هیوندای از نسخه بهروز شده توسان مدل ۲۰۲۵ رونمایی کرد. این شاسیبلند کره ای علیرغم تغییرات حداقلی در بدنه از کابینی بهروز و ارتقا یافته سود میبرد.
چهارمین نسل توسان از سال ۲۰۲۰ در بازار آمریکا حضور دارد و هماکنون نوبت فیس لیفت آن برای مدل سال ۲۰۲۵ فرا رسیده است. اگرچه طراحی ظاهری شاسیبلند کامپکت هیوندای تفاوت زیادی را نسبت به قبل نشان نمیدهد اما برخی بازنگریها در جلوپنجره و فلاپ ها وجود دارد تا ظاهر توسان را کمی عریضتر به نمایش بگذارد.
اما به نظر میرسد در کابین هیوندای توسان ۲۰۲۵ تغییرات زیادی رخ داده و حتی میتوان طراحی کابین را به نسل آینده این خودرو تشبیه کرد چراکه داشبورد بهطور کامل بازنگری شده است. همانند آیونیک ۵، توسان بهروز شده از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در داخل یک قاب استفاده میکند و بجای لوگوی سنتی هیوندای در مرکز فرمان نیز با چهار نقطه جایگزین شده که این نقطهها کد مورس حرف H هستند.
دکمههای بکار رفته برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع هم تغییر کرده و خوشبختانه دکمههای فیزیکی بیشتری نسبت به قبل وجود دارند. جدای از دکمههای سنتی متوجه دکمههای چرخان با نمایشگرهای فابریک برای کولر میشویم و همچنین دو کلید نقرهای برای کنترلهای صدا و دیگر تنظیمات وجود دارد. علاوه بر این ورودیهای هوای مرکز کمعرض تر از قبل شدهاند. با نگاه بیشتر به داشبورد میتوان متوجه تغییرات دیگری نیز شد.
برای مثال دستهدنده به ستون فرمان منتقل شده است و این امر به هیوندای اجازه داده تا در کنسول مرکزی یک شارژر بیسیم بزرگ، دو نگهدارنده فنجان و ردیفی از دکمهها را قرار دهد. به احتمال زیاد تصاویر منتشر شده از هیوندای توسان ۲۰۲۵ به نسخه فول آن تعلق دارند زیرا روی پانل درها و داشبورد از دوختهای باکیفیت استفاده شده و صندلیها نیز پوشش چرمی دارند. شایان ذکر است سایر جزئیات مربوط به این خودرو منتشر نشدهاند و با توجه به معرفی توسان ۲۰۲۴ در ماههای قبل، مدل فیس لیفت شده تا چند ماه آینده در دسترس نخواهد بود.
F22RAPTOR
۱ آذر ۱۴۰۲نخیر آقا این مدلها بدرد نمیخوره
ما فونیکس جک فیدلیتی دوست داریم🙃🙃🙃
Mehdi TuRbO
۲ آذر ۱۴۰۲نه عزیزم مردمی که محصولات کره را مسخره میکنن لیاقتشان خودروهای چینی و داخلی و کمم نیستن و خیلی عالیه که شرایط اینجوریه درستش همینه
amir
۱ آذر ۱۴۰۲با احترام به سلیقه کاربران به نظرم فرمونش بیش از حد ساده اس بهتر میتونست باشه
Dark Knight
۱ آذر ۱۴۰۲هی فقط کیفیت اون دستگیره های در یا دکمه های روی کنسول و پنل در ها میارزه به کل صنعت چین
제네시스
۱ آذر ۱۴۰۲👍
کرگدن باواریا
۱ آذر ۱۴۰۲دیگه در اون حدم نیست هیوندا ، اتفاقا تنها چیزی که باهاش قابل مقایسس صنعت چینه نه چیز دیگه.
همین اسباب بازی که هیوندا ساخته رو با تیگوان جدید مقایسه کن میفهمی آشغالی بیش نساخته هیوای
افسوس به جماعت ماشین ندیده که به این نخاله به به چه چه میزنند ! حقم دارن ! آخه چشم باز کردن آشغال های یاتاقانی رو دیدن نه چیز بیشتر
Dark Knight
۱ آذر ۱۴۰۲من کره ای فن نیستم ولی مطمئنم کیفیت ساخت ماشین های کره ای چندین لول بالاتر از چینی های تو ایران هست مخصوصا این کره ای ها جدید برای مثال : برو تو باما و کابین یه ماشین کره ای مثل وراکروز ۲۰۱۲ رو با یه ماشین چینی دو سال کارکرده مقایسه بکن ، کیفیت کابین و چرم صندلی هیوندای تو این ۱۱ سال خیلی کمتر از چینی دو سال کارکرده اومده پایین ! اون موتور mpi که روی ماشین هایی مثل سانتافه یا اپتیما یاتاقان میزنه هم ساخت چین هست انقدر موتور آشغال و بی کیفیتی بود که هیوندای بیشتر از ۴ سال حاضر نشد حتی روی مدل های ارزون قیمت هم این موتور معیوب بذاره به خاطر همین با اون شرکت چینی قطع رابطه کردن ولی همون mpi رو با یک عالمه تغییرات و البته اضافه کردن سیستم پاشش سوخت مستقیم یا gdi وارد بازار کردن که اگر تحقیق کنید متوجه میشید که موتور های gdi با اینکه فقط ۱۰ اسب بخار قویتر شدن ولی خیلی به ندرت یاتاقان میزنن ، لامصب چینی جماعت طوریه که هیچوقت نمیشه باهاش همکاری سالم کرد !
کرگدن باواریا
۱ آذر ۱۴۰۲میگم چرا ماشین کره ایی میبینین اولین کیسی که یادتون میوفته باهاشون مقایسه کنی چینیان؟ خدا قبول کنه این جاروبرقی قراره مثلا هم تراز کلیوس و تیگوان و راو ۴ باشه !
خداوکیلی اون ماشین ها کجا این جاروبرقی کجا !!!
شایدم میدونین قابل مقایسه با برند های معتبر اروپایی و ژاپنی نیست فوری با چینی مقایسش میکنین.
استراتژی خوبیه ، بخور تا خورده نشی ، منم یه آدم فلج و معلول ببینم بهش رحم نمیکنم میتوپمش ، حکایت کره بادوم خورای ایرانه که میبینن زباله های یاتاقانی شون قابل مقایسه با هیچ برند درست درمونی نیست فوری پیله میکنن به چینی ها و چینی سوار ها.
تنفر عجیب و قریبی به چینی ها دارم و به این تنفر افتخار هم میکنم ! اما بدم نمیاد یه هاوال ۵ سال پیش رو با این جاروبرقی ۲۰۲۴ مقایسه کنم فک کره ایی باز جماعت بیاد پایین توهم “کیفیت” بر ندارن ؛ هنوز فرق کیفیت رو با دوام نمیدونن.
احمدنیا
۱ آذر ۱۴۰۲جاناب هیوندا توسان مال کره است
مایکل
۱ آذر ۱۴۰۲طراحی های هیوندای و کیا در اوایل خیلی فوق العاده بود اما دوسه سالیه که طراحی هاش فرقی با ماشینای چینی نداره .
amir
۱ آذر ۱۴۰۲مشکل جنسیس اینه که یه طرح و زبان طراحی رو داره در سایز های مختلف با تغییرات کوچیک ارائه میده شاید الان فروش خوبیم کسب کنه منتها اگه به موقع توی محصولاتش تغییر نده و تکراری بشه طراحیش به ضرر فروشش میشه
P
۱ آذر ۱۴۰۲طراحی معقول تر و بهتری نسبت به محصولات دیگه هیوندای داره ، اما واقعا چقدر بد شده داخل همه خودرو شده عین هم یعنی جوریه که میشه از ده تا داشبورد مخلتف عکس گذاشت و مسابقه پیدا کردن تغییر بین اونا برگزار کنیم
مایکل
۱ آذر ۱۴۰۲دقیقا همینطوره و این یعنی مرگ هنر در خودرو سازی .
Hadi
۱ آذر ۱۴۰۲ولی حالا جدا از شوخی طراحی فونیکس fx نگیم عالی هم بازم خیلی خوب بوده هیوندا تو 50 سال رسیده به توسان 2024 ولی چری تو 20 سال رسیده به fx
چری و دیگه شرکت های نوپای چینی خیلی گام های پیشرفت رو سریع برداشتن
کافیه خودروهای هیوندا و کیا رو در زمانی که این دو شرکت 20 ساله بودن مقایسه کنین با محصولات الان چری
این سرعت که چینی ها تو خودرو موتور سیکلت موبایل دوچرخه ابزار آلات کامپیوتر لبتاپ و غیره داشتن نظیرش در دنیا اتفاق نیوفتاده تا حالا
P
۱ آذر ۱۴۰۲طراحی fx حتی نمیشه گفت خوب چه برسه به خیلی خوب ، طراح یا طراحان عزیز انگار به البوم از ماشین هایی مثل اوروس و رنجرور اییوک و … گذاشتن جلوشون و هر قسمت طراحیشون از روی یکی از عکسای اون البوم اسکی رفتن و یه چیز عجیب قریب ازش دراومده و…
제네시스
۱ آذر ۱۴۰۲خدا به هر ایرانی یه توسان بده …
لعنت به کسایی که مانع اینکار شدن و دلار کردن خدا تومن به بهانه تورم
Hamilton1970
۱ آذر ۱۴۰۲قبول دارید طراحی کابین و خصوصا غربیلک فرمون توی محصولات جدید هیوندای از قبل بدتر شده؟
یا فقط منم که فکر میکنم طراحیهای داخلی قبلی هیوندای خیلی بهتر بود؟
amir
۱ آذر ۱۴۰۲نه تنها نیستی به نظر منم طراحی داخلی خیلی از محصولات کره ای ها چنگی به دل نمیزنه مثلا من از طراحی داخلی جنسیس gv60( بیرونیش قشنگه)هم خوشم نمیاد منتها بگیم اینجا دوستان میخوان دیس بزنن یا مثل وکیل کره ای سایت بهمون برچسب ژاپن فن بودن بزنن
علی جردن
۲ آذر ۱۴۰۲در اصل هیوندای یک خودروی آسیایی معمولی هست که بخاطر گرانی ارز و محدودیت واردات در ایران تبدیل به خودروی خاص شده ولی خاص نیست معمولیه