ترخیص هزار دستگاه هیوندای النترا بهتازگی از گمرک انجام شده است و این خودروها آماده تحویل مشتری هستند. کرمان موتور، فرایند واردات و فروش را انجام میدهد.
اواخر تیرماه ۱۴۰۲، مقالهای با عنوان سراب واردات خودرو در پدال منتشر شد. این مطلب، تعداد ناچیز خودروهای ترخیص شده یا درحال ترخیص را بررسی کرده و عدم تناسب آن با نیاز بازار را نشان داد. حالا با گذشت ۱۹ ماه از زمان تصویب قانون واردات خودرو، هنوز فاصلهی بسیار تا وعدهی ۲۵۰ هزار دستگاه وجود دارد.
ظاهرا، تنها دو شرکت کرمان موتور و سایپا توانستهاند اندک خودروهای وارداتی را از گمرک ترخیص کنند. براین اساس، هیوندای النترا و چانگان CS35 پلاس، نخستین مدلهای مونتاژ خارج برای فروش در ایران خواهند بود. از سویی دیگر، ۳۴ هزار متقاضی با اولویت تحویل خودروهای وارداتی در سامانهی مربوطه ثبت نام کردهاند؛ اما مجموع نمونههای موجود برای ترخیص، هزار تا ۱۵۰۰ عدد برآورد شدهاند.
خودروسازی هیوندای در ایران، شهرت دارد. از اوایل دههی ۸۰ خورشیدی که واردات خودروهای مدرن در ایران آغاز شد؛ انواع هیوندای سوناتا و سانتافه به بازار کشورمان رسیدند و خیلی زود، مشتریان پرشمار جذب کردند. توسان و النترا و اکسنت و چند مدل دیگر هم، به مرور زمان وارد ایران شدند تا هیوندای یکی از مهمترین برندهای خارجی در بازار ما شود.
نسل اول النترا در سال ۱۹۹۰ معرفی شد و اساسا خودرویی ساخت میتسوبیشی بود. نسل سوم این خودرو با نام آوانته توسط کرمان موتور در ایران مونتاژ شد و نقشی مهم در شناساندن هیوندای به مردم کشورمان داشت. بازار ما نسل پنجم، تولید ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ را به عنوان النترا شناخته است. هرچند که نسل ششم نیز در آخرین روزهای پیش از ممنوعیت واردات خودرو، به تعداد اندک وارد کشورمان شد.
النترا نسل هفتم، سال ۲۰۲۰ رونمایی شد و همچنان در چهار کارخانه کره جنوبی، چین، ویتنام و امریکا مونتاژ میشود. فیسلیفت این خودرو بهتازگی معرفی شده اما قطعا با چهرهی اصلی (قبل از فیسلیفت) وارد ایران خواهد شد. همچنین مشخص نیست که النترا وارداتی، مونتاژ کدام کارخانه دنیا است.
طراحی بدنه و نمای بیرونی هیوندای النترا وارداتی
لوک دانکرولک، خالق لامبورگینی مورسیهلاگو و گالاردو، بدنهی النترا جدید را طراحی کرده است. این خودروی کرهای هماکنون فقط به صورت چهاردر صندوقدار تولید میشود صرفا برای نسخهی N، بالچه عقب دارد.
هیوندای النترا جدید، با تاکید بسیار زیاد بر خطوط شکسته و زاویههای تیز طراحی شده است. به همین دلیل، اغراق در حجمدهی سپر دیده میشود. جلوپنجره و بخش بزرگی از نمای روبرو، ادوات پلاستیک سیاهرنگ شفاف دارد اما به لطف قطعات فلزی همرنگ بدنه در پایی سپر، چندان ارزانقیمت جلوه نمیکند.
نمای جانبی النترا ۲۰۲۳، استفاده از خطوط شکسته را به اوج میرساند. حتی در قسمت عقب نزدیک چراغ پشت خودرو یا سپر نیز، حجمدهی فضایی دیده میشود. حالت فست بک با شیب سقف به سمت صندوق عقب، حس اسپرت این خودرو را افزایش داده است. همچنین فقدان ادوات پلاستیکی داخل گلگیر و پایین رکاب از نکات مثبت النترا هستند اما قاب پنجرهها و بخشی از آینه بغل، مواد پلاستیک دارد.
اوج حجمدهی و اغراق بر ای خطوط بدنه، در نمای پشت النترا دیده میشود. این سبک طراحی، تا حد زیادی برای سدانهای اندازه متوسط نادر است و النترا جدید را بسیار متفاوت از رقبا جلوه میدهد. بدنه طوری طراحی شده است که حتی بدون نصب بال اضافی، حس اسپویلر داشته باشد. فرم دهی زیر سپر عقب (دیفیوزر) و نصب قطعهای سیاهرنگ در انتهای صندوق نیز، شدیدا بر حالت اسپرت النترا تاثیرگزار است. این موارد میتوانند ادوات پلاستیکی ارزانقیمت در نمای عقب را، کماهمیت جلوه دهند.
در مجموع میتوان اطمینان داشت النترا برای مصرفکننده ایرانی که دسترسی به خودروی مدرن ژاپنی و اروپایی ندارد، جذاب و شگفتانگیز باشد. سدانهای اسپرت چینی که طی ماههای اخیر به ایران وارد شدهاند، ایرادرات طراحی بسیار بیشتری نسبت به النترا دارند. این شرایط میتواند موفقیت خودروی کرهای حتی با قیمت بسیار بالا را تضمین کند.
طول و عرض و ارتفاع هیوندای النترا ۲۰۲۲ برابر با ۴,۶۵۰ و ۱,۸۲۵ و ۱,۴۱۵ میلیمتر است. این خودرو فاصله محوری ۲,۷۲۰ دارد و همراه رینگهای ۱۵ تا ۱۷ اینچ فروخته میشود.
طراحی داخلی و نمای کابین هیوندای النترا وارداتی
یکی از نکات عجیب النترا، تفاوت دوگانه در طراحی ادوات روی داشبورد برای نسخهی ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ است. البته این اختلاف چندان پیچیده و چشمگیر نیست اما برای مصرفکننده اهمیت دارد.
در نسخهی قدیمی موجود بازار امارات، فرمان ساده و حالت جداگانه بین نمایشگرها وجود دارد. این مدل النترا با مانیتور لمسی ۸ اینچ و پنل پشت فرمان دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچ ارائه میشود. همین تجهیزات برای النترا ۲۰۲۳ وجود دارد اما حالت پیوسته بین نمایشگرها و فرمان جدید، حس مدرن خودرو را افزایش میدهد. نسخههای دارای امکانات بیشتر، یک مانیتور چهار گوش اضافی در سمت چپ نیز دارند که اطلاعات فنی مثل فشار باد تارها یا مصرف سوخت را نشان میدهد.
طراحی تودریها و داشبورد برای النترا جدید، هماهنگی چشمنواز متناسب با یک خودروی مدرن را فراهم میکند؛ اما فرمان مدل ۲۰۲۳ و خصوصا دستهدنده، کمی قدیمی به نظر میرسد. کنسول میانی و طراحی صندلیهای مدل پایه نیز، کاملا ساده است. نسخهی N که احتمالا هرگز وارد ایران نخواهد شد، صندلی اسپرت با فرم جذاب ارائه میکند. هیوندای النترا در بازار امارات، با صندلیهای چرم سفید دیده شده است اما در غالب کشورهای دنیا، فقط رنگ سیاه (خاکستری تیره) برای ادوات مختلف کابین دیده میشود.
صندوق عقب النترا، ۴۰۰ لیتر فضای مفید دارد. این خودرو با سبک بدنهی فستبک، قابلیت جمعکردن صندلیهای ردیف دوم نیز فراهم میکند.
پیشرانه و تجهیزات فنی هیوندای النترا وارداتی
طبیعتا خودروهای پرفروش بازار جهانی، با پیشرانههای متنوع برای کشورهای مختلف عرضه میشود. این موضوع، شرایط نسخهی وارداتی به ایران را پیچیده میکند اما ظاهرا نسخهی ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی به عنوان ارزانترین نمونه موجود، برای فروش در کشورمان انتخاب شده است.
قدرت ۱۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتنمتر، النترا ۱۵۹۸ سیسی را در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرساند. این مدل، همراه گیربکس اتوماتیک CVT، وزن ۱۳۵۰ کیلوگرم دارد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت النترا ۱/۶ لیتری، ۷ تا ۸ لیتر بنزین در صد کیلومتر است.
از دیدگاه نگارنده، نسخهی ۱/۴ لیتر توربو با قدرت ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۲۱۱ نیوتنمتر، گزینهی جذابتری برای بازار ایران محسوب میشود. این مدل با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر دارد. همچنین النترا ۲ لیتر تنفس طبیعی که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند هم؛ گزینهای جالب برای بازار ایران محسوب میشود.
قیمت هیوندای النترا وارداتی در بازار جهانی و هزینه خرید برای ایران
النترا ۱/۶ لیتر CVT همراه امکانات معمول، به قیمت ۱۹ هزار دلار در بازار امارات وجود دارد و برای نسخهی ۲ لیتری دنده اتوماتیک، ۲۲ هزار دلار پرداخت میشود. بر این اساس، النترا وارداتی نیز خودرویی ۲ میلیارد تومانی برای مصرفکننده ایرانی خواهد بود و در حالت خوشبینانه حتی برای ثبتنامکنندگان سال ۱۴۰۱، بیش از ۱/۷ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
متاسفانه واردات خودرو با تعداد کم و محدود، چندان تاثیری بر بازار دستدوم ندارد. برای اطلاع، باید توجه داشته باشیم که النترا ۲۰۱۷ با کارکرد ۵۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر، هماکنون به قیمت ۲/۲ میلیارد تومان معامله میشود. قیمت تویوتا کرولا ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ صد هزار کیلومتر کارکرد نیز، ۲/۵ میلیارد تومان است.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ مرداد ۱۴۰۲یاریس هاچبک 15- 16 هزار دلاری اگر وارد میکردند بهتر از این فروش میرفت
amirmohammad
۲۹ مرداد ۱۴۰۲یاریس هاچبک کجای دنیا بهتر از النترا فروش رفت که ایرانی که عشق کره ای هستن بیشتر فروش کنه جناب اشتری؟! زمانی که واردات ازاد بود النترا جزو پرفروش ترین های ایران بود.قشر کوچکتری رو پوشش میده یاریس
النترا گزینه خیلی خوبیه امتحانشم پس داده تو ایران.تا اینجای کار مشکلی نیست.مشکل از اینجا به بعد شروع میشه که قراره چه قیمتی بخوره قراره چه تعداد وارد بشه و اینکه چرا همه بیسک وارد کردن فقط!
اگر نسخه N وارد بشه داستان جالب میشه.میتونه خیلی فروش داشته باشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ مرداد ۱۴۰۲بله فقط مشکل اینجاست که شما ظاهرا خبر ندارین یا نمی خواین خبر داشته باشین که النترا N دنده دستی شروع قیمتش 32 هزار دلاره
و یاریس هاچبک به اسم ماشین ژاپنی، نصف اون هزینه خرید داره و قطعا با قیمت زیر 1/5 میلیارد تومن، مشتری های ماشین چینی رو جذب می کنه
amirmohammad
۲۹ مرداد ۱۴۰۲من خبردارم که قیمت N لاین چقدر هست این رو برای شرایطی گفتم که شرایط واردات تسهیل بشه طبق گفته اقای جلالی کوچی و محدودیت قیمتو حجم موتور سقفش بره بالاتر وگرنه الان که همینا هم پلاک شدنشون در حاله ای از ابهامه
صحبت شما وقتی درسته که مشتری ها رفته باشن ماشین هاچبک چینی خریده باشن و حالا بگن به به هاچلک ژاپنی وارد شد بریم بخریم نه الان که اکثرا شاسی بلند چینی خریدن و نمیان اون سایز رو ول کنن سوار هاچبک بشن.کسی که مثلا تیگو 8 خریده دنبال هاچبک نیست.یاریس هاچبک درسته قیمتش کمتر النترا هست ولی درعوض کلاسش باب سلیقه خیلی ها نیست.قطعا النترا بیشتر باب سلیقس اینجا
Car love
۲۹ مرداد ۱۴۰۲شانس اوردی وارد کننده نشدی اقای اشتری وگرنه تا الان تو ضرر بودی!
طرف چیزی رو وارد میکنه که بهش میگن پول نقد تو ایران نه ماشین بد مشتری
نشناسی بهتره
۲۹ مرداد ۱۴۰۲منی که تو اردبیل زندگی میکنم نزدیک چهار پنج بار پشت بار کامیون این هیوندا هارو دیدم
علی جردن
۳۰ مرداد ۱۴۰۲یاریس هاچبک نسل قدیم همونطور که در مقابل النترای نسل قدیم شکست خورده بود در نسل جدید هم قطعا در بازار ایران شکست می خورد. اگر هردو مدل هم زمان وارد می شدن هم؛ آمار فروش در بازار ایران به نفع النترای نسل جدید بود. انصافا هم از آزرای آخرین نسل بازار ایران صد هیچ خوشگل تره هم از نمای بیرونی هم از داخل خودرو.
خودم حق انتخاب داشتم یاریس هاچبک رو برمی داشتم ولی بازار ایران سلیقه خودرویی خوبی نداره
Anti Tesla
۳۰ مرداد ۱۴۰۲آقای اشتری شما تویوتا یاریس رو با النترا مقایسه می کنی؟
تقریبا ۱۰ سال پیش که من نوجوان بودم مادرم یاریس۲۰۰۸ داشت،اونموقع از طراحی عجیبش خیلی خوشم میومد ولی الان که بهش فکر میکنم *** میگیرم!
آخه کیلومترسنج رو شما تو ماشین بیبین!
آدم نمیتونه هضم کنه!
جدا از اون طراحی مزخرفی که داره!(مخصوصأ اون چراغ های ***)ولی این نسل ۲۰۲۳ طراحی مزخرفی نداره و قابل تحمل هست.
Python
۳۰ مرداد ۱۴۰۲جالبه نمیدونید ایرانی ها هیوندای دوست دارن
وخاطره خوش محصولات هیوندای تو ذهنشون مونده
ببینم با النترا جدید خاطره هیوندای میمونه یا نه
بل
۳۰ مرداد ۱۴۰۲النترا بی نظیره
مسخره ترین ظاهر خودرو فقط میتونه خودروهای هاچبک باشن
گرچه وارداتی هم در کار نیست همش باد هواست
AMANTE
۲۹ مرداد ۱۴۰۲این النترا ها احتمالا با قیمت 2 تا 2.5 میلیارد به دست….. هاشون برسن.
بعد همونا بیان در بازار آزاد با کلی قر و فر النترا رو با 3 تا 4 میلیارد شاید هم بیشتر برای فروش بزارن.
و هستن کسانی که میخرن و تمجدید و تشکر میکنن برای واردات.
Avan
۲۹ مرداد ۱۴۰۲بعید می دانم النترا را ۲/۵ بفروشند در اون صورت جک j7 را چطور بفروشند ؟
قاف
۳۰ مرداد ۱۴۰۲سلام
ماشین زشتیه
درسته ما دچار خود تحریمی در زمینه ی خودرو هستیم ولی این ماشین در مقایسه با دو نسل قبلش زشت تر شده
چیه اینهمه خط کشی رو بدنه
دست طراحش نبرّه ببخشید درد نکنه
حمید رضا
۲۹ مرداد ۱۴۰۲بعید میدونم کمتر از 4 تومن قیمت بخوره تازه اگر پلاک بشه و نگن استاندارد 85 گانه رو پاس نمیکنه.
عقیل رضایی
۳۰ مرداد ۱۴۰۲قطعا باید استاندارد سایپا را پاس کنه خدا خودش بخیر کنه استاندارد سایپا سالانه نصف مصرف کننده هاشو یا به کشتن میده یا تا اخر عمر از کار افتاده و خانه نشین میکنه جوری هیچ وقت طرف ماقابل نتونه ماشین سوار بشه
۲۹ مرداد ۱۴۰۲من فکر میکنم قیمتش تو ایران بالای ۴۰ هزار دلار میشه و تا ۵ سال دیگه هم ترخیص نمیشه😐
مانی
۲۹ مرداد ۱۴۰۲متأسفانه نویسنده این متن گویا کوچکترین اطلاعی از بازار خودروی ایران ندارد و تاریخ ورود برندهای وارداتی به بازار کشور را همواره اشتباه می نویسد.در متن نوشته شده که خودروهای هیوندای از اوایل دهه هشتاد شمسی به خاک ایران وارد شدند،در حالیکه تاریخ ورود خودروهای هیوندای به بازار ایران سالها پیش از این و دقیقا اواخر سال 1370 هجری شمسی بود.نمایندگی رسمی هیوندای در ایران هم در آن زمان شرکت «آسان موتور» بود.در ابتدا هم دو مدل اکسنت و سوناتا وارد بازار ایران شدند که به عنوان مدل 1992 میلادی در بازار ایران به فروش می رسیدند و قیمت اولیه این دو مدل هم به ترتیب معادل 1,950,000 تومان و 2,870,000 تومان بود که بعدها بالاتر رفت.کمی بعد،مدل النترا هم وارد بازارشد.علاوه بر این،چند هزار دستگاه از مدل اکسنت هم به صورت سوخت دوگانه سوز وارد خطوط تاکسیرانی تهران شد.کلا سابقه حضور هیوندای در بازار ایران به حدود 32 سال پیش بر می گردد.در سال 1371 هجری شمسی،شرکت خودروسازی دوو (DAEWOO) هم به صورت خیلی قوی وارد بازار ایران شد و بخش مهمی از بازار واردات ایران را به خود اختصاص داد.
در پایان،توضیح این امر را لازم می دانم.کلا قبل از دهه 80 شمسی،چند دوره واردات خودرو در کشور داشتیم.در اولین دوره،یعنی سال 1362 تا 1365 هجری شمسی واردات خودرو فقط برای دانشجویان و دیپلمات های خارج از کشور آزاد شد و در این دوره،حدود 26 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شد که بیش از 80 درصد از آنها به خودروهای مرسدس بنز و به ویژه اتاق W123 آن اختصاص یافت.پس از چند سال قطع واردات از سال 1365 هجری شمسی،مجددا واردات خودرو از سال 1369 آزاد شد که این آزادی واردات تا سال 1374 ادامه داشت.در این دوره زمانی،حدود 110 هزار خودرو وارد بازار ایران شد که بیشترین سهم بازار هم به برندهای دوو و تویوتا و هیوندای و بنز و ب ام و اختصاص یافت.از سال 1374 تا 1384 هم واردات خودرو به بازار ایران به مدت ده سال و بدون وفقه مطلقا ممنوع بود.اما در سال 1384 هجری شمسی،واردات خودرو مجددا آزاد شد که با وفقه های کوتاه تا سال 1397 ادامه داشت.از سال 1397 هم تا کنون واردات رسمی خودرو به بازار ایران ممنوع است.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ مرداد ۱۴۰۲بله دیگه من متولد 1364 هستم اما دهه 70 هنوز به دنیا نیومده بودم، هیوندای اکسل (شما نوشتی اکسنت) هم که اصلا ندیدم چون مشکل بینایی داشتم قبل از تولد خخخ
شما هم که با این همه اطلاعات شگفت انگیز، عجیبه که اصلا دقت در خواندن دارین. واژه مدرن احتمالا ندیدین که هیچ، چهارتا جمله رو بادقت نخوندین
” از اوایل دههی ۸۰ خورشیدی که واردات خودروهای مدرن در ایران آغاز شد؛ انواع هیوندای سوناتا و سانتافه به بازار کشورمان رسیدند و خیلی زود، مشتریان پرشمار جذب کردند. توسان و النترا و اکسنت و چند مدل دیگر هم، به مرور زمان وارد ایران شدند تا هیوندای یکی از مهمترین برندهای خارجی در بازار ما شود.”
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ مرداد ۱۴۰۲پدر جان
من ۳۸ سالمه و خودم هزارتا خاطره با دوو ریسر دارم، چه طور ممکنه بعد ۱۰ سال نویسندگی خودرو ندونم دهه ۷۰ واردات داشتیم 😄 توی کامنت هم به شوخی اشاره کردم به هیوندای اکسل، ولی باز هم شما متوجه طنز ماجرا نشدین
برای شما دوست عزیز آرزوی شادی و سلامتی دارم
lelewed933
۲۹ مرداد ۱۴۰۲قیمت رو عرضه و تقاضا تعیین میکنه
از یه طرف عرضه به شکل رایج انجام نمیشه
از طرفی متقاضی بی مغز هم زیاده که بخواد یه کالا رو 6 برابر قیمت جهانی بخره
پس امید به کاهش قیمت و ساماندهی بازار نداشته باشیم
چون اینجا اینجا افرادی پول دارن که بودنشون برای دنیا مضره
علی====
۲۹ مرداد ۱۴۰۲1750 کیلو برای این ماشین زیاد نیست؟
Ehsan
۲۹ مرداد ۱۴۰۲اشتباه نوشته احتمال زیاد چون همه سایت ها زدن وزنش ۱۳۹۰ هست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ مرداد ۱۴۰۲تصحیح کردم برای وزن اشتباه تایپی داشتم
Anti Tesla
۲۹ مرداد ۱۴۰۲دوستان میشه الان هم ثبت نام کرد؟
فرهاد
۲۹ مرداد ۱۴۰۲چه فایده وقتی ۹۹ درصد مردم نمیتونن بخرن !! النترا یکی از ارزون ترین و اقتصادی ترین خودرو های گروه هیوندای هست که در واقع برای قشر ضعیف جامعه ساخته ( البته جوامع صاحبدار ) پس چیزیه که باید همه توان خریدشو داشته باشن، اما حالا ببینین همین النترا های لو آپشن بالای ۳/۵ میلیارد قیمت میخورن یعنی فقط قابل دسترس قشر مایه دار جامعه 😒😒
Afg
۲۹ مرداد ۱۴۰۲عجب بازاری درست کردن برای خودشون هیوندای با اون همه زحمت باید ۱۵ هزاردستگاه تولید کنند و بفروشن با سودشون به اندازه سودی که اینا از وارد کردن هزاردستگاه به جیب میزنند برسه این ماشین تو بازار بیشتر از ۷۰هزار دلار قیمت میخوره
کیان
۲۹ مرداد ۱۴۰۲بین این همه پیغمبر چرا جرجیس اخه !!!
از برندهای معروف چین با کیفیت اصلی بیارن خیلی میتونست بهتر و مطمئن تر باشه
Car love
۲۹ مرداد ۱۴۰۲وزارت کار پیشنهاد داده دودوتا و bz4x هم وارد کنن چون با توجه به داستان چرخ و ایربگ میتونن باعث اشتغال زایی و بخصوص رونق برای آپاراتی ها بشه
حاتم
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ماجرای واردات خودرو بیشتر مربوط میشه به یه قشر پرسروصدا تو شمال تهران که از هیوندای تا بنزهاشونو بهروز کنن. وقتی عمده مردم سمند و پژو و تیبا و… سوار میشن، واردات دقیقا «هیچ» تأثیری تو زندگیشون نداره…. پس عزیز، رفیق، برادر، بهتره برای همچین چیزی حرص نخوریم.
اینو باید به حافظه سپرد.
제네시스
۲۹ مرداد ۱۴۰۲الانترا ۲ . ۳ میلیارد.. ! باشد تا رستگار شویم.. !
مهدی گودرزی
۲۹ مرداد ۱۴۰۲فکرکنم قیمت چندبرابرخودش درعراق که باهاش میشه یه شورلت تاهوویاجیپ گرندچروکی خریدتوایران بفروشندخانه تان آبادماشینایی توعراق هست که اصلاتوایران پیدانمیشه
کاربر
۲۹ مرداد ۱۴۰۲چی بگم والا.
قیمتش که اصلا معلوم نیست و امکان نداره زیر ۳ میلیارد باشه اونم نسخه لو اپشن که داره میاد.در عجبم! برای ما ایرانیا پارس و دنا ارزوهه!!!
النترا ک بماند.
یعنی یه خیر از دولت رییسی ما ندیدیم.
بهنام
۲۹ مرداد ۱۴۰۲سلام
با قیمت ۲۵ هزار یورو چه ماشینی مناسبه
Aref
۳۰ مرداد ۱۴۰۲باید دید چه سگمنتی دوست دارید. سواری یا کراس اور یا فول شاسی. با این قیمت ماشین با قدرت ۱۵۰ اسبی گیر میاد که واقعا عالیه
عسل
۲۹ مرداد ۱۴۰۲BMw وارد میشه یانه؟اگه اطلاع دارید بگید لطفا
حسین
۳۰ مرداد ۱۴۰۲B.M.W اصلا وارد نمیشه چون در اکثر کشورها خودروی لوکس حساب میشه و ایران هم یکی از همین کشورهاست ،شما باید مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بخرید.
Gdm
۳۰ مرداد ۱۴۰۲گفتن 116i وارداتش تائید شده
فقط گفتن…زیاد حساب باز نکن روش
Dorogh
۲۹ مرداد ۱۴۰۲این سایپا و مدیران خودرو که امتحان خودشون رو تو مکیدن خون مردم نشون دادن… واردات رو برای همه اشخاص حقیقی آزاد کنید تا مردم فقیر بیچاره مث ما بتونن استفاده کنند.
یوسف
۳۰ مرداد ۱۴۰۲چرا اینقدر قدرت موتورش کمه با 1600سی سی… فقط 121 اسب بخار…..
ال نود 20سال پیش با همین حجم 105 اسب بخاره….. جریان چیه….
آینده
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ما که بخیل نیستیم انشالله نسل هرچی ماشین چینی از سر مردم کشورم کم بشه بجای فرغون های داخلی و بنجل چینی ماشین های کره ای ژاپنی و …… راه پیدا کنه به کشور اونم بدون دزدی علنی گمرکی و عوارض واردات به قیمت پراید .
sunmartin
۳۰ مرداد ۱۴۰۲وقتی کره ای ها با طراحی بزرگانی مثل شرایر و سر طراح ارشد بوگاتی خودرو میسازند متوجه طراحی سخیف و بی مورد و قدیمی چینی ها میشی
واقعا این خودروبلحاظ طراحی چیزی کمتر از سری های آئودی نداره
Aref
۳۰ مرداد ۱۴۰۲سری قدیمی اش که وارد ایران شد به نظر من فرق چندانی با پژو ۴۰۵ نمیکرد. واقعا بجز قیافه هیچ چیز خاصی نداره. موتور ضعیفه بعدشم شاسی بلند یا همون کراس اور هم نیست که بگیم ایرانیش نیست.
به نظرم این ماشین پول حروم گردنه. هیوندای آزرا یا سوناتا بیارن حالا یه چیزی.
مهدی
۳۰ مرداد ۱۴۰۲سلام
دوستان با 25هزار دلار چه ماشینی میشه وارد کرد که طرف دار(علاقمند و مشتری پسند) و هم تو فروشش سود خوبی داشته باشه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید🙏🙏🙏
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ مرداد ۱۴۰۲واردات فقط توسط چند شرکت خاص انجام میشه
زحمت شما نشه دیگه 😄
مجید
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ببینید 25هزار قیمت ماشینه، اینطرف هم باید 25هزارتا مالیات بدی… حالا ببین 2ونیم میلیارد داری؟ بعد خیلی ماشین هست، از بی ام و سری پنج دوهزار و نوزده تت بنز های کلاس سی، کمری… تنوع زیاده، ولی واردات و اجازه هاش سخته
مهدی
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ممنون
به خاطر یک سری بخشنامه و محدودیتها،
فقط تا 25هزار دلار میتونم یک ماشین وارد کنم.
بدون مالیات
ممنون میشم راهنمایی کنید
مهران
۳۰ مرداد ۱۴۰۲شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد که دانه دانه….. چقدر ساده آید که فکر میکنید لوکوموتیر ران و برادان زبل اجازه میدن خودرو کره ای ژاپنی بیاد تو کشور……
مجید
۳۰ مرداد ۱۴۰۲واقعا مسخره نیست؟ اینهمه کش و قوس واسه موتور یک. ونیم لیتر؟ انگار سیاست دولتها همینه، ماشین چینی موتورش یک ونیم لیتره، کره، ژاپن.. خسته شدیم.. بعد قیمت چند؟ بیست هزار دلار قیمت پایه، خب بیست هزار تا هم خرج تبصره 13 و گمرک و شماره گذاری و حق کارخانه و پول لنچ و… یه پنج هزار تاهم دلال و رفقا، میشه چهل تا چهل و پنج هزار… با این وصف این ماشین رو در خوشبینانه ترین حالت روی دو میلیارد قیمت بدونید. اونم کرمان موتور که در گرون فروشی یدطولایی داره… سایپا رفت شاهکار آورد، یک میلیارد و سیصد و پنجاه انداخت به ملت… بعد میگن واردات آزاده… چرا یکبار نمایندگان دلخسته و هوادار مردم، به تعرفه عجیب و غریب واردات اعتراض نکردن؟ دولت تا میتونست جیب مردمو با ماشین های بی کیفیت داخلی خالی کرد، حالا بقیه کسری هارو داره با تعرفه جبران میکنه؟ این که دولت سید محرومانه، وای بحال بقیه… هروقت گفته شد هر ایرانی میتونه یک ماشین وارد کنه و تعرفه 4درصد بده، با هزینه شماره گذاری و بیمه و این تبصره 13 و… جمع شد، میشه امیدوار بود مردم سوار ماشین های روز میشن. نه اینکه بری چینی درجه سه بیاری که طرف بگه صدرحمت به ایران خودرو و سایپا، بعد سه برابر بفروشی و گارانتی هم عملاً کشک.. بگو هر ایرانی میتونه هر 10سال یک دفعه ماشین دلخواه خودشو مستقیم یا از طریق واسطه وارد کنه، حتی بگن فقط میشه از کشور دوست و برادر قطر یا امارات یا ترکیه خرید داشت. یا همین ماشین های مناطق آزاد رو با پرداخت 10درصد به پلاک ملی تبدیل کرد… الآن طرف بهترین ماشین های روز رو توی جزایر ول کرده چون مکانیک نیست و هزینههای تعمیر بالاست.. خب بجای اینکه قشم و کیش بشه قبرستان ماشین های روز، اینارو بیارین بدن ملت.. من نخوام ماشین چینی سوارشم یا یه ماشین با موتور تارا، کیو باید ببینم؟ ***تا اینجاهم وجود داره.. حتی میتونن سایت هایی تحت نظارت پلیس تشکیل بدن، من میرم میبینم این تویوتا، مزدا، بنز یا هرچی، این مقدار تومنه، هزینه های جاری رو واریز می کنم و ماشین رو تهران تحویل می گیرم. آخه کجای دنیا 130 درصد و 170 درصد مالیات میگیرن؟ حتی واسه ماشین دست دوم🤦🏻♂️واقعا نمیدونی بخندی گریه کنی… این از کیفیت داخلیا… اون از تحویل ماشین های جدید، دوساله میگن دنا جوانان، هنوز معلوم نیست کی عرضه میشه بعد نکردن روی همین یه سیستم کنترل پایداری بذارن یا صندوقشو تقویت کنن.. یعنی مردیم و نفهمیدم طراحان این کارخانه ها کیا هستن و چرا یه ماشین بدون ایراد نمیدن دست ملت… واقعا خوشحال شدم از خبر یه سدان معمولی کره ای که فردا میشه ماشین لوکس پولدارا 🤪
حسام
۱ شهریور ۱۴۰۲باز هم دست آقا زاده ها ومردم باید ۲۰برابر قیمت بخرند هرچی دروغ گو ورانت خوار همه کاره مملکت شدن
El Padrino
۱ شهریور ۱۴۰۲بعید میدونم رو رنج دو میلیارد باشه چون اونوقت ماشین چینی های این حلبی سازا فروش نمیره ، مطنئنم نمیذارن بازار خودشون خراب شه حدس من چهار چهار و نیم میلیارده میگی نه ؟ وایسا تماشا کن
من
۱ شهریور ۱۴۰۲سطل ماست افتاده تو دریا بدو بیا که یه دریا دوغه
آخه ۱۰۰۰ تا ماشین کجا جوابگو بازاره
عجب مافیای قلدری
فرشاد
۲ شهریور ۱۴۰۲همین که اسمش باشه که وارد شده خوبه اصلا ماسوار نشیم ۴ نفر دیگه سوارشن تو خیابون بیان یهذره چهره شهر عوض شه ما که قیدماشین و زدیم لااقل ۴ نفر که پول دارن حال کنن ماشین خارجی صفر سوار شن