هیوندای خودروی جدیدی را بنام سلستا برای بازار چین معرفی کرده است که یک سدان کامپکت ارزانقیمت است. این خودرو از ماه مارس با قیمتی بین ۱۰۵ هزار یوآن (۱۵,۲۷۰ دلار) تا ۱۲۵ هزار یوآن (۱۸,۱۸۰ دلار) در بازار چین عرضه خواهد شد. البته سلستا خودروی کاملاً جدید نیست چراکه بر اساس مدل الانترا Yuedong ساخته شده و جایگزین آن خواهد شد. الانترا Yuedong نسل چهارم الانترا است که با ایجاد تغییراتی هنوز توسط شرکت سرمایهگذاری مشترک Beijing-Hyundai در چین تولید میشود درحالیکه تولید نسل چهارم الانترا در سال ۲۰۱۰ توسط هیوندای خاتمه یافت.
Beijing-Hyundai شرکت جالبی است چراکه کلاً به تولید خودروهای قدیمی و بازنشسته میپردازد بهگونهای که در حال حاضر هنوز هم به تولید نسل سوم الانترا، نسل پنجم الانترا، نسل چهارم سوناتا، نسل پنجم سوناتا و نسل اول سانتافه مشغول است. قیمت الانترا Yuedong هماکنون از ۹۹,۸۰۰ یوآن (۱۴,۵۰۰ دلار) آغاز شده و نهایتاً به ۱۲۰,۸۰۰ یوآن (۱۸,۶۰۰ دلار) میرسد اما به دلیل اینکه بهزودی مدل جدید سلستا جایگزین آن خواهد شد، قیمت الانترا Yuedong رو به کاهش است بهگونهای که قیمت بالاترین نسخهٔ آن هماکنون به ۹۵,۸۰۰ یوآن (۱۳,۹۰۰ دلار) کاهش پیدا کرده است. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر است که ۱۲۲ اسب بخار قدرت داشته و نیرویش توسط دو گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک یا پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا میکند.
اما در سلستا همهچیز کمی بهتر از قبل شده است. این خودرو همچنان از همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری الانترا Yuedong استفاده میکند اما گیربکسهای جدیدی برای آن ارائه شده است که عبارتاند از یک شش سرعتهٔ دستی و یک شش سرعتهٔ اتوماتیک. همچنین سلستا کمی مدرنتر از الانترا به نظر میرسد و در اندازه و قیمت بسیار به دیگر محصولات هیوندای در چین نزدیک است بهخصوص مدل ورنا.
علاوه بر این، هیوندای برای سلستا داشبورد جدیدی را هم طراحی کرده است اما متأسفانه این داشبورد هنوز هم مثل داشبورد الانترا Yuedong به رنگ مشکی-خاکستری بوده و خستهکننده و تاریک است. فرمان این سدان کامپکت هم جدید است درحالیکه صفحه آمپر آن آنالوگ بوده و یک نمایشگر کوچک در میانهٔ آن تعبیه شده است؛ اما صفحهنمایش هشت اینچی آن بهطور فاجعه باری ارزانقیمت به نظر میرسد.
در بخش طراحی بیرونی هم سلستا در قسمت جلو شبیه دیگر برادرانش به نظر میرسد بهنحویکه جلوپنجرهٔ آن شباهت زیادی به جلوپنجرهٔ نسل جدید الانترا دارد؛ اما در بخش عقبی شباهتها کاملاً از بین میرود و سلستا در این قسمت با جا پلاکی که درون سپر قرار گرفته و چراغهایی افقی، فرم سادهای داشته و شباهتی به دیگر ساختههای این شرکت کرهای ندارد.
منبع: CarNewChina
Parker
۳ بهمن ۱۳۹۵با این قیمت واقعا مناسبه.
تولید نسل اول سنتافه هم برام خیلی جذاب بود.
*
۳ بهمن ۱۳۹۵با این قیمت واقعا مناسبه!!!!
به ما چه !!!
بیاد تو ایران میشه 115 میلیون که به بازار الانترا ضربه نزنه و بالاتر از اکسنت قرار بگیره.
تو این کشور بخاطر مسئولان همش حسرتیم به خدا…حسرت
KING 918
۳ بهمن ۱۳۹۵تو رو خدا نگاه گیربکس اتومات تهویه دستی این کار فقط از هیوندای بر میومد ….
ایران تازه داره یاد میگیره رو ساینا هم تهویه اتومات بذاره اون وقت هیوندای ….
Masoud
۳ بهمن ۱۳۹۵مقصر مردم هستن نه مسئولین
اینو همه میدونیم پس جای بحثی نیست
Mostafa
۳ بهمن ۱۳۹۵این بیاد ایران خودرو لوکس محسوب میشه!
سعید
۳ بهمن ۱۳۹۵دیگه از دست بازار منزوی ایران که توش ماشین 60 ملیونی رو به بهانه گمرک 120 ملیون میندازن به مردم خسته شدم ، از اینکه با 40 یا50 ملیون هیچ انتخابی جز خرید یه ماشین چینی ندارم ناراحتم، پس چه زمانی بازار ما دروس میشه ، چرا کسی اقدامی نمیکنه تا یه تغییری ایجاد بشه ، چرا هیچ شرکتی برای بازار ایران که اینقدر مشتاقه یه ماشین تولید نمیکنه واقعا تاسف انگیزه ، کاری هم از دست من برنمیاد.😪😪😞
سیاوش
۳ بهمن ۱۳۹۵چینه دیگه واسه چین زیاد هم هست
sunmartin
۳ بهمن ۱۳۹۵کلا با اینکه طرفدار سرسخت هیوندا کیا آئودی و بی ام دبلیو هستم اما حتی این خودروهای مطرح و کیفی هم اگر در چین تولید شوند کیفیت آنها بشدت پایین می آید من هیوندای چینی را اصلا نمیپسندم برای همان بازار چین مناسب است
احمد
۳ بهمن ۱۳۹۵طراحیش که خیلی عالیه
وحید
۴ بهمن ۱۳۹۵توجه کردید که میگه کمپانیه چینی قیمت مدل های قبلی رو کم میکنه که این با امکانات بیشتر جایگزین بشه؟؟
یعنی یه کمپانی زوار در رفته چینی که مثل ایرانیا مدلهای قدیمی رو مونتاژ میکنه باز هم این اصل رو رعایت میکنه
حالا ما منتظریم که قیمت پرایدهای جدیدمون به 30 برسه یا دنا به 50