چشم اندازکرمان موتور KMCهیوندای

هیوندای اکسنت وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل 2024 در ایران

چند دستگاه هیوندای اکسنت جدید توسط کرمان موتور به ایران وارد شده است. این خودرو با بدنه‌ی سدان در کشورمان عرضه می‌شود.

کرمان موتور برای بازگشت به دورانی که واردکننده‌ی خودروهای هیوندای در ایران بود، تلاش می‌کند. قبل از ممنوعیت واردات سال ۱۳۹۶، انواع النترا و سوناتا و اکسنت در فهرست محصولات کرمان موتور وجود داشتند و حالا اکسنت ۲۰۲۴ برای ورود به کشورمان آماده می‌شود. ظاهرا مراحل قانونی برای واردات خودروی مذکور در حال انجام است و رونمایی رسمی به زودی انجام خواهد شد. براساس اطلاعات موجود، تاکنون هزار دستگاه هیوندای النترا وارداتی کرمان موتورف از گمرک ترخیص شده‌اند.

شرکت هیوندای در سال ۱۹۴۷ و اوج بحران اقتصادی بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفت و خودروسازی را در سال ۱۹۶۷ آغاز کرد. این مجموعه امروز با سرپرستی کیا و جنسیس، سودآوری و ارزش تجاری بالاتر نسبت به آئودی و نیسان و پورشه دارد. با این اوصاف، طبیعی است که در هر کلاس خودرویی، از جمله لوکس و نیمه لوکس، محصولی ساخت هیوندای یا زیرمجموعه‌های آن در سراسر دنیا فروخته شوند.

 

اکسنت یکی از پرفروش‌ترین خودروهای هیوندای در بازار جهانی محسوب می‌شود. دلیل این مورد، قیمت پایین و امکانات متناسب با هزینه چرداهتی برای اکسنت است. از نکات جالب این خودرو برای ایرانی‌ها، باید به واردات نسل اول با نام اکسل (EXCEL) اشاره کرد که البته در اروپا و شرق آسیا هم مشهور شد. نسل دوم اکسنت هم در ایران حضور پررنگ داشت و برای مردم ما به نام هیوندای ورنا شناخته شد.

هیوندای اکسنت نسل ششم، اواخر سال ۲۰۲۳ رونمایی شد و البته هنوز در کشورهای خاورمیانه دیده نمی‌شود. چند نمونه‌ی وارداتی کرمان موتور هم، نسل پنجم هستند. این خودرو از سال ۲۰۱۶ تا امروز در کشورهای چین، مکزیک، روسیه و هند مونتاژ می‌شود. به بیان دیگر، اکسنت وارداتی، مونتاژ کره جنوبی نیست و  قطعا با نمونه‌ی ساخت چین به ایران می‌رسد.

طراحی بیرونی و نمای بدنه هیوندای اکسنت ۲۰۲۴

مدل وارداتی اکسنت در مقایسه با خودروهای مدرن کلاس سدان کوچک مثل یاریس ۲۰۲۳،  قدیمی و ناخوشایند به نظر می‌رسد. طبیعتا محصولات چینی هم‌قیمت اکسنت در بازار ایران نیز، بزک‌کرده هستند و ظاهر جذاب‌تری برای مخاطب دارند.

هیوندای اکسنت 2024 کرمان موتور نمای جلو

چراغ‌های کشیده و جلوپنجره بزرگ، مهم‌ترین المان‌های نمای اصلی هستند. پلاک خودرو نیز روی جلوپنجره نصب می‌شود که البته عجیب است و زیبایی اکسنت را کاهش می‌دهد. همچنین لبه‌ی کاپوت تا جلوچنجره ادامه ندارد و به همین دلیل، خط بدنه روی نمای اصلی، بدچشمی می‌کند.  نمونه‌ی وارداتی،  سپر فلزی و مه‌شکن‌های مدور (غیر LED)  در طرفین دارد. این بخش با حجم‌دهی مناسب، هماهنگ با دیگر اجزا طراحی شده است و همراه خطوط شکسته، حس اسپرت خود را بهبود می‌دهد.

هیوندای اکسنت 2024 کرمان موتور نمای جانبی

در نمای جانبی، حالت ساده اما چشم‌نواز اکسنت به خوبی دیده می‌شود. خطوط تیز و حجم‌دهی برای این بخش استفاده نشده اما شیب مناسب انتهای سقف تا لبه‌ی صندوق و فرم  قاب پنجره‌ها، جالب به نظر می‌رسند. غالب اکسنت‌های موجود در بازار جهانی، چرخ‌های ۱۷ اینچ با رینگ آلومینیوم و طرح اسپرتف همراه تایرهای ۲۰۵ میلی‌متر دارند اما نسخه‌ی پایه، مجهز به چرخ ۱۶ اینچ است. سانروف فقط برای مدل‌های سفارشی اکسنت ارایه می‌شود و البته  نمونه‌ی دیده شده در ایران نیز، فاقد سانروف است.

هیوندای اکسنت 2024 کرمان موتور نمای پشت

طراحی نمای پشت، یکی از مهم‌ترین نکات مثبت در هیوندای اکسنت است؛ هرچند که آنتن بزرگ روی سقف، آزاردهنده محسوب می‌شود. چراغ‌های کشیده‌شده به سمت درهای ورودی، شباهت جالبی به نیسان ماکسیما دارند و برای اکسنت در کلاس سدان اقتصادی، فراتر از انتظار هستند. این خودرو  با سپر نیمه پلاستیک یا تمام فلزی همراه حجم‌دهی جذاب در نسخه‌های مختلف بازار جهانی فروخته می‌شود.

هیوندای اکسنت وارداتی با طول ۴۴۴۰  و عرض ۱۷۲۹  و ارتفاع ۱۴۶۰  میلی‌متر همراه فاصله محوری ۲۶۰۰ میلی‌متری تولید شده است.

طراحی کابین و نمای داخلی هیوندای اکسنت ۲۰۲۴

مانیتور کوچک، فرمان ساده و مدور، داشبورد پلاستیک سخت و صندلی‌های پارچه‌ای، همراه ترمز دستی اهرمی، اجزای اصلی در فضای داخلی هیوندای اکسنت هستند. کلیدهای متعدد روی داشبورد و اهرم تعویض دنده برای این خودرو، کاملا حس یک خودروی اقتصادی را تداعی می‌کند. حتی داخل تودری‌ها نیز، مواد نرم و مبله استفاده نشده است.

 

مدل‌های مختلف اکسنت، سیستم صوتی ۴ بلندگو و نمایشگر لمسی ۸ اینچ دارند. پشت فرمان، پنل ساده عقربه‌ای دیده می‌شود و یک صفحه کوچک TFT نصب شده که مشابه آنچه در خودروهای قدیمی مثل سوزوکی گرند ویتارا و ام‌وی‌ام X33 است. بعضی نسخه‌های اکسنت در بازار جهانی، داشبورد ۲ رنگ با ترکیب خاکستری تیره و کرم‌ روشن دارند؛ اما ظاهرا نسخه‌های وارداتی، ساده و تک‌رنگ خواهند بود.

صندلی‌های اکسنت وارداتی، ساده و راحت هستند. چهار سرنشین بلند قد در این خودرو، فضای قابل قبول دارند و صندوق ۴۶۵ لیتری هم برای یک سدان کوچک، راضی کننده است. صندلی‌های ردیف عقب اکسنت، قابلیت جمع‌شدن دارند تا هنگام نیاز به حمل بار بزرگ، راه‌گشا شوند.

پیشرانه و تجهیزات فنی هیوندای اکسنت ۲۰۲۴

در بازار جهانی، ۷ محرک بنزینی و دیزلی برای اکسنت ارایه می‌شود. گیربکس دستی ۶ سرعته، اتوماتیک دنده‌ای و CVT نیز، دیگر تجهیزات خودرو هستند.

ظاهرا برای ایران، موتور ۴ سیلندر ۱۶۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی انتخاب شده است تا ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. این مدل با جعبه‌ی دنده‌ی خودکار CVT، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه دارد و میانگین مصرف سوخت ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر ارایه می‌دهد. اکسنت با وزن ۱۱۵۰ کیلوگرم، نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت و ساختار دیفرانسیل جلو به کشورمان وارد خواهد شد. بعضی خبرگزاری‌ها، اکسنت وارداتی را مجهز به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک معرفی کرده‌اند که باتوجه به سوابق تولیدی این خودرو، اشتباه به نظر می‌رسد.

هیوندای اکسنت 2024 کرمان موتور نمای فرمان داشبود

دیگر مدل‌های موجود از هیوندای اکسنت که ممکن است وارد ایران شوند، ۱/۶ لیتر GDi با ۱۳۸ اسب بخار و سه سیلندر یک لیتر توربو با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتن‌متر هستند. با این شرایط، اکسنت توربو نسبت به مدل پایه ۱/۶ لیتری، شتاب بهتر و مصرف سوخت کمتر دارد؛ اما گران‌تر است.

قیمت هیوندای اکسنت ۲۰۲۴ در بازار جهانی و هزینه خرید ایران

در بازار امریکا، هیوندای اکسنت با مشابهت فنی نسخه‌ی وارداتی به کشورمان همراه ادوات کروم بدنه، به قیمت ۱۷ هزار دلار فروخته می‌شود. نسخه‌ی فول البته ۴ هزار دلار گران‌تر است. اگر فرض کنیم نسخه‌ی مورد نظر کرمان موتور برای بازار ایران، ۱۵ تا ۱۶ هزار دلار باشد، حداقل ۱/۵ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. باتوجه به واردات بسیار محدود و کم‌تعداد خودروهای خارجی طی ماه‌های اخیر، بعید نیست هیوندای اکسنت وارداتی حدود ۲ میلیارد تومان در بازار آزاد، قیمت بگیرد.

هم‌اکنون قیمت چری آریزو ۶ صفر کیلومتر که ابعاد بزرگ‌تر از هیوندای اکسنت دارد، ۱/۳۵ میلیارد تومان است. با بودجه‌ی ۱/۵ تا ۲ میلیارد تومان، هیوندای سوناتا ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ همراه کیلومتر کارکرد ۱۵۰ تا ۲۰۰هزار کیلومتر نیز وجود دارد.  تویوتا کمری ۲۰۰۸ با حدود کارکرد ۳۰۰ هزار کیلومتر نیز، به قیمت ۱/۵ میلیارد تومان فروخته می‌‌شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷۹ رای

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4850 ديدگاه)

    اگه قیمتش ۱.۵ ملیارد باشه خوبه نسبت به بقیه
    و اون النترا ۴ میلیاردی که اپشناش اندازه دنا هست و اون کرولا ۱.۲ لیتری توربو 😂

    موافقم 62
    مخالفم 12
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      اکسنت چیه ؟
      اکسنت همون جک j4 هست !
      میگید نه ، تودتان از نزدیک بشینید داخل هردو و مقایسش کنید !
      تو این بازه قیمتی فقط کارکرده وارداتی ارزش خرید داره !
      همون کرولا ژاپنیشم با اون قیمتا ارزش خرید نداره !
      با یک میلیارد توسان اسپورتیج ۲۰۱۰ تمیز بخرید با بقیه پولشم بزنید به زخم زندگی مگر اینکه پول از جایی بیاد زحمت‌نکشیده !

      موافقم 26
      مخالفم 90
      1. ۱۵ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (4850 ديدگاه)

        نه حاجی توسان و اسپورتیج ۲۰۱۰ قیافه نداره آپشن هم نداره لاقل ۲۰۱۱ یه چیزی
        من باشم کرولا ۲۰۱۰ میخرم یا مزدا ۳ نیو ۹۰

        موافقم 14
        مخالفم 31
      2. ehsan.fa

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1947 ديدگاه)

        اسپورتیج ۲۰۱۰ هیچی نداره به جز سانروف ، اگه شاتون نزده باشه و باهاش آفرود نرفته باشند بازم ارزش نداره ، چینی ها هم که قطعات یدکیشون سربه فلک گذاشته هزینه تعمیر گیربکس دابل کلاچ تیگو ۸ از تعویض گیربکس سوناتا بیشتره ، تو این بازه قیمتی هیچ خودرو بدرد بخوری نیست، این بازه مرگ آرزوهاس میخوای از چاله خودرو ایرانی بیای بیرون میوفتی تو چاه خودرو کارکرده قطعه یدکی قلابی کیلومتر کم شده یا چینی بی کیفیت لگن.
        (تویوتا کمری ۲۰۰۸ با حدود کارکرد ۳۰۰ هزار کیلومتر نیز، به قیمت ۱/۵ میلیارد تومان فروخته می‌‌شود) چقدر تلخه این قسمت این خودرو با این سن باید اسقاط بشه ، ۳۰۰ هزارتا رو آسفالت بی کیفیت ایران و بنزین آشغالی مثل ۵۰۰هزارتا حتی بیشتر یه کشور حاشیه خلیج فارس هست.

        موافقم 48
        مخالفم 5
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          آقا احسان
          ما نمیگیم کارکرده بخرند !
          بازار و وضعیت ایجاب میکنه کارکرده بخریم نه صفر کیلومتر کره‌ای که سواریش همون جک J4 هست با قیمت ۷۰۰ میلیون !
          توسان اسپورتیج کمری و … مدل مثلاً ۲۰۱۰ کسی که میخره باید یه پولی هم بگذاره کنار جهت اوورهالش و اگر درست و با قطعات اورجینال خدمات‌دهی بشه به راحتی تا ۱۰سال بی‌نیاز از تعمیر و مشکلاتِ !

          به نظر من پول دادن برای چینی بیش از یک میلیارد دیوانگی تمامِ !
          اما پول دادن بابت کارکرده‌های ژاپنی کره‌ای با علم بر اینکه درست اوورهال بشه بهترین انتخابِ !

          موافقم 12
          مخالفم 22
        2. NAVID@@98

          ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (57 ديدگاه)

          به قول معروف میگن تف به این لعنت به ا‌ون همین قضیه ست هرکی هم میگن فقط الکی تز میدن ولی هیچی نمیدونن

          مردم از ناچاری به همین وضع راضی شدن که همین سرشون اومده که مسئول بیسواد هم از سرشون زیادیه تن به ذلت ندید که در به در برا لگنای کارکرده ژاپنی یا کره ای دنبال گیربکس استوک تو اوراقچیا بگردید
          یا دنبال قطعه برا آشغالای چینی
          هردو بد و اشتباهه که هیچ ضرر هم می زنن

          الان دیگه کارکرده هایی که اشغال و لگن شدن حالا چه کره ای چه ژاپنی کارکرده و چه نو چینی همش اشغال و لگن محسوب میشن

          اصلا تز دادن برای این که چیکار کنیم تو این کشور معنی نمیده
          و بین بد و بد تره غیر این هیچی نیست 🤧🤬😛🤮💩🤬👅

          موافقم 33
          مخالفم 3
        3. ساسان

          ۱۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          آقا ehsan عزیز ؛ همون کمری ۲۰۰۸ حتی با یک میلیون کیلومترکارکرد، سواریش خیلی بیشتر می ارزه تا ماشین های کره ای که پنج تا هفت سال بعد وا میرن و از سر و صدای داخل کابین کلافه میشی و البته اگه دیسک کمر نگیری تو این سالهایی که رو همین آسفالت! رانندگی کردی !

          موافقم 6
          مخالفم 2
      3. Mercedes-Benz

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        فقط طراحی اکسنت به ده تا j4 میارزه

        موافقم 29
        مخالفم 10
    2. سیگما

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      نمک در نمکدان شوری ندارد بتمن با کسی شوخی ندارد

      موافقم 16
      مخالفم 5
    1. کسرا

      ۱۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (69 ديدگاه)

      سومی

    2. 𝐀𝐥𝐢

      ۱۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1517 ديدگاه)

      به احتمال زیاد اینه
      https://cdn.khodrobank.com/Reviews/37610_4.jpg

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Mercedes-Benz

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        به احتمال بالا هیچ کدوم اگر هم بیاد به اندازه یه سی کلاس تو خارج قیمت داره

        موافقم 6
        مخالفم 3
    3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      عکس هایی که در میان مطلب استفاده شده، احتمالا اکسنت وارداتی هستند
      در گالری، تصاویر متنوع گذاشتیم چون معلوم نیست کدام مدل به ایران بیاد

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (4850 ديدگاه)

        من فکر کنم احتمال داره همرو بیارن و. تیپ بندی کنن مثلاً سومی رو گرونتر بفروشن

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2820 ديدگاه)

          من فکر می کنم ماهانه 10-12 عدد وارد کنن

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. ۱۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (4850 ديدگاه)

          قطعا آره

  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1517 ديدگاه)

    همه جای ماشین داره میگه من اقتصادی ام بجز قیمتش

    موافقم 44
    مخالفم 4
    1. ۱۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4850 ديدگاه)

      حق

      موافقم 10
    2. PURIYA

      ۱۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (567 ديدگاه)

      تو ایران ماشین اقتصادی تعریف نشده عزیز
      هرچی وارد کنیم باید چن میلیارد باشه پولش، کاری به اقتصادی یا سوپر لوکس هم نداریم
      هرچی اوردیم دو تا صفر به قیمتش اضافه میکنیم میدیم دست مردم
      ولی مطمئن باشید تموم میشه یه روزی….

      موافقم 28
      مخالفم 4
      1. ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (4850 ديدگاه)

        اون موقع ما میمیریم

        موافقم 3
        مخالفم 3
      2. Mercedes-Benz

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        عجب وقتی ۲۰۷ شده یک تومن میارزه نسبتا

        موافقم 7
        مخالفم 0
  3. M.mohamad

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اگه هم قیمت ماشین چینی باشه خوبه
    کیفیت و عمر عالی نسبت به خودرو های چینی و ایرانی داره

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. سهند

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیز دقت نکردی نوشته این ماشین هم مونتاژ شده از چین میاد.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. جرمی کلارکسون

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (950 ديدگاه)

    فکر کنم حدود ۳ سال پیش ۵۲۰ میلیون بود تو مجله ماشین خوندم الان ۳ برابر شده

    موافقم 14
    مخالفم 3
  5. new reventon

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    حداقل 2.8 تا 3 قیمت میخوره

    موافقم 7
    مخالفم 4
  6. رامتین

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3247 ديدگاه)

    یکم موتورش قویتر بود واقعا گزینه جذابی میشد. البته که توربو نداشتنش یک حسن هست ولی ای کاش هیوندا موتور 1.8 طبیعی هم طراحی میکرد که توان حدود 150 تا را در اختیار میذاشت.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. کوشا

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    باید ده سال کار کنیم که بتونیم ماشین قشر فقیر و دانشجو های کشور های دیگه رو بخریم!!!
    بعید میدونم هیوندای سطح پایین تر از این ماشین هم تولید کنه!!!

    موافقم 20
    مخالفم 3
  8. علی جردن

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    هیوندای سدان از اکسنت مدل بالا تر چرته
    هیوندای کراس‌اور از توسان مدل بالا پرته
    مگر اینکه پسوند جنسیس داشته باشه که اون حسابش جداست

    موافقم 9
    مخالفم 5
  9. ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4850 ديدگاه)
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      در متن گفتم

      موافقم 1
      مخالفم 1
  10. Dark Knight

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    النترا دنده ای ۲۰۲۳ تو باما گذاشتن ۴/۳ میلیارد ! با قیمت گذاری عجیب اینا مطمئن باشید این اکسنت بالا ۲/۵ میلیارد قیمت میخوره ، اینا کلا هدفشون اینه کاری کنن مردم به خرید ماشین های چینی راضی بشن چون میگن اگه ماشین غیر چینی میخوای اولا باید چند برابر پول بدی و دوما چیزی که تحویل میگیری آپشناش از خودرو های ملی هم کمتره ، یعنی واقعا این حجم از دشمنی یک دولت با مردم خودش تو تاریخ بی سابقه هست !!

    موافقم 19
    مخالفم 5
  11. رهگذر

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (68 ديدگاه)

    تویوتا کمری ۲۰۰۸ با حدود کارکرد ۳۰۰ هزار کیلومتر نیز، به قیمت ۱/۵ میلیارد تومان فروخته می‌‌شود
    این ذلت نیست چیه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. رامتین

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3247 ديدگاه)

    موتور مشترکی با النترا داره ولی خب چون ابعاد خودرو کوچیکتره بنظرم در کل قابل قبوله. البته نمیدونم چرا اکسنت موتور 1.5 توربو 155 اسبی هم که داشت را عرضه نکردند! سقف 20هزار تا هم رد نمیشد. دلیلش البته مشخصه. چون دیگه کسی النترا نمیگیره. شما میری یه پله خودروی بالاتر بگیری اما با توان کمتر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا