هیوندای آیونیک ۵ برای مدل ۲۰۲۵ با تجهیز به باطریهای بزرگتر، پورت شارژ مشابه تسلا و نسخهٔ آفرودی XRT، مورد بهروزرسانی قرار گرفته است.
آیونیک ۵ با ظاهر مناسب، شعاع حرکتی قابلتوجه و تجربهٔ رانندگی آرام، یکی از بهترین خودروهای الکتریکی بازار محسوب میشود و حالا هیوندای نسخهٔ بروز شدهٔ آن را برای مدل ۲۰۲۵ با باطری بزرگتر و نسخهٔ آفرودی XRT معرفی کرده است. این نسخه از تنظیم منحصربهفرد سیستم تعلیق با ۲۳ میلیمتر ارتفاع بیشتر و رینگهای ۱۸ اینچی با لاستیکهای آلترین بهره میبرد. در بیرون خودرو هم شاهد سپرهای جلو و عقب منحصربهفردی هستیم که با روکشی بنام استتار دیجیتالی پوشیده شدهاند.
هیوندای برای این نسخه دو رنگ منحصربهفرد بنامهای قرمز آلتیمیت و آبی مرواریدی را در نظر گرفته است و در جلو هم دو قلاب قرمزرنگ دیده میشود که به گفتهٔ سازندهٔ کرهای، میتواند تا ۲۶۴۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند. هیوندای زوایای ورود و خروج XRT را هم به ترتیب ۱۹.۸ درجه و ۳۰.۰ درجه اعلام کرده که ۲.۳ درجه و ۴.۶ درجه بهتر از نسخهٔ معمولی است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای این آیونیک آفرودی هم میتوان به نشانهای ویژه، قاب مشکیرنگ آینههای جانبی، کفپوشهای چهارفصل و روکش صندلیهای متفاوت اشاره کرد.
دیگر نسخههای آیونیک ۵ هم برای مدل ۲۰۲۵ بهروزرسانیهایی را تجربه کرده و به باطریهای بزرگتری مجهز شدهاند. در نسخهٔ برد استاندارد، ظرفیت باطری از ۵۸ به ۶۳ کیلووات ساعت افزایش پیدا کرده و نسخهٔ دوربرد هم بجای باطریهای ۷۷.۴ کیلووات ساعتی به ۸۴ کیلووات ساعتی مجهز شده است. نسخهٔ XRT بهصورت استاندارد به باطری بزرگتر ۸۴ کیلووات ساعتی و قوای محرکهٔ دو موتوره چهارچرخ محرک مجهز است که هرچند هیوندای اشارهای به قدرت آن نکرده اما همین قوای محرکه در نسخهٔ قبلی ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. شعاع حرکتی XRT هم حدود ۴۵۰ کیلومتر تخمین زده شده است.
تغییر مهم دیگری که در آیونیک برای مدل ۲۰۲۵ صورت گرفته، تجهیز به پورت شارژ جدید NACS است یعنی مثل چیزی که در خودروهای تسلا میبینیم. این یعنی حالا خریداران آیونیک ۵ میتوانند از تمام ۱۷ هزار جایگاه سوپرشارژر تسلا استفاده کنند. سپرهای جدید، اسپویلر جدید، رینگهای آیرودینامیکتر و سه رنگ بیرونی مات جدید ازجمله تغییرات بیرونی این کراساوور الکتریکی برای مدل ۲۰۲۵ هستند درحالیکه در داخل شاهد ترکیب جدید کنترلهای سیسم تهویه، پورتهای USB-C، کنترلهای فیزیکی برای گرمکن صندلی و اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم هستیم.
nima.jdm
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ایونیک ۵ ان با اینکه برقیه ولی ازش بدم نمیاد مخصوصا اون صدای مصنوعیش🤣
ولی هیوندای جر داد خودشو اینقدر روی این خودرو مانور داد و سیبیل یوتیوبر هارو چرب کرد
Sina_carshow
۱۴ شهریور ۱۴۰۳قشنگ چرب کرده
شعاع حرکتی: ۲۲۱ مایل حدود ۳۵۰ کلومتر
همین کافیه ماشینو از روش رد بشی نیازی نیس چیز دیگه از خوبی هاش بگی
یعنی جالبه دقت کنی هیچ کس هم از شعاع حرکتی شاهکارش نگفته
🇰🇷
۱۵ شهریور ۱۴۰۳اولا در حد روزمره کافیه
دوما نکته مهم ترش استفاده از سوپرشارژ تسلاست
به راحتی میتونی در ۱۷ هزار جایگاه ماشین رو شارژ کنی . وقتی جایگاه شارژ فراوون باشه ، پک باتری کوچیک تر و برد کمتر هم کفایت میکنه . هر جا نیاز شد ظرف نیم تا یک ساعت شارژ میکنی در حد نیاز . تازه بماند ۳۰۰ کیلومتر برای روزمره اوکیه . قرار نیست مسافر بزنی که
Sina_carshow
۱۵ شهریور ۱۴۰۳اونجور که من فهمیدم فقط برا بازار آمریکا جواب میده ظاهرا. مثلا تو امارات تو نمیتونی از سوپرشارژ تسلا استفاده کنی چون از طریق اپلیکیشن تسلا ریجستر باید بشی تو شبکش که اجازه شارژ کردن ماشینت رو بده از طریق سریال نامبر ماشین، خلاصه چیزی نیس تو همه جای جهان مرسوم باشه
من فقط یه دانشگاه برم برگردم ۴۰ کیلومتر باید مسیر برم تو همین تهران خودمون هم این مسیرهای طولانی وجود داره
تازه این فقط استفاده تو شهری هستش یه سفر بخای بری ترتیبت داده شده
راستی این برد تخمین زده شده wltp هستش وقتی میگه ۳۵۰ تا درواقع ۲۰ تا ۳۰ درصد کم کن ازش تو عمل و دنیای واقعی که واقعا عملکرد ضعیفی داره مثلا تسلا مدل ۳ پرفورمنس ۵۲۰ تا میره یا مثلا بین چینی ها زیکر 001 میتونه ۷۰۰ کیلومتر بره هر بار شارژ یا بی وای دی سیل ۵۷۰ کیلومتر اونم نسخه های پرفورمنس هردو
ALI.A.NLANSR
۱۵ شهریور ۱۴۰۳پس تسلا از هیوندای بهتره؟؟
انقدر برند های کره ای رو بزرگ جلوه ندید
SMS
۱۵ شهریور ۱۴۰۳خداروشکر زشت تر شد
Sina_carshow
۱۵ شهریور ۱۴۰۳صد درصد بهتره تسلا از هیوندای و برندای چینی اصلی مث بی وای دی و زیکر و نیو هم همینطور
هیوندا نهایت از اروپایی ها مث سری بنزای eq و ژاپنی ها ( اونام اصن انگار وجود ندارن ) بهتر باشه البته جز ولوو اونو فاکتور بگیریم
و آمریکایی هام تو لیگ دیگه هستن
واقعا تو کشور هایی که چینی ها وجود دارن انتخاب بهتری برا خرید هستن و تسلا ام همیشه اولویت بوده برا خرید برقی
پیام
۱۵ شهریور ۱۴۰۳این آیونیک داره برای برندای ژاپنی بدجور دردسر میشه!
🇰🇷
۱۴ شهریور ۱۴۰۳شاهکار هیوندای استفاده از شارژر NACS ئه یعنی دسترسی به تمام سوپرشارژرهای تسلا
چون مقالات متعددی گفته بودند که نگرانی اصلی مالکان خودروی برقی ، از بابت شارژه و حالا تا حد زیادی این مشکل برطرف میشه . به این میگن احترام به مشتری
Genius
۱۴ شهریور ۱۴۰۳داداش یک گوشی موبایل اتفاقا از برند هموطن همین خودرو یعنی شرکت محترم سامسونگ الکترونیک بخوای رو نت سیمکارت مداوم کانکت بمونی وبگردی کنی روزی دوبار شارژ خالی میکنه!!!واقعا احساس میکنی خودرو شارژی به اون نقطه ای رسیده که باعث دلهره تو دل مالکش نشه؟بنظر من که نه هنوز
nima.jdm
۱۴ شهریور ۱۴۰۳حالا بحث خودرو سازی کره رو کاری ندارم
ولی من سامسونگ a54 فایو جی رام ۸ با حافظه ۲۵۶ دارم با استفاده وحشیانه ای که از گوشیم میکنم ولی با این حال روزی یبار میزنم شارژ که یعنی واقعا باتری خوبی داره
اما از اونطرف ایفون مثل یه موتور حجیم ۸ سیلندر برق مصرف میکنه و چشم رو هم میزنی شارژش تموم میشه کلا باتری های آیفون اشغاله
من خودم با اینکه میتونم آیفون بخرم اما همیشه سامسونگ رو ترجیح دادم گوشی قبلیم هم سامسونگ نوت ۱۰ پلاس بود واقعا بی نظیر بود ۴ سال واسم کار کرد خیلی راضی بودم ازش
۱۴ شهریور ۱۴۰۳اگه تو کامنت قبلیم تند برخورد کردم معذرت میخوام
nima.jdm
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ریپلای بزن رو کامنتش
🇰🇷
۱۴ شهریور ۱۴۰۳نمیپذیریم . باید بگی تف به هایما ۷x تا بخشیده بشی
AMIR GERMAN
۱۴ شهریور ۱۴۰۳🤣🤣🤣
احمد محسن
۱۵ شهریور ۱۴۰۳تف به آشغال کره ایی یاتاقانی
۱۵ شهریور ۱۴۰۳😡😡😡😡😠😠😠😠
Taha Ayoobi
۱۴ شهریور ۱۴۰۳بهبه، XRT کپی از TRX
Absurd Hero
۱۵ شهریور ۱۴۰۳برای شرکتی که حتی اسم و لوگوی خودش رو از هوندا کپی کرده عجیب نیست اصلاً
nima.jdm
۱۵ شهریور ۱۴۰۳این چی بود
البته لوگو و اسمش هم از هوندا کپی کرده تا جایی که من بچگی فکر میکردم هیوندا و هوندا یکیه
Kiarash
۱۴ شهریور ۱۴۰۳جزو ماشین های برقی هستش که طراحیش رو دوست دارم
amirboss
۱۴ شهریور ۱۴۰۳هیوندای اگه آیونیک رو نداشت چی میکرد!؟
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۱۵ شهریور ۱۴۰۳خودشو…
nikan
۱۵ شهریور ۱۴۰۳چن وقت دیگه رقابت آفرودی اینو جیپ و رم trx فورد F150 و دیگر بزرگان آفرود توسط مش واتسون برگزار میشه
B
۱۵ شهریور ۱۴۰۳باز خوبه این چند وقت دیگه یکی میاد آفرود اینو با لامبورگینی اوروس میزاره 🤣🤣🤣
hosen
۱۵ شهریور ۱۴۰۳شیره وجود این آیونیک رو کشید هیوندای قشنگ
Absurd Hero
۱۵ شهریور ۱۴۰۳سهم کره از دنیای آفرود 2 سانت افزایش ارتفاع و کفپوش چهار فصله
🇰🇷
۱۵ شهریور ۱۴۰۳سهم ژاپن از خودروی برقی چقده ؟
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۱۵ شهریور ۱۴۰۳رضایت و خرسندی مشتری از درونسوز ها و هیبرید ها
nima.jdm
۱۵ شهریور ۱۴۰۳تو چرا هی میپری به ژاپن؟
نمیدونم چرا اینقدر اصرار داری کره رو با ژاپن مقایسه کنی
Galant.VR4(JDM)
۱۵ شهریور ۱۴۰۳عقده و کم سوادی هست دوست من دلیلی دیگه نداره بعد هیچکدومشون جرعت ندارن به آمریکایی و آلمانی بپرن میدونن بچههای پدال ….
nikan
۱۵ شهریور ۱۴۰۳نا مردی نکن رنگ سپرم عوض میکنن 😂
میلاد
۱۵ شهریور ۱۴۰۳کسایی میان از این ماشینا ایراد میگیرن که بهترین ماشینی که خودشون سوار شدن پژو پارس بوده
Galant.VR4(JDM)
۱۵ شهریور ۱۴۰۳خودت چی سوار شدی ؟ لامبو یا مکلارن؟
amirkhanzadeh
۱۶ شهریور ۱۴۰۳دیگه دیگه
آرش
۱۷ شهریور ۱۴۰۳خودش بوگاتی توربیون سوار میشه باهاش ۵۰۰ سرعت رفته احتمالا