ورود به بازار خودروهای لوکس فوقالعاده سخت است اما جنسیس در این کار موفق شد درحالیکه بسیاری از برندهای لوکس قدیمی راکد ماندهاند.
جنسیس که زمانی محصولی با برند هیوندای بود، وقتی در سال ۲۰۱۵ به یک برند لوکس مستقل تبدیل شد، طی مدت کوتاهی توانست به موفقیت و جایگاهی دست پیدا کند که برندهایی مثل آکورا، اینفینیتی و لینکلن سالها برای آن تلاش کردند. به همین دلیل، ظهور جنسیس ما را به کاری که لکسوس بیش از سه دهه پیش انجام داد میاندازد. از سال ۲۰۱۶ یعنی زمانی که فروش جنسیس در آمریکا آغاز شد، فروش این برند لوکس کرهای بهسرعت رشد پیدا کرده و بهجز دو سال که یک سال آن در دوران شیوع کرونا بود، هرسال افزایش فروش داشته است؛ اما رمز این موفقیت چیست؟ جنسیس با چه چالشهایی مواجه است و چگونه میتواند خود را به مرسدس بنز، بامو و آئودی برساند؟ در ادامه پاسخ این سؤالات را بررسی خواهیم کرد.
مقایسهٔ آمار فروش جنسیس در آمریکا با رقبای نزدیک
جنسیس | اینفینیتی | لینکلن | آکورا | لکسوس | |
۲۰۱۶ | ۶,۹۴۸ | ۱۳۷,۹۷۰ | ۱۱۲,۴۷۰ | ۱۶۱,۳۶۰ | ۳۳۱,۲۲۸ |
۲۰۱۷ | ۲۰,۶۱۲ | ۱۵۳,۴۱۵ | ۱۱۱,۱۵۹ | ۱۵۴,۶۰۲ | ۳۰۴,۳۷۶ |
۲۰۱۸ | ۹,۹۴۰ | ۱۴۹,۲۸۰ | ۱۰۳,۵۸۷ | ۱۵۸,۹۳۴ | ۲۹۸,۳۰۲ |
۲۰۱۹ | ۲۱,۲۳۷ | ۱۱۷,۷۰۸ | ۱۱۲,۱۰۷ | ۱۵۷,۳۸۵ | ۲۹۸,۱۱۲ |
۲۰۲۰ | ۱۶,۳۸۴ | ۷۹,۵۰۳ | ۱۰۵,۴۰۵ | ۱۳۶,۹۸۲ | ۲۷۵,۰۴۲ |
۲۰۲۱ | ۴۹,۶۳۰ | ۵۸,۵۵۵ | ۸۷,۹۲۹ | ۱۵۷,۴۰۸ | ۳۲۶,۹۲۸ |
۲۰۲۲ | ۵۶,۱۹۸ | ۴۶,۶۱۶ | ۸۳,۴۸۶ | ۱۰۲,۳۰۶ | ۲۵۸,۴۳۴ |
۲۰۲۳ | ۶۸,۷۹۸ | ۶۵,۳۱۶ | ۸۱,۴۴۴ | ۱۴۵,۶۵۵ | ۳۲۰,۲۴۹ |
با توجه به این اعداد و ارقام، شاید فکر کنید جنسیس هنوز هم ماهی کوچکی در دریای بزرگ است اما نمودار زیر داستان متفاوتی را بیان میکند و نشاندهندهٔ مسیر رو به رشد جنسیس است درحالیکه دیگر برندها راکد هستند و یا حتی کاهش فروش داشتهاند. طی دو سال گذشته، جنسیس از اینفینیتی عبور کرده و به یکقدمی لینکلن رسیده است. جالبتر اینکه دیگر برندها چندین دهه در بازار حضور داشته و از حمایت خودروسازان قدیمی بهرهمند بودهاند. نیسان، تویوتا، هوندا و فورد با سابقهای طولانی در صنعت خودروسازی، ابزار و شهرت لازم را در اختیار برندهای لوکس خود قرار دادند درحالیکه از سوی دیگر، جنسیس تنها هشت سال است در بازار آمریکا حضور دارد. علاوه بر این، خود هیوندای هم تنها ۲۰ سال است که جدی گرفته شده و قبل از آن با مشکلات کیفی متعدد دستوپنجه نرم میکرد. ایالاتمتحده دومین بازار بزرگ جنسیس پس از کره جنوبی است و بهعنوان رقابتیترین بازار خودروی جهان، عرضاندام در آن بسیار سخت است. تا سپتامبر گذشته جنسیس به نقطهٔ عطف فروش بیش از یک میلیون خودرو در سراسر جهان رسید که از این تعداد بیش از ۲۲۵ هزار دستگاه در آمریکا فروخته شده است.
پلتفرم اختصاصی
یکی از دلایل اصلی موفقیت جنسیس در بازار آمریکا، استفاده از پلتفرم اختصاصی است چیزی که تقریباً در هیچکدام از برندهای بالا نمیبینیم و همگی از پلتفرمهای شرکت مادر خود استفاده میکنند. بهعنوانمثال، هوندا سیویک و آکورا اینتگرا، تویوتا آوالون و لکسوس ES و لینکلن اویاتور و فورد اکسپلورر روی پلتفرم مشترک ساخته شدهاند. به همین دلیل، این خودروهای لوکس به محصولات اقتصادی شرکتهای مادر شباهت پیدا میکنند اما این شباهت را بین هیوندای و جنسیس بسیار کمتر میبینیم. دلیل اصلی این موضوع استفاده از پلتفرم اختصاصی دیفرانسیل عقب در خودروهای جنسیس است. تنها استثناء در این رابطه، کراساوور الکتریکی GV60 است که از پلتفرم مشترکی با کیا EV6 و هیوندای آیونیک ۵ استفاده میکند. علاوه بر این، در یک جنسیس غربیلک فرمان یا شیفتر گیربکس هیوندای را نخواهید دید و قطعات مشترک به حداقل رسیده است.
تمرکز روی بازار آمریکا
جنسیس مثل لکسوس تصمیم گرفت از همان ابتدا بازار آمریکا را در اولویت قرار دهد و حتی با سدان G90، همان روشی را پی گرفت که برند لوکس تویوتا با سدان پرچمدار LS آغاز کرده بود. کانسپت جدید نیولون که در نیویورک رونمایی شد هم مصداق دیگری از این نگرش است. این یک شاسیبلند فول سایز است که مطابق با نیاز بازار آمریکا به خودروهای بزرگتر از اروپا طراحی شده است.
سرمایهگذاری روی سگمنتهایی که دیگران رها کردند
همانطور که گفته شد، جنسیس کار خود را با سدان پرچمدار G90 آغاز کرد و پسازآن بهسرعت سدانهای کوچکتر G70 و G80 را به بازار فرستاد. برند لوکس هیوندای اما خیلی زود با شرایط بازار یعنی محبوبیت شاسیبلندها سازگار شد و مدلهای GV70، GV80 و GV60 را روانهٔ بازار کرد. بااینحال، هرچند بازار به سمت کراساوورها حرکت میکند و به همین دلیل خیلی از رقبا سدانها را کنار گذاشتهاند اما جنسیس همچنان به این خودروها متعهد است و علاوه بر عرضهٔ نسل جدید G90، فیسلیفت G70 و G80 را هم در بازار دارد. همچنین شرایط سدانهای جنسیس از لحاظ فروش هم خوب است و به گفتهٔ مدیر برنامهریزی محصولات این برند «اش کورسون»، G70 هماکنون بیش از ۱۰۰۰ دستگاه در ماه میفروشد. وی میگوید انتظار نداشته باشید جنسیس به این زودیها سدانها را کنار بگذارد.
جنسیس با چه چالشهایی مواجه است؟
هرچند جنسیس به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده اما همانطور که صنعت خودروسازی بارها و بارها نشان داده، موفقیت چیزی نیست که پس از به دست آوردن تا همیشه باقی بماند. این نیاز به تلاش مستمر دارد که مستلزم سازگاری با شرایط در حال تغییر خواهد بود. به گفتهٔ کورسون، چالش بزرگ جنسیس نفوذ به ذهن خریداران جدید است زیرا این هنوز برندی نوپا بوده و در بین گزینههای خیلی از خریداران جایی ندارد. جنسیس باید آنقدر خود را مطرح کند که به گزینهای پررنگتر در بازار خودروهای لوکس تبدیل شود.
حرکت سریع
جنسیس ازآنجاییکه برند کوچکی است، میتواند بهسرعت خود را با شرایط تطبیق دهد و حرکت کند. درحالیکه دیگر خودروسازان سالها زمان صرف برنامهریزی میکنند و ماهها بهطور مخفیانه روی خودروها و کانسپتهای جدید کار میکنند، جنسیس همهچیز را خیلی سریعتر انجام میدهد و زمانی که کانسپت جدیدی را معرفی میکند، کاملاً تازه به نظر میرسد زیرا کل فرایند توسعهٔ آن فقط در شش ماه صورت گرفته است. به خاطر همین روشن کرهایها، کیا و هیوندای توانستهاند هویت برند خود را تغییر دهند و به برندهای پرفروشی در بازار آمریکا تبدیل شوند.
جمعبندی
شاید برای اینکه بگوییم جنسیس به لکسوس دوم تبدیل شده است خیلی زود باشد اما این برند لوکس کرهای مطمئناً کار خود را با همان هدفی که لکسوس سالها پیش در نظر داشت آغاز کرده است یعنی ساخت خودروهایی آنقدر خوب که بدون نیاز به تکیه بر شرکت مادر بتوانند روی پای خود بایستند. جنسیس با شروع قدرتمند و تطبیق سریع با تکنولوژیهای جدید، از عقب ماندن خودروسازان قدیمی استفاده کرده و درعینحال همچنان به کسانی که خواهان خودروهای لوکس سنتی و پیشرانههای درونسوز هستند توجه دارد.
Killer
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳دوستان باور کنین هزاران خط هم بنویسین نمیشه تیتر رو ماست مالی کنین
همونطور که تیتر چرا ژاپن عقب افتاد و سایر تیتر ها رو نشد جمع کنین
عجب متن و تیتری:)
جومونگ
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳نیازی به نوشتن نیست
همون جدول گویای همه چیزه :)
𝐀𝐥𝐢
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا😂
تو هیچ سالی آمار فروشش بیشتر از اکورا و لکسوس نشده
3 چرخه
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳اون جدول رو میگی که هر سال افزایش فروش داره؟
یا اونی که با ۶ سال سابقه تونست اینفینیتی ۳۰ سال سابقه رو حذف کنه؟
برای هیوندای هم همینا رو میگفتین موقعی که جزو ۱۰ تای اول فروش جهانی نبود.الان که گروه هیوندای سومین گروه پرفروش جهانه البته دیگه نمیگین 😆
Killer
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳دوستان یه سوال
این تیتر سنگین تره یا تیتر چرا ژاپن عقب افتاد یا تیتر بهترین خودرو سال کیا ev9 ؟
:)
آرین
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش ساقیتو عوض کن تو تیترم ژاپنی برده بالا بعد اینو
NAVID۰۰۹۸
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳در جواب به نویسندهی محترم این مقاله:::
جدی میفرمایییید؟؟؟
پس اینا که تو انبارها خاک میخورند از کجا اومده😂!!!
سامورايي
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳جومونگ
پس چرا پایین یه طومار نوشتی؟
MehdiTurbo
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳من چند بار در پاسخ به یه بنده خدایی این مطلب گفته بودم و هر سری کلی دیس لایک و مقابله جالبی ماجرا اونجاس که با نسبتا پر فروشای جدولم مقایسه شده یعنی اگه جدول کامل فروش برندای لوکس ببینید وسطای جدول رو به بالاس یعنی خیلی از برندای دیگه که سابقه ای دو سه برابر جنسیس دارن پایین جنسیسن و این رشد طی هشت سال باورنکردنی و ستودنیه واقعا مال هر برندی بود حتی چینی ستودنی بود
در کل چه مقابله کنین چه مقابله نکنین چه دعوا کنین چه نه اون داره کار خودش میکنه حرفای منو شمام پشمکی بیش نیس براش و فرقیم به حال من و شما نداره چه اول جدول باشه چه تهش ولی این پیشرفت و این موفقیت لذت داره دیدنش دمش گرم خیلی برندای لوکس سعی کردند از دی اس و … سالها موفق نشدند و طی هشت سال رسیدن وسط جدول و خیلی برندا را پشت سر گذاشتن
هر چند عین فوتبال که یه عده سنگش به سینه میزنن و احمقانه اس تهش فوتبالیست پولش میگیره اینم همینطور کسی که سنگ به سینه بزنه چه تو جنگ رد کردن چه تو تایید داستان داره دیگه درست نیس ولی واقعا نمیشه گفت لذت نداره دیدنش تا قبل جنسیس از من میپرسیدن میگفتم یه کار محال
JaMsHiD
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳فروش و جدول نشون دهنده بدبختی کره هست .
تازه تونسته به اینفینیتی برسه😂😞
جالبه بدونی یه ماشین که توی شش ماه توسعه یافته و آلمیچر و باطری هست و یه بدنه عادی داره ، هر چقدر شتاب داشته باشه ، در برابر ماشینی که فول فیبر کربن هست ( تازه دارید طرحشو رو داشبورد میزنید ) و حاصل ده سال توسعه هست و یه موتور ده سیلندر تنفس طبیعی داره هیچ ارزشی نداره . حتی LFA جدید هم مثل نسل قبلش نمیشه چون در اون حد توی ماشین تکنولوژی به کار نمیره .
اون ماشین یه اسطوره با تولید محدود پونصد تا بود ( بجا چرتو پرت گفتن که نتونست بفروشه بزن ویکی پدیا ببین چی نوشته . نوشته پونصد تا تولید محدود )
که از تکنولوژی هایی استفاده کرده ، که فقط توی مسابقات GT3 و لمانز دیده میشد .
تا صبح هم بشینی نمیتونی قیمت ماشینو که از کل ماشینای جنسیس و کیا و هیوندا گرون تره پنهان کنی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳لکسوس خطاب به جنسیس ها :
بچه ها لالا 💤💤😴😪🛌🏻
چاقو زیر گلو🗡️🗡️
سرا بالا! 🕊️🕊️🩸🩸🩸
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳چاقوم زیر گلوتونه*
MehdiTurbo
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳چاقوم زیر صندوق عقبتونه *
پیام
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳یکی از دلایلی که فروش جنسیس خیلی بیشتر میشه اینه که هنوز دو مدل به محصولاتش اضافه نشده. یکی جنسیس کوپه دوم جنسیس جی وی ۹۰. مسائل دیگه مثل خوب بودن تو برقی و تقاضای مردم برای برقی شدن به کنار!
Amirmohammad
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳سیر افزایش فروشش رو نگاه کنین.هر سال افزایش فروش داره.بی حاشیه و پیوسته داره میره جلو و تقریبا هر سال ۱ برند لوکس رو تو جدول فروش پشت سر میزارن.الان اینفینیتی با اون همه سابقه و چند تا برند لوکس دیگه رو پشت سر گذاشت و تو تمام تست و بررسی ها نقد مثبت میگیره
فقط کافیه همین مسیر رو ادامه بده آیندش درخشان میشه
amir
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳پیوسته؟
اینجارو نگاه
۲۰۱۶ ۶۹۴۸
۲۰۱۷ ۲۰۶۱۲
۲۰۱۸ ۹۹۴۰
۲۰۱۹ ۲۱۲۳۷
۲۰۲۰ ۱۶۳۸۴
۲۰۲۱ ۴۹۶۳۰
۲۰۲۲ ۵۶۱۹۸
۲۰۲۳ ۶۸۷۹۸
خوشم میاد هیچ نگاهی به آمار و ارقام نمیکنی برای ما دم از لینک میزنی تقریبا از ۲۰۲۰ خطی بوده آمار شرکت و تنها ۲۲به ۲۳ جامپ خوبی زده آمار به قول اون پیرمرده عموحسن عجب توهمی همش تعصبه
amir
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳جنسیس با تکرار موفقیت لکسوس تازه شده در حد اینفینیتی فلک زده با سبد محصولات قدیمی شده… با کپی کردن طراحی لوگو و طراحی داخلی و بیرونی از بنتلی برقی کردن گدایی کردن طراح از بی ام و گرفتن باتری های catl خریدن جایزه از موتورترند و گرفتن تاپ سیفتی پیک … هزارتا داستان دیگه
پیام
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳امیر تا الان یکی از جملاتتون درست نبوده! اینقدر تموم حرفات مضحک و زیاد هست که ارزش جواب دادن ندارن! چون باید یه صفحه براش تایپ کنم!!! فقط تو کف همین تیتر باش و برو حال کن بابانوئل. روزی رو نیبینم که ماشینای لکسوس و آکورا حسابی از لحاظ فروش به چالش کشیده شدن.
amir
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳چالش؟ بزار یه چشمه کوچیک نشونت بدم
لکسوس تو سه ماهه اول ۲۰۲۴ با ۷۸۴۷۱ واحد فروش ۱۶.۷۵ درصد رشد داشته و جنسیس با ۱۴۷۷۷ واحد فروش ۴.۳۷ درصد رشد فروش داشته
اگه کوچکترین شکی داری برات لینک بفرستم عینک بزن و بخون!!!! به چالش کشیده شدن لکسوس توسط جنسیس؟ نخندون مارو عامو
پیام
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳امیر در مورد اینفینیتی هم همینو می گفتید! یادته یه زمانی اینفینیتی کلی ماشین لوکس داشت و هیوندای فقط اون H بود؟!!! حالا حال کن.
Car love
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳نگو تیتر بگو بمب 😂😂😂😂
راستی چه خبر از آیونیک 6 ؟ 😂
amir
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳از آیونیک ۶ چخبر؟ همین و بس که آمار نیسان آریا با کوچکترین حاشیه از بهترین ماشین سال بهتره
همچنین تو ایمنی هم امتیاز بهتری داره منتها قدرت رسانه باعث توهم افرادی مثل شما میشه
Taha Ayoobi
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳امیر، یعنی به خدا بگم چیکار نکنه این پیام و کیلر و کار لاور رو.
یه کاری کردن با آدم که ناخودآگاه حالت از جنسیس و هیوندای و کیا به هم میخوره.
وقتی داشتم متن بالارو میخوندم با خودم گفتم من چرا از جنسیس بدم میاد؟
یه نگاه به اطرافیان کردم که بدون اینکه به برند ماشین نگاه کنن، از ظاهر و مشخصات و کابین و… لذت میبرن و مال هر کشور و هر برندی که باشه میگن ببین …… چی ساخته، به به.
این سه نفر یه کاری کردن که مجبوری جوری کره رو بزنی زمین که خودتم دلت نخواد.
به خدا کره بدنیست، والا ماشین های خوبی میسازه، خود من هم قبل از اینکه با این سه نفر و کامنت هاشون آشنا بشم از جنسیس خوشم میومد. واقعا ظاهرشون خوب و مدرن و شیکه، داخلش هم طراحی عالی ای داره.
ولی همه میدونن هیوندای پایین تر از تویوتا و ژاپنه و جنسیس پایین تر از لکسوس و ژاپنی هاس.
الان میگید نه ببین، توی فروش اینفینیتی رو زده.
باشه زده باشه، ملاک فقط فروش نیست که.
واقعا جنسیس پیشرفت کرده، ولی ژاپن ننشسته پیشرفت اونو نگاه کنه که، اونا هم دارن پیشرفت میکنن.
من هرچی سعی میکنم از هیوندای و کیا و جنسیس خوشم بیاد نمیتونم،نمیدونم باید چیکار کنم که متل قبل بشم، بدون موضع گیری خوشم بیاد از ماشین ها، درسه که برتری وجود داره توی هر سگمنتی ولی همه شون خوبن.
اینا به کنار، آدم نمیدونه گریه کنه یا بخنده وقتی دلیل ها و منطق های این سه نفر رو میبینه.
شک ندارم وقتی خودشون کامنت هاشون رو میخونن خجالت میکشن.
یعنی هر چیزی میگن که کره بره بالا.
پیام که قربونش برم میگه ال اف ای چون ماشین مزخرفی بوده کم تولید شد و شکست خورد، د آخه لامصب همینجوری میکنی مجبور میشیم کره رو بزنیم زمین دیگه.
الان من واقعا با ماشین های بالا حال کردم.
حسین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳البته آقا طاها اینا سه نفر نیستن یک نفرن. امیرمحمد، احسان، پیام، کارلاو، کیلر همشون یک نفرن. لیست اکانت های فیکش تو این چهار سال یه طومار میشه
Taha Ayoobi
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳حیسن جان ممنونم
خیلی شنیده بودم بعضی ها اکانت فیک و تکراری ان ولی دقیق نمیدونستم.
پیام
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳امیر برو تو جدول فروش سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ رو ببین و دیگه چیزی نگو!!! شما خبری که در مورد فروش سال ۲۰۲۳ لکسوس شنیدید گفتید واااااای چه قدر بیشتر فروخته! در صورتی که سال ۲۰۲۱ رو ندیدید! بعد ادعاتونم میشه!!! بابا همه چیتون داغونه!!!!!
amir
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳باز هم نمیتونی این حقیقتو کتمان کنی که جنسیس در برابر گنده ها عددی نیست!!
Mr wrong
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳تلاش اینشکلیه
پیام
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳نه بابا. از نظر آقا امیر و … به درد نمیخوره. کدوم موفقیت 😂😂😂😂 مگه جی هفتادش رو ندیدید! 😂😂😂😂 اینکه زیر ده سال به اینجور جایگاهی برسید که موفقیت نیست!
amir
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳همچیز زیر سر برند مادره
لکسوس ساله اول اولین محصولش ۴۰ هزارتا فروخت و با بنز مستقیم کل کل میکرد اینو هیچ وقت یادت نره
تلاش جنسیس ستودنیست ولی نه در برابر بزرگان!
جومونگ
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳رنگ و بوی تبلیغ مشهود بود
جنسیس تا رسیدن به لکسوس خیلی فاصله داره
الان نهایت بتونه با پیرمردی به نام اینفینتی رقابت کنه که اینفینتی اگه یه بروزرسانی خوب بده ، دوباره جلو میزنه . چه خوب شد که اون جدول قرار داده شد تا همه چیز مشخص باشه .
نکته دوم اینه که گفته شد G70 داره ماهی هزار تا میفروشه که درست هم هست اما هیچ اشاره ای نشد که همین ماشین به علت فروش پایین توقف تولید خورد . حالا شما حساب کنید G70 با فروش ۱۲ هزار تا در سال توقف خورده دیگه چه برسه به G80 و 90 .
این مدل ها صرفا برای برندینگ و نمایش قدرت فرضی این برند رو خط تولید موندن وگرنه تولیدشون توجیهی نداره . کافیه خودتون آمار فروشش رو سرچ کنید .
نکته سوم هم اینه که گروه هیوندای از پلتفرم E-GMP که ویژه خودروهای برقیه ، در هر ۳ برند خودش مثل جنسیس و کیا و هیوندای استفاده میکنه برای مثال پلتفرم خودروهای جنسیس gv60 ، هیوندای آیونیک ۵ و ۶ و کیا ev5 و 6 یکی هستند و اینطور نیست که همه مدل هاشو با پلتفرم اختصاصی تولید کنه
طراحی داخلی که بارها کاربران گفتند کپی از بنتلی مشهوده و طراحی بیرونی هم به لطف امثال کریم حبیب و پیتر شریر که سابقا برای آلمانیا کار میکردن به روز بنظر میاد
حسین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳دوست عزیز جنسیس هیچوقت نمی تونه موفقیت لکسوس رو تکرار کنه چون بعد از هشت سال با چیزی حدود ده محصول تونسته به این آمار فروش دست پیدا کنه. در حالی که لکسس طی سه چهار سال، با یک محصول، به دو برابر این فروش دست پیدا کرد.
در واقع باید گفت آمار فروش جنسیس با توجه به سبد محصولاتش افتضاحه! و این چیزی هست که رسانه نمیگه!! رسانه واسه تبلیغ برند مورد نظر این جمله مضحک رو میگه: برندهای قدیمی دچار رکود شدن و افزایش فروش ندارن!!!!!! مثلا برندهای قدیمی باید چقدر افزایش فروش داشته باشن؟ بنز و بیمر و لکسس مثلا چقدر باید بفروشن 😁 از دیدگاه نویسنده احتمالا بنز و بیمر و لکسس الان باید هر کدوم سالی یک میلیون ماشین می فروختن تو آمریکا و حالا که به این رقم نرسیدن اسمش شده رکود فروش برندهای قدیمی 😂 در حالی که کشش بازار خودورهای لوکس همینقدر ربطی به رکود فروش نداره😄
بالاخره جنسیس باید یجوری خودشو وصل کنه به بزرگان
Engineer
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳مرسدس و بی ام و به تنهایی جفتشون سال قبل نزدیک به 5.5 میلیون خودرو فروختن که تقریبا میشه 60% از کل خودرو های لوکس دنیا یعنی ارقامی که حتی واسه خودروهای اقتصادی هم قفله بنظرم اینا رو از بقیه جدا فرض کن.
حسین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳((از دیدگاه نویسنده احتمالا بنز و بیمر و لکسس الان باید هر کدوم سالی یک میلیون ماشین می فروختن تو آمریکا )) نوشتم تو آمریکا نه توی جهان
Engineer
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳توی اون بازار بنز و بیمر سالی یک میلیون که نه بیشتر هم میفروشن.
زیزیگولو
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳جنسیس زیرمجموعه هیوندای هستش و یه برند نوپا به حساب میاد و حالا از اینورو اونور میشنویم که این برند نوپا قصد داره با کنار زدن برندای بزرگ اروپاییو آمریکایی و با ارائه شاهکارای لاکچری به بازار اروپا و آمریکا معادلات جهانی رو بهم بزنه و بینی رقیبا را به خاک بماله!!!!!!!! ولی این یه بلند پروازیه خیلی بزرگه و هنوز خیلی مونده و خیلی زوده که جنسیس بخواد به اون نقطه برسه!!!!!
MC20
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳… حالا ما به همه گفتیم موفقیت لکسسو تکرار کردیم ، شما هم بگین کرده … آره … خوبیت نره … واردی که …
3 چرخه
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳سال ۱۴۰۳ خیلی خفنه و البته ناراحت کننده واس بعضیا
اون از تیتر چرا ۳ چرخ سازان عقب موندن
اون از لیست ایمن ترین ها
اون از نابودی سوپراشون
اون از بهترین ماشین برقی و بهترین ماشین پرفورمنس و بهترین خودرو سال
اون از افزایش فروش شدید برقیا
اینم از این 😆
JUST GERMANY
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳یاد رضا عطاران تو فیلم 1000 پا افتادم
رضا عطارن به مقاله :
تمام شد ؟
خیلی تاثیر گذار بود
خوبه اعداد هستن و این همه سیاه نمایی و زرد بازی در اوردن، اعداد نبودن دیگه هیچی !!!!!!!!!!!
Ehsan
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳با توجه به اینکه هیچ ایراد خاصی نمیشه از ماشین های جنسیس گرفت و تا الانم کسی نتونست بگیره میشه گفت روند صعودیش بیشترم میشه و این اولشه
amir
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳سرتا پا ایراده
آتیش سوزی فراخوان دزدیده شدن کپی واضح از بنتلی….
Taha Ayoobi
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳احسان راستی مردم هنوز باید تو فضای باز پارک کنن؟
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳اصلا نتونست
net
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳لکسوس اصالت لوکس بودن دارد ولی جنسیس اصالت لوکس بودن طراحی داخلی و بیرونی ندارد
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳جنسیس قیافش یه حوریه خیلی خوب در اومده بعضی مدلاشا !
ولی یه حوریه انگار دارم عطر رو قورت میدم
سالار فصل
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳امسال افت فروش داشته تا اینجاا
بادش خوابید خیلی زود
با اینهمه محصول و سبد بروز چیزی نفروخته
یه نفر
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳لکسوس خطاب به جنسیس : ببخشینا …
همایون
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳من به شخصه طرفدار جنسیس کوپه هیچوقت نبودم ولی جای خالی هیوندای کوپه و جنسیس ککوپه تو محصولات برند هیوندایی و جنسیس خیلی خالیه حالا که هیوندایی با زیر برند n line داره تو ساخت محصولات اسپرت قدم میزاره و جنسیس هم شرایط خوبی داره وقتشه هیوندایی یه حرکتی بزنه تازه دیر هم شده من انتظار داشتم چند سال پیش اینکار رو بکنه چون ولوستر که جایگزین هیوندای کوپه شد شاید تو امار فروش جای هیوندای کوپه رو گرفته باشه یا جای خالی جنسیس کوپه تو فروش احساس نشه ولی تو تبلیغات و وجهه برند خیلی تاثیر داره مخصوصا که ماسل کارهای امریکایی دارند رژیم میگیرند و موتورهاشون رو کوچیک و موچیک تر میکنند و دیگه مثل پونزده سال پیش قرار نیست جنسیس کوپه با ماسل کارهای امریکایی اونقدر فاصله داشته باشه
jalopy
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۰۱۸ چه اتفاقی افتاده بوده که یهو انقدر کم شده ؟
hameds1
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳چیزی که تو متن گفته نشده طراحی فوق العاده جنسیس های جدیده، طراحی ظاهری اولین چیزیه که مشتری باهاش روبرو میشه و تو خرید خودرو بسیار مهمه
زبان طراحی بسیار شیک و مشترک تو همه خودروهای جدیدش واقعا خوبه
بقول دوستان خیلی جاهاش رو ممکنه کپی کرده باشه ولی نتیجه نهایی کار بسیار زیبا و لوکسه
sina
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی دور از انتظار نیست با کیفیتی که ارائه میده
البت چالش واقعی رسیدن به صد کی هست که حالا حالا نمیرسه گمونم
carslover
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳احساس میکنم این تیتری که استفاده شده صرفا برای ایجاد درگیری در کامنتا بوده
اصن امار فروش جنسیس کجا
لکسوس کجا
به لطف این مدل مقالات و تیتر ها یسری خردسال در کامنتا کاری میکنند که اگر برندای کره ایی یذره احترام در دنیای خوردرو داشته باشند
همونم نابود بشه و به نیستی بره