در آبان ماه سال ۱۳۸۵ پس از ۱۴ ماه انتظار، خودروی هیوندای آوانته را در نمایندگی مرکزی شرکت پرستوی آبی، واقع در جاده کرج تحویل گرفتم و با ملاحظات کامل (ازنظر آببندی) به شهر اصفهان (محل سکونتم) عزیمت کردم. پس از مدتی با رسیدن به مرز ۲۰۰۰ کیلومتر تصمیم گرفتم خودرو را محک بزنم. لذا در بزرگراه اصفهان-نطنز، در گردنه کرکس ناگهان پا را تا آخر روی پدال گاز فشار دادم؛ گیربکس اتوماتیک فوراً به دنده ۲ برگشت و موتور به غرش درآمد و تا رسیدن دور موتور به ۶۲۰۰ در دنده ۲ ماند و سپس در دنده ۳ نیز تا دور ۶۲۰۰ صبوری کرد و در لحظه رسیدن به دور ۶۲۰۰ درحالیکه عقربه سرعت به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت رسیده بود، تعویض دنده به ۴ صورت گرفت. در گردنهای که پژوهای ۴۰۵ بهزحمت با حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نفسزنان خود را بالا میکشیدند، آوانته چون اسب سرکش میتاخت و بهسرعت بالا میرفت.
بعد از مدتی دقت روی رفتار گیربکس آوانته و تعویض دندههای هوشمندانه آن؛ دریافتم حتی راننده ای چون من که مدت ۲۱ سال تجربه رانندگی دارد، در تعویض بهموقع دنده خالی از اشکال نیست و همین جاهاست که موتور تحت فشار قرار میگیرد و استهلاک آن افزوده میشود. طی این هشت سال بااینکه معمولاً تعویض روغن را در ۱۰ هزار کیلومتر انجام میدادم و حتی گاهاَ دیرتر، بهقدری خودرو مثل ساعت منظم و بیدردسر بوده که پس از حدود ۴ سال یکی دوبار از نمایندگی در مورد آوانته های دیگر سؤال کردم که آیا خودروی من استثناء است یا همه آوانته ها بیآزارند، که گفتند آوانته ها فقط برای سرویسهای دوره ای از قبیل تعویض شمع و لنت مراجعه میکنند (برعکس ساختههای وطن که گاها یک مورد استثنائی خودرو خوب در بین آنها یافت میشود! و من هر بار از انتخابم مطمئنتر و راضیتر میشدم. در طی هشت سال غیر از ۳ بار تعویض آب رادیاتور و روغن گیربکس و ۱ بار تعویض لنت عقب و ۴ بار تعویض لنت جلو؛ و تعویض تسمه تایم در کیلومتر ۱۴۹ هزار (که کاملاً سالم و نو مینمود)؛ و ۳ بار تعویض فیلتر سوخت و ۱ بار تعویض تسمه کولر و دینام؛ و سایر کارهای دوره ای و معمول خودرو؛ به جهت تعمیر فقط ۱ بار جنت و بست بالای رادیاتور را در کیلومتر ۱۷۵,۰۰۰ و خود رادیاتور را (به دلیل نشت از درز بالای آن) در کیلومتر ۲۳۷۰۰۰ تعویض نمودم و این در شرایطی بود که به دلیل مسائل کاری و مکان زندگی از شتابگیریهای متعدد ناگزیر بودم و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر را ۱ بار و ۱۹۰ را بارها گذراندم. و در جادههای پر دستانداز نیز تردد مینمودهام. حتی سال گذشته که از نمایندگی خواستم روغن ترمز و هیدرولیک را بازدید و در صورت نیاز تعویض نماید؛ به دلیل کیفیت خوب روغن، نمایندگی نیازی به تعویض ندید! البته پولوس سمت شاگرد حدود ۳ سال پیش (در میان تعجب مهندس نمایندگی) دچار صدای هنگام پیچش کامل شد؛ ولی به دلیل تجربه ای که روی پراید کره ای داشتم که پولوس آن سالها بدون مشکل با وجود صدای در پیچ کارمی کرد، ولی کله پولوس تعویضی آن بهسرعت دوباره به صدا افتاد. لذا آن را تعویض نکردم و تاکنون حتی به اسرعت ۱۹۰ هم مشکلی نداشتهام.اخیراً؛ با توجه به وسواسی که روی خودرو دارم به دلیل صدایی که گاها در دستاندازها از عقب خودرو شنیده میشود و کوبشی که در دستاندازهای کوچک و ریز احساس میکردم، اقدام به تعویض هر ۴ میل موجگیر کردم که قبلیها بعد از باز شدن و معاینه دچار حدود ۲۰ درصد افت کیفیت شده بودند و با تعویض آنها حدود ۴۰ درصد از کوبیدن دستاندازهای کوچک رفع شد. حدود یک سال پیش پدرم به توصیه اینجانب یک آوانته مدل ۱۳۹۱ با کارکرد ۹۰۰۰ خریداری کرد که بنده برای ارزیابی و مقایسه عملکرد آوانته خودم، آن را چند بار مورد آزمایش قرار دادم و با کمال تعجب دیدم بعد از طی ۲۶۰ هزار کیلومتر هیچ افت محسوسی در توان و شتاب پیشرانه حس نمیشود و فقط از نظر صدای موتور و لرزش کارکرد آن حدود ۱۰ درصد و عملکرد زیروبند خودرو در دستاندازها حدود ۱۵ درصد نسبت به خودروی نو، افت کیفیت بوجودآمده است. با استفاده از موتورشوی باکیفیت آلمانی و اضافه کردن روغن ضد اصطکاک آلمانی به روغن موتور؛ مشکل صدا و لرزش موتور نیز تا حدود ۸۰ درصد حل شد. آری؛ من هم مثل هر ایرانی وطنپرست و مسلمان دیگری مایلم از تولیدات داخلی حمایت شود و هر ایرانی با افتخار تمام از تولیدات هموطنان خود استفاده نماید.
اما آیا خود تولیدکنندگان داخلی نباید در جهت حفظ عزت و احترام خود بکوشند و بهجای هدفگذاری کسب درصدهای بالاتر سود، ارتقا کیفیت و رضایت مشتری را هدف بگیرند؛ که این خودبهخود به سود بیشتر هم منجر خواهد شد.
ما هر ازگاهی با شنیدن خبر پیشرفتهای علمی و تکنولوژیکی کشور در زمینههای پزشکی و بیوتکنولوژی و نانو فنآوری و موشکی و هوافضا و غیره به خود میبالیم؛ اما با دیدن افتضاحات خودروهای تولید وطن، سرخورده میشویم (فقط مقایسه تولید سال ۲۰۰۵ کره {آوانته} با تولیدات وطنی در سال ۲۰۱۴ {نه ۲۰۰۵}، خود گویای دریایی از مطلب است. به امید روزی که خودروهای وطنی هم مایه عزت و غرور ملی باشند و کمکی در آسایش و رفاه خانوادههای ایرانی و حتی غیر ایرانی.
نویسنده: دکتر امیر محمد توفیقی
سام سامی
۲۹ اسفند ۱۳۹۳سلام و درود…
ممنون از بررسی خوبتون البتعهفکر میکنم کمی فقط کمی جانبدارانه نیز بود…
برای همه بچه های پدالی آرزوی بهترین ها رو دارم و امیدوارم سال 94 بعد از شادی و سلامتی واستون پر از ماشین های خوب و عالی باشه و زندگی برای همتوم جوری پیش بره که اون ماشینی که در نظر دارید و حتما بخرید…ضمنا آرزو میکنم صنعت خودرو داخلی هم تو سال 94 کمتر همه رو حرص بده و کمی در راستای پیشرفت تلاش کنه…
درود بر عاشقان خودرو
armin
۲۹ اسفند ۱۳۹۳منم شنیدم که این ماشین خیلی کم اصطلاک و خرکاره… اینکم که کره ایه….پس چجوری میگن کره ای ها بی کیفیت و پر اصطلاکن؟ تازه این خودروی قدیمیشونه… آخرم نفهمیدم کره خوبه یا بد
AliZeus
۲۹ اسفند ۱۳۹۳دقیقا..خیلی از ماشین های کره ای اونم هم مال سال 2008 اش الان تو خیابون ها هستند و مشکل خاصی ندارند..مثل سوناتا، سانتافه و آزرا… چه برسه به مدل های جدید..
بنظر من بحث استهلاک و صدا دادن کابین و غیره که میگن بعد چند سال تو ماشین های کره ای شایعه…و ماشین های ژاپنی اینجوری نیست..دیگه صادق نیست و فاصله کیفیتی هر سال کمتر و کمتر میشه…
میثم
۲۹ اسفند ۱۳۹۳ماشین های کره ای بی کیفیت نیستن. مشکل اینجاست که این بنده خداها رو همیشه با ژاپن مقایسه کردن. ژاپنی که ماشیناش سالها بدون عیب، مثل ساعت کار میکنه. یه نگاهی به تاکسی های کرولای دهه 90 بندازین متوجه میشین.
آرمااااان
۲۹ مرداد ۱۳۹۴تنها مشکلی که من دیدم صندلی های خیلی خشکش بود،خدایی هم اوانته هم ورنا واقعا خوب بودن ،کاش حداقل ورنا رو بجای پژو مونتاژمیکردن
آرش
۲۹ اسفند ۱۳۹۳برهمه ایرانیان وطن پرست واجب است جهت حفظ مال و جان خود و هموطنانش از خرید خودرو وطنی اجتناب نمایند.درین بازار انحصاری که پژو 405 دهه نود با قطعات چینی به قیمت تویوتا کرولا 2015 به مصرف کننده […] میشود خرید خودرو ایرانی خیانت به میهن محسوب میشود.
امین
۲۹ اسفند ۱۳۹۳سلام دکتر و سلام پدال به خاطر انتخاب و انتشار این مقاله
آوانته عالیه
درسته که طراحیش اونم فقط طراحی داخلیش خیلی ساده است اما ماشین جاده است
ماشین راه های سخت و گردنه های پرشیب
کلا عالی راه می ره پس لزومی نداره کلی خرج بذاری روی دست خودت و بری از این اسباب بازیهای جدید رنگارنگ بخری
سه سال و نیمه که آوانته دستی سوار میشم با 38000 کارکرد
تمام حرفهای دکتر را تصدیق میکنم
سجاد
۲۹ اسفند ۱۳۹۳این ماشین مدل 10 سال پیش آوانته ست .
مقایسه کنید با سمند 10 سال پیش .
(هر دو در یک کلاس هستن)
سمند فقط شکل چراغها و سپرش تغییر کرده ، و در بهترین حالت ، تبدیل شده به “دنا” که فقط 37 قطعه ش با سمند فرق داره و ایرانخودرو مدعیه سمند نیست و کلاً یک ماشین جدیده!!!
SAEED
۲۹ اسفند ۱۳۹۳هیوندای آوانته ( النترا) که در ایران و مالزی و کره جنوبی با نام آوانته شناخته میشه خودروی با دوام و پر کاریه تا جایی که در سال 2011 عنوان خودروی سال آمریکای شمالی رو کسب کرد !
موتور آوانته همین الانم با کمی تغییرات روی هیوندای i30 سواره.
به نظر من شاید با اولین برخورد نشه زود با این ماشین خو گرفت دلیلش هم استفاده ی زیاد از عنصر سادگی و پرهیز از شلوغیه
ولی جدا از این حرفا ماشین های نسل قدیمی کره ای مثل همین آوانته و توسان قدیمی با دوام تر از نسل فعلی بودن.
MRK
۲۹ اسفند ۱۳۹۳نه هیوندای بلکه کیا و شرکت های دیگر نیز در بازه زمانی که وارد مبارزه با شرکت های دیگر شدند سعی کردند که قطعات داخلی خودرو را بسیار بسیار با کیفیت بسازند تا خودشان را به دنیایی که تخسیر خودروی ژاپنی و المانی و امریکایی بود نشان بدهند ، که الان شاهد آن هستیم طی سال ها ظاهر خوردو ر ا ارتقاع و البته ، زیاده روی هست که بخواهیم بگوییم کیفیت قطعات را نیز کاهش داده ، اما مکانیک کار ها اینجور برداشت کرده اند !
tadano
۲۹ اسفند ۱۳۹۳یکی از اقوام نزدیک ما سال 83 پژو 405 خرید به خاطر کارش سال 85 بالای 300000 کیلومتر راه رفته بود همه جایی هم میرفت بدون وسواس و مراقبت ماشین کوچکترین آزاری نداشت ( تو بعضی از سفرها من هم رانندگی میکردم ) سر همین تجربه سال 91 یه 405 گرفتیم خلاصه بگم که افتضاحه هر روز یه جاش خرابه ، به نظر من اگه همین 405 با تکنولوژی قدیمی با کیفیت تولید بشه کار امثال منو راه میندازه .
شاهین
۲۹ اسفند ۱۳۹۳سلام دوستان
اون موقع که آوانته تازه وارد بازار شده بود،ابتدا به ساکن خودروی مهجوری بود ولی بعد از مدتی واقعا خوبی هاش نشون داده شد.موتور قوی و پرشتاب و کیفیت خوبش(با توجه به تجربه ی دوست عزیزمون) نشون از عملکرد خوبش داره و انتخابشو اون زمون موجه نشون میداد.الان مدل های مختلف این ماشین با توجه به مدل و کارکرد و شرایط از 45 تا 65 میلیون تومن متغیره که انتخاب افراد رو کمی سخت میکنه.نمیدونم شاید بعضی ها خودروهای دیگه رو ترجیح بدن،شایدم این خودرو رو انتخاب کنن.
در کل که به نظر من خودروی خوب و کم حاشیه ای هستش.
یه انتقاد دارم به نویسنده ی عزیزمون.راستش راحت صحبت کردن از قانون شکنی و سرعت های بسیار بالای 190 و 200 کیلومتر بر ساعت تو جاده فکر نکنم وجه ی خوبی داشته باشه.(امیدوارم جسارت بنده رو ببخشید.)
در پایان،فرا رسیدن سال نو رو به تک تک عزیزان و زحمت کشان سایت پدال تبریک و تهنیت میگم و امیدوارم که سال جدید،سال بسیار خوب و پر برکتی برای عزیزان باشه.
یه آرزوی ماشینی هم بکنم اونم اینکه امیدوارم همه ی دوستان من جمله خودم به ماشین مورد علاقمون برسیم.
موفق و موید باشید دوستان.
احسان
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴به خصوص اینکه طرف خودشو دکتر معرفی کرده …قاعدتا از یه ادم حسابی تحصیل کرده توقع بیشتری میره تا یه جوانک 18/19 ساله خخخخخخ
امید
۸ تیر ۱۳۹۴با سلام میخواستم خدمت دوستام عرض کنم من به اون ماشینی که دلم میخواست رسیدم وخیلی هم ازش راضی ام.اوانته اتومات 85. واقعا محشره.
احسان(احسان سابق)
۲۹ اسفند ۱۳۹۳داداشم یدونه 206 تیپ 5 مدل 82 با 170 هزار تا کارکرد گرفته.تقریبا همه جای ماشین تولید فرانسه و قسمت های الکترونیک و انژکتورش تولید بوش المانه.حتی شیشه هاش هم فرانسویه.با اطمینان میگم این ماشین از هر تیپ 5 جدیدی کم مصرفتر و پرشتاب تره.کیفیت سواری که داره تا حالا توی هیچکدوم از 206 های تولید داخل ندیدم.ترمزهای این ماشین بی نقصه.مطمئنم اگر دست ایرانیا توی این ماشین میرفت الان خبری از این کیفیت نبود
milad
۲۹ اسفند ۱۳۹۳من توی کیش یه سراتو با کیلونتر120000کیلومتر داشتم..این ماشین انگار تازه از کمپانی تحویل گرفته بودم اصلا توی دست انداز اتاقش صدا نمیداد..ماشین کاملا بیصدا و نرم بود…
CBR400
۲۹ اسفند ۱۳۹۳نه بابا . واقعا ؟ من داشتم نظرت رو میخوندم برای لحظاتی به چشمهای خودم شک کردم . یواش یواش دارم حرفهات رو باور میکنم .
فرید
۲۹ اسفند ۱۳۹۳این دوستانی که (الان!!!!!!!!!!!) میگن هیوندای کیفیتش پایینه راست میگن…
این هیوندای به قول دوستمون آقا سعید برای سال ۲۰۱۱ خودروی سال آمریکا شمالی شد…طبق آمار جی دی پاور…هیمن هیوندای در سال ۲۰۱۱ مقام ۱۰ رو در جدول جی دی پاور داشته و همینطور سال ۲۰۱۲…که در سال ۲۰۱۲ رتبه اش با بنز ۲ پله اختلاف داشت…
ولی در سال ۲۰۱۳ این رتبه شد ۲۲!!!!!!!!! و در سال ۲۰۱۴ شد ۲۷!!!!!!!!!!! و در سال ۲۰۱۵ ۲۶!!!! که یه پله صعود داشته…
پس طبق این سقوط از سال ۲۰۱۱ که دوران خوب هیوندای بود و رتبه اش با بنز ار لحاظ کیفیت فقط ۲ پله!!!!! بود نباید به کیفیت این مورد تست شده شک کرد…و دیدیم طبق آمار جی دی پاور کیفیت هیوندای سقوط زیادی داشته…پس باید به اون کسانی که الان از کیفیت هیوندای ناراضی هستند حق داد و زود قضاوت نکردو به آمار ها بیشتر دقت کرد.
زنده باد تویوتا……………………زنده باد لکسس………………………..
احسان
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴من خودم ژاپنی بازم ولی زنده باد مرده بادش دیگه چیه …..مگه انتخاباته یا مسئله سیاسی خخخخخخخخ جو گیر شدین اونم واسه یه دستگاه که باید خدمتگذار ادم باشه خخخخخ
احمدرضا
۲۹ اسفند ۱۳۹۳ماشین خوبیه البته الان میشه یک مقدار پول اضافه تر ماشینهای بهتر هم سوار شد که هم از نظر فنی بالاترند و هم چهره و امکانات جذابی دارند. یک نکته هم اینکه به آقای دکتر و بقیه دوستان توصیه میکنم که رعایت سرعت مجازو بکنند باید قبول کنیم که راههای ایران امنیت رانندگی در سرعتهای بالاتر از 120 اونهم توی آزادراهها رو ندارند. به همین جهت هم خیلی نباید دنبال ماشینهای پرشتاب باشیم
یه پسر
۲۹ اسفند ۱۳۹۳بخدا نمی خوام تبلیغ کنم اما در کل ماشین هایی که از زیر دست گروه کرمان موتور مث خودروسازی راین یا پرستو آبی بیرون اومده واقعا ماشین های خوب بازار بودن
نمونه ش دوو سی یلو ها
من بشخصه خودم و خانوادم سالهاست که دوو داریم ، واقعا ماشین های خوبیه و حتی هنوزم با وجود مشکلات تعمیر و قطعات راضی نیستم دوو ریسر رو با پژو پارس صفر عوض کنم
CarGeek
۲۹ اسفند ۱۳۹۳مکمل روغن ضد اصطکاک آلمانی چی ریختی؟
lucky.luke
۱ فروردین ۱۳۹۴سلام دوستان…سال نو مبارک…من آوانته دنده دستی مدل ۸۷ دارم…چند تا ایراد کوچیک داره…۱-داشبورد خیلی ساده ۲-کوبش و صدای کمکهای عقب در دست اندازهای ریز ۳-بد فروش(خیلیا حتی اسمشم نمیدونن) ۴-تولیدش متوقف شده و قطعاتش کمیابه ۵-رینگ اسپورتی که بهش بخوره خیییلی کم گیر میاد…….بالاترین سرعتشم از روی جی پی اس ۲۰۰ تاست که البته سرعت بالای ۱۴۰ توی جاده های ایران کاربردی نداره…در کل ماشین قابل قبول و کم دردسر و کم استهلاکیه و به نظر من از زانتیا سرتره ولی تقریباً در مقابل مگان حرفی واسه گفتن نداره…موفق باشید.
امین
۱ فروردین ۱۳۹۴مگان؟؟؟!!!
مگان از لحاظ فنی آخه چی داره دوست عزیز؟
Ali
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴آوانته خیلی هم پر فروشه
اینجا شهر ما شهرستان شهربابک آوانته رو رو هوا میزنن
یه روز تو بنگاه باشه مشتری داره
erfan
۱ فروردین ۱۳۹۴اتفاقا چند روز پیش داشتم نظرات دوستان و میخوندم که گفته بودن ماشین کره ای نخرید آشغاله و بعد دوسال به صدا میاد و کلا واسه 2.3 سال اذیت نمیکنه.خواستم همین آوانته یا سراتو دو نسل قبلو مثال بزنم که بعد7.8 سال هنوز عالی دارن کار میکنن و به صدام نیومدن که دیگه ایشون زحمتشو کشیدن.مرسی
جالب اینجاست مثلا ماشینی که تولید سال 2014 هست و طرف میاد میگه این آشغاله 2.3 سال دیگه فلان جاش به صدا در میاد.یعنی اینا علم غیب دارن که از 2.3 سال دیگه خبر دارن و کلا مهندسی این ماشینو زیر سوال میبرن
رهگذر
۱ فروردین ۱۳۹۴اتفاقا همین مدل از بعضی مدلهای تویوتا یه سر و گردن بالاتر و کم خرج تره با توجه به قیمت الکی تویوتاها
حسین
۱ فروردین ۱۳۹۴واقعا این ماشین خوب و بی اذیته تنها مشکلش ( که با توجه به سال طراحیش (2005) قابل توجیحه) طراحی ساده و بدون تجمله از لحاظ کیفیت سواری هم می تونم بگم از مگان بهتر نباشه بدتر نیست یکی از آشنایان سال 87 یه صفرشو خرید یادمه که فقط مشکلش کمک هاش بود که همون سال تعویض کرد 4 تاشو و هنوز که هنوزه ازش. راضیه
lucky.luke
۱ فروردین ۱۳۹۴من فقط از لحاظ فنی با مگان مقایسه ش نکردم.کلی گفتم…مگان از نظر طراحی بیرونی و داخلی و داشبورد و هندلینگ و نرمی و ترمز و تاپ اسپید و جادار بودن کابین و خرید و فروش ،از آوانته سرتره،از لحاظ فنی و استهلاک هم که تقریباً در یک سطح هستن…خودم آوانته دارم ولی آدم باید واقع بین باشه…در ضمن ماشین چه کره ای باشه،چه ژاپنی،چه اروپایی، اگر درست ازش استفاده بشه حداقل تا پنج سال مشکل خاصی واسش پیش نمیاد.
سعید
۱ فروردین ۱۳۹۴من همیشه از آوانته خوشم میومده،ظاهرشو خیلی دوست دارم،از لحاظ کیفیت و فنی هم که ظاهرا دوستان میگن خوبه،
قیمتش الان فکر کنم بین 50 تا 70 میلیون باشه،تو این بازه قیمت ماشینای بهتری هم میشه خرید حتی صفر
Ahmad..F12
۳ فروردین ۱۳۹۴آقای توفیقی ممنون از مطلبی که گردآوری کردی
راستی شما همون توفیقی خودمون هستی؟؟
میثم
۲۲ فروردین ۱۳۹۴ای آقا … نگو که دلم خون :| شما ماشین مدل 85 خریدی تا الانم 300.000 کار کرده اینجور راضی ولی من بخت برگشته یه نی شکری خوردم اواخر 89 یه 206 صندوق دار اتومات گرفتم تا الان منو بیچاره کرده نود درصدشم برا گیربکس بوده حالا بماند که ماشینم به زور 80.000 کار کرده الانم با این ایراداتش وجدانم قبول نمیکنه بفروشمش به یه بنده خدای دیگه یا باید منتظر باشم هر روز یه خرابی جدید و خرج جدید و یا اینکه گیربکسش کامل عوض کنم که اونم خودش داستانی داره ….
محمد
۱۷ دی ۱۳۹۴من ۲۰۶ صندوق دار مدل۹۰ دارم
تا الان که۱۵۰ هزار تا کارکردشه هیچ خرجی به جز مصرفی ها نداشته ، من که رضیم
تازه با ۱۰۰ هزار تومن کروز کنترل و لیمیتر فابریک روش نصب میشه که خیلی حال میده
حامد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ما خودمون یه اوانته مدل 89 اتومات داریم بله تقریبا همه حرفای دکتر درسته ماشین خوبیه هر طراحی داخلیش تو ذوق میزنه ولی قدرت را توش حس میکنی تو شتاب فک نکنم حتی سوناتا هم رقیبش بشه چه برسه ماشینای 4 سیلندر دیگه برای مسافرت هم عالیه و با کلاس فقط یه کم ترمزهاش نسبت به قدرت و کزنش ضعیفه که متاسفانه پارسال زدم عقب یه مزدا وانت و کلی خسارت دیدم هر چند واقعا ماشین محکمیه
محمدرضا
۵ خرداد ۱۳۹۴سلام خدمت دوستان گرامی بنده به تازگی این ماشین را خریدم مدل 90 دنده ای باید بگم خودم اهل ماشین هستم و تا مگان هم داشتم .اما اوانته واقعا حرف نداره من خودم از قیافش خوشم نمیومد اما الان که دارم میفهمم چه ماشینیه.تمام صحبت های ایشون کاملا تصدیق می کنم .راجب سرعت هم باید بگم فقط وقتی رو کیلومتر را نگاه کنی متوجه میشی چند تا میری چون خیلی راحت ونرم و بیصدا میره و مهمتر کنترل راحتترو لذت بخش تری داره نسبت به ساخته های وطنی.تا 170 را اصلا احساس نمی کنی از اون به بعدش هم فقط جاده بهت نشون میده داری سریع میری.خلاصه اگه کسی این ماشین رو انتخاب کرده حتما بخره که ضرر نمی کنید واقعا عالیه راحت بخرید
eMaD
۱۴ تیر ۱۳۹۴دکتر یعنی تو هشت سااال و بعد 300.000 km دیسک و صفحه دیسک ماشین رو تعویض نکردی و با مدل 91 و کارکرد 9000 تفاوتی نداشت!!!
چه جالب..!
پداااااال جاااان؟!؟
حمید
۱۶ شهریور ۱۳۹۴بنده خدا اخه ماشین اتومات که دیسک و صفحه نداره فکر کنم تا حالا ماشین اتومات ندیدی چه برسه که سوارشی
رضا
۹ مهر ۱۴۰۲داره عزیزم اما نه به شکل صفحه کلاچ ماشین دنده ای. به صورت حلقه ای و به تعداد مشخص در هر مدل بین چرخ دنده های بین دو دنده قرار میگیرد . سرچ کن عکسش میاد .
در ماشین های مرغوب بعد از ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار کیلومتر تعویض میخواد .
علي
۲۹ تیر ۱۳۹۴فقط اگه میگفتی این درصدها رو با چی اینقدر دقیق محاسبه کردی ممنون میشم
هومن
۵ شهریور ۱۳۹۴در سال ۱۳۸۷ پس از برسی بسیار یک آوانته مدل اسفند ۱۳۸۵ که بسیار سالم بود با کارکرد ۳۰۰۰۰ خریدم. در این ۷ سال ۸۰۰۰۰ کیلومتر راه پیمودم و به جز هزینه تعویض صفحه کلاچ و لنت ها هزینه دیگری نداشته.
نسبت به صدای داخل اتاق بسیار حساسم و کوچکترین صدا رو تحمل نمی کنم و باید بگم واقعا رضایت بخش بوده. شتاب ماشین به خصوص در مدل مال من که دنده ای است بسیار فراتر از انتظار همه مردم است بارها تو کفی ماکسیمای اتوماتیک یا مزدای جدید رو گرفتم و راننده خودرو باورش نمیشد. حتی یادمه چند بار راننده ها ازم پرسیدن موتورش تعویضه ؟! :)
یکبار در جاده اصفهان به یزد بالای ۲۱۵ رفتم و واقعا ماشین آرامش مثال زدنی داشت.
بسیار سواری نرمی داره و با رانندگیش آرامش همراهه. معمولا نیاز به مسابقه با سایرین ندارید چون اطمینان دارید برنده اید. به جز خودروهای مانند جنسیس کوپه یا امثال آن.
مدل دنده ای شتاب و سواری بسیار بهتری داره ولی آرامش مدل اتوماتیک هم رضایت بخشه. گرم کن صندلی و آپشن نداره ولی ماشینیه برای راننده واقعی و کسانی که به دنبال آرامش در رانندگی هستند.
اگر در این رنج ۴۵ تا ۷۰ میلیون تومان قصد خرید اتومبیل دارید بسیار انتخاب مناسبه.
پارسا
۲ دی ۱۳۹۴ما سال نود یک آوانته ی نقره ای اتومات خریدیم.ولی از اون سال تا الان هر فحشی اومده تو دهنم به خودرو سازان راین دادم
همه ی امکانات ماشین را برداشتند از جمله گرم کن صندلی و کروز کنترل
تنها بدی ماشین که فقط تو ایران این است که به علت برداشتن برخی از امکانات خودرو داشبورد جلو خالی شده است و صدای لرزیدن دز کابین بسیار است
من تجربه ی رانندگی را (به علت سن پایینم یعنی 13 سال)ندارم ولی پدرم بسیار از راحتی رانندگی ای ماشین برایم می گوید
———— خودرو سازان راین
هادی عشق ماشین
۲ فروردین ۱۳۹۵سلام
لطفا بدون تعصب آوانته دستی.مگان 2000.زانتیا.کرولا2006.جنتو.مزدا 3 قدیم.سراتو قدیم رو رتبه بندی کنید
خیییییلی نیاز دارم لطفا جواب بدین
امیر
۱۳ فروردین ۱۳۹۵به نظر من
جنتو و مزدا و سراتو نخر داداش
هادی عشق ماشین
۹ فروردین ۱۳۹۵سلام
تفاوت آوانته Xd با Gx در چیست؟
احمد حاتمی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام من حدود دو ما است که یک آوانته مدل۸۸ تمیز خریدم . ماشین بسیر خوبی است وهیچ ایرادی نداره. فقط احساس میکنم صدای موتور بیش از حد مجاز میاد داخل کابین . میخواستم بدونم این طبیعیه یا ماشین من این ایراد را داره؟