نسخهٔ فیسلیفت هیوندای سانتا کروز به لطف جلوپنجرهٔ مستطیلی و نمای چهارشانه حالا کمتر از قبل شبیه توسان به نظر میرسد.
هیوندای سانتا کروز ازآنجاییکه اشتراکات زیادی با توسان داشت، بیشتر شبیه کراساوور احساس میشد تا پیکاپ. به همین دلیل، هیوندای در نمایشگاه نیویورک نسخهٔ فیسلیفت این خودرو را با ظاهری کمی خشنتر معرفی کرده است تا بیشتر شبیه پیکاپهای سنتی به نظر برسد. هرچند ظاهر سانتا کروز هنوز هم آشنا به نظر میرسد اما هرچه دقیقتر نگاه کنیم متوجه تغییرات بیشتری خواهیم شد. بهعنوانمثال، جلوپنجره حالا فرمی مستطیلی پیدا کرده و نوارهای داخل آن پهنتر شده که خودرو را عریضتر و چهارشانه جلوه میدهد.
برای این پیکاپ همچنان نسخهٔ آفرودی XRT هم ارائه میشود که در خارج از جاده تواناییهای بیشتری خواهد داشت. این نسخه از سپرهای جلو و عقب منحصربهفرد، جلوپنجرهٔ مشکیرنگ اختصاصی XRT با قلابهای بکسل و رینگهای ۱۸ اینچی با طراحی الهام گرفته از آچار بهره میبرد که با لاستیکهای آلترین پوشیده شدهاند. این ویژگیها زاویه حمله پیکاپ را بهبود بخشیده است. سانتا کروز XRT در داخل هم از نشان برجستهٔ روی پشتی صندلیهای جلو و همینطور سیستم نمای فراگیر و پایش نقاط کور بهره میبرد.
علاوه بر این، کل خانوادهٔ سانتا کروز در داخل بهروزرسانیهایی را تجربه کرده است که مهمترین آنها ارائهٔ نمایشگرهای خمیدهٔ پانوراما است. این شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی در میانهٔ داشبورد میشود. البته بااینوجود، هیوندای همچنان دکمههای فیزیکی را برای موارد پرکاربرد مثل سیستم صوتی و سیستم تهویه حفظ کرده است.
برای نصب این نمایشگرهای جدید، هیوندای طراحی داشبورد و دریچههای تهویه را هم تغییر داده است که حالا به نظر میرسد در کل عرض داشبورد کشیده شدهاند. غربیلک فرمان جدید و زیر آرنجی عقب با دو جا لیوانی هم از دیگر ویژگیهای داخلی سانتا کروز ۲۰۲۵ هستند. این پیکاپ همچنین بهصورت استاندارد با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم و قابلیت بهروزرسانی از راه دور ارائه میشود.
با وجود بهروزرسانیهای بیرونی و داخلی، زیر کاپوت تغییری صورت نگرفته و سانتا کروز همچنان با همان دو موتور قبلی عرضه میشود که شامل ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور و ۲.۵ لیتری توربو با ۲۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور میشود. انتقال نیروی هردو موتور هم توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد که البته حالا کمی اصلاح شده است.
سانتا کروز با پیشرانهٔ تنفس طبیعی میتواند تا ۱۵۹۰ کیلوگرم را یدک بکشد درحالیکه این رقم با موتور توربو به ۲۲۷۰ کیلوگرم میرسد. این موتور بهصورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میشود. قیمت این پیکاپ بروز شدهٔ کرهای فعلاً اعلام نشده اما انتظار میرود در تابستان پیش رو به نمایندگیهای فروش برسد.
کرگدن باواریا
۹ فروردین ۱۴۰۳بلاخره رقیب کی ام سی t8 معرفی شد🤣
net
۹ فروردین ۱۴۰۳هیوندای طراحی داخلی و جلوپنجره و چراغ جلو توسان ۲۰۲۵ چهار پست قبلی رو در این سانتاکروز کپی کرده
علی
۹ فروردین ۱۴۰۳کوییک وانتیه برای خودش😊
amir
۹ فروردین ۱۴۰۳الان پیامک میاد میگه کره عجب غوغایی کرده
باو دوتا فیس لیفت دیگه این حرفارو نداره
۹ فروردین ۱۴۰۳دوست عزیز من نظرم این هست که سانتاکروز ۲۰۲۵ قسمت بزرگی از خود را از سانتا کروز مدل ۲۰۲۲ اسکی رفته است
و کره ای ها کم کم دارن مثل این چینی ها میشن و اسکی میرن
کرگدن باواریا
۹ فروردین ۱۴۰۳از قبل هم اسکی میرفتن ! شما چند سالته ؟ اسکی رفتن کره به ۲۰ سال پیش برمیگرده تنها جایی که کپی نکردن اونجایی بود که زیر بال و پر فورد بودن !
کیا سورنتو ۲۰۰۹ کپی از بنز ml400 “gle قدیم”
اپیروس کپی از سدان مخصوص دهه ۲۰۰۰ لینکلن و فورد
کیا اسپورتیج ۲۰۱۸ کپی از پورشه ماکان ” بعد به چانگان میگن پورشه ماکان فقرا ! کره که بیشتر به فقرا حال داده تا اون !”
سانتافه ۲۰۱۷ کپی از فورد اج
جنسیس های جدید کپی از بنتلی های جدید ” بنتلی فقرا” “بنتلی فیک” به قول بعضی از یوتوبر ها.
و….
آنقدر زیاده دیگه نمیشه همشو نوشت
amir
۹ فروردین ۱۴۰۳نمیگم فروشش کمه ها ولی کسی که پیکاپ کوچولو بخواد سراغه فورد ماوریک میره
فروش سه برابری ماوریکم گویای این قضیه هستش
Killer
۹ فروردین ۱۴۰۳اینو برو به اون ۳۶ هزار نفری که خریدنش بگو،انتظار داری فروشش بیشتر از پیکاپ امریکایی تو خود امریکا باشه؟؟؟
بعد این خوبه فروشش یک سوم رقیب امریکاییشه،تو توندرا رو بگو که فروشش یک پنجم رقیب امریکاییشه :)))) اون دیگه چه امیدی داره؟ کسی که پیکاپ بزرگ بخواد میره F150 میخره نه تویوتا توندرا اسباب بازی
جومونگ
۹ فروردین ۱۴۰۳همون طور که گفتی برو به اون ۳۶هزار نفر بگو ، راجع به توندرا هم برو اینو به همون ۱۲۵ هزار نفری بگو که تو خود امریکا پول دادن و خریدنش :)
Taha Ayoobi
۹ فروردین ۱۴۰۳کیلر، تاندرا اسباب بازی؟
تاندرا اسباب بازی باشه سانتا کروز چیه؟ 😂
Car love
۹ فروردین ۱۴۰۳اون که رقیب هایلوکسه،فیلماش دراومد تو طناب کشی زد هایلوکسو به فنا داد 😂😂😂😂
میگن هنوز داره هایلوکسو میکشه
حسین
۹ فروردین ۱۴۰۳قوی ترین ماشین چیوندا چیه پیامک🤣 بیارش جلو هایلوکس طناب کشی تا شاسی چیوندا حلبی از بدنش جدا بشه 🤣
پیام
۹ فروردین ۱۴۰۳یعنی این دو سه روز خون جلوی چشمای هیوندای رو گرفته ها! 😂😂😂😂😂
۹ فروردین ۱۴۰۳پیام بیا با هم بریم کره جنوبی
بریم بلیط BTs بگیریم جنس های مخالف خوبی اونجا هست و خیلی حال میده انشالله اونجا که رفتیم هردومون بریم متاهل بشیم و زن کره ایمونو بیاریم ایران😲😲😲😎😲😲😲😲😎😎😎
B
۱۰ فروردین ۱۴۰۳اعتماد به سقفتو دوست دارم
جومونگ
۹ فروردین ۱۴۰۳آره خب . هر کی بود تو یه ماه ۶ – ۷ مدل برقی رو از ۳ برند با هم فراخوان میکرد ، معلومه خون جلو چشمش رو میگرفت
حسین
۹ فروردین ۱۴۰۳دقیقا خون جلو چشماش رو گرفته چون تو مارکت به خاک و خون کشیده شده. سالی که همه افزایش فروش داشتن چیوندا کاهش فروش داشته واسه همین داره به عجله لگن هارو فیس لیفت می کنه
شهروند ایرانی
۹ فروردین ۱۴۰۳T8 شاسی مستقل این باید با فورد ماوریک یا رنو اوروچ مقایسه کرد
پیام
۱۰ فروردین ۱۴۰۳اینم برای علاقه مندان به جنسیس
https://www.instagram.com/p/C49eU_POcT9/?igsh=MXgzdTZnMXJid3dwdQ==
𝐀𝐥𝐢
۹ فروردین ۱۴۰۳واقعا حیف نیست هیوندای با اینهمه طراحی قشنگی که داشت به همچین چیز زشتی رسید
محمد ۱
۹ فروردین ۱۴۰۳تو تصویر که ظاهرش خیلی به وانت نمیخوره…..
حالا از نزدیک …. شاید بهتر باشه….
زیزیگولو
۹ فروردین ۱۴۰۳اگه اشتباه نکنم قیمتش در حدود ۲۵ هزار دلار هستش که قیمت مناسبیه ولی سانتکروز تازه اول راهه و هنوز امتحان خودشو پس نداده و باید دید آیا هیوندایی میتونه تو حوزه پیکاپ هم موفق عمل کنه یا نه
ارسلان
۹ فروردین ۱۴۰۳مفته به خدا ، حتی با همین ظاهر
زیزیگولو
۹ فروردین ۱۴۰۳ای کاش بجای پیکاپهای چینی این رو وارد کنن
۹ فروردین ۱۴۰۳۴۴۴۴ موبارک
۹ فروردین ۱۴۰۳قدیما خوشگلتر بود
خوشگلی تو طراحیشون رو از دست دادن کره ای ها
رهام
۹ فروردین ۱۴۰۳جلوش بدک نیست چراغ عقباش واقعا زشته
Mamad
۹ فروردین ۱۴۰۳خراب کردن طراحیشو نسل قبل بهتر بود
محمد ۱
۹ فروردین ۱۴۰۳شاید بهتر بود برای وانت از چهره جعبه ای سانتافی جدید کمک میگرفتن…
به اصطلاح سانتا کروز بیشتر شبیهه یه اس یو وی هست که تبدیل به وانت شده باشه…
علی جردن
۹ فروردین ۱۴۰۳تنها ایرادش موتور ۴ سیلندر
حداقل ی V6 باید داشت تا تمایزی با هایلوکس پیدا می کرد
Ehsan
۹ فروردین ۱۴۰۳فروش خوبی داره،کاملا کاربردیه برای یه سری مشاغل و افراد که حمل و نقل سنگین ندارن
فرزند ایران
۹ فروردین ۱۴۰۳اصلی ترین رقیب سانتاکروز فورد ماوریکه. اینجور ماشینام خریدار اصلیش تو آمریکای شمالیه(کانادا،آمریکا و مکزیک)
برای کسایی که یکسری وسایل می خوان بذارن تو وانتشون اما وانت های آمریکایی اکثرا بزرگ به حساب میان.
با اینکه ماوریک یکسری ضعف ها داشت ولی به دلیل پیشینه ای که فورد داره در مقابل هیوندای فروش بیشتری داشته.
هیوندای خیلی داره تلاش می کنه تو همه سگمنتا یه نماینده ای داشته باشه
ولی کسی بهش نیست بگه مرد حسابی
همینایی که تولید کردی رو اول درست کن بعداً برو رقابت با کل برندهای دنیا.
حسین
۹ فروردین ۱۴۰۳داشبورد همه ماشینا رو داره شبیه هم می کنه هیوندا. علتش هم واضحه . کاهش هزینه ها. به هر حال این همه فراخوان، خریدن قفل فرمون، گدایی ایموبلایزر از سایپا هزینه داره.
Taha Ayoobi
۹ فروردین ۱۴۰۳پیکاپ فقط آمریکا و ژاپن
کشور های دیگه نمیتونن مثل این دو کشور باشن تو این سگمنت
فرزند ایران
۹ فروردین ۱۴۰۳و منطقی هم هست
کره، چین،هند و روسیه رو که صحبت نمی کنم
ولی اروپا کلا جای پیکاپ نیست
چون اکثر کشورهای اروپایی خیابان ها کوچیک ساخته شدن
برا همین برندهای اروپایی تقریبا هیچوقت سراغ این سگمنت نمی رن
ولی استرالیا هم می تونست تو این سگمنت پیکاپای جالبی تولید کنه
حیف که هولدن ولی از بین رفت
B
۱۰ فروردین ۱۴۰۳طراحیش یجوریه آدم میگه اس یو وی رو گرفتن وانت کردن