جدیدترین محصول هیوندای، نهتنها چهرهی جذاب و جوانپسند ارایه میکند، قیمت مناسب با عملکرد فنی جالب توجه دارد. النترا S تنها رقیب کرهای برای هوندا سیویک تایپ R محسوب میشود اما بزرگتر و ارزانتر است.
شکی نیست که هوندا سیویک تایپ R یکی از بهترین خودروهای سدان اسپرت کامپکت در بازار جهانی محسوب میشود. البته این محصول ژاپنی، آستانه قیمت ۴۶ هزار دلار دارد و ارزان نیست. مدل ۲۰۲۴ از پیشرانه ۲ لیتر توربو، ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت سیویک تایپ R جدید، ۵/۵ ثانیه است. محصولات رقیب این خودرو، سوبارو WRX و تویوتا GR کرولا هستند.
خودروسازان کرهای در تلاش هستند تا در عرصههای مختلف با برندهای درجه یک جهان رقابت کنند. سری N برای محصولات هیوندای، نسخهی قویتر با امکانات بیشتر را نشان میدهد و امروزه، غالب خودروهای شرکت کرهای را در بر میگیرد.
موتور ۲ لیتر توربو برای سدان اسپرت هیوندای، ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتنمتر گشتاور فراهم میکند. مدل پایه، دنده دستی است؛ اما خریدار میتواند با اضافه پرداخت ۱۵۰۰ دلار، نسخهی مجهز به گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و دبل کلاچ را سفارش دهد. نهایت سرعت هنوز مشخص نیست اما احتمالا ۲۸۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.
در نمای اصلی، تزئینات قرمز با ادوات سیاه، حس اسپرت هیوندای النترا N را نشان میدهند. این شرایط، برای پشت خودرو همراه بال عقب بزرگ و اگزوزهای دوگانه در طرفین نیز وجود دارد. حرف N حتی روی کالیپر ترمزها و رکاب نیز دیده میشود. این خودرو با رینگ اسپرت ۱۹ اینچ سیاه و تایرهای میشلن پایلوت اسپرت تولید خواهد شد.
در کابین، پنل دیجیتال پشت فرمان با یک مانیتور اضافی ارایه میشود. نمایشگر لمسی ۱۰/۳ اینچ نیز همراه اپلیکیشنهای مخصوص رانندگی در پیست برای النترا N جدید، بهروزرسانی شدهاند. تجهیزات فنی، شامل کنترلکنندهی لرزش موتور، عملکرد فرمان در سرعتهای مختلف، سیستم تعلیق و فناوریهای کمکراننده نیز برای مدل ۲۰۲۴ بهبود یافتهاند.
آمار فنی النترا N جدید هنوز مشخص نیست اما میتوان انتظار داشت، کمی بهتر از نسخهی ۲۰۲۳ با سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵ ثانیه و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر برساعت باشد. النترا N جدید با آستانه قیمت ۳۵ هزار دلار، جذابیت دارد. این محصول، از GR کرولا، ۳ هزار دلار ارزانتر و تقریبا همقیمت سوبارو WRX است.
P
۱۸ بهمن ۱۴۰۲چرا این کره ای ها فکر میکنن هر چی خط و خطوط شکسته رو بدنه بیشتر باشه ماشین جذاب تر میشه ؟ حالا با خطوط جلو و عقب میشه یجوری کنار اومد ، اما اخه این فرو رفتگی و برامدگی بغل چیه اخه ؟؟
مزدا
۱۸ بهمن ۱۴۰۲چقد ناهماهنگ هست.
اصلا جلو پنچره و عقب ماشین جذابیتی نداره
NAVID۰۰۹۸
۱۸ بهمن ۱۴۰۲این کرهمرباییها از رو نمیرن ، با اینکه فروششون سال به سال داره کمتر میشه ولی با این شوآفبازی میخوان سیاهبازی کنند !!! بزن اون زنگ قِشَنگهرررررررو 😂🤟!
اما جدا از شوخی ، طراحی جلوشو دوست دارم ، بقلش که هیچی ، پشتش که دیگه هیچی هیچی زده چاه فاضلاب !!!
یاسین
۱۸ بهمن ۱۴۰۲فعلا که همین جنسیس کره ای ها تو رده بندی جهانی از سری هفت۲۰۲۴ و اس ۶۳ هم جلوتر قرار گرفته و دوم شده فقط از میباخ یه رتبه پایین تر قرار گرفته😂😉
پیام
۱۹ بهمن ۱۴۰۲هیوندای امسال با تیپا هوندا و نیسان رو از لیست بیرون انداخت و سوم شد. سر فرصت حتما یه اپتومتریست برو
Taha Ayoobi
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ظاهر خشن تر میده به ماشین خب
P
۱۸ بهمن ۱۴۰۲افتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی ، این خشنتر نیست ، یه ناهماهنگی بسیار بد هست
پیام
۱۸ بهمن ۱۴۰۲واقعا جذاب و خوش قیمته
NAVID۰۰۹۸
۱۸ بهمن ۱۴۰۲بله پیام جان.
در مقایسه با رقبای چینیش که میشه آریزو ، بسیار جذاب و خوش قیمتِ !!!
یاسین
۱۸ بهمن ۱۴۰۲رقبای چینی؟اصلا آشغال چینی رقیب این خودرو نیست رقبای این خودرو سوپر اسپرت های ژاپنی و آلمانی هست چینی ته ته تهش رقیب ایرانی و فرانسوی باشه😂
پیام
۱۹ بهمن ۱۴۰۲نوید همون بهتره سمت ماشینایی مثل تویوتا و لکسوس بری که با زدن سیستم تهویشون چهل درصد باتریشون به فنا میره 😂😂😂😂😂😂😂 و اون تیتر جذاب! چرا ژاپنیها از کرهایها عقب افتادند!
یاسین
۱۸ بهمن ۱۴۰۲طراحی روز دنیا همینجوریه متاسفانه کشور ما فقط آشغال های چینی و ایرانی صفرش هست و این ماشین های با کیفیت رو نمیشه تو ایران دید
محمدهادی
۱۹ بهمن ۱۴۰۲کره یی ها گند یه چیزیو در میارن
من طراحی های روان دهه نود شونو خیلی بیشتر دوست داشتم
متاسفانه طراحی های امروزی شون بیش از حد قابل تحمل حجم دهی و پف و خط داره
مخصوصا تو این النترای اسپرت اقتصادی شون با اون جنسیس فضایی مزخرف
باز سوناتای جدید بخاطر نیم نگاهی به طراحی های رترو قابل تحمل تر هستش،البته بازم اون مدل تو عقبش گند بزرگی زده
اصن کلا کره یی ها مشهورن به اغماض و بزرگنمایی یه چیز
تو نمای عقب این خودرو،کاملا توجه هیوندا بر هوندا سیویک تایپ آر مشهوده
کره یی ها دست ازین رفتاراشون باید بردارن برای همیشه
Hadi
۱۸ بهمن ۱۴۰۲سوال شده واسم
سمند سورن تیپ4 12000 دلار یا 670 تومن
النترا (N 2024) 35000 دلار حدودا 2 میلیارد
صندلی جلوی سورن سرنشین و راننده برقی و النترا دستی
AMANTE
۱۸ بهمن ۱۴۰۲بزار همین جور سوال برات باقی بمونه.
F
۱۸ بهمن ۱۴۰۲هر امکاناتی رو بر اساس کاربری تعبیه میکنن، مثلاً این ماشین ترمز دستی برقی نیست ، چون نیاز داره که توسط راننده در حین رانندگی برای حرکات نمایشی استفاده بشه، صندلی دستی هم سبک تره و پیچیدگی کمتری داره، قیمت کمتری رو هم نتیجه میده، اینا همه فکر شده و قطعا بدون فکر آپشنی ساده جایگزین آپشن مدرن نمیشه. محصولی برندست که بنا به نیاز کاربری امکانات ارائه بده.
۱۹ بهمن ۱۴۰۲اره سورن پلاس خیلی بهتره واقعا ولی هایما 7xاز جفتشون بهتره
وحید
۱۸ بهمن ۱۴۰۲این النترایی که اومده ایران زمین تا آسمون فرق میکنه با این😐 این مدلی که اومده ایران حتی سنسور دنده عقبم نداره،فقط قیافش مثه مدل اسپرتشه
Taha Ayoobi
۱۸ بهمن ۱۴۰۲اونی که تو ایرانه نمایشگر هم نداره، دیگه چه برسه سنسور دنده عقب
Lui
۱۸ بهمن ۱۴۰۲برعکس میگفتی بهتر بود
سنسور عقب هم نداره چه برسه نمایشگر .
۱۹ بهمن ۱۴۰۲آخه سمند سنسور دنده عقب داره ولی نمایشگر نداره 😐
Reza Waffen SS
۱۸ بهمن ۱۴۰۲طراحیش رو مخه 👎
مهدی
۱۸ بهمن ۱۴۰۲خواهش میکنم شما نخریدش ،خیلی زشته ،خواههههش میکنم
Anti BTS
۱۸ بهمن ۱۴۰۲سوبارو wrx با موتور بوکسوری و چارچرخ محرک و دنیای اصالت و تاریخچه ؛ یا همین طور gr کرولا با طراحی جذاب و ۳۰۰ اسب قدرت و چارچرخ محرک و اون همه بازخورد مثبت رو چرا باید رها کرد و اینو گرفت ؟ هوندا سیویک هم که نیاز به تعریف نداره .
تازه از همه مهمتر اونم کمپانی هایی که حداقل سه چهار دهه سابقه خودروهای پرفورمنس دارن .
حامد
۱۸ بهمن ۱۴۰۲طراحی عقبش خیلی شلوغه
به من همون مزدا میاتا 180 اسبی رو بدین راضیم
خاص
۱۸ بهمن ۱۴۰۲انسان به این چیزا راضی نمیشه.
نمونهش کسایی که ماشین ۱۰ میلیون دلاری دارن، راضی به اون چیزی که دارن، نمیشن و میرن سراغ یه چیز دیگه.
اون چیزی که انسان رو راضی و آرام میکنه، یه چیز متفاوتی هست.
حسین
۱۸ بهمن ۱۴۰۲طراحی شلخته و بی هدفش مصداق بارز آلودگی بصری هست، چشم رو اذیت می کنه
Dark Knight
۱۸ بهمن ۱۴۰۲درسته که کره آب ها از نظر دوام در حد ژاپنی ها نیستن ولی از نظر تنوع آپشن های رفاهی و طراحی باید قبول کرد از ژاپنی ها خیلی بهتر هستن ! ژاپن همین چند سال پیش یادش افتاد که باید ماشین قشنگ طراحی کنه مثلا نسل اول لکسوس rx واقعا از نظر طراحی چه خارجی و داخلی فاجعه بود و تو نسل دوم هم چنگی به دل نمیزد اما از ۲۰۱۵ به بعد پیشرفت خوبی داشت و واقعا شروع به ساخت ماشین لوکس کرد ولی تا قبل از اون به قول خیلی ها همون تویوتا بزک شده بود ، اما کره ای ها از وقتی که طراحان قدیمی شرکت های آلمانی و آمریکایی رو استخدام کردن ( مثل کاری که الان چین هم داره انجام میده ) از نظر طراحی تو یه لول دیگه ای نسبت به آسیا رفتن و هنوز هم واقعا دارن ماشین های خوشگلی میسازن مخصوصا این توسان جدید که از راوفور یا cry که رقبا اصلیش هستن قطعا خیلی ظاهر بهتر و مدرن تری داره
جومونگ
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ظاهر سلیقه ایه . یکی میگه قشنگ یکی هم میگه نه . این که میگی قطعا قشنگ تره و فلانه از نظر تو اینطوره نه همه . اونم چی ؟ توسان .
طراحی های تیز و فانتزی زود از چشم میفتن و کهنه میشن و خود هیوندای و کیا هم خودشون میدونن قضیه چیه که مدام فیس لیفت و طراحی جدید میدن و طبق ترند روز حرکت میکنن . در حالیکه ژاپنیا اکثرا یه روال خاصی رو طی میکنن که زود ماشین از رخ نمیفته و زبان طراحی خاص خودشون رو دارن . معمولا ژاپنیا از طراحیای رادیکال و خشن خیلی استفاده نمیکنن .
حسین
۱۸ بهمن ۱۴۰۲کره از هیچ نظر در حد ژاپن نبوده، نیست و نخواهد بود. طراحی ژاپنی هارو میخوای بدونی؟ lc500 رو نگاه کن تا اختلاف ژاپن با کره توی طراحی رو هم متوجه بشی
amir
۱۸ بهمن ۱۴۰۲پیام میگفت اغتشاش بصری و آلودگی صوتی منظورش این بود🤣🤣🤣
Anti BTS
۱۸ بهمن ۱۴۰۲یه نکته جالب وجود داره .
این خبر فکر کنم سومین یا چهارمین خبریه که راجع به النترا N میاد و میگه النترا ، خودروهای پرفورمنس گرون تر از خودشو به چالش میکشه . در متن هم بارها از پرفورمنس در قبال قیمت صحبت شده . از طرفی اکثر خودروهای پرفورمنس در این بازه قیمتی ژاپنی هستند ( به علاوه گلف و موستانگ و یکی دو تا دیگه که انگشت شمارن )
اما به طرز عجیب و زیرکانه ای همیشه wrx بیچاره به این مقایسه ها دعوت میشه . در حالیکه همه طرفدارا میدونن با حذف sti ، سوبارو چه ظلمی در حق طرفدارانش کرد و ازون بدتر با افزایش قیمت نمک رو زخم پاشید و این خودرو با کاهش ارزش رو به رو شد .
قیمت النترا N ، طبق متن ۳۵ هزار دلاره و حتی در متن از تایپ R با قیمت ۴۶ هزار دلار به عنوان رقیب اسم برده شده اما حالا که جنگ پرفورمنس و قیمته ، نمیدونم چرا به طرز عجیبی از نیسان z با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار حرفی زده نمیشه !
شاید بنظر بیاد چون سگمنت ها تقاوت بسیاری دارن اما باز سوال پیش میاد چرا از یه هاچبک ۴ چرخ محرک به اسم کرولا GR به عنوان رقیب یک سدان محرک جلو ( النترا N ) نام برده شده ؟!
تنها یک بار ( و شاید دور از چشم هیوندای ) یه مسابقه درگ بین نیسان z و تایپ R و النترا برگزار شد که اختلاف به وضوح دیده شد و النترا هیچ حرفی برای گفتن نداشت ( ویدیو در پدال موجوده ) .
کرولا GR هم با سیستم چارچرخ محرک و قدرت بیشتر ، بنظر میاد نسبت به النترا برتری داره و شاید تنها کسی که به دردسر میفته همون سوباروی بیچاره باشه .
در کل نباید از پشت پرده ی تبلیغات غافل شد و به همین سادگی معیار پرفورمنس رو قیمت کمتر قرار داد .
پ.ن : دو رقیب بسیار سرسخت با قیمت حدود ۴۵ هزار تا وجود داره که نمیشه به این راحتیا نزدیکشون شد . گلف R و موستانگ GT که با شتاب حدود ۴ ثانیه سنگ محک پرفورمنس در قبال این قیمت هستند .
m
۱۹ بهمن ۱۴۰۲سوبارو فقط اسم wrx گذاشته روش وگرنه چرا باید cvt باشه!!
نیسان هم قیمت پایه 43 هزار دلاری داره و النترا قیمت 34 هزارتایی داره که خیلی اختلاف قیمت زیادی دارن
و ضمنا قطعا الانترا حریف z تو خط مستقیم نمیشه اما چسبندگی و تعادل بهتری داره از z پایه به خاطر لاستیک هاش و LSD که داره
https://www.motortrend.com/reviews/2023-nissan-z-performance-first-test-review/
https://www.motortrend.com/reviews/2022-hyundai-elantra-n-dct-automatic-first-test-review/
این هم لینک موتور ترند نیسان 0.75 و النترا 0.97 جی بوده
رامتین
۱۸ بهمن ۱۴۰۲طراحیش متاسفانه فانتزی و خیلی تیز شده. اصلا سیال نیست.
Siyavash
۱۸ بهمن ۱۴۰۲به شدت جایه خالیش تویه ایران حس میشه..و لعنت به کسی که اینارو وارد نمیکنه که ماهم یکم از لذت سواری چیزی بفهمیم..ژاپنی و اروپایی درجه یک که عمرن وارد کنن حداقل کره ای درجه ۱ وارد کنید تا مردم هم یکم حس سر زنده بودن بکنن…💯
Soroush
۱۸ بهمن ۱۴۰۲من که از طراحیش خوشم میاد، از قبل فیس لیفتش جذابتره،قیمت معقولیم داره
Alireza
۱۸ بهمن ۱۴۰۲چرا حس میکنم به AI سپردن که یه چیزی با کلی خطوط تیز و ناهماهنگ براشون طراحی کنه
mercedes.benz.sl300 ( mercedes.benz سابق )
۱۸ بهمن ۱۴۰۲مشکلتون با ظاهرش چیه دقیقا؟ بعد فیس لیفت باحال شده . جلوش آمریکایی طور شده مثل طراحیای جدید شورولت ، درکل من باهاش حال میکنم
Piero Ferrari
۱۸ بهمن ۱۴۰۲زشته همش خط خطی
BMW
۱۸ بهمن ۱۴۰۲خدایی بعضی هاتون میگین طراحیش زشته ولی از نظر نت خدایی خیلی قشنگه مخصوصا عقبش برام🥲👍😁
samurai
۱۸ بهمن ۱۴۰۲عجب لگن خوشگلی :))
Anti BTS
۱۸ بهمن ۱۴۰۲عجب لگن سریعی 😂
فرود
۱۸ بهمن ۱۴۰۲خداییش من نمیدانم چرا بعضیها از عملکرد هیوندا ایراد میگیرند و مطمئنم بدون شناخت کافی،من هیوندا آوانته یعنی پدر بزرگ این ماشین رو دارم با ۱۴۵ اسب قدرت و بسیار کم استهلاک و مقاوم و در دمای بیش از ۵۰ درجه کولر روشن از گردنه سخت با دنده ۲ به علت پیچهای زیاد بالا رفتم و درجه آمپرش تکان نمیخورد وکسلر روشن ۲۰۰ تا باهاش رفتم،۷ ساله دارمش و سرویس فقط شده ووراکروز هم دارم که به نظر من عالی است .کره از لحاظ کیفیت و…خیلی پیشی گرفته از آوانته و وراکروز ،پس الکی نظر ندهید
۱۹ بهمن ۱۴۰۲آوانته اگه بد بود که قیمتش ۷۰۰ میلیون نبود
آوانته کیفیت داره ولی آپشن نداره بیشتر پولش هم بخواطر کیفیتشه پسرفت کره از ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ شروع شده