست.
بیشتر بخوانید: هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ وارداتی
نقلوانتقال قدرت بین پیشرانه بنزینی و برقی سوناتا حس خوبی ندارد و به نقطهای میرسد که آرزو میکنید کاش پشت فرمان یک خودروی بنزینی عادی مینشستید. در آکورد و کمری دقیقاً خلاف این امر رخ میدهد. هر دو خودروی ژاپنی عملکرد نرمی دارند و شما متوجه نمیشوید که اصلاً سوار یک سدان هیبریدی شدهاید. البته سوناتا هیبرید ۲۰۲۴ مصرف سوختی مشابه رقبا دارد و در سیکل ترکیبی ۵ لیتر سوخت در صد کیلومتر میسوزاند. مصرف سوخت بزرگراهی ۴.۶ لیتری سوناتا نیز بسیار خوب است و احتمالاً گیربکس سنتی در این موضوع تأثیر مثبت داشته است. جدای از ناهنجاریهای قوای محرکه، سدان هیوندای سواری خوبی دارد به گونهای که نرم عمل کرده اما در عبور از دستاندازها کمی شناور حس میشود. هندلینگ خودرو هم به اندازه کمری جدید و به ویژه آکورد تیز نیست اما برای اکثر افراد کاملاً رضایتبخش خواهد بود.
کابین مدل لیمیتد فول حاضر در تست واقعاً عالی است و احساس و ظاهر باکیفیتی دارد و در دورانی که بسیاری از خودروها بیش از حد به سیستمهای اطلاعات سرگرمی جهت کنترل عملکردهای اصلی وابسته هستند، سوناتا اینگونه عمل نکرده است. در حقیقت دکمههای واقعی برای کنترلهای اصلی در نظر گرفته شده و با اینکه پیکربندی زیادی برای پشت آمپرهای دیجیتالی وجود ندارد اما گرافیک آنها شفاف و باکیفیت است. علاوه بر این از دیدن اینکه یک خودروی نسبتاً ارزانقیمت از تریمی به جز رنگ مشکی یا خاکستری برای کابین استفاده کرده خوشحالیم.
با اینکه قیمت حدود ۳۸ هزار دلاری سوناتا هیبرید لیمیتد ۲۰۲۴ کاملاً با رقبای خود قابلرقابت است اما همچنان افزایش شدیدی را نسبت به قیمت حدود ۳۲ هزار دلاری مدل SEL نشان میدهد. در این مدل تجهیزاتی همچون فرمان گرم شونده، صندلیهای سردکن دار، تریم چرم و دستیار رانندگی بزرگراه عالی هیوندای وجود دارد. البته حتی مدل SEL نیز کاملاً مجهز ظاهر شده و از این نظر کمبودی ندارد. هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۲۴ خودروی خوبی است و اکثر نیازهای خریداران متوسط را برآورده میسازد. مشکل این است که این خودرو در برابر دو نام بزرگ یعنی آکورد و کمری قرار گرفته، خودروهایی که در نسلهای جدید خود بهتر از همیشه ظاهر شدهاند. سوناتا برای رسیدن به بالاترین رتبه در این کلاس باید چیزی بیشتر از ظاهر خوب داشته باشد هرچند طراحی زیبا نیز به افزایش جذابیتهای آن کمک کرده است.
مشخصات هیوندای سوناتا لیمیتد هیبرید ۲۰۲۴ | |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۲ لیتری به همراه موتور برقی |
باتری | ۱.۶۲ کیلووات ساعت لیتیوم یون |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۱۹۲/۲۰۵ |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو |
وزن (کیلوگرم) | ۱۶۷۲ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) | ۵.۳/۴.۶/۵ |
قیمت پایه (دلار) | ۳۸,۳۵۰ |
قیمت مدل تست شده (دلار) | ۳۸,۸۲۰ |
NAVID@@98
۱۷ مرداد ۱۴۰۳این بهتر از کمری و آکورده ؟ هم سطح شدن
ولی چینی یا نه بد اند ولی تو آسیا همونا نه بیشتر نه کمتر !!!!!!
کرگدن باواریا
۱۷ مرداد ۱۴۰۳رقیب کمری و آکورد؟؟ با احترام ZRT 🤕🙏
کولول خودرو شناس
۱۷ مرداد ۱۴۰۳انقدر زشتش کردن که ادم بگه توقف تولید بشه بهتره
ناتو
۱۷ مرداد ۱۴۰۳جاش خالی تو ایران
هراکلیوس
۱۷ مرداد ۱۴۰۳۲۴۰۰قیمت ماشین میشه بعد باید با همین پول یه چینی ۱۵۰۰سی سی اشغال بی هویت سوار شی تو ایران
احمد محسن
۱۸ مرداد ۱۴۰۳کی نسل شما منقرض میشه ؟
احمد محسن
۱۷ مرداد ۱۴۰۳کدام ماشین کره ایی تونسته یک میلیون تا راه بره که این آشغال رو رقیب ژاپنی ها معرفی کردن ؟
MehdiTurbo
۱۷ مرداد ۱۴۰۳خداییش خیلی خوشگل و جذاب هم بیرونش هم توش
اگه دلار وضعیت درستی داشت این خودرو مثل ده پانزده سال پیش ۳۰ ۴۰ میلیون بود
منظورم اینه این ماشین با وضعیت پول الان ایران نبینید یه لول گرونتر از کیا ریویی که اون موقع تو ایران بود ارزش قیمتی داره
و با این طراحی و امکانات اصلا بهش نمیاد کیفیت فرمون و … در حد یه خودرو اقتصادی ارزان نیست
علی جردن
۱۷ مرداد ۱۴۰۳عصر سوناتا سواری تموم شده الان دور دور هونگچی H5 بازی هستش
احمد محسن
۱۷ مرداد ۱۴۰۳👏👏👏👏👏
amir
۱۷ مرداد ۱۴۰۳من یکی که هونگچی رو میبینم یاده فرچه میوفتم با اون جلوپنجره اش
علی جردن
۱۸ مرداد ۱۴۰۳هروقت هونگچی میبینم منم یاد رولزرویس میوفتم
خلیل
۱۸ مرداد ۱۴۰۳علی جردن خواهشا بسه
با کدوم منطقی رولزرویس رو با هوشنگچی مقایسه میکنی؟؟!!!؟؟
ارسلان
۱۷ مرداد ۱۴۰۳از بیست تا مقاله آخر ۱۰ تاش تبلیغات چینیه….پدال حداقل ۵۰-۶۰ درصد و به تبلیغات چینی میپردازد…یعنی شده سطل اشغال دیگه
froG-driVer
۱۷ مرداد ۱۴۰۳البته که سوناتا برای کره هست نه چین ولی خب…
JaMsHiD_R1988
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ده تای دیگشم شرایط فروش و مشخصات فلان خودروی وارداتیه
hosen
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ماشین خوبیه ولی طراحی جلوشو درک نمیکنم یجوریه اصن
Navid A J
۱۷ مرداد ۱۴۰۳بهترین ماشین این کلاس؛ آکورده. وقتی سوارش بشی دیگه انتخاب کردن بقیه برات سخت میشه. با این ک سوناتا خیلی پیشرفت کرده ولی هنوز نسبت ب کمری و آکورد کم میاره.
𝐀𝐥𝐢
۱۷ مرداد ۱۴۰۳نمیدونم چرا هیوندای گیر داده به این طرح فرمون رو همه مدلاش داره میذاره
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/2024-hyundai-sonata-hybrid-limited-7.jpg
cyrus-az
۱۷ مرداد ۱۴۰۳نچ. طراحی فضاییه و روح نداره. هنوز با ژاپنیها خیلی فاصله داره.
amdbenz
۱۷ مرداد ۱۴۰۳سوناتا بعد این نسل جانشین نداره؟
JaMsHiD_R1988
۱۷ مرداد ۱۴۰۳زیبا خوب و اقتصادی و جذاب
ولی چیز هیجان انگیز و جالبی نیست
به وجدت نمیاره
البته خب هیونداست
آئودی و بی ام و نیست
Ferrari
۱۷ مرداد ۱۴۰۳نمای عقب ماشین جالبه اما جلو حس ماشینهای چینی رو میده. کیا از نظر زبان طراحی فرسنگها جلوتر از هیوندای هست. به خوبی برای خودشون زبان طراحی توسعه دادن طوری که اگه لوگو برند روش نباشه کاملا مشخصه که کیا هست.
MjM
۱۸ مرداد ۱۴۰۳جایزه زشتترین خودروهای تولیدی طی این چند سال اخیر قطعا تعلق میگیره به هیوندای با گندی که زده به طراحی هاش
از الانترا بگیر تا توسان و سانتافه و سوناتا و ….
mosafer
۱۸ مرداد ۱۴۰۳طراحی جلوش مسخرس و با عقبش سنخیتی نداره
رامتین
۱۸ مرداد ۱۴۰۳طراحیش از نظر من اصلا خوب نیست. کمری امسال در آمریکا از نظر فروش غوغا کرد و رتبه 1 را گرفت. سوناتا میخواد با کمری رقابت کنه؟ آکورد نتونست، این میخواد بتونه!!! یادمه برای گلف هم هیوندا خط و نشون کشید. فکر کنم I30 یا خودروی دیگه ای میخواست برای این رقابت تجهیز کنه که بهتره بگم جلوی گلف نابود شد. نابود به معنای واقعی.
مومنی
۱۸ مرداد ۱۴۰۳رقیب کمری و اکورد؟
فکر کن الاغ رو با اسب ترکمن و اسب عرب مقایسه کنی.
میدونید دید دنیا در خصوص خودروی کره ای چیه؟
بهش میگن چینی با کیفیت
فقط همین