پس از کرهٔ جنوبی، ایالاتمتحده و خاورمیانه، سرانجام نسل جدید جنسیس G90 در اروپا هم عرضه شده تا به مصاف مرسدس S کلاس و بامو سری ۷ برود.
جنسیس بالاخره عرضهٔ نسل جدید سدان پرچمدار G90 را در اروپا آغاز کرده است. این خودرو که در فستیوال سرعت گودوود به نمایش درآمده است، در دو نسخهٔ کوتاه و کشیده در قارهٔ سبز به فروش میرسد و در ابتدا در آلمان و سوئیس قابل خریداری خواهد بود. نسل کنونی G90 اولین بار در سال ۲۰۲۱ در کره جنوبی رونمایی شد و در سال ۲۰۲۲ راهی بازار ایالاتمتحده و خاورمیانه شد. حال نوبت اروپاییها است که امکان خرید سدان پرچمدار کرهایها را پیدا کنند.
هرچند نسخهٔ اروپایی G90 در ظاهر تفاوتی با دیگر نسخهها ندارد اما به گفتهٔ «لارنس همیلتون» مدیرعامل جنسیس اروپا، سرمایهگذاری قابلتوجهی برای توسعه و تنظیم دقیق سواری، پویایی و احساس خودرو صورت گرفته تا مطابق با سلیقهٔ اروپاییها باشد. مدیر برند لوکس هیوندای همچنین گفته است که G90 اروپایی بهصورت استاندارد با بهترین و جدیدترین تکنولوژیها و تجهیزات ایمنی و رفاهی عرضه خواهد شد.
جنسیس G90 ویژهٔ اروپا در نسخهٔ کوتاه با چهار یا پنج صندلی و در نسخهٔ کشیده با چهار صندلی قابل خریداری خواهد بود. نسخهٔ کوتاه این سدان لوکس کرهای ۵,۲۷۵ میلیمتر و نسخهٔ کشیده ۵,۴۶۵ میلیمتر است. این نسخهٔ همچنین ۱۹۰ میلیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری هم دارد و صندلیهای عقب آن به گرمکن، تهویه، ماساژور و زیر پایی جمع شونده مجهز هستند.
جنسیس مشخصات فنی G90 را برای بازار اروپا اعلام نکرده است ولی انتظار میرود این نسخه هم از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو استفاده کند. این پیشرانه در نسخهٔ پایه ۳۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما در نسخهٔ کشیده به لطف اضافه شدن یک سوپرشارژر برقی ۴۸ ولتی این عدد به ۴۱۵ اسب بخار میرسد. نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب یا هر چهارچرخ منتقل میشود که نسخهٔ کشیده بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.
Ali
۲۳ تیر ۱۴۰۲واقعا باید عاشقش باشی که تو بازار رقابتی اونجا انتخابش کنی چون ماشینایی بهتری هست از المانی تا امریکاییی و ژاپن و اونجا مثل ایران نیست که انتخابا محدود و قیمت فضایی
Mr
۲۸ تیر ۱۴۰۲آره ایران انتخاب محدوده 😶
الان چند ساله بسته شده
قبلش اتفاقا چون ایران با خود شرکت ها مستقیم قرارداد نمیبست هر ماشینی وارد کننده دلش میخواست وارد میکرد
از لامبورگینی هوراکان بگیر تا BMW series 7 که مثل نقل و نبات ریخته تو خیابون های ایران
اتفاقا تو خود آلمانی بیشتر مردم ماشین های متوسط دارن مثل series 3, x4 و اینجور چیزا
تو ایران والا سری ۷ و x۴ از سری ۵ بیشتر وارد شد تا سال ۲۰۱۸ تقریبا
الآنم که واردات بستس ، با دلار ۵۰ تومن ،و هزار تا داستان دیگه ، باز دارن رنجروور وارد میکنن اونم نه ولتر و ایوک بلکه اتوبایوگرافی! اونطرف تهرانم که بنتایگا وارد میکنن
یه کشور دیگه نام ببر که ضعیف ترین ارز جهان و داشته باشه و مردمش تو فقر باشن بعد پولداراش رنجروور و بنتلی و g class و AMG GT 4 door 63s وارد کنن!? اونم نه کارکرده ،نه مدل های قدیمی بلکه صفر و خشک ۲۰۲۳ درب کارخونه ای که برق میزنه!!!
نام ببری من بهت جایزه میدم
مجتبی .
۲۴ تیر ۱۴۰۲بهتر یا بدتر بودنشو ماکه خداییش نمیتونیم نظر بدیم واون افراد اروپایی که همه این ماشینا دردسترسشونه واقعی میتونن نظر بدن. اما ماشینایی مثل sکلاس یا سری هفت یاa8توسط افراد عادی خریداری نمیشن بلکه افراد ثروتمند وشرکتها هم برا مدیرانشون میخرن. اونام غیر از راحتی ولوکس بودن معیار دیگه ای هم برا خرید دارن واون هم پرستیژ برند وماشین هست. این ماشین اگه واقعا بتونه درحد اونا باشه بازهم کار خیلی سختی برا جاافتادن داره ومیزان فروش طی سالهای پیش رو سطح این ماشینو معلوم میکنه.
Navid Abootalebi Jahromi
۲۵ تیر ۱۴۰۲جنسیس به نظرم خوب شروع کرده و تاالان ادامه داده. بین خانم ها هم محبوبیت خودشو داره. کیفیت رانندگیش رو نمیدونم، ولی کیفیت داخلیش واقعا حرف نداره. از آلمانی ها چیزی که کم نداره هیچ، شاید با توجه به این قیمت، محیط دلچسب تری رو فراهم میکنه برای سرنشین درحدی که حس میکنی در بنتلی یا مایباخ نشستی. من قبلا جنسیس رو دست کمش میگرفتم اما الان نه.
مهدی
۲۴ تیر ۱۴۰۲سلام. به نظر من طراحی بیرونیش در سطح بنز و بامو نیست.
محمد
۳ مرداد ۱۴۰۲چه طراحی مزخرفی🤢
عقب ماشین رو میبینی،انگار دارن تف می کنن تو صورتت.
ولی کیفیت داره داد میزنه تو این ماشین!