جنسیسهیوندای

تولید جنسیس G70 به دلیل فروش پایین پس از یک نسل پایان می‌یابد

گفته شده جنسیس پروژهٔ توسعهٔ نسل بعدی سدان G70 را به دلیل فروش پایین لغو کرده است و تولید این خودرو پس از پایان عمر نسل کنونی خاتمه خواهد یافت.

طبق گزارش یک رسانهٔ کره‌ای، جنسیس G70 نسل بعدی نخواهد داشت. دلیل این تصمیم فروش پایین اعلام شده است. منبعی از جنسیس به رسانهٔ مذکور گفته است:

اخیراً اطلاعیه‌ای رسمی در داخل شرکت مبنی بر توقف رسمی RN2 منتشر شده که نام پروژهٔ نسل بعدی G70 بود.

ظاهراً قرار بوده نسل آیندهٔ G70 سدانی الکتریکی باشد اما جنسیس از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده است.

G70 روی پلت‌فرم مشترکی با کیا استینگر ساخته شده است که آن‌هم به‌زودی از روی خط تولید کنار می‌رود تا این سدان‌های کامپکت گروه هیوندای هردو بدون معرفی جانشین مستقیم بازار را ترک کنند. هم‌اکنون G70 در ایالات‌متحده با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و یک نمونهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو عرضه می‌شود که به ترتیب ۲۵۲ و ۳۶۵ اسب بخار قدرت دارند. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و هردو به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب عرضه می‌شوند اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است.

جنسیس اخیراً یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۳۰۰ اسب بخار قدرت را هم به لیست موتورهای G70 در کره اضافه کرده است. این همان پیشرانه‌ای است که در فیس‌لیفت کیا استینگر هم ارائه شد. قیمت G70 در آمریکا از ۴۰,۵۲۵ دلار در مدل ۲ لیتری محرک عقب آغاز می‌شود و در نسخهٔ ۳.۳ لیتری چهارچرخ محرک به ۴۸,۲۵۰ دلار می‌رسد. در سال ۲۰۲۱، جنسیس نسخهٔ شوتینگ بریک این خودرو را هم در اروپا ارائه کرد اما این نسخه هیچ‌گاه به ایالات‌متحده نرسید.

هرچند G70 به پایان عمر خود نزدیک می‌شود اما جنسیس قصد ندارد به‌طور کامل از سدان‌ها دست بکشد زیرا مدیر گروه هیوندای در آوریل امسال گفت:

این اشتباه است که اساساً یک نوع از خودروها را حذف کنیم. من نمی‌خواهم تک‌محصولی باشیم و فقط شاسی‌بلند تولید کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (913 ديدگاه)

    بسیار زیبا و خوش استیله این ماشین
    حیف واقعا

    موافقم 79
    مخالفم 27
    1. TRD PRO

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آره متاسفانه خیلی حیف شد . هم این ماشین هم پسر عموش با اون همه جایزه و افتخار (!!) رفتن . این بیچاره که همش یه نسل (!!) دووم آورد . از اولش هم معلوم بود جاش تو آسموناس . مال زمین نیست .
      وصیت کردن جایزه هاشون رو بین بقیه مدل ها تقسیم کنید 😔
      روحشون شاد و یادشون گرامی 🖤🥀

      موافقم 54
      مخالفم 32
      1. Car love

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (700 ديدگاه)

        امروز به کارآفرین برتر گفتم چرا از وقتی اکانت TRD PRO ساخته شد دیگه کارآفرین اینقدر فعالیتش کم شد،جاش الان مثلا برای اینکه ضایع بازی نشه جفت اکانتا با هم یهو پیداشون شد،اینکه بیشتر ضایع بازی شد😂😂😂😂هول نکن داداش هول نکن

        موافقم 12
        مخالفم 34
      2. محسن

        ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (162 ديدگاه)

        تو کا تو عمرت بهش دست نمیابی و برای تو هیچ منفعتی نداره این فن بوی بازیا چیه ناموسا کلا تو صنعت فن بوی بازی مسخرس شیامی داره میلیون میلیون دلار سود میکنه یکی میاد تو ایران فن بویش میشه

    2. net

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3392 ديدگاه)

      با این چراغ جلو دوطبقه ای و چراغ عقب دو طبقه ای مسخره و جلوپنجره مثلثی و لوله اگزوز بیضی بنتلی باید ار رده خارج میشد

      موافقم 37
      مخالفم 32
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      اِ
      پس چرا ؟
      من تازه میخواستم براش کارخونه ساخت یاتاقان بزنم واسه مشتری‌های مال‌باخته !!!

      مُربا ، نیومده رفت !!!!!

      موافقم 46
      مخالفم 29
  2. Amirmohammad

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    ماشین خوبی بود،ولی این کلاس جوری هست که خریدارها به شدت وفادار هستن،یعنی مثلا اگر کسی الان سری ۳ داره بخواد چند سال بعد ماشین عوض کنه و تو همون کلاس بخره باز دوباره سری ۳ میخره،یا خیلی بخواد تنوع بده سی کلاس میخره.اینم توی دوره ای متولد شد که متاسفانه دوره کاهش محبوبیت سدان ها هست و کارشون خیلی سخت تر شد.

    برعکس جی ۷۰ برادر شاسی بلندش جی وی ۷۰ فروش خیلی خوبی داره در کنار سایر شاسی بلند های جنسیس،تب شاسی بلند ها زیاده و دست سازنده ها بازتر.

    موافقم 40
    مخالفم 16
    1. Amirmohammad

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (563 ديدگاه)

      الان متوجه شدم که فروشش از چندتا از رقباش خیلی بیشتر بوده و سیر صعودی هم داشته فروشش تو این ۳ سال گرچه آروم.اما اون برندهایی که ماشینشون تو این کلاس از جنسیس کمتر داره میفروشه و چند ساله همینطور هستن حاضر به توقف تولید ماشنیشون نیستن ظاهرا
      بنظرم تصمیم جنسیس عجولانه بود، ۱۲۷۰۰ تا در سال ۲۰۲۲ فروخت تو امریکا که ۲ هزار تا بیشتر از سال قبل و ۴ هزارتا بیشتر از دو سال قبلش بود.یعنی روند رو به رشد

      امیدوارم اصلا هدفشون کوچیک کردن سدان ها نباشه.این ماشین شکست خوردن یا نخوردنش ۴ سال دیگه مشخص میشد نه به این زودی اونم وقتی که افزایش فروش داره و تو این کلاس به شدت سخت داره رقابت میکنه،نباید انتظار داشت مثل gv70 سالی ۱۰۰ درصد افزایش فروش داشته باشه

      موافقم 3
      مخالفم 24
  3. (Saeed(peugeot

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    پا در کفش بزرگان کرد جنسیس ….. ولی جسارت و پیشرفتش بد نبود

    موافقم 39
    مخالفم 15
    1. Killer

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (596 ديدگاه)

      پژو فن اینقدر برندش پیشرفت کرده و دنیا رو گرفته و توقع طرفداراشو برده بالا که به جنسیس میگه بد نبود پیشرفتش!حق داری

      موافقم 7
      مخالفم 55
  4. ehsan

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (627 ديدگاه)

    حیف شد.تنها راهش اینه که برقی بشه.گرچه بازم ریسک بزرگیه

    موافقم 9
    مخالفم 10
  5. OldBoy

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (84 ديدگاه)

    در حضور رقبای بزرگی مثل لکسوس is350 و اینفینیتی q50 گرفته تا مرسدس cla و بی ام و سری ۳ و آلفارومئو جولیا فروش پایین طبیعیه

    موافقم 41
    مخالفم 9
    1. Killer

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (596 ديدگاه)

      مشخص نیست کامنتت جدیه یا برای فان هست اما اگه جدیه که باید بدون فروش اینفینیتی q50 پارسال یک سوم فروش جنسیس g70 بود!
      جولیا هم پارسال ۳۰۰ عدد فروخت تو امریکا،جنسیس جی ۷۰ حدود ۱۳ هزار تا!

      موافقم 12
      مخالفم 34
      1. OldBoy

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (84 ديدگاه)

        نمیخوای فروش گزینه های دیگه رو بگی؟
        بالاترین میزان فروش جی ۷۰ رو با بقیه مقایسه میکنی چرا سال های قبلش رو نمیگی؟مثلا ۲۰۱۸ که به ۵۰۰ تا هم نرسید. ۲۰۲۳ هم فک نکنم به ۱۰ هزار تا برسه.
        فروش آلفارومئو هم بالای ۵۰۰۰ تا بود

        موافقم 17
        مخالفم 3
        1. Killer

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (596 ديدگاه)

          تو کامنتت فان نیست خودت فانی! ۲۰۱۸ جنسیس ماه اخرش معرفی شد یعنی دسامبر!! کل ۲۰۱۸ رو حساب کردی الان؟
          الفارومئو جولیا هم فروشش موجوده میخوای لینکشو بزارم واست؟ ۲۰۲۲ تونست ۲۹۸ تا بفروشه،۲۰۲۱ هم ۱۲۱ فروخت! سال ۲۰۲۱ جنسیس ۱۰ هزار تا فروخت ! همون ۵ هزارتا خودتم (که رو هوا گفتی) رو حساب کنیم بازم کمتر g70 میشه که،تو حساب کتاب هم موندی

          اینفینیتی q50 هم سال ۲۰۲۱ تونست ۳ هزار تا بفروشه!
          تو حتی بلد نیستی سرچ کنی! فان :)))

          موافقم 6
          مخالفم 24
      2. OldBoy

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (84 ديدگاه)

        فکر کنم تعداد لایک و دیس لایک مشخص می‌کنه کی فانه
        جالبه تو حرف خود کارخونه که میگه فروشم پایین بود رو باور نمیکنی انتظار ندارم بیای حرف منو باور کنی
        اگه هم تعصب رو ول کنی چشماتم باز کنی میتونی آمار فروش ماهانه آلفارومئو جولیا رو از سایت هایی مثل carfigures, goodcarbadcar, carsalesbase ببینی!
        و من همچنان منتظر اعلام آمار هات از ماشینای دیگه که گفتم هستم

        موافقم 9
        مخالفم 3
    2. محسن

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      الفا رومئو که تا حالا (ماشین) نساخته

  6. M

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    یکی از کره ای هایی که عاشقش بودم ، تو شارجه یه تجربه رانندگی نیم ساعته باهاش داشتم ، نسبت قیمتش فوق العاده خوبه، مشخص بود که نمیتونه با سری ۳ و c کلاس رقابت کنه ولی حیف که داره از بین میره …

    موافقم 21
    مخالفم 5
  7. رضا

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    چقدر ماشین زیبایی بود حیف که قرار متوقف بشه.

    موافقم 7
    مخالفم 10
  8. Ali

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ورود به قلمرو بنز و بی ام و یعنی مرگ

    موافقم 23
    مخالفم 10
  9. TRD PRO

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کی اومد کی رفت ؟ عمری نداشت خدا بیامرز .
    هم این رفت هم استینگر به علت فروش پایین .

    راستی یه نکته جالب : g70 و استینگر پارسال جایزه top safety pack plus گرفتن . اما میبینیم امسال از بازار محو شدن . اینجا مشخص میشه که چقدر اعتبار و ارزش خودرو و برند برای خریدار و بازار مهمه و صرفا نمیشه با چند تا جایزه پرحاشیه ، خودرو رو برنده و موفق دونست

    یاد اون حرف مدیر جنسیس افتادم راجع به مدل x که خیلی عجیبه . منتظرم در آینده ، سرنوشت مدل های دیگه این برند رو هم ببینم .

    « نمی‌دانم قیمتی بالاتر از ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار دلار خواهد داشت یا نه اما مطمئن هستم که بسیاری از مشتریان با ورود به نمایشگاه‌های ما، بنتلی‌های کانتیننتال کانورتیبل خود را کنار خواهند گذاشت. » !!!

    https://www.pedal.ir/asian/genesis-concept-x-production-rumors/

    موافقم 22
    مخالفم 9
    1. مجتبی .

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      نمیدونستم موتوریهای کره هم ناقلان. کسی که بنتلی انتخابشه بامایباخ هم شاید نتونی جذبش کنی چون به چیزایی ازماشینش افتخار میکنه که فقط دربنتلی دیده میشه.

  10. کیان

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    ای بابا اینا ک هی میومدن میگفتن افزایش فروش داشته، خیلی حیف شد واقعا، من خیلی ناراحت شدم. واقعا واقعا ماشین خوبی بود، واقعا حیف شد که این ماشین و استینگر از دور خارج شدن.
    خیلی حیف شدا !!!

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. Car love

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (700 ديدگاه)

      افزایش فروش برای کل برند هست،امکان داره دو تا محصول کافش فروش داشته باشن چهارتا افزایش فروش،تهش میشه افزایش فروش برند وقتی حساب کنن
      مثلا ماکسیما اینقدر کاهش فروش داشت که توقف تولید شد ولی خود برند نیسان افزایش فروش داشت
      ا چیز بیخشید اشاره کردن که خود نیسان هم ۳۵ درصد کاهش فروش داشت! 💔
      اینم رفت کنار اف جی و ماکسیما و LFA

      موافقم 4
      مخالفم 22
    2. TRD PRO

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      آره افزایش فروش داشت . خیلی هم میفروخت اتفاقا . جایزه هم نموند نگیره . نمیدونم چی شد یهو 😔

      موافقم 20
      مخالفم 3
    3. محمدهادی

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      چیشد؟؟
      این کره یی فن ها که هر روز میومدن میگفتن فروش ماشینای جنسیس ۳۰۰ درصد رشد داشته که؟
      بعدا ملوم میشد ۸۰وخورده یی دستگاه شده بوده مثلا ۳۰۰ دستگاه تو سال جدید!!
      خخخخ
      اون جنسیس گندهه هم به زیر کشیده خواهد شد
      چون هیوندا فقط بعنوان اقتصادی میان ملت ها شناخته شده ست،گنده سوزی ممنوع
      چرا اگر همین ماشین مثلا ۳۰ هزار دلار قیمتش از بی ام و و آئودی هم کلاس خودش پایینتر بود اونوقت میشد همون هیونداهای سالهای ۹۸ تا ۲۰۰۳
      مردم بهش پول میدادن،میخریدنش
      نادرست اومده خودشو کرده با بی ام و و مرسدس و کادیلاک رقیب!!
      اون گنده شونم میوفته بلاخاره…

      موافقم 19
      مخالفم 4
  11. amir

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (522 ديدگاه)

    از همون اول هم معلوم بود!اخه کی میره تو کلاس ائودی و بنز و ب ام و ماشین کره ای بخره!مگه ایرانی باشه!!

    موافقم 26
    مخالفم 6
    1. TRD PRO

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      این که چیزی نیست . یه مدل جنسیس هست به اسم x
      مدیرای جنسیس ادعا کردن ثروتمندان ،‌ بعد از پرداخت ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار دلار برای جنسیس (!!) ، بنتلی های خودشون رو هم حتی کنار خواهند گذاشت (!!) .

      https://www.pedal.ir/asian/genesis-concept-x-production-rumors/

      موافقم 20
      مخالفم 5
      1. Ehsan

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (627 ديدگاه)

        اون سوالی که پرسیدم رو هنوز جواب ندادی چرا؟ ترس؟ زشته

        مخالفم 19
    2. محمد

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      همون کسی که وجود رقبای مطرح سمت پژو و دی ای میره

      موافقم 6
      مخالفم 2
  12. samurai

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    وقتی خرج تبلیغات و پول دادن به یوتیوبرای دوزاری و خریدن جایزه از مجلات زرد و …….:) بیشتر از فروش و درامد بشه فاتحه تولیدشو باید خوند
    هر کی حد و اندازه خودشو ندونه و پررو بشه عاقبتش میشه کرره…:)

    موافقم 17
  13. TRD PRO

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    والا قبلنا که به پدال سر میزدم یادم نمیاد ترول ها و اسپمر هایی مثل اینا رو دیده باشم .
    یه زمانی فضای سایت خیلی بهتر از الان بود .
    خلاصه ، نباید جدیشون گرفت چون عمدتا نگاهشون به تبلیغات و بازی رسانه‌ست و غالبا کم سن و سال هستن و خیلی از دنیای خودرو سر در نمیارن . از کامنت ها و تحلیل هاشون کاملا مشخصه ‌.
    مفاهیمی مثل اعتبار ، اصالت ، ارزش ، کیفیت و … که در صنعت یه فاکتور تعیین کنندست ، کلا براشون بی معناست .
    البته منطقی هم هست اگه قرار بود تخصصی و با دانش دنیای خودرو رو دنبال کنن ، فن کره نمیشدن .
    به هر حال باید تفاوت ها رو پذیرفت و به آینده امیدوار بود :)

  14. مجتبی .

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    تواین دوران وتو این کلاس نمیتونست موفق باشه.

  15. مهردادکمال

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1980 ديدگاه)

    خاص و زیباست ولی قبول کنین تو این سگمنت از بازار سلاطین آلمانی راه بقیه رو مسدود کردن و دوام تو اینجا کار هر کسی نیست

  16. پاشا

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (71 ديدگاه)

    هعی
    اینم رفت پیش ماکسیما چلنجر و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا