وقتی حرف از سدانهای اسپرت میشود، اول از همه ژرمنها به ذهن میآیند اما خودروسازان دیگری هم اقدام به ساخت این چهاردرهای جذاب میکنند که شاید ساختههای آنها خیلی موردتوجه قرار نگرفته باشد. جنسیس G70 3.3T و آکورا TLX تایپ S دو نمونه از همین خودروها هستند که حالا برای برگزاری مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفتهاند. در این جمع اما یک ماسل کار هم حضور دارد که شاید سنخیتی با سدانهای مذکور نداشته باشد اما تقابل آن با آکورا و جنسیس میتواند این رقابت را جذابتر کند.
جنسیس G70 از یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند که ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود و باید وزنی ۱۷۸۷ کیلوگرمی را جابجا کند. در سینهٔ TLX تایپ S هم مثل رقیب کرهای یک موتور V6 توئین توربو در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک قرار گرفته است اما این موتور از نوع ۳ لیتری با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور است که کمی ضعیفتر از G70 است. آکورا همچنین با وزن ۱۹۰۵ کیلوگرمی، سنگینتر هم هست.
شورلت کامارو LT1 اما نهفقط از لحاظ کلاس و فرم بدنه بلکه در قوای محرکه هم با این سدانها متفاوت است زیرا زیر کاپوت این ماسل کار آمریکایی یک موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته که ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این یعنی کامارو به میزان قابلتوجهی از رقبای خود قویتر است و کمترین وزن را هم دارد (۱۷۱۸ کیلوگرم) اما باید توجه داشت که در این خودرو نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود که میتواند در آغاز حرکت مشکلساز باشد.
در اولین درگ، این موضوع بهوضوح خود را نشان میدهد زیرا کامارو در ابتدا کاملاً عقب میافتد و آکورا که کمی زودتر از دو خودروی دیگر حرکت را شروع کرده با اختلاف پیشتاز میشود. بااینحال، در ادامه کامارو از جنسیس عبور میکند اما دیگر برای پیشی گرفتن از سدان ژاپنی فرصت ندارد و ۴۰۰ متر با پیروزی آکورا و باخت جنسیس به پایان میرسد. در درگ دوم اما شرایط کاملاً متفاوت میشود و جنسیس که حالا لانچ بهتری دارد جلو میافتد اما بازهم مثل قبل، کامارو در ادامه این سدان کرهای را پشت سر میگذارد و این بار پیروز درگ میشود زیرا آکورا حالا که همزمان با رقبا حرکت را آغاز کرده نمیتواند جایگاهی بهتر از سوم کسب کند.
پس از این درگها، دو مسابقهٔ رولینگ هم به ترتیب از سرعتهای ۵۰ و ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برگزار میشود که نتیجهٔ آن مشابه درگ دوم یعنی پیروزی کامارو، دوم شدن جنسیس و باخت آکورا است.
مقایسه مشخصات فنی
کامارو LT1 | آکورا TLX تایپ S | جنسیس G70 3.3T | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۵۵ اسب بخار | ۳۵۵ اسب بخار | ۳۶۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۷ نیوتن متر | ۴۸۰ نیوتن متر | ۵۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۷۰ کیلوگرم | ۱۹۰۵ کیلوگرم | ۱۷۸۷ کیلوگرم |
قیمت | ۳۵,۵۰۰ دلار | ۵۳,۷۰۰ دلار | ۴۴,۵۰۰ دلار |
محمد
۱۳ شهریور ۱۴۰۱دوستان دقت کردید هر چی درگ و مقایسه هست خودروهای ژاپنی آخر میشن؟ 😂😂😂😂
جنسیس مثل همیشه عالی
کامارو هم بد نبود
علی
۱۳ شهریور ۱۴۰۱اول شدن در مسابقه ای مانند درگ چه افتخاری دارد؟
ژاپنی ها در مواردی اول هستن که امثال کره ای ها تو خواب هم نمیتونن تصور کنن.
حامد
۱۳ شهریور ۱۴۰۱سیاه و سفید و متعصبانه نبینید
هر سه تاشون خوب عمل کردن
حق گوی باطل
۱۳ شهریور ۱۴۰۱چقدر این اکانتای کم کامنت که میخوان دعوا بین کره و ژاپن راه بندازن زیاد شده
ی آدم چقدر باید بدبخت باشه که صبح تا شب فکر کنه چجوری به بین بچه ها دعوا درست کنه😂😂😂
محمد هادی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱طراحی عقب جنسیس و آکورا چرا انقد شبیه بنز و بی ام و هستن؟!
مخصوصا فرم چراغ ها
چرا آخه؟؟
آکورا خودش کم اعتبار طراحی داره؟؟
واااا
downfall
۱۳ شهریور ۱۴۰۱فعلا که ردبول با موتور هوندا داره قهرمان فرمول یک میشه فشار بخور😂
Erfan
۱۳ شهریور ۱۴۰۱اینا اکانت های تک کامنتی مشکل موقتی بیش نیستند.
چون از مهر که مدارس باز شد همشون باید برن مدرسه و دیگه اکانتشون تعطیل میشه😂😅
Payfast
۱۳ شهریور ۱۴۰۱والا اینا از درس میزنن که بیان دیس لایک بگیرن و سایت رو گلاب افشانی کنن
Reza Waffen SS
۱۴ شهریور ۱۴۰۱آکورا TLX ارزش خرید بالایی داره
Iman99
۱۷ شهریور ۱۴۰۱کدوم قهرمانی همون که با تقلب دودستی تقدیم ردبول کردن
و جلوی یکه تازی و برتری مرسدس و فراری رو گرفتن
با مافیا برای تماشاچیان و درامد بیشتر
بهترین و قوی ترین موتور و پاوریوتیت فرمول یک رو هم که بازم خود مرسدس بنز و فراری دارن و داشتن
و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه کلا
Iman99
۱۷ شهریور ۱۴۰۱در همه چیز هم همون اروپا و امریکا اول و بهترین هستن با فاصله زیاد و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه کلا و همه چیز هم از خودشونه از هنر و مهندسی و اختراعات برق و ماشین و اتو و .. تا الان که دارن میرن مریخ رو میگیرن و شما هنوز میزنید تو سر و کله همدیگه
Iman99
۱۷ شهریور ۱۴۰۱اتم
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ماسل کار با سدان !
JDM lover
۱۳ شهریور ۱۴۰۱البته میتونه یه اشاره ظریفی هم به این باشه که کامارو تبدیل به سدان اسپرت میشه و در اینده با اینا رقابت میکنه
شاهین
۱۳ شهریور ۱۴۰۱یه سازمانی هم نیست به شورولت بگه لعنتی تو که داری کامارو به این خفنی رو تولید میکنی با این مشخصات فنی. خب بیا و کیفیتش هم درحد رقبا خوب کن و قیمتشو بزار 40 42 هزار دلار ببین فروشش چه جوری میشه اونوقت
حیف. هزاران حیف که کاماروی جنتلمن انقدر زود و حقیر به پایان راه رسید
سامان اذری
۱۳ شهریور ۱۴۰۱فکنم یواش یواش باس پدال رو تحریم کنیم .
هیچیزش مثل سابق نیس
Mehdi
۱۳ شهریور ۱۴۰۱مشکل از پدال نیست سامان جان
من خیلی وقت میشناسمت خودم از سال ۹۰ تا حالا میام
یه زمانی بچه ها پدال خیلی خوب بودند احمد که به بنز قرمز عکس اکانتش بود و خیلیای دیگه که همشون به خاطره جو پدال رفتند
ولی به نظرم مقصر مسیولای پدال نیستند جز معدود سایتایی که حداقل نسبی میتونی ازادانه نظرت بگی
همیشه از سانسور کردن گله میکردیم یه جا که سانسور نمیکنه هم خودمون باهم درگیریم
شاید واقعا رفتار فرهنگمون جوری که باید سانسور شه همه چی چون سالهاس عادت کردیم بش
مشکل از کاربراس واقعا نه پدال مشکل از فرهنگ ایرانی
شاید همونجاهام که همیشه سانسور میشد گله و شاکی بودیم اگه سانسور نمیشد خودمون با خودمون درگیر میشدسم و در می افتادیم
Mehdi
۱۴ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا این یه لطف به نظرم از نظر پدال
که واقعیت هم بیشتر بشناسیم البته اگه راجع به خودمون رفتارمان فکر کنیم و گرنه همون ادامه میدیم برامون مهم نیست
حذف کردن و نمایش ندادن راحت ترین کار و حقیقت اینه ما زورمون به اونایی که فقط از لحاظ روانی بقیه را ازار میدند و خودشون براشون مهم نیست با حذف اکانت نمیرسه تهش اون فرد تو جامعه است و با رانندگی محل کار بهش یه جایی بر میخوریم تازه اینجا که مجازیه
امین
۱۳ شهریور ۱۴۰۱با احترام به کامارو ، به دلیل کاربردی بودن بیشتر ، آکیورا رو ترجیح میدم
AMIN JAFARI
۱۳ شهریور ۱۴۰۱دمش گرم جنسیس
جنسیس کلا ماشین با توجه ب راحتی و امکاناته تا پرفورمنس موتوری ولی بازم دمش گرم
اکورا ک واقعا بیریخته
علی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱شما به همون جنسیس ت بچسب!!! نمیخواد هوندا و شورولت بخری
JDM lover
۱۳ شهریور ۱۴۰۱واقعا حیفه که همچین ماسل کار جذابیو داریم از دست میدیم
GM ، یه فکری به حال کامارو کن….
4wheeled
۱۳ شهریور ۱۴۰۱کامارو خیلی خوب خودشو رسوند،حیف شد که داره دورش تمام میشه
جنسیس هم باز عالی کار کرد و در کنار i30 ضربه خوبی زد
ilia2008
۱۳ شهریور ۱۴۰۱دوره کامارو داره تموم میشه ؟
شتر بیند در خواب پنبه دانه
PURIYA
۱۳ شهریور ۱۴۰۱جای کامارو بین اینا نبود باید بجای کامارو یه مدل لکسوس میزاشتن اینجوری رقابت هم قشنگ تر میشد
شورلت و جنسیس که از قدیم عشق بودن ولی ناکس آکورا هم ماشین خوبی زده ها از تیپ مردونش خوشم اومد آفرین👏 فقط حیف که چند روز دیگه باید همه ماشیناشون رو برقی کنن
پیام
۱۳ شهریور ۱۴۰۱فکر کنم دیگه الان با این حجم موتور و این عملکرد متوجه شده باشید که قدرت کره جنوبی چیه!
phonix
۱۳ شهریور ۱۴۰۱با حجم موتور بیشتر ده اسب از اوکرا بیشتر بود :\
توان شرکت ها در لمانز و فرمول یک در بخش موتور سنجیده میشه نه درگ وسط بیابون
اگه کره فنی رالی ببین
4wheeled
۱۳ شهریور ۱۴۰۱Phonix
چرا هی دنبال ماست مالی هستی؟ ۵۸۰ تا کامنت در طول یک ماه فقط درگیر ماست مالی بود
با ۱۰ اسب بیشتر یا کمتر،ده اسب تفاوت به چشم نمیاد
زد نابود کرد اکورا رو
توان شرکت در بخش های مختلف مشخص میشه،اینم یکیشه که جنسیس توانش خیلی خوب مشخص شد
حالا چون ژاپن تو این درگ خورد زمین شد بی ارزش 🤣
بی ارزش فقط جا زدن ۴۰۵ با جنسیس جی ۸۰ و منبع آب با الهام
پیام
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ماشین رالی و … یه چیزه، ماشین چهار در چیز دیگه! همین واستون کافی باشه که ژاپن چیزی مثل سری N نداره! اونم با اون قدمت خودروسازی. دیگه دوره بعضی چیزا سر اومده!
ilia2008
۱۴ شهریور ۱۴۰۱آره دیگه سوبارو امپرزا و wrx هم کشک
Payfast
۱۳ شهریور ۱۴۰۱یه چیزی داریم به اسمه توربو شما باش آشنایی داری؟
4wheeled
۱۳ شهریور ۱۴۰۱اره همون که اکورا هم داشت اما نتونست جایگاهی بهتر از سوم بین ۳ تا بدست بیاره 🤣
مهدی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱احساس میکنم کامارو دیگه مثل قبل نیست نه اینکه ضیف شده باشه ها نه
به خاطر اینکه انگاار پیش پا افتاده شده و دوران محبوبیتش تموم شده
شاید یکی از دلیلاش اینکه که تنها شده
در واقع فقط کامارو نیست
کل ماسل ها
هعی روزگار
علی
۱۴ شهریور ۱۴۰۱اگه آمریکا بیخیال جنگ تو شبه جزیره کره میشد و میگذاشت کره شمالی تو جنگ کره پیروز بشه ، الان دیگه شاهد چرت و پرت گویی های فن کره ای نبودیم!!! آخه چند دفعه بگیم کره خوبه اما نباید با ژاپن مقایسه اش کنی !!! زمانی که ژاپن صنعتی شده بود ، تو شبه جزیره کره ، ثروتمندانش با اسب و الاغ رفت و آمد میکردن!! زمانی که ایرانخودرو تو اوج بود ، هیوندای بنکداری میکرد .
پارسا
۱۴ شهریور ۱۴۰۱نه ژاپن سفینه میسازه نه کره طویله پرورش قاطر دوره که نشه با هم مقایسش کنی
هر ماشینی که تولید میشه رو میشه با هم مقایسه کرد
به نظر شما آکورا بهتره به نظر یکی دیگه جنسیس هر دو هم برای خودتون دلایلی دارید چرا اینجور سایت رو با سهامداری شرکت های مختلف خراب کردید