برخی مالکان هیوندای آیونیک ۵ از خالی شدن باتری های ۱۲ ولت خودروهای خود بدون هیچ دلیل خاصی گلایه داشتهاند. حالا به نظر میرسد کرهایها علت این مشکل را یافتهاند.
مالکان خودروهای تحت تأثیر این مشکل اظهار میدارند باتری ۱۲ ولتی که زیر کاپوت خودرو قرار دارد و برق سیستمهای الکترونیکی، نمایشگرها، شیشهها، قفل دربها و… را تأمین میکند بهصورت ناگهانی خالی شده و خودرو دیگر قابلاستفاده نیست. واضح است که چنین شرایطی اصلاً باب میل مالکان نیست و باعث میشود آنها نتوانند به خودرو دسترسی داشته باشند.
اما به نظر میرسد هیوندای دلیل این مشکل را پیدا کرده و برای آن راهحلی نیز دارد. یکی از مالکان هیوندای آیونیک ۵ با انتشار ویدئویی در یوتیوب میگوید نماینده این خودروساز بهروزرسانی جدیدی را از بخش مهندسی هیوندای برای او ارسال کرده است. کرهایها میگویند خالی شدن باتری ۱۲ ولت آیونیک ۵ میتواند به دو دلیل متفاوت و غیر مرتبط اتفاق بیفتد. دلیل اصلی استفاده از برنامههای متفرقه بلوک لینک تائید نشده است که بهصورت مکرر اطلاعات گوناگون را از خودرو به دست میآورند. هر بار که این اتفاق بیفتد خودرو از خواب خوش (!) بیدار میشود و باعث خالی شدن باتری میشود.
اگرچه باتری اصلی انرژی کافی برای شارژ دوباره باتری ۱۲ ولت را دارد اما حالت صرفهجویی باتری نمیتواند در برابر صدها و حتی هزاران درخواست برنامههای متفرقه در روز دوام بیاورد. در واقع بخش مهندسی هیوندای به مالک آیونیک ۵ گفته که برخی خودروها در روز با ۵ هزار درخواست بلو لینک مواجه شدهاند. بنا به گفته هیوندای، مشکل خالی شدن باتری ۱۲ ولت خودروهای یاد شده با محدود کردن ترافیک سرور بلوک لینک به ۲۰ نقلوانتقال در روز رفع شده است. همچنین برخی برنامههای تائید نشده و مشکلدار نیز توسط سرور مسدود شدهاند هرچند به نام این برنامهها اشارهای نشده است.
هیوندای میگوید اگرچه مشکل اکثر خودروها از ۳۱ ژانویه حل شده اما برخی دیگر همچنان با خالی شدن باتری دستبهگریبان هستند و باید باتری آنها تعویض شود چراکه این باتریها قبلاً از کار افتادهاند و شارژ دوباره تأثیری در فعالیت آنها نخواهد داشت. اما به دلیل دوم در ویدئو اشارهای نشده هرچند خود هیوندای میگوید برای حل آن اقدام به تعویض فیوز ICCU و واحد کنترل شارژ یکپارچه میکند. در حال حاضر برخی خودروها که فقط فیوز ICCU را تعویض کردهاند با کد خطای ولتاژ باتری در مجموعه باتری مواجه میشوند. همچنین در این صورت باید رلههای مربوطه نیز تعویض شود.
Ehsan
۸ فروردین ۱۴۰۲خدایی کی فکرشو میکرد یه روزی مشکل ماشین با به روز رسانی سیستم حل بشه!! فکر کنم ۳۰ سال دیگه مکانیکیا باید کم کم جمع کنن!
خیلی بده اینطور
SH
۸ فروردین ۱۴۰۲اون مکانیک های هیوندای که مدام موتور عوض میکردن و یا.تاقان های جدید جای گذاری میکردن حالا باید برن تو بخش آتش نشانی استخدام بشن
Ehsan
۸ فروردین ۱۴۰۲حالا اینو میگی؟! تو اون مکانیکای جاپونی هارو بگو که باید برن تو کار آتش نشانی و آپاراتی و تعمیر کیسه هوا!
آینده برای این ۳ تا شغل هست به لطف جاپون
محمدرضا
۹ فروردین ۱۴۰۲وقتی ژاپنی فن در مورد خودروی الکتریکی حرف میزنه ….. 😅😅🤣😂😂
Absurd Hero
۸ فروردین ۱۴۰۲الان اونایی که پدرشون ریو داره با استراتژی بهترین دفاع حملهست تویوتا رو مورد عنایت اشعارشون قرار میدن
Car love
۸ فروردین ۱۴۰۲تویوتا؟؟؟ اونکه اصلا تو بازی نیست! وایساده بیرون داره وز میخوره و بقیه رو نگاه ماکنه،ژاپن که الکتریکی بلد نیست بسازه رقابت بین امریکا و کره و آلمانه کسی کاری به ژاپن نداره خودت الکی اسمشو اوردی
راستی اکانت جدیدت مبارک،چندمیه؟
ارین صاحب جمعی
۸ فروردین ۱۴۰۲دقیقا رقابت بین این سه تاست ژاپن تکنولوژی برقی رو نداره
حسین
۹ فروردین ۱۴۰۲آره تکنولوژی برقی نداره ولی در عوض اولین برقی تولید انبوه جهان رو ساخته 😂 در عوض پیشرفته ترین تولید کننده باتریه😁
سطح😄 خوبه هیچکس نیست این حجم از لطیفه گویی رو ببینه وگرنه آبرو نمیمونه واسه مجله وزین پدال با این کاربراش😂
محمدرضا
۹ فروردین ۱۴۰۲حسینgtr تویوتا هنوز خودرو الکتریکی تولید نکرده یاهمون برقی .۴تا bz4 تولید کرد که چرخش در میرفت با فراخوان هم حل نشد همشو جمع کرد.
پیشرفته ترین باطری ها رو هم که lg تولید میکنه پرفروش ترین باطری هم کاتل هست تاهالا من نشنیدم یه شرکت از ژاپن باطری بخره
این اطلاعات رو از کجا میاری
حسین
۹ فروردین ۱۴۰۲زمانی که هیوندا واسه ساخت ماشین دست به دامن ژاپن میشد تویوتا الکتریکی ساخت. و او زمانی که که هنوز در کشوره کره چیزی به نام صنعت به وجود نیامده بود نیسان تو ژاپن خودروی الکتریکی تولید انبوه ساخت برو فکن اطلاعات جمع کن بعد کامنت بذار.
ضمنا بزرگترین همکار تسلا پاناسونیکه اینکه تو چیزی نشنیدی مشکل خودته 😉
در مورد LG هم اینکه پیشرفته ترین تولید کننده باتری هست رو میذارم رو حساب کره فن بودنت و بهت سخت نمیگیرم ولی جای دیگه نگو چون تا همین الان هرچی ساخته همه باطری هاش با مشکل انفجار و احتراق دست و پنجه نرم کردن. شرف جنرال موتورز رو هم با باطری هاش برده
Alan.r
۸ فروردین ۱۴۰۲واقعا کره رو رقیب آلمان و آمریکا میدونی ؟؟
Killer
۸ فروردین ۱۴۰۲نه داداش فقط ژاپن رو رقیبشون میدونیم با اون BZ4x افسانه ای که ساخت 🤣واقعا همه رو انگشت به دهن گذاشت و رقابت رو کاملا یک طرفه کرد
تو جوایز الکتریکی امسال میشه بگی سهم کدوم کشور ها چندتا بود؟
حسین
۹ فروردین ۱۴۰۲فعلا دارن قهرمان فرمول یک و لمانز میشن جایی که کره رو به عنوان تماشاگر هم راه نمیدن داخل😂 راحت یه دویست سیصد سال راه داره برسن به قطب های صنعت خودرو🤣
Hamid3x
۹ فروردین ۱۴۰۲خیلی از ماشین آلاتی که باهاش قطعات های تک و پیشرفته رو میسازن ساخت توشیبا ژاپنه باقی شرکت هاش فاکتور بگیر
اینکه محصول اند یوزر کره بیشتره دلیل بر قدرت بیشتر صنعت الکترونیک این کشور نیست الانم سرمایه گذاری کره با حمایت امریکا بیشتر بوده شما فکر میکنی خیلی دیگه بزرگه،
یه روز تو صنعت کار کرده باشی میفهمی ژاپن چه قدرتی داره،از دستگاه های ابزار دقیق بگیر تا ماشین الات تولید خیلی جلوتر از کره است
فرهنگ شونم 100 سال جلوتره
وقتی ژاپنی ایرادی تو کارش متوجه شه تا کمر خم میشه و عذرخواهی میکنه
برعکس کره ای جماعت که انگار از اون جا افتاده
حسین
۹ فروردین ۱۴۰۲آره تو بازی فرار از ساخت انجین درون سوز به علت فقر دانش و انفجار و یا تا قان زدن وارد نشده 😂😂😂 مثلا خواستی کره رو بچسبونی به قطب های صنعت خودرو؟ نه عمویی کره در حد هند بیشتر نیست😂 نه اختراع نه ابداع نه قهرمانی نه هیچی 🤣🤣 برو یا تا قانت بخر 😂
کیان
۸ فروردین ۱۴۰۲شده هیوندای بدون عیب و ایراد کار کنه ؟!
Hamid3x
۹ فروردین ۱۴۰۲یه استاندارد ساده و قدیمی در قطعات خودرو داریم بنام دارک کارنت یا جریان مصرفی در حالت خاموشی
تو استاندارد اروپایی این جریان برای خیلی از قطعات الکترونیکی زیر نیم میلی امپر تعریف میشه ولی متاسفانه خیلی ها این عدد رو 3 میلی امپر تعریف میکنند
با این حال ببینید مهندسی خودرو برقی هیوندای چقدر شوت بوده چنین محاسبه ساده و استاندارد دو خطی رو رعایت نکرده واقعا ادم میمونه چی بگه
وقتی سرعت تحقیق و توسعه پروژه بالا بره و مدیر پروژه هم ادم کم تجربه و یا…. باشه این اتفاقات و خطاها عادیه
خود کره ای هام که اساتید گنجشک رنگ کردن و طوطی فروختنن