پس از کرهٔ جنوبی، ایالاتمتحده و خاورمیانه، سرانجام نسل جدید جنسیس G90 در اروپا هم عرضه شده تا به مصاف مرسدس S کلاس و بامو سری ۷ برود.
جنسیس بالاخره عرضهٔ نسل جدید سدان پرچمدار G90 را در اروپا آغاز کرده است. این خودرو که در فستیوال سرعت گودوود به نمایش درآمده است، در دو نسخهٔ کوتاه و کشیده در قارهٔ سبز به فروش میرسد و در ابتدا در آلمان و سوئیس قابل خریداری خواهد بود. نسل کنونی G90 اولین بار در سال ۲۰۲۱ در کره جنوبی رونمایی شد و در سال ۲۰۲۲ راهی بازار ایالاتمتحده و خاورمیانه شد. حال نوبت اروپاییها است که امکان خرید سدان پرچمدار کرهایها را پیدا کنند.
هرچند نسخهٔ اروپایی G90 در ظاهر تفاوتی با دیگر نسخهها ندارد اما به گفتهٔ «لارنس همیلتون» مدیرعامل جنسیس اروپا، سرمایهگذاری قابلتوجهی برای توسعه و تنظیم دقیق سواری، پویایی و احساس خودرو صورت گرفته تا مطابق با سلیقهٔ اروپاییها باشد. مدیر برند لوکس هیوندای همچنین گفته است که G90 اروپایی بهصورت استاندارد با بهترین و جدیدترین تکنولوژیها و تجهیزات ایمنی و رفاهی عرضه خواهد شد.
جنسیس G90 ویژهٔ اروپا در نسخهٔ کوتاه با چهار یا پنج صندلی و در نسخهٔ کشیده با چهار صندلی قابل خریداری خواهد بود. نسخهٔ کوتاه این سدان لوکس کرهای ۵,۲۷۵ میلیمتر و نسخهٔ کشیده ۵,۴۶۵ میلیمتر است. این نسخهٔ همچنین ۱۹۰ میلیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری هم دارد و صندلیهای عقب آن به گرمکن، تهویه، ماساژور و زیر پایی جمع شونده مجهز هستند.
جنسیس مشخصات فنی G90 را برای بازار اروپا اعلام نکرده است ولی انتظار میرود این نسخه هم از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو استفاده کند. این پیشرانه در نسخهٔ پایه ۳۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما در نسخهٔ کشیده به لطف اضافه شدن یک سوپرشارژر برقی ۴۸ ولتی این عدد به ۴۱۵ اسب بخار میرسد. نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب یا هر چهارچرخ منتقل میشود که نسخهٔ کشیده بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.
rolls Royce
۲۳ تیر ۱۴۰۲قابل تحسین هست
😯
net
۲۳ تیر ۱۴۰۲جنسیس از لحاظ طراحی بیرونی و طراحی داخلی حس لوکس بودن کامل نداره و لوکس بودن جنسیس با لوکس بودن آئودی a8 و بی ام و سری ۷ و بنز سری اس و لکسوس ls فرق داره
net
۲۳ تیر ۱۴۰۲هیچ کدام از نسلهای جنسیس در حد رقابت با آئودی a8 و بی ام و سری ۷ و بنز سری اس و لکسوس ls نبود و فاصله زیادی داشت با بزرگان
Mr
۲۸ تیر ۱۴۰۲بسوزه پدر تعصب
net
۲۳ تیر ۱۴۰۲جنسیس تمام نسلها فاصله زیادی داره با آئودی a8 و بی ام و سری ۷ و بنز سری اس و لکسوس ls و نمیتونه با این ۴ ماشین لوکس المانی و ژاپنی رقابت کنه
فرامرز
۲۳ تیر ۱۴۰۲جنسیس ماشین خوبیه اما فکر نمیکنم بتونه با اس کلاس و سری ۷ رقابت کنه مگه اینکه با قیمت پایین تری عرضه بشه چون هرچی که باشه کلاس و پرستیژ اس کلاس و سری ۷ یه چیز دیگه ست و اگه هم قیمت یا اخلاف قیمتی کم عرضه بشه فکر نکنم کسی جنسیس رو به اس کلاس یا سری ۷ ترجیح بده
Amiro
۲۳ تیر ۱۴۰۲آهای ایرانخودرو برو از جنسیس شکایت کن چراغ های عقبو از سمند و تارا اسکی رفته 😂😂😂😂😂
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/genesis_g90_2.jpg
چقدر استایلش شبیه بنز s شده
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/genesis_g90_3.jpg
🤌😁🧡
ARIAN
۲۳ تیر ۱۴۰۲تک تک کشورای دنیا پیشرفت کردن جز یه جا… بخدا اشک و خون جلو چشامو گرفته یه زمانی کره آرزو داشت صنعت خودروش مثل ما باشه….
Mr
۲۸ تیر ۱۴۰۲همون موقعشم ماشینای بنز و کادیلاک و شورلت رو میساختیم از خودمون چی داشتیم؟
Mr
۲۸ تیر ۱۴۰۲همون موقعشم ماشینای بنز و کادیلاک و شورلت رو میساختیم از خودمون چی داشتیم؟
الانش هم که از خودمون داریم اشغال داریم !
کلا همیشه یه جای کار میلنگه😂
R/T
۲۳ تیر ۱۴۰۲با دوتا از سلاطین لوکس میخواد رقابت کنه تازه آئودی a8 هم جزو رقیب هست با لکسوس
چجوری میخواد رقابت کنه
Car love
۲۳ تیر ۱۴۰۲چند وقت پیش هم car and driver هم autotrader اومدن جنسیس g90 و Lexus LS رو مقایسه و بررسی کردن
متاسفانه من نتیجه رو ندیدم ممنون میشم دوستان جاپونی فن برن سرچ کنن نتیجه و رو ببینن بیان اینجا به ما هم بگن 😂منتظرم
امیر
۲۳ تیر ۱۴۰۲تو آمریکا که هر چی افتخار بود و گرفت ، تو اروپا هم قطعا موفق میشه
Alireza Rashidi
۲۳ تیر ۱۴۰۲آدم بی تعصبی هستم ولی واقعا در حد اندازه رقابت با سری اس نیست!
سری ایی یا سری 5 شاید ولی واقعا در حد اس نیست
اس یک شاهکار واقعا
طراحی داخلی تا…
net
۲۳ تیر ۱۴۰۲جنسیس در حد رقابت با آئودی a8 و بی ام و سری ۷ و بنز سری اس و لکسوس ls نیست و فاصله زیادی داره.این جنسیس طراحی بیرونی بدی داره
مجتبی .
۲۴ تیر ۱۴۰۲عزیز باسری ۵ ؟؟!
Mr
۲۸ تیر ۱۴۰۲ولی بنظرم میتونه با سری ۷ رقابت کنه
ولی با این کلی نه واقعا نمیتونه
18:45
۲۳ تیر ۱۴۰۲با ارزش ترین سدان مجلل بازار. با منطق میخوای چیزی انتخاب کنی قطعا بهتر از این فعلا گزینه ای نیست والسلام…
TRD PRO
۲۳ تیر ۱۴۰۲رقابت با اس کلاس و سری ۷ ؟! 😆
TRD PRO
۲۳ تیر ۱۴۰۲قبلنم یکی از مسئولاشون گفته بود انتظار داریم ثروتمندان اروپایی خودروهای لوکسشون مثل بنتلی و … رو بفروشن و جنسیس رو بخرن 😆
❤BMW❤
۲۳ تیر ۱۴۰۲پس باید انتظار بکشن تا شب که تو خواب ببینن 😁
مجتبی .
۲۴ تیر ۱۴۰۲چون ازطرف دولت خودشون حمایت میشن مطمعن باشین اول سفارتهاشون ازاین ماشین استفاده میکنن بعد ثروتمندان کره ای که اروپا زندگی میکنن تا اینو جلو چشم مردم بیارن وقطعا لیزینگ خوب وآپشنای فراوون خواهد داشت.
Mr
۲۸ تیر ۱۴۰۲آره جنسیس ۳۰۰ هزار یورو قیمتشه
مهدی
۲۳ تیر ۱۴۰۲من هرچی میخوام ایرادی بگیرم به این ماشین نمیتونم
نمیگم سنگه محک این کلاس میخواد بشه ولی میتونه به چالش بکشه اگه قیمت مقول براش تایین کنند، البته بگم مالیات برای خودروهای وارداتی یه نمور بیشتر از محصول تولیدی اون کشور……….
Ehsan
۲۳ تیر ۱۴۰۲طراحی که خیلی شیکه و نسبت به نسل قبل خیلی بهتر و تکنولوژی خیلی خوبی داره و تو بررسی ها و مقایسه ها جایگاه خوبی کسب کرد شده،فروشش هم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده.فقط باید قیمت رقابتی بزاره چون تو کلاس به شدت سختی داره رقابت میکنه و سخته ول کردن اس کلاس و سری ۷ و رقبا سابقه زیادی دارن و بازار خودشون رو پیدا و تثبیت کردن
Mm
۲۳ تیر ۱۴۰۲قابل توجه شهروندان کره شمالی و طرفداران سیاست این کشور
دیا
۲۳ تیر ۱۴۰۲یه جوریه. نگاش می کنی انگار داری به یه ادم ابلح نگا می کنی.
ولی قابل احترامه که داره تو اروپا با مرسدس و بی ام و رقابت می کنه.
amirmohammad
۲۳ تیر ۱۴۰۲طراحی بسیار لوکس و مجللی داره.بنظرم این اولین نسلش هست که واقعا در حد رقابت با بزرگان این کلاسه.با قیمتی معقول میتونه رقابت خوبی رو درست کنه با توجه به اینکه از لحاظ ویژگی ها هم جایگاه خیلی خوبی داره
(Saeed(peugeot
۲۳ تیر ۱۴۰۲رقابت با اس کلاس جز چند ثانیه خنده چیزی نداره …..این در حد لکسوس هم نیست چه برسه به آئودی و بی ام و مرسدس ….
ولی پیشرفتشون خیلی خوب بوده
Killer
۲۳ تیر ۱۴۰۲اینکه در حد چه ماشینیه رو اونی که هنوز تو کف پژوپارسه و بهش میگه سلطان مشخص نمیکنه،مجلات و متخصص ها مشخص میکنن که رتبش تو مقایسه ها مشخصه
خنده فقط روند نزولی خودروسازی فرانسه :)))))
(Saeed(peugeot
۲۳ تیر ۱۴۰۲روند نزولی !!!!!
رشد جهانی رنو امسال نسبت به سال قبل
۱۲% رشد داشته …..پژو هم که با این پیشرفتش اصلا در کلاس هم رده هاش نیست و غوغا کرد …..در ضمن به غیر آشغال های ایرانیزه که به اسم پژو میفروشن تو ایران ….
پژو ۲۰۰۸ و ۵۰۸ هم وجود داره ….خیلی ها کیفیت محصولات به روز پژو رو حس کردن
Killer
۲۳ تیر ۱۴۰۲خیلی عالیه،کابین و آپشنا و مشخصاتش
تو مقایسه با اس کلاس هم تفاوت نمرش کم بود
رینگاشم خیلی توپه
سید علیرضا
۲۳ تیر ۱۴۰۲در حد اس کلاس نیست ولی در حد سری هفت هست
قیمتش هم خیلی ارزون تره
R/T
۲۳ تیر ۱۴۰۲در حد سری ۷ و اس کلاس نیست
شاید بتونه فقط با آئودی a8 و لکسوس رقابت کنه
محمدرضا
۲۳ تیر ۱۴۰۲A8 و 7 series وg90 قیمتشون با هم برابره و از حدود ۹۵هزار دلار شروع میشه ولی s class از حدود ۱۲۵ هزار دلار شروع میشه و LS از ۷۷هزلر دلار.
مبارکی
۲۳ تیر ۱۴۰۲در حد سری هفت هست !؟؟ داداش زیاد رویا میبافی ،الباه تعصب کاذب و سلیقه شخصی باعث این قیاس کودکانه میشه ،راحت باش 🤣
Enzo Ferrari 2008
۲۳ تیر ۱۴۰۲سن هیوندای از ایران خودرو کمتره
اما پیشرفت خیلی بیشتره
Pm
۲۳ تیر ۱۴۰۲آدم اینارو که میبینه چیزی به جز حسرت واه براش نمیمونه، اونوقت ما میخوایم نیسان ابی مال عهد تیرکون رو رنگ طلایی بزنیم
وبدیم به فقیرترین کشورهای آفریقایی که همونم فکر نکنم بخرن
وایسا دنیا ما هم میخوایم سوار شیم
خیلی وقت پیاده شدیم
BMW
۲۳ تیر ۱۴۰۲واقعا تحسینشان می کنم عالی عمل کردند تو این چند سال ولی رقابت سختی در پیش داره امیدوارم موفق بشه
نویدی
۲۳ تیر ۱۴۰۲میتونه با S کلاس رقابت کنه،شاید توی نسل بعدش بتونه S کلاس رو مغلوب کنه…نقطه مشترکشون اینه که هر دو زیاد اسپرت و جوان پسند نیستن، فقط تمرکزشون روی لوکس بودنه…من آئودی A8 و BMW سری 7 رو ترجیح میدم.
R/T
۲۳ تیر ۱۴۰۲اس کلاس پادشاه بلامنازع لوکس ها هست هر سال تو این بخش بهترینه چجوری میگی میتونه اس کلاس شکست بده شکست دادن بنز به همین راحتی نیست
امیرمسعود
۲۳ تیر ۱۴۰۲برای صنعت خودرو کره واقعا شاهکاره
علی جردن
۲۳ تیر ۱۴۰۲طراحی عقب منو ساد CLS نسل اول انداخت؟ واقعا اینطور نیست؟
ehsan
۲۳ تیر ۱۴۰۲چند روز پیش یه نسل قبلی اش را که لیموزین و کشیده تر از استاندارد بود توی اصفهان دیدم
پلاک دیپلمات
فکر کنم مال سفارت خود کره ای ها بود
خیلی شیک و مجلل میخرامید
TRD PRO
۲۳ تیر ۱۴۰۲نپرسیدی ببینی بیمه ها قبولش کردن یا نه ؟
رامتین
۲۳ تیر ۱۴۰۲ماشین بدی نیست اما بنظرم پنجاه درصدی اس کلاس هم نمیرسه.
حتی طراحی و خطوط عقب خودرو را میشه ایراد گرفت. اما تحت هیچ شرایطی از اس نمیشه ایرادی در آورد.
net
۲۳ تیر ۱۴۰۲جنسیس تمام نسلها ۵۰ درصد آئودی a8 و بی ام و سری ۷ و بنز سری اس و لکسوس ls هست و فاصله زیادی داره
Sevlan
۲۳ تیر ۱۴۰۲نمیدونم چرا قیافه این ماشین منو یاد کوآلا میندازه؟! یخورده قیافه خنگ و مبهمی داره ,ولی داخلش خیلی شیک و پیکه!!!
Hadi
۲۳ تیر ۱۴۰۲در اینکه بنز ماشیناش عالین حرفی نیست ولی دیگه یه جورایی برند بنز بی ام آئودی پورشه و مازراتی خز شدن و تکراری
خودم بخام ماشین مجلل و لوکس سوار بشم بین برندهای جنسیس، لکسوس و کادیلاک انتخاب میکنم
از بعضی دوستان خواهش میکنم از تعصب به برندهای آلمانی انگلیسی و ایتالیایی خودداری کنین و به برندهای نوظهور اعتماد کنن حتی اگر ساخت چین باشه
خودم صد در صد جی 90 انتخاب اولمه چون همه امکانات را بدون سفارشی کردن مثل (بنز بی ام پورش) در اختیار مشتری میذاره
اگه شما بخاین جی 90 رو با تمام امکانات مثلا 80 هزار دالر بخرین باید بنز با امکانات مشابه را 130 هزار دالر بخرین خب صرف با کدومه
sina
۲۳ تیر ۱۴۰۲عجب چیزیه واقعا
زنده باد
Reza
۲۳ تیر ۱۴۰۲هیچ کشوری نمیتونه به گرد پایه آلمان برسه در خودرو سازی
samurai
۲۳ تیر ۱۴۰۲بعد میگن چرا بهش میگی پرررروووو بی اصالت مزخرف ……………… :)
اینا انقد پررو و حال بهم زنن که این لگن شتر گاو پلنگو از بنتلی هم بالاتر میدونن یکم دیگه بگذره حتما میاد میگه پولدارا رولزرویساشونو بفروشن بیان لگن مارو بخرن :))))))))))))))))))))))))))))))))))) پررو بدم پرررووووو