نسل جدید هیوندای پالیسید با پیشرانههای ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی و هیبریدی از سال آینده با قیمتی از ۳۰ تا ۴۲ هزار دلار راهی بازار خواهد شد.
هیوندای پس از انتشار تصاویر، حالا نسل جدید بزرگترین شاسیبلند خود را بهطور کامل در کره جنوبی معرفی کرده است. پالیسید جدید در ظاهر نسبت به نسل قبلی کاملاً متحول شده و ظاهری لوکستر و جعبهایتری پیدا کرده است. این طراحی جدید همراه با اوورهنگهای کشیدهتر باعث شده شاسیبلند پرچمدار هیوندای حال و هوایی بسیار شبیه رنجروور پیدا کند. پالیسید جدید در ابعاد ازهرجهت رشد کرده و حالا ۵,۰۶۰ میلیمتر طول دارد که ۶۵ میلیمتر بیشتر از قبل است. فاصلهٔ محوری خودرو هم با ۷۰ میلیمتر افزایش به ۲,۹۷۰ میلیمتر رسیده درحالیکه ۱,۹۸۰ میلیمتر عرض و ۱,۸۰۵ میلیمتر ارتفاع دارد.
پالیسید در داخل هم ارتقاء بزرگی را تجربه کرده و حالا بیشتر شبیه جنسیس به نظر میرسد تا هیوندای. روی داشبورد دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی زیر پانلی یکپارچه جای گرفته که با تریم چوبی، نورپردازی داخلی و کنسول مرکزی جزیرهای همراه است. به لطف این ویژگیها، کابین پالیسید جدید کاملاً لوکس به نظر میرسد ولی در اینجا هم غربیلک فرمان از رنجروور الهام گرفته که نشان میدهد هیوندای توجه ویژهای به شاسیبلند بریتانیاییها داشته است!
این خودرو در سه نسخهٔ هفت، هشت یا نهنفره عرضه میشود که نسخهٔ نهنفره به یک صندلی کوچک تاشو در بین صندلیهای جلو مجهز است. این صندلی که بهعنوان کنسول مرکزی هم عمل میکند، هرچند شاید عجیب به نظر برسد ولی حرکت هوشمندانهای است. در نسخهٔ هفتنفره، در ردیف دوم دو صندلی مجزا با قابلیت کشویی، تاشو برقی و ماساژور سفارشی ارائه میشود. صندلیهای ردیف سوم هم قابلیت کشویی دارند که میتواند ظرفیت صندوق بار را حداکثر تا ۶۱۵ لیتر افزایش دهد. راننده میتواند از روی نمایشگر موقعیت صندلیهای ردیف دوم و سوم را تنظیم کند.
مهندسان هیوندای در نسل جدید پالیسید به بهبود کیفیت سواری و کاهش لرزش، سروصدا و ارتعاش توجه ویژهای داشته و عایقهای صدا را افزایش دادهاند. علاوه بر این، پالیسید جدید اولین شاسیبلند هیوندای است که به سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی مجهز شده است. این سیستم از سنسورها و اطلاعات ناوبری برای کاهش حرکات بدنه استفاده میکند. این خودرو در کره در سه تیپ اکسکلوسیو، پرستیژ و کالیگرافی عرضه میشود و با تریمهای داخلی سفید/سرمهای، خاکستری، مشکی و برنزی قابل انتخاب خواهد بود.
برخلاف نسل قبلی، در پالیسید جدید خبری از پیشرانهٔ V6 نیست و جای آن را یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو گرفته است که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، هیوندای یک نسخهٔ هیبریدی را هم برای این ماشین در نظر گرفته که از همان پیشرانهٔ چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی و پکیج باطری ۱.۶۵ کیلووات ساعتی استفاده میکند و ۳۳۰ اسب بخار قدرت دارد. به گفتهٔ هیوندای، شعاع حرکتی کلی این نسخه به بیش از هزار کیلومتر میرسد.
قیمت نسل جدید پالیسید در کره جنوبی بسته به تیپ، تعداد صندلی و پیشرانه بین ۴۳.۸ میلیون وون معادل ۳۰,۳۰۰ دلار تا ۶۰.۳ میلیون وون معادل ۴۱,۷۰۰ دلار خواهد بود. این در حالی است که قیمت پایهٔ نسل قبلی از ۲۷,۱۰۰ دلار آغاز میشد. تحویل نمونههای بنزینی پالیسید از همین ژانویه و تحویل نسخههای هیبریدی از اواسط سال ۲۰۲۵ آغاز میشود. انتظار میرود این خودرو در اواخر سال آینده نیز به بازار آمریکا برسد.
HFball
۱ دی ۱۴۰۳با این قیمت زیباست
MehdiTurbo
۱ دی ۱۴۰۳الانی که خودروهای لوکس چرم دوزی حذف کردند
تو رنج قیمت اقتصادی تمام داشبورد چرم کرده داشبورد چرم کامل
هیوندا و کیا را وقتی نگاه میکنید یه دورانی داشبوردشان پلاستیک خالی بود با کلی تجهیزات امکانات بعد شد ترکیب چرم و پلاستیک که اکثرش پلاستیک بود بعد شد اکثرش چرم و الان خودروهای اقتصادی که این اواخر دارند معرفی میکنند تمام چرم داشبورد که همیشه تو خودروهای لوکس فقط میدیدیم
کاری به بقیه مسائلش ندارم ولی این یعنی احترام به مشتری که خودش که سود میکنه تو خودروهاشم ارتقا میده
یه زمانی سانروف و ماساژور سقف پانوراما تو خودروهای اقتصادی محال بود
خود من تا چند سال پیش هرگز فکر نمیکردم خودرویی داشبورد کامل چرم بشه تو خودروهای اقتصادی خرید و همیشه خودروهای لوکس به خاطر داشبورد تمام چرم خیلی دوست داشتم الان یه کاری کردند با درامد متوسط رو به پایین به صورت اقساطی بلند مدت با گارانتی ده ساله خودروی داشبور تمام چرم با کلی تجهیزات سوار بشی
هیچ کس نیست زیبایی و امکانات دوست نداشته باشه همه اینایی که بد میگند اگه ببینند یه خودرویی اینا همه امکانات با زیبایی چرم بیشتر میتونند بخرند حتی اگه یه لول دوام پایین تر داشته باشه میخرند
درسته تو ایران نمیاد
من اینقدر دیدم ادمایی که بد کره میگفتند زمانی که پولدار شدند دقیقا فوری کره ای خریدند و همون اخه شد عالی بد گفتنشون از سر این بود که بقیه داشتند
من خودم واقعا واقعنی هیچ وقت کره ای نداشتم و ندارم الان که بخوام تعریف کنم ولی مطمئنم درصد زیادی که بدش میگند فقط از سر حسادت و درد که تخریب کنند که اون درد اروم بگیره انکارم میکنند ولی ته وجودشان میدونند همین داستان فقط درمورد کره و خودرو نیست
net
۱ دی ۱۴۰۳طراحی های کیا و هیوندای چند سالی هست بد شده
MehdiTurbo
۱ دی ۱۴۰۳دوستان کامنت فقط برای من نمیره تو صف انتظار برای تایید یا برای بقیه هم همینطور ؟
صفحه کلا برام ریفرش میشه بدون هیچ نمایشی از کامنتم و بعد یکی دو روز یا نمایش داده میشه یا کلا اصلا نمایش داده نمیشه با اینکه نه تو متنم حرف بدی هست نه چیزی
🇰🇷
۱ دی ۱۴۰۳منم همینطورم
پیش نمایش بعضی وقتا نمیاد
ویرایش هم برام بعضی وقتا میاد بعضی وقتا نه
گاهی هم اصلا در بعضی پست ها نمیتونم کامنت بزارم یعنی ارسال هم نمیشه حتی اگر فقط یه کلمه نوشته باشم
Galant.VR4(JDM)
۲ دی ۱۴۰۳مال منم همینطوره حتی نمیتونم ویرایش کنم
لطفا پدال رسیدگی کن
حتی بعضی مواقع خیلی دیر کامنتم میاد مثلا6 الی 7 ساعت بعد
پیام
۱ دی ۱۴۰۳طراخیش خیلی نازه
AMANTE
۱ دی ۱۴۰۳طراحی عقب ماشین بخصوص سبک چراغ ها منو یاد نسل قبل رنجروور میندازه.
Cert
۱ دی ۱۴۰۳خودرو ی جالبی نیست
Amirmohammad
۱ دی ۱۴۰۳خیلی لوکس شد.بخصوص کابینش
KAIZEN
۱ دی ۱۴۰۳طراحی بسیار خوب
گارانتی خوب
کیفیت مناسب
همه اینها با قیمت بسیار عالی
718
۱ دی ۱۴۰۳یه کار جالبی که کردند اون نسخه ۹ نفرهست
فکر کنم طبق مقررات کره اگر ماشین استاندارد ۹ نفر سرنشین داشته باشه میتونه از خط مخصوص اتوبوس بره. فقط کپی از رنج رور در نمای جانبی و فرمون خیلی ضایعست . زیاده روی کردند
🇰🇷
۱ دی ۱۴۰۳کمپانی فورد با SK On که در صنعت باتری فعالیت میکنه قراردادی به ارزش ۹.۵ میلیارددلار بسته. قراره ۳ تا کارخونه تولید باتری در امریکا بزنند
بعد از قرارداد تامین باتری هوندا توسط الجی ، حالا فورد هم بزودی باتریشو از کره میگیره. الجی سولوشن ، SK On و سامسونگ sdi از خوبای صنعت باترین
MehdiTurbo
۱ دی ۱۴۰۳الانی که خودروهای لوکس چرم دوزی حذف کردند
تو رنج قیمت اقتصادی تمام داشبورد چرم کرده داشبورد چرم کامل
هیوندا و کیا را وقتی نگاه میکنید یه دورانی داشبوردشان پلاستیک خالی بود با کلی تجهیزات امکانات بعد شد ترکیب چرم و پلاستیک که اکثرش پلاستیک بود بعد شد اکثرش چرم و الان خودروهای اقتصادی که این اواخر دارند معرفی میکنند تمام چرم داشبورد که همیشه تو خودروهای لوکس فقط میدیدیم
کاری به بقیه مسائلش ندارم ولی این یعنی احترام به مشتری که خودش که سود میکنه تو خودروهاشم ارتقا میده
یه زمانی سانروف و ماساژور سقف پانوراما تو خودروهای اقتصادی محال بود
خود من تا چند سال پیش هرگز فکر نمیکردم خودرویی داشبورد کامل چرم بشه تو خودروهای اقتصادی خرید و همیشه خودروهای لوکس به خاطر داشبورد تمام چرم خیلی دوست داشتم الان یه کاری کردند با درامد متوسط رو به پایین به صورت اقساطی بلند مدت با گارانتی ده ساله خودروی داشبور تمام چرم با کلی تجهیزات سوار بشی
هیچ کس نیست زیبایی و امکانات دوست نداشته باشه همه اینایی که بد میگند اگه ببینند یه خودرویی اینا همه امکانات با زیبایی چرم بیشتر میتونند بخرند حتی اگه یه لول دوام پایین تر داشته باشه میخرند
درسته تو ایران نمیاد
من اینقدر دیدم ادمایی که بد کره میگفتند زمانی که پولدار شدند دقیقا فوری کره ای خریدند و همون اخه شد عالی بد گفتنشون از سر این بود که بقیه داشتند
من خودم واقعا واقعنی هیچ وقت کره ای نداشتم و ندارم الان که بخوام تعریف کنم ولی مطمئنم درصد زیادی که بدش میگند فقط از سر حسادت و درد که تخریب کنند که اون درد اروم بگیره انکارم میکنند ولی ته وجودشان میدونند همین داستان فقط درمورد کره و خودرو نیست
Titanium
۱ دی ۱۴۰۳هیوندای با این حرکتش طراحی خطی رو به سطح جدیدی رسوند😂😄
اشکان
۱ دی ۱۴۰۳ماهم فقط نگاه ماهم ………………
حمید
۱ دی ۱۴۰۳سلام. در صنایع پیشرفته، جایگاه ما کجاست؟ هر روز یک محصول پیشرفته. برای سلایق مختلف، محصولات متنوع. برای هر کاربری، محصولی متناسب. درست در این زمان که توسعه و پیشرفت در دنیا به یک مسابقه نفس گیر شبیه شده، تمام کشور ما درگیر روزمره گی. آیا امیدی هست؟؟؟؟؟؟؟
شهروند ایرانی
۱ دی ۱۴۰۳چقد مزخرف طراحیش
SS
۱ دی ۱۴۰۳نسل قبلش هم خوب بود اما این طراحی جعبه ای خیلی به این ماشین خوب نشسته
بر خلاف سانتافه که خیلی تکلیف طراحیش با کاربریش مشخص نیست
با این قیمت و مشخصات شرایط واردات رو داره
واقعا جاش در بازار خالی هست امیدوارم با قیمت منطقی وارد بشه
محمد رضا
۱ دی ۱۴۰۳دستگیره درش (از داخل) شبیه کوییکه
amir
۱ دی ۱۴۰۳حاجی راست میگی کپ خودشه
تاحالا دقت نکرده بودم
ولی کلا من یکی با طراحیش نمیتونم کنار بیام
Galant.VR4(JDM)
۲ دی ۱۴۰۳بابا بنازم سطح طراحی عالی واقعا تو بازه قیمتی در هر رنج بهترین.هارو عرضه میکنن کرهایها