مالکان محصولات الکتریکی گروه هیوندای به خاطر داغ شدن بیشازحد دوشاخهٔ شارژ و کاهش سرعت شارژ از این شرکت شکایت کردهاند.
سرعت شارژ مدلهای الکتریکی گروه هیوندای هنگام اتصال به برق خانه به موضوع یک دعوای حقوقی جدید در سراسر ایالاتمتحده تبدیل شده است. به ادعای شاکیان، هنگامیکه خودرو در حال شارژ است، دوشاخهٔ برق به دلیل وجود نقصی، بیشازحد داغ شده و بهطور چشمگیری سرعت شارژ را کاهش میدهد. این شکایت در دادگاه منطقهای ایالاتمتحده در کالیفرنیا تنظیم شده است و شکات ویدئوهایی که این نقص را نشان میدهند ارائه کردهاند.
درحالیکه هیوندای زمان شارژ خانگی سطح دو را بین پنج تا هفت ساعت اعلام کرده، مالکان سرعتی بهمراتب کندتر را گزارش کردهاند. به ادعای شکات، این کندی درنتیجهٔ داغ شدن بیشازحد دوشاخه است که حتی میتواند شارژ را متوقف کند. گفته شده در برخی موارد، دوشاخه در عرض ۳۰ دقیقه بیشازحد داغ خواهد شد و خیلی کند باطریها را شارژ میکند. همچنین هرچند درنهایت باطریها بهطور کامل شارژ میشوند اما به گفتهٔ یکی از مالکان، خودرو هر دو تا سه دقیقه یکبار پیغام توقف شارژ را میدهد.
علاوه بر این، به گفتهٔ مالکان، بهروزرسانی نرمافزاری که هیوندای برای این مشکل ارائه کرده چیزی شبیه چسب زخم است زیرا سرعت شارژ را کاهش میدهد تا از داغی بیشازحد دوشاخه جلوگیری کند. این باعث شده زمان شارژ خودرو به ۱۰ ساعت و یا بیشتر افزایش پیدا کند. نمایندهٔ شکات در این پرونده میگوید:
هیوندای، کیا و جنسیس نهتنها به فروش خودروهایی ادامه میدهند که مطابق با ادعاهای اعلامی عمل نمیکنند بلکه بهروزرسانی نرمافزاری را ارائه کردهاند که سرعت شارژ را بسیار کندتر میکند. مواجهه با خودرویی با باطری شارژ نشده در صبح اختلالی جدی در زندگی مردم ایجاد میکند و در مواقع اضطراری میتواند عواقب ناگواری داشته باشد.
خودروهایی مشمول این شکایت عمومی، هیوندای آیونیک ۵، آیونیک ۶، جنسیس GV60 و کیا EV6 هستند.
کیان
۶ مرداد ۱۴۰۲“این خیلی بد نیست
بلکه
این خیلی عادی هست”
SH
۶ مرداد ۱۴۰۲دو روز دیگه مشخص میشه برا کاهش هزینه بجا مهندس، کودک کار استخدام کرده بودن 😹😹
حسین
۶ مرداد ۱۴۰۲دقیقا کیان. و این بارم مثل همیشه فراخوان و رفع عیبشون یه چیز الکی بوده. مشکل یا تا قا ن و انفجار شون که بعد ده سال حل نکردن چون فراخوان هاشون الکی بود ، واسه مشکل ایموبلایزر هم یه راهکار الکی دادن که تو پدال هست مطلبش، اینم از این.
بله اینجاست که تفاوت ها مشخص میشه. صد اکانتی که به bz4 ایراد می گرفت اون زمان هم گفتم الانم تکرار می کنم تفاوت برند متعهدی متل تویوتا اینجاست که چند تعداد محدود محصول معیوب فروخته شد بلافاصله فروش اون محصول متوقف شد ولی شرکت بی ننگ و آبروی هیوندا این همه سال ماشین های مشکل دار فروخت اون همه شکایت ازش ثبت شد هنوز که هنوزه رفع عیب نکرده در تمام مثال های بالا. اینجا هم همینطور. فروش رو متوقف نکرد که هیچ، رفع عیب هم نکرد که هیچ، تازه بدتر هم کرد. بالاخره بین برندهایی که محبوب مارکت هستن با برندی که هر روز مشتری ها ازش شکایت می کنن یا میرن تو یونجه ها و از اونور مجلات بهش جایزه تقدیم می کنن و محبوب مجلات هستن باید تفاوت باشه
Mehdi
۶ مرداد ۱۴۰۲بالاخره خودشون انتخاب کردن این محصول رو بخرن!
مجتبی .
۶ مرداد ۱۴۰۲اساتید بسم الله
sepehr
۶ مرداد ۱۴۰۲وقتی الکی سرعت شارژ رو بالا ببری و به هیچی دیگه فک نکنی همین میشه 🤣
با یه محاسبه ساده آمپر میشه فهمید چه قطر سیمی براش نیازه ( gauge ) تو کیا و هیوندای این کارم بلد نبودن بکنن
حالا باید تک تک این بمب های متحرک رو فرخوان بدن و میلیون ها دلار جریمه پرداخت کنن تازه این بهترین حالتشه هر لحظه ممکنه اون سیم از داغی بیش از حد آتیش بگیره و کلی خسارت بزنه 🤣
حسین
۶ مرداد ۱۴۰۲((هیوندای، کیا و جنسیس نهتنها به فروش خودروهایی ادامه میدهند که مطابق با ادعاهای اعلامی عمل نمیکنند))
سراسر متن بیانگر دروغگویی هیوندا هست. اون صد اکانتی که میگفت تویوتا زیاد اعلام می کنه کجاست؟ با کدوم اکانت و کدوم لحن میخوای ماسمالی کنی این فاجعه فرغون سازی کره مربا رو؟
اومدم برقی بسازن که از شر انفجار و یا تا قا ن زدن خلاص بشن، ولی نشون دادن اینجا هم میخوان دروغ و کلاه برداری فرغون هاشون بفروشن.
ایموبلایزرم که ندارن
downfall
۶ مرداد ۱۴۰۲🤣🤣 به خاطر ریسک انفجار باتری باید ببرن بیرون شهر پارک کنن دوباره 🤣🤣🤣 ده ساعت 🤣
ضربه سختی بود 🤣
Car love
۶ مرداد ۱۴۰۲از این مشکلات پیش میاد توی الکتریکی ها و حل میشه.همونطور که مثلا توی بنزینی ها چند روز پیش برای چهار برند جاپونی فراخوان میلیونی اومد اما مشکل اینه بعضی برندا اصلا ماشین الکتریکی ندارن که بخواد مشکلی واسشون پیش بیاد و رفعش کنن 😂
دانیال_Surrey،England
۶ مرداد ۱۴۰۲همین آمریکاییا فقط کافی بود یه دونه از گند کاری های که این گروه __مافیایی کیا هیونداق__ مثلا فولکس انجام میداد یه 200 میلیارد جریمه میکردن.
کلا یه آدم ربایی و قتل فقط انجام ندادن
کودک آزاری_رشوه_خودروهای خوداشتعال_نداشتن ایموبلایزر_فراخوان های متعدد و عجیب و هزاران مشکل.
شانس اووردن سریع برقی سازی پیش اومد وگرنه رسوایی های دیگه هم روش میومد.
مثل دیزل گیت.
نمیدونم واقعا دلیل این همه پشتیبانی رسانه ها از اینا چیه.
MC20
۶ مرداد ۱۴۰۲دانیال عزیز ، از قول گروه ” کیا _ هیوندای ” و به قول گروه ” فیفتی سنت ” : I’m on that bullshit
I’m, I’m, back on that bullshit
I’m on that bullshit
I’m, I’m, back on that bullshit
I’m focused on the money, MONEY
(money) MONEY!
… Look, I don’t wan’ talk ’bout these
Let’s talk about money, MONEY (money) MONEY!
بهزاد
۶ مرداد ۱۴۰۲کیفیت اتفاقی نیست و دو هزینه داره یکی پول و یکی زمان.
خیلی ها به خصوص اونهایی که تعداد قطعات را میشموردن تا ثابت کنند تولید خودروی برقی بسیار راحته و بشر خیالش از خوردو راحت میشه ببینند که اصلا ساده و راحت نیست و هر مسیری مشکلات خودشو داره.
فکر میکنم همچین مشکلاتی برای شرکت لوسید اتفاق افتاد و بعد از بررسی متوجه ایراد در برخی ماژول ها یا قطعات مربوط به شارژ شدن و آخرش رفتن سراغ شرکت omron ژاپن و ایراد برطرف شد.
Omron یکی از بهترین تولیدکنندگان و طراح بخش های مربوط به برق خودرو هست و خدمات گسترده ای ارائه میکنه و شاید این گره به دست این شرکت باز بشه.
TRD PRO
۶ مرداد ۱۴۰۲اون همه برقی برقی میکردین ، اینم از برقیاشون .
نیسان فراخوان زد اما نکته ش این بود هیچ گزارشی از جانب مشتری هاشون به دستشون نرسیده بود .
خود شرکت اونقدر تعهد داشت روی محصول که ویش از مشکل فراخوان برای رفع نقص داد .
اما ببین برای این کره ایا کار به کجا رسیده که گروهی رسما شکایت کردن .
همین قضیه سر کیا بویز هم تکرار شد
آخرش سر و تهش رو با یه برچسب و چندتا توصیه ایمنی به هم آورد
قبلا هم ۱۷ ایالت در امریکا خواستار منع واردات و فروش کیا و هیوندای بودن . از ضعف ایمنی و سرقت های بی شمار تا آتش سوزی و انفجار و …
کیفیت و اعتبار خریدنی نیست .
samurai
۶ مرداد ۱۴۰۲وقتی گول یوتیوبرای پول بگیر و جایزه های بی ارزش خریدنی و بررسیای مجلات پولکی رو میخوری حقته
کرره یه کشور درجه 2 هست هر محصولیم که میسازه کپی کشورای درجه یکه
اینا فقط میخوان بفروشن پول بگیرن کیفیت و مشتری واسه این دزدای بی هویت ارزشی نداری
ولی بعد این مقاله باز بعضیا از زمین فرار کردن رفتن مریخ نیستن کلا :))))))))))))))))))))))))))))))
Ali
۷ مرداد ۱۴۰۲چرا یکی نیست به این موضوع توجه کنه که خودرو سازان کره ای در پیشگاه ارابه سازان وطنی شاید در حال گذران کلاس های فرو شی هستند. والا کاراشون با داخلی هامون زیاد فرقی نداره و فقط بزک دوزکشون زیاد تر و غلیظ تر از ماست!