جنسیسهیوندای

معرفی جنسیس G80 مدل 2025؛ سدان خوش‌ساخت کره‌ای!

جنسیس G80 فیس لیفت مدل ۲۰۲۵ با آستانه قیمت ۵۴ هزار دلار، یکی از جذاب‌ترین محصولات این برند لوکس کره‌ای است.

دومین نسل جنسیس G80 در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و به خاطر ظاهر زیبا و پیشرانه‌های پرقدرت، کلاس سدان های میان سایز و لوکس را تکان داد. نسخه برقی شده این خودرو نیز اندکی بعدتر معرفی گردید و با برخی تغییرات در طول این سال‌ها، سدان موردبحث به رقیبی دردسرساز برای محصولات آئودی، مرسدس بنز و بی ام و تبدیل شده است. هم‌اکنون جدیدترین نسخه G80 به دنبال پیاده کردن فرمول شاسی بلندهای جنسیس در کلاس سدان هاست و نسخه به‌روز شده آن اخیراً در بازار داخلی معرفی شده است.

جنسیس G80 قبل از فیس لیفت نیز خودرویی بسیار خوب نشان داده و بنابراین بهبودهای ظاهری و داخلی آن از جمله اضافه شدن نمایشگر بزرگ ۲۷ اینچی مشابه شاسی‌بلند GV80 باعث افزایش جذابیت‌هایش شده‌اند. این سدان به‌روز اخیراً در کره جنوبی معرفی شده و قرار است تا چند هفته دیگر راهی بازار شود. البته تاریخ عرضه آن در بازار آمریکا معلوم نیست اما احتمالاً در سال ۲۰۲۴ و به عنوان مدل سال ۲۰۲۵ به دست مشتریان خواهد رسید. جنسیس فعلاً قیمت رسمی G80 مدل ۲۰۲۵ را اعلام نکرده اما با توجه به تغییرات رخ داده افزایش چند صد تا چند هزار دلاری قیمت آن نسبت به مدل فعلی دور از انتظار نخواهد بود. باید گفت جنسیس G80 مدل ۲۰۲۴ هم‌اکنون با قیمت حدود ۵۴ هزار دلار در دسترس است و بنابراین احتمال دارد ارزان‌ترین نسخه G80 مدل ۲۰۲۵ با قیمت بالای ۵۶ هزار دلار به دست مشتریان برسد. مدل G80 اسپرت با پیشرانه قوی‌تر نیز احتمالاً قیمتی در حدود ۷۰ هزار دلار خواهد داشت.

طبیعتاً جنسیس G80 مدل ۲۰۲۵ با این قیمت‌گذاری در مقابل محصولاتی همچون بی ام و سری ۵ و آئودی A6 قرار می‌گیرد، خودروهایی که اندکی گران‌تر هستند. نسخه پایه سری ۵ به اندازه G80 قدرتمند نیست اما شتاب گیری مشابهی دارد. آئودی A6 در نسخه پایه ۲۶۱ اسب بخار قدرت دارد اما پیشرانه قوی‌تر آن ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند بنابراین G80 سدان قوی‌تری است. مدل‌های برقی شده G80 قیمتی حدود ۷۵ هزار دلار دارند و احتمالاً نسخه‌های فیس لیفت آن‌ها به قیمت حدود ۸۰ هزار دلار برسند.

اکثر تغییرات اعمال شده در این سدان کره‌ای ملایم هستند اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجه بهبودها شد. جنسیس در کره جنوبی از دو مدل G80 استاندارد و اسپرت رونمایی کرده است. مفهوم ظرافت جذاب بکار برده شده توسط این برند شاید یک حربه تبلیغاتی به نظر برسد اما جنسیس G80 واقعاً چنین چیزی را به نمایش می‌گذارد. سپرهای این خودرو تغییر کرده و جلوپنجره نیز توسط چراغ‌های آشنایی احاطه شده‌اند. چراغ‌های جلوی G80 با تکنولوژی MLA یا آرایش لنز میکرو تولید می‌شوند. مدل اسپرت این سدان کمی متفاوت است و از جلوپنجره‌ای با الگوی متفاوت و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر استفاده می‌کند. دیفیوزر عقب این خودرو نیز تغییر کرده و اگرچه خروجی‌های اگزوز پنهان شده‌اند اما طراحی V شکل متمایزی در بخش پشتی دیده می‌شود. جنسیس می‌گوید این تغییر نشان دهنده حرکت برند به سوی برقی سازی محصولات است. کره‌ای‌ها رینگ‌های جدیدی را نیز برای G80 در نظر گرفته‌اند. یک رنگ جدید قهوه‌ای بروکلین نیز حداقل در کره قابل انتخاب است.

از نظر قوای محرکه تغییری در جنسیس G80 مدل ۲۰۲۵ وجود ندارد و خریداران می‌توانند از بین پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی پایه و ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو یکی را انتخاب کنند. مدل پایه ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که قدرت و گشتاور پیشرانه قوی‌تر به ۳۷۵ اسب بخار و ۵۳۰ نیوتون متر می‌رسد. اگرچه هنوز پرفورمنس مدل ۲۰۲۵ این سدان اعلام نشده اما مدل پایه فعلی می‌تواند در حدود ۵.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت مدل‌های قوی‌تر نیز زیر ۵ ثانیه خواهد بود. انتظار می‌رود G80 مدل ۲۰۲۵ با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک عرضه شود.

کره‌ای‌ها در بیانیه خبری خود اشاره‌ای به G80 برقی ۲۰۲۵ نکرده‌اند اما به احتمال زیاد این خودرو با قدرت ۳۶۵ اسب بخار و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۴ ثانیه تولید خواهد شد. از نظر ما G80 برقی را علیرغم شعاع حرکتی کم می‌توان جزو بهترین سدان های بدون آلایندگی بازار دانست. مدل فعلی این خودرو با یک‌بار شارژ مسافت ۴۵۴ کیلومتری را می‌پیماید و شارژ ۱۰ درصدی باتری نیز در ۲۲ دقیقه به ۸۰ درصد می‌رسد. نهایتاً به بخش داخلی جنسیس G80 مدل ۲۰۲۵ می‌رسیم که تغییرات بیشتری را به نمایش می‌گذارد. نسخه جدید این خودرو به نمایشگر ۲۷ اینچی مشابه با شاسی‌بلند GV80 مجهز شده و طراحی مشابهی با آن دارد. این نمایشگر بزرگ ترکیبی از پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی است. همچنین پانل مرکزی و کنسول نیز بازنگری شده و شامل سیستم تهویه مطبوع لمسی و شیفتر کریستالی جدید است. جنسیس می‌گوید پکیج‌های سفارشی متنوعی هم برای خریداران تدارک دیده شده که شامل مواردی همچون فرمان دی کات، تریم کربن نقره‌ای و… خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Amirmohammad

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    بسیار شیک و بی نقصه

    موافقم 66
    مخالفم 8
    1. پیام

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      جتسیس به جایی رسیده که کسی نمیتونه زیر سوال ببرش

      موافقم 25
      مخالفم 19
      1. Anti BTS

        ۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آره دقیقا . مثل مرحوم G70 که زیر سوال نرفت . رفت زیر خروارها خاک .

        موافقم 23
        مخالفم 17
        1. پیام

          ۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          G70 هنوزم یکی ازون ناشینای خیلی خوب هست. اگه راست میگی برو ازش ایراد جدی در بیار!

          موافقم 10
          مخالفم 10
      2. amir

        ۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        بچه ها شاهد
        الان من زیر جنسیس حرفی زدم چرت و پرت گفتم مثل این آقا که بخواد طلبکارم باشه؟

        موافقم 5
        مخالفم 4
    2. ممد ژانگولر

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      حضرت جنسیس برازندشه

      موافقم 9
      مخالفم 13
    3. ADAK

      ۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      من از روی تصاویر و اخبار و علی خصوص سینه چاکان ایرانی و از اون طرف منتقدان دو آشتیه که همه هم الحمدلله در خیابانهای دیترویت همه ماشین ها را تست کردن!!! بهش حس خوبی نداشتم
      اما مدتی پیش سفر بودم از نزدیک دیدمش واقعا خوش تناسب و لوکس و چشم نوازه

      موافقم 11
  2. محمد ب

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    واقعا کابین زیبایی داره

    موافقم 42
    مخالفم 10
  3. Siyavash

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (800 ديدگاه)

    من خودم جنسیس رو‌ دوس دارم این مدلش حقیقتا ماشین خوبی هست و بدون تعصب باید نظر داد..ظاهر زیبا قدرت مناسب…ولی باید دید در دراز مدت استهلاک این ماشین چطوره آیا دوام و کیفیت لکسس رو داره یا نه…فقط و فقط گذر زمان اینو مشخص میکنه شخصا دوس دارم از نظر کیفیت مثل لکسس باشه چون اونطوری بقیه کمپانی ها مجبور میشن از اینی که هستن بهتر بشن و رقابت برایه همشون فشرده‌تر میشه…

    موافقم 22
    مخالفم 7
  4. مازیار

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (850 ديدگاه)

    جنسیس امروز تا حدودی لکسوس سی سال قبل رو تداعی میکنه (به لحاظ نسبت قیمت به اونچه عرضه میشه)

    موافقم 15
    مخالفم 20
    1. Absurd Hero

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (308 ديدگاه)

      اون موقع LS قیمتش 35 هزار دلار بود در حالی که s کلاس 70 هزار دلار قیمت داشت یعنی دو برابر، شگفتی فقط این نبود چون لکسوس با این وجود از بسیاری جهات برتر از رقبای آلمانی بود و همه اینا باعث شد فروشش تو آمریکا از بنز و بی ام و سبقت بگیره
      داخل خود متن گفته شده رقبای آلمانی اندکی گرانتر هستند و نه ۲ برابر، اونم درحالی که از همه نظر بهتر از این جوجه کره ای جایزه بگیر هستند؛ بعد شما میای میگی این اون لکسوس انقلابی 30 سال قبل رو تداعی می‌کنه؟ یه نگاه به فروش این بنداز تو آمریکا یه نگاه به فروش آلمانی ها

      موافقم 15
      مخالفم 11
      1. heshmat021

        ۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (411 ديدگاه)

        از همه نظر …..

        حداقل طراحی اش بنظر من از آلمانیای این کلاس بهتره

        موافقم 13
        مخالفم 13
      2. مازیار

        ۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (850 ديدگاه)

        زیاد هیجان زده نشو عزیزم
        زمان معرفی LS400 من اخبار خودرویی رو دنبال می کردم و به اینها که گفتی واقفم
        گفتم تا حدودی، اونم از این جهت که مورد دیگه ای نزدیک بهش تو این سالها اتفاق نیوفتاده

        موافقم 12
        مخالفم 3
  5. ARIAN

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    هیچ نقصی نه در طراحی خارجی داره نه در طراحی داخلی. با سخت ترین نگاه انتقادی هم نتونستم از جاییش مشکلی پیدا کنم. عالیه👌

    موافقم 18
    مخالفم 8
  6. Ehsan

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (627 ديدگاه)

    همه نسلاش عالی بوده

    موافقم 19
    مخالفم 11
  7. Zahid AMG. 2005

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    واقعا ماشین خوبی هست با یه کابین فوق العاده عالی

    موافقم 19
    مخالفم 8
  8. Anti BTS

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولش با دیدن مشخصات ، عکسا و طراحی این ماشین آدم مکنه فکر کنه که این خیلی پرفروش و محبوبه و بازار رو منفجر میکنه .
    اما وقتی به آمار فروشش نگاه میکنی میبینی تو بازار آمریکا ، همش داره سالی کمتر از ۵ هزار تا میفروشه و این یعنی فاجعه . همیشه بازار امریکا با سردی و بی توجهی از جنسیس استقبال میکنه . مگه همون تو کره بتونن موفق بشن .
    اگه هیوندای حمایت نمیکرد و مسئله تبلیغ و ارزش برند و غیره نبود ، جنسیس تا الان هفتاد تا کفن پوسونده بود .

    موافقم 20
    مخالفم 20
    1. Killer

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (596 ديدگاه)

      فروش فقط هوندا e و تویوتا fj و از همه مهمتر لکسوس LFA (بزرگترین تحقیر تاریخ) که این همه هزینه کردن واسش اخر هنوز نمونه صفر کیلومترش موجوده :)))))

      موافقم 2
      مخالفم 15
      1. Anti BTS

        ۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        راجع به lfa که همین پستای دو سه روز اخیر رو بخون و لذتشو ببر که چه شاهکاری بوده . کلا هم ۵۰۰ تا ساخته شد ازش که الان ۳ – ۴ تا مونده اونم قیمتش از ۱ میلیون دلار فراتر رفته تازه .
        fj کروز هم ۱۶ سال رو خط تولید بود و سنش از تو بیشتره .
        هوندا e هم تنها در ۲ سالی که تو اروپا عرضه شد فروشش بیشتر از امار فعلی جنسیس gv60 تو اروپا بود .

        اگه تو به اینا میگی شکست ، پس شکست های ژاپن ارزشش حتی از افتخارات کره بیشتره که =))

        موافقم 16
        مخالفم 3
  9. sina

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    بی نقص

    موافقم 8
    مخالفم 5
  10. 🤡

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (292 ديدگاه)

    بابای من یه جنسیس ۲۰۰۹ داست ماشین فوق‌العاده ای بود اگر مشکل کمک فنر نداشت تا الان نگه داسته بود
    موتور قوی ۶ سیلندر
    طراحی عالی
    آپشن فراوان
    الان هم از نظر طراحی بهتر از همه ماشینای امروزیه من اینو به بی ام و سری ۵ ترجیح میدم

    موافقم 11
    مخالفم 17
  11. ارسلان

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (260 ديدگاه)

    این ۵۴,۰۰۰ دلار ، بعد شتر گاو پلنگ نیو ۱۲,۰۰۰

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. ارسلان

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (260 ديدگاه)

      ۱۱۲,۰۰۰

      موافقم 6
      مخالفم 2
  12. ارسلان

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (260 ديدگاه)

    سایتت چرا اینطوری شده ؟! سایتت مشکل داره ، بعضی وقتها اصلا منتشر نمیکنه ، بعضی وقتها ها هم نشون نمیده ، دوباره می‌فرستی ، می‌بینی بعداً اونو که نشون نمی‌داده داره نشون میده …

    موافقم 3
    مخالفم 4
  13. BMW

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    واقعا ما چی بودیم اینها چی شده اند و باید بهشون افتخار کرد🙌👏👏

    موافقم 7
    مخالفم 2
  14. امیرسالار

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    تنها چراغ نازکی که دوستش دارم

    موافقم 3
    مخالفم 2
  15. 𝐀𝐥𝐢

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1542 ديدگاه)

    این خبرو که دو هفته پیش گذاشته بودید

  16. کاوه

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    هییییی داد.ایران خودرو یکی دو سال زودتر از اینا شروع کرد و تا فاجعه معروف باهم داشتن پیش میرفتن.اما از اون تاریخ سیاست های تولید عوض شد.یکی به فکر پیشرفت و جلو رفتن و بازار جهانی و مشتری مداری فکر کرد اون یکی به مکیدن خون مردم کشورش و خالی کردن جیب مشتری ها!!!!!!فاصله ایران خودرو و هیوندای شده فاصله اینجا تا کهکشان اندرومدا!

    موافقم 10
    مخالفم 2
  17. کاوه

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    من این ماشین رو از نزدیک دیدم.البته خب مدل ۲۰۲۳ اش.توی عکس بی نظیره واقعا جذب ات میکنه و حس میکنی از لحاظ طراحی شاهکاره ولی وقتی از نزدیک میبینیش اینجور حسی نداری.از نزدیک که نگاه اش میکنی حس میکنی که تناسب کامل نداره از لحاظ طراحی و حس میکنی چراغ های عقب و صندوق اش به باقی طراحیش نمیاد.اون حس تناسب فوق العاده ای که لکسوس و بنز و بی ام و بهت میدن رو این نمیده.البته کابینش فووووووووق العاده است و خییییییلی جذاب شده مخصوصا این فیس جدیدش که واقعا هم از لحاظ طراحی و هم متریال توی یه سطح خیلی بالاییه

    موافقم 2
    مخالفم 4
  18. امیر حسین

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    انصافاً فروش خوبی تو آمریکا داشته و آمریکایی ها خوب استقبال کردن از نسل های قبلیش

    موافقم 3
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا