هیوندای پالیسید پس از شش سال حضور در بازار، حالا وارد نسل جدیدی شده که با زبان طراحی جدید و کابینی لوکستر از قبل در کره جنوبی رونمایی شده است.
ظاهر جعبهای شکل پالیسید جدید شبیه سانتافه به نظر میرسد که البته با حال و هوای لوکستری همراه است. در قسمت جلو چراغهای LED پیکسلی مستطیل شکلی را میبینیم که بهصورت عمودی رویهم قرار گرفته و جلوپنجرهٔ بزرگی را احاطه کردهاند. فاصلهٔ محوری کشیدهتر، اوورهنگهای کوتاهتر و بخش انتهایی کشیده نیز تأثیر مثبتی بر تناسبات این شاسیبلند بزرگ کرهای داشته و از برخی زوایا، حال و هوایی مشابه رنجروور را ایجاد کرده است. این موضوع با ستونهای مشکیرنگ، خط کمر صاف و چراغهای عقب عمودی که تا روی پروفیل جانبی ادامه یافتهاند بیشتر مشهود است.
هیوندای همچنین روی قسمتهای مختلفی از بدنهٔ خودرو مثل ستونهای D تریم آلومینیومی کار کرده که با ریلهای روی سقف در هماهنگی هستند. رینگهای آلیاژی چند پرهٔ ۲۱ اینچی که برای اندازهٔ بزرگ این شاسیبلند کرهای مناسب به نظر میرسند هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای بیرونی پالیسید هستند. هیوندای ابعاد این خودرو را اعلام نکرده است ولی انتظار میرود مثل مدل تمام الکتریکی آیونیک ۹، از مرز ۵ متر فراتر رفته باشد.
پالیسید جدید در داخل نیز از کابین کاملاً متفاوت و زیباتری بهره میبرد که بسیار لوکستر از قبل به نظر میرسد. دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعتی-سرگرمی در یک پانل منحنی جای گرفتهاند که بهتر با داشبورد ادغام شده است. شیفتر گیربکس از روی کنسول میانی به ستون فرمان منتقل شده و فضایی را روی کنسول خالی کرده است درحالیکه روی پانل میانی داشبورد هم دکمههای زیادی برای کنترل سستم تهویه و دیگر عملکردها دیده میشود. دریچههای تهویه کپسول مانند، دستگیرهٔ گرد درها و تودوزی قهوهای نیز یادآور ساختههای جنسیس هستند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهایی که به ایجاد حس و حال لوکس در داخل پالیسید کمک کردهاند هم میتوان به فرمان مشابه رنجروور، تریمهای چوبی و نورپردازی داخلی اشاره کرد.
به لطف کنسول مرکزی جدید جلو که میتواند به صندلی وسط در ردیف جلو تبدیل شود، پالیسید با سه ردیف صندلی میتواند حداکثر تا ۹ نفر را حمل کند. برای ردیف دوم، صندلیهای مجزا هم قابل سفارش است درحالیکه سرنشینان ردیف سوم راحتی و دید بهتری خواهند داشت. هیوندای فعلاً مشخصات فنی نسل جدید پالیسید را اعلام نکرده ولی طبق گزارشها، انتظار میرود این شاسیبلند با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی و یک نمونهٔ ۳.۵ لیتری V6 توربو با قدرتی بیشتر از نسل قبلی به بازار عرضه شود. فروش پالیسید جدید ابتدا در کره و سپس از سال آینده در دیگر مناطق جهان آغاز خواهد شد.
R
۱۶ آذر ۱۴۰۳طراحیای هیوندای داره چرت تر میشه
جرمی کلارکسون
۱۶ آذر ۱۴۰۳بی روح و چرت
نیو کار
۱۶ آذر ۱۴۰۳طراح داشبوردش یه مبل ساز از یافت اباد بوده
نانو
۱۶ آذر ۱۴۰۳این عکس طراحی شده با کامپیوتره خودش ماشین نیست
ممد ژانگولر
۱۶ آذر ۱۴۰۳دمشون گرم واقعا باید ایولا گفت به این طراحی . زیباترین و بهترین در کلاس خودش.👌
پیام
۱۶ آذر ۱۴۰۳چه طراحی فوق العاده ای !!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
۱۶ آذر ۱۴۰۳اتفاقا طراحیش واقعا زیباست و احتمالا امتیاز بالایی کسب بکنه نه فقط در طراحی بلکه مابقی موارد
ولی یه کپی ماهرانه هم از رنجروور انجام داده هیوندای که جالب توجه بود
amir
۱۶ آذر ۱۴۰۳این پلاسیده همینطوریش زشت بود دیگه زشت ترم شد
اون تیم طراحی هیوندا که این همه هم به پیتر شرایر و امثالهم مینازن دقیقا دارن چی کار میکنن؟ اون از تر دستی نصفه توسان( سانتاخروس) و سانتافه جدید اینم از این!!!
Nismo
۱۶ آذر ۱۴۰۳توی بحث طراحی چینی ها ازش بهترن
hosen
۱۶ آذر ۱۴۰۳پلاسیده😂😂 خدا نکشتت امیر
ولی جدا ازشوخی من از طراحیش خوشم اومده
حداقل از سانتافه و مابقی محصولات هیوندای بهتره بنظرم
amir
۱۶ آذر ۱۴۰۳والا من پلاسیده نسل قبلو لاقل به این ترجیح میدم همونم زشت بود البته نظره آقای اشتری که پالیسید از نزدیک دیده ظاهرا رو بپرسید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ آذر ۱۴۰۳فکر نکنماین ماشین از نزدیک دیده باشم
𝐀𝐥𝐢
۱۶ آذر ۱۴۰۳از نظر من این نسلش خیلی بهتر از قبلیه از نظر طراحی
Amirshayan
۱۶ آذر ۱۴۰۳چند وقت پیش یه پالسید گذر دیدم اندازه وراکروز بود. ولی صد درصد از این طراحیش بهتر بود خصوصا عقبش
Kiarash
۱۶ آذر ۱۴۰۳دقیقا
منم با نظرت موافقم از طراحیش بدم نیومد و بنظرم خوب شده اما نسل قبلیش بهتر بود
پالسید یجورایی جانشین همون وراکروز یا ix55 هست
Car love
۱۶ آذر ۱۴۰۳یه مدت بیخیال کل شدیم گفتیم این ۳ چرخ فنا نفسی بکشن فضای سایت هم بهتره بشه اما انگار خودشون هم طرفدار گل به خودی هستن
گلم طراحیاش همونطور که میبینی خیلی جواب داده میخوای بعنوان صدقه دوتا طراح هم واس نیسان( سلطان ضرر) بفرستن که از ورشکستگی نجات پیدا کنه ؟ 😂
amir
۱۶ آذر ۱۴۰۳وقت نمیکنم اواخرا وگرنه میدیدی
سلطان ضرر یه فسیلی ۲۰سال پیش زد ( جی تی آر) که هنوز بی تی اس فنا با آرمیچرم حسرتشو میخورن🥲🤣🤣🤣
Car love
۱۶ آذر ۱۴۰۳فعلا که ورشکست شدن و دنبال صدقه هستن و جی تی ار که هیچی،پدر جی تی ارم نتونسته کاری کنه واسشون 😂😂
حالا ببینیم هیوندای بهشون طراح میده یا نه 💔😭😭
amir
۱۶ آذر ۱۴۰۳اگه یادت باشه قبلا هم بحران تو خودروسازی ژاپن که هیچ کله ژاپنم بود اینم میگذره
Car love
۱۶ آذر ۱۴۰۳الانم که تو بحرانه خودروسازیشون 😂😂😂
JaMsHiD-B
۱۶ آذر ۱۴۰۳بچه ها چیزی نیست . جمعه هست بچه ها و دار و دسته پیام تکالیف شنبه شون رو نوشتن وقت کردن بعد کلی وقت بیان تو سایت نظر بدن .
از موقعی مدارس شروع میشه سایت یه آرامش خاصی توش روانه میشه .
فردا محو میشن تا چند هفته دیگه
amir
۱۶ آذر ۱۴۰۳باشه جمشید جان ولی من دانشجو هستم با اجازه شما
JaMsHiD-B
۱۶ آذر ۱۴۰۳امیر جان شما و دوستان که تاج سر هستید
منظورم ترو.ل های کره ای فن بود
Nismo
۱۶ آذر ۱۴۰۳مدرسه خوش میگذره؟
Killer
۱۶ آذر ۱۴۰۳تر دستی فقط BZ4X
M.B AMG
۱۶ آذر ۱۴۰۳تو به مرسدس بنز و بی ام و و کادیلاک کشورت ببخش
Taha Ayoobi
۱۶ آذر ۱۴۰۳کابینش خوبه ولی جرا اینجوری میکنه با طراحی
Silent
۱۶ آذر ۱۴۰۳طراحی خیلی پختهای داره منکه لذت بردم از دیدنش.
🇰🇷
۱۶ آذر ۱۴۰۳یکی از نقاط قوتش استفاده پرتعداد از دکمه هاست
هیوندای اخیرا بررسی کرده بود که خیلی از مالکان ، استفاده زیاد از نمایشگر رو به دلایل مختلف از پیچیدگی تا حواس پرتی و… قبول ندارند و ترجیح میدن با دکمه ها کار کنند . از نظر بروز رسانی و ارتقای مداوم محصول و همچنین احترام به سلیقه خریدار ، کمتر برندی میتونه با هیوندای رقابت کنه
در نمای جانبی و عقب حس وقار و سنگینی خاصی داره . نمای جلوش تازگی داره و با گذر زمان جایگاه خودشو پیدا میکنه . راجع به سانتافه جدید هم خیلیا گفتن سقوط در فروش رو تجربه خواهد کرد . حتی یه عده میگفتن هیوندای با این زبان طراحی ورشکست میشه (!) اما دیدیم کاندید کسب جوایز متعدد هم شد . چون ظاهر خودرو ، تنها یکی از پارامترهای مهمه و اونم سلیقهایه
طراحی کابین بسیار عالی ظاهر شده و میتونه حرفای زیادی برای گفتن داشته باشه اگه تنوع پیشرانه مخصوصا هیبرید رو در بازار امریکا هم حفظ کنه میتونه به نفعش باشه
نکته مهم اینکه پالیسید تنها ۶ سال از عمرش میگذره اما در امریکا توجهات خوبی رو جلب کرد و امسال فروشش به ۱۰۰ هزار دستگاه هم رسید . مطمئنم این برند آیندهی بسیار خوبی خواهد داشت
Cehx
۱۶ آذر ۱۴۰۳از پشت که هیوندای ترکونده بخدا حتی کسایی که از ماشین سر در نمیاوردن پشت سانتافه جدید رو بهشون نشون میدادم سرگیچه می گرفتن حتی تو همین پدال این مطلب رو که کمتر برندی تو طراحی عقب می تونه با هیوندای رقابت کنه به نظرسنجی بزاریم 80 درصد مخالفن حداقل اخرش بنویس نظر شخصی من اینه
OM.01
۱۶ آذر ۱۴۰۳صنعت خودروسازی داره بیشتر به سمت رستوماد و پروتورینگ میره (!) در این سبک خودرو تقریبا مدل ماشین مهم نیست قطعات افترمارکت میشه هرکاری کرد از استودبیکر تا موستانگ فاکس بادی تا مینی ماینر کوچولو موچولو همه شونو میشه به سطوح بالا از پرفورمنس و کیفیت و هندلینگ رسوند بر اساس سلیقه
خودروسازی تولید انبوه هم قیمت زیر 80 هزار دلار اینطوری شده دیگه لوگوی کاپوت مهم نیست بنز باشی یا هیوندای یا جیلی، همه شصت کیلومتر جلوپنجره دارن و ششصد متر صفحه نمایش دارن همه شون هم میگی هعی گیلاس سانروف رو باز کن هعی عسلم لطفا برام اتوپارک رو فعال کن. همه هم برقی شدن یا یه ژنراتور گذاشتن الکتریک ژنراتور. این وسط کسی برندس که بیشترین امکانات بالاترین ایمنی و بالاترین خدمات رو ارائه بده.
اون از جگوار که اوضاعش خرابه اون از استلانتیس و زیرمجموعه هاش که دارن نابود میشن اون از فولکس واگن که تو بحران گیر کرده اونم از byd روز به روز داره پیشرفت میکنه. تویوتا و فورد هم دارن همچنان چایی و قهوه میخورن، حالا انشااله…بینیم چی میشه
هعی روزگار… مثل اینکه دیگه لوگوی کاپوت منقرض شده…
یه شورلت آپاچی 1959 رت راد به من بدید، من برم…
https://nzv8.co.nz/no-regrets-ls1-twin-turbo-1959-chevrolet-apache/
امیر علی
۱۶ آذر ۱۴۰۳نظرت برام جالب بود 👌
Souls
۱۶ آذر ۱۴۰۳حس کادیلاک میده
ابومفسد
۱۶ آذر ۱۴۰۳رنج روور گدایان.
۱۶ آذر ۱۴۰۳گدا هم نشدیم…!
Karim
۱۶ آذر ۱۴۰۳طراحی ساده و شیک و در خور شاسی
من که از طراحیش خوشم اومد
نویدی
۱۶ آذر ۱۴۰۳هیوندای انگار توی طراحی داره پسرفت میکنه،چون زبان طراحی خاص و منحصر به خودشو نداره.
فیس جدید و قدیم خودروهای هیوندای هیچ نقطه اشتراک و تشابهی با هم ندارن.کلا قبلیو میکوبه از نو میسازه!!
🇰🇷
۱۶ آذر ۱۴۰۳از دوران کرونا به پدال سر میزنم. ۴-۵ سالی میشه . آدم همیشه یه سری کامنتارو میبینه واقعا تعجب میکنه
یجور برای هیوندای ابراز تاسف میکنند انگار پول طراحیشو از جیب اینا دادن . میلیون ها نفر سراسر دنیا میرن و محصولات جدید این برند رو میخرند هیچ حرفی هم نمیزنن و راضی هم هستند . گروه هیوندای روز به روز داره قدرتمندتر میشه اون وقت یه نوجوون از ایران که از سر بیکاری و الافی میاد پدال اعتقاد داره هیوندای با داشتن تیم طراحی معتبر و فلان طراح ، خراب کرده یا ازون بدتر ورشکست میشه !
کاش تجربه مالکیت یا اصلا مالکیت هم نه ، حداقل یه رانندگی ساده با هیوندای و کیا داشت ! دستش به فرمون هم نخورده و هیت میکنه !
نمیفهمم تو مغز این بچه تر.ول ها واقعا چی میگذره . کی میخوان بفهمن و بپذیرن که شما و سلیقه و حرفاتون هیچ جای این صنعت خودرو نیست و مسیر صنعت خودرو کاملا متفاوت با هذیان های شماست
امثال اینا بهتره فقط بیننده و ناظر باشن . به قول یکی از عزیزان ، برو برای اولین بار تو عمرت یه ماشین بخر بفهمی ماشین داشتن یعنی چی بعدش بیا حرف بزن
فقط وراجی ، وراجی ، وراجی … ۴ هزار تا کامنت تو یک سال همشم مزخرفات …
کاربرانی رو میشناسم یک دهه اینجان ، هنوز ۳ هزار تا کامنت ندارن . خود سردبیر این همه کامنت و گفتگو با کاربرا نداشته این همه سال …
کاش درک و شعور خریدنی بود ، با جمعی از کاربرا میخریدیم میفرستادیم براش
۱۶ آذر ۱۴۰۳اینا صبح تا شب اینجان
باز خوبه مثل بقیه نوجوان های ایرانی تو اون سایتای .. نیستن
من راضیم که نوجوان های ایرانی بیان اینجا ایراد بگیرن هرچی میخوان ایراد بگیرن
ولی توی اون سایت ها نرن
زندگی خودشون رو خراب نکنن
نشن مثل نوجوانی های من
M.B
۱۶ آذر ۱۴۰۳اولین بار که به این سایت سر زدم فکر کنم بی ام و M6 گرن کوپه تازه معرفی شده بود (۲۰۱۳) و یادمه همون زمانها بود که اس کلاس کوپه (S63 coupe) هم معرفی شد
تقریبا روزی ۷-۸ بار به سایت سر میزنم با گوشیم سریع و یه نگاهی میندازم و کامنتارو که میخونم سریع مرورگر رو میبندم و یه تنفس میگیرم
این اولین کامنتمه و واقعا دوست داشتم بنویسم تا بگم با شما هم نظرم
مهم نیست لینک چه خودرویی رو باز کنی، بلافاصله با کامنت ( اه قیافه این بنزو اه این چیه بی ام و گند زده اه هیوندای داره چیکار میکنه و …)
لیاقت همین خودرو ها با پلتفرم ۳۰-۴۰ ساله و فرغونی هستش که دارن سوار میشن
محمد
۱۶ آذر ۱۴۰۳یک نکته هم به حرف های این دوستمون اضافه کنم که آخرین هیوندا و کیا هایی که به طور عمده وارد شد مربوط به ۲۰۱۷ و خیلی محدودتر ۲۰۱۸ بود که از نظر پیشرفت و کیفیت با محصولات قبل ۲۰۱۰ قابل مقایسه نبودن ، الان همون مدل های آخری که وارد شد رو در نظر بگیریم بعد از هفت و هشت سال استفاده در صورت استفاده صحیح افت کیفی محسوسی نداشتن ، تو سال ۲۰۲۵ دیگه به ماشین های چینی هم نمیشه گفت بی کیفیت ، فکر کنم دوستان زیر رولزرویس و بنتلی سوار نشدن که چشم بسته زیر هر پست ماشین کره ای ابراز تنفر میکنن
Cehx
۱۶ آذر ۱۴۰۳تو خودت زیر ژاپنی ها می نویسی میتسوبیشی و نیسان دارند ورشکست می شن و فاتحه شون خونده هوندا بیاد کمکشون کنه و اینجور چیزا من حقیقتا از جلوی خودرو خوشم اومد حس نوستالژی و بروزی میده ولی عقبش خوشم نیومد و انتقاد چیز بدی نیست بلکه تحمیل نظر بده به طور مثال شما میای میگی این ماشین خوشگله من بیام بگم نه اشتباه می کنی زشته
Sergeant
۱۶ آذر ۱۴۰۳خیلی زیباست
𝐀𝐥𝐢
۱۶ آذر ۱۴۰۳پشتش منو یاد رنج روور نسل قبل میندازه
90s culture
۱۶ آذر ۱۴۰۳هیوندای زمانی در طراحی خودرو ها در همه کلاس زبانزد بود ولی الان داره رو به افول می ره!
چرا واقعا!؟
Yasin
۱۶ آذر ۱۴۰۳پشتش عین لندروور شده
Kiarash
۱۶ آذر ۱۴۰۳از سانتافه خیلی جذابتر هست سانتافه جلو و کنارش قشنگه ولی عقبش فاجعست
راجب بخش مشخصات فنی بگم موتور دوم که ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر توربو هست برام جالب بود که هیوندای هنوز از موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر استفاده میکنه و خوشحالم کرد
عمو مایک
۱۶ آذر ۱۴۰۳نسبت به سانتافه جدید ، اوضاع ش بهتره تو زمینه طراحی
طراحیش هماهنگه تقریبا
Yasin.sn
۱۶ آذر ۱۴۰۳چقدر شبیه کادیکلاک اسکالید شده
M.s
۱۶ آذر ۱۴۰۳طراحیش پخته تر و جذابتر شده ولی کابین میتونست زیباتر باشه ،ولی درکل خیلی زیباس
بنز عشق
۱۶ آذر ۱۴۰۳بی قاعده در طراحی
هیوندا تو طراحی از کیا عقب تره
حتی بنز و بی ام و که طراحی شون بدتر میشه باز هم اونا تو بخش کابین خیلی بهترن
Arash Kashani
۱۷ آذر ۱۴۰۳به بهای نوآوری توی طراحی، طراحی های هیوندای روز به روز داره مزخرف تر میشه
به نظرم از 2019 به بعد،70 درصد از ماشینای هیوندای زشتن
نوآوری توی طراحی برای داشتن شخصیت جداگونه
گل سر سبدم سانتافه2024 بود
قطعا که پالیسید اوضاش بهتر از سانتافس ولی قطعا تو سگمنت خودش انتخاب اول مصرف کننده نیست
وجه تماییز هیوندای داشتن ظاهری مناسب با عملکرد فنی نسبتا خوب بود که خیلی وقته ندارتش
Akbar top
۲۱ آذر ۱۴۰۳پس تکلیف استفاده از موتور دیزلی شش یا هشت سیلندر دراین خودرو چی میشه.ماشین شاسی بلند فقط با موتور دیزلی