گفته شده جنسیس پروژهٔ توسعهٔ نسل بعدی سدان G70 را به دلیل فروش پایین لغو کرده است و تولید این خودرو پس از پایان عمر نسل کنونی خاتمه خواهد یافت.
طبق گزارش یک رسانهٔ کرهای، جنسیس G70 نسل بعدی نخواهد داشت. دلیل این تصمیم فروش پایین اعلام شده است. منبعی از جنسیس به رسانهٔ مذکور گفته است:
اخیراً اطلاعیهای رسمی در داخل شرکت مبنی بر توقف رسمی RN2 منتشر شده که نام پروژهٔ نسل بعدی G70 بود.
ظاهراً قرار بوده نسل آیندهٔ G70 سدانی الکتریکی باشد اما جنسیس از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده است.
G70 روی پلتفرم مشترکی با کیا استینگر ساخته شده است که آنهم بهزودی از روی خط تولید کنار میرود تا این سدانهای کامپکت گروه هیوندای هردو بدون معرفی جانشین مستقیم بازار را ترک کنند. هماکنون G70 در ایالاتمتحده با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و یک نمونهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو عرضه میشود که به ترتیب ۲۵۲ و ۳۶۵ اسب بخار قدرت دارند. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و هردو بهصورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب عرضه میشوند اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است.
جنسیس اخیراً یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۳۰۰ اسب بخار قدرت را هم به لیست موتورهای G70 در کره اضافه کرده است. این همان پیشرانهای است که در فیسلیفت کیا استینگر هم ارائه شد. قیمت G70 در آمریکا از ۴۰,۵۲۵ دلار در مدل ۲ لیتری محرک عقب آغاز میشود و در نسخهٔ ۳.۳ لیتری چهارچرخ محرک به ۴۸,۲۵۰ دلار میرسد. در سال ۲۰۲۱، جنسیس نسخهٔ شوتینگ بریک این خودرو را هم در اروپا ارائه کرد اما این نسخه هیچگاه به ایالاتمتحده نرسید.
هرچند G70 به پایان عمر خود نزدیک میشود اما جنسیس قصد ندارد بهطور کامل از سدانها دست بکشد زیرا مدیر گروه هیوندای در آوریل امسال گفت:
این اشتباه است که اساساً یک نوع از خودروها را حذف کنیم. من نمیخواهم تکمحصولی باشیم و فقط شاسیبلند تولید کنیم.
Moein
۱۱ مرداد ۱۴۰۲بسیار زیبا و خوش استیله این ماشین
حیف واقعا
TRD PRO
۱۱ مرداد ۱۴۰۲آره متاسفانه خیلی حیف شد . هم این ماشین هم پسر عموش با اون همه جایزه و افتخار (!!) رفتن . این بیچاره که همش یه نسل (!!) دووم آورد . از اولش هم معلوم بود جاش تو آسموناس . مال زمین نیست .
وصیت کردن جایزه هاشون رو بین بقیه مدل ها تقسیم کنید 😔
روحشون شاد و یادشون گرامی 🖤🥀
Car love
۱۱ مرداد ۱۴۰۲امروز به کارآفرین برتر گفتم چرا از وقتی اکانت TRD PRO ساخته شد دیگه کارآفرین اینقدر فعالیتش کم شد،جاش الان مثلا برای اینکه ضایع بازی نشه جفت اکانتا با هم یهو پیداشون شد،اینکه بیشتر ضایع بازی شد😂😂😂😂هول نکن داداش هول نکن
محسن
۱۸ مرداد ۱۴۰۲تو کا تو عمرت بهش دست نمیابی و برای تو هیچ منفعتی نداره این فن بوی بازیا چیه ناموسا کلا تو صنعت فن بوی بازی مسخرس شیامی داره میلیون میلیون دلار سود میکنه یکی میاد تو ایران فن بویش میشه
net
۱۱ مرداد ۱۴۰۲با این چراغ جلو دوطبقه ای و چراغ عقب دو طبقه ای مسخره و جلوپنجره مثلثی و لوله اگزوز بیضی بنتلی باید ار رده خارج میشد
NAVID۰۰۹۸
۱۱ مرداد ۱۴۰۲اِ
پس چرا ؟
من تازه میخواستم براش کارخونه ساخت یاتاقان بزنم واسه مشتریهای مالباخته !!!
مُربا ، نیومده رفت !!!!!
Amirmohammad
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ماشین خوبی بود،ولی این کلاس جوری هست که خریدارها به شدت وفادار هستن،یعنی مثلا اگر کسی الان سری ۳ داره بخواد چند سال بعد ماشین عوض کنه و تو همون کلاس بخره باز دوباره سری ۳ میخره،یا خیلی بخواد تنوع بده سی کلاس میخره.اینم توی دوره ای متولد شد که متاسفانه دوره کاهش محبوبیت سدان ها هست و کارشون خیلی سخت تر شد.
برعکس جی ۷۰ برادر شاسی بلندش جی وی ۷۰ فروش خیلی خوبی داره در کنار سایر شاسی بلند های جنسیس،تب شاسی بلند ها زیاده و دست سازنده ها بازتر.
Amirmohammad
۱۱ مرداد ۱۴۰۲الان متوجه شدم که فروشش از چندتا از رقباش خیلی بیشتر بوده و سیر صعودی هم داشته فروشش تو این ۳ سال گرچه آروم.اما اون برندهایی که ماشینشون تو این کلاس از جنسیس کمتر داره میفروشه و چند ساله همینطور هستن حاضر به توقف تولید ماشنیشون نیستن ظاهرا
بنظرم تصمیم جنسیس عجولانه بود، ۱۲۷۰۰ تا در سال ۲۰۲۲ فروخت تو امریکا که ۲ هزار تا بیشتر از سال قبل و ۴ هزارتا بیشتر از دو سال قبلش بود.یعنی روند رو به رشد
امیدوارم اصلا هدفشون کوچیک کردن سدان ها نباشه.این ماشین شکست خوردن یا نخوردنش ۴ سال دیگه مشخص میشد نه به این زودی اونم وقتی که افزایش فروش داره و تو این کلاس به شدت سخت داره رقابت میکنه،نباید انتظار داشت مثل gv70 سالی ۱۰۰ درصد افزایش فروش داشته باشه
(Saeed(peugeot
۱۱ مرداد ۱۴۰۲پا در کفش بزرگان کرد جنسیس ….. ولی جسارت و پیشرفتش بد نبود
Killer
۱۱ مرداد ۱۴۰۲پژو فن اینقدر برندش پیشرفت کرده و دنیا رو گرفته و توقع طرفداراشو برده بالا که به جنسیس میگه بد نبود پیشرفتش!حق داری
ehsan
۱۱ مرداد ۱۴۰۲حیف شد.تنها راهش اینه که برقی بشه.گرچه بازم ریسک بزرگیه
OldBoy
۱۱ مرداد ۱۴۰۲در حضور رقبای بزرگی مثل لکسوس is350 و اینفینیتی q50 گرفته تا مرسدس cla و بی ام و سری ۳ و آلفارومئو جولیا فروش پایین طبیعیه
Killer
۱۱ مرداد ۱۴۰۲مشخص نیست کامنتت جدیه یا برای فان هست اما اگه جدیه که باید بدون فروش اینفینیتی q50 پارسال یک سوم فروش جنسیس g70 بود!
جولیا هم پارسال ۳۰۰ عدد فروخت تو امریکا،جنسیس جی ۷۰ حدود ۱۳ هزار تا!
OldBoy
۱۱ مرداد ۱۴۰۲نمیخوای فروش گزینه های دیگه رو بگی؟
بالاترین میزان فروش جی ۷۰ رو با بقیه مقایسه میکنی چرا سال های قبلش رو نمیگی؟مثلا ۲۰۱۸ که به ۵۰۰ تا هم نرسید. ۲۰۲۳ هم فک نکنم به ۱۰ هزار تا برسه.
فروش آلفارومئو هم بالای ۵۰۰۰ تا بود
Killer
۱۱ مرداد ۱۴۰۲تو کامنتت فان نیست خودت فانی! ۲۰۱۸ جنسیس ماه اخرش معرفی شد یعنی دسامبر!! کل ۲۰۱۸ رو حساب کردی الان؟
الفارومئو جولیا هم فروشش موجوده میخوای لینکشو بزارم واست؟ ۲۰۲۲ تونست ۲۹۸ تا بفروشه،۲۰۲۱ هم ۱۲۱ فروخت! سال ۲۰۲۱ جنسیس ۱۰ هزار تا فروخت ! همون ۵ هزارتا خودتم (که رو هوا گفتی) رو حساب کنیم بازم کمتر g70 میشه که،تو حساب کتاب هم موندی
اینفینیتی q50 هم سال ۲۰۲۱ تونست ۳ هزار تا بفروشه!
تو حتی بلد نیستی سرچ کنی! فان :)))
OldBoy
۱۲ مرداد ۱۴۰۲فکر کنم تعداد لایک و دیس لایک مشخص میکنه کی فانه
جالبه تو حرف خود کارخونه که میگه فروشم پایین بود رو باور نمیکنی انتظار ندارم بیای حرف منو باور کنی
اگه هم تعصب رو ول کنی چشماتم باز کنی میتونی آمار فروش ماهانه آلفارومئو جولیا رو از سایت هایی مثل carfigures, goodcarbadcar, carsalesbase ببینی!
و من همچنان منتظر اعلام آمار هات از ماشینای دیگه که گفتم هستم
محسن
۱۸ مرداد ۱۴۰۲الفا رومئو که تا حالا (ماشین) نساخته
M
۱۱ مرداد ۱۴۰۲یکی از کره ای هایی که عاشقش بودم ، تو شارجه یه تجربه رانندگی نیم ساعته باهاش داشتم ، نسبت قیمتش فوق العاده خوبه، مشخص بود که نمیتونه با سری ۳ و c کلاس رقابت کنه ولی حیف که داره از بین میره …
رضا
۱۱ مرداد ۱۴۰۲چقدر ماشین زیبایی بود حیف که قرار متوقف بشه.
Ali
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ورود به قلمرو بنز و بی ام و یعنی مرگ
TRD PRO
۱۱ مرداد ۱۴۰۲کی اومد کی رفت ؟ عمری نداشت خدا بیامرز .
هم این رفت هم استینگر به علت فروش پایین .
راستی یه نکته جالب : g70 و استینگر پارسال جایزه top safety pack plus گرفتن . اما میبینیم امسال از بازار محو شدن . اینجا مشخص میشه که چقدر اعتبار و ارزش خودرو و برند برای خریدار و بازار مهمه و صرفا نمیشه با چند تا جایزه پرحاشیه ، خودرو رو برنده و موفق دونست
یاد اون حرف مدیر جنسیس افتادم راجع به مدل x که خیلی عجیبه . منتظرم در آینده ، سرنوشت مدل های دیگه این برند رو هم ببینم .
« نمیدانم قیمتی بالاتر از ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار دلار خواهد داشت یا نه اما مطمئن هستم که بسیاری از مشتریان با ورود به نمایشگاههای ما، بنتلیهای کانتیننتال کانورتیبل خود را کنار خواهند گذاشت. » !!!
https://www.pedal.ir/asian/genesis-concept-x-production-rumors/
Car love
۱۱ مرداد ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/lexus/%D9%84%DA%A9%D8%B3%D8%B3-lfa-%D8%B5%D9%81%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7/
💔
بزرگترین آبروریزی 💔😞
مجتبی .
۱۲ مرداد ۱۴۰۲نمیدونستم موتوریهای کره هم ناقلان. کسی که بنتلی انتخابشه بامایباخ هم شاید نتونی جذبش کنی چون به چیزایی ازماشینش افتخار میکنه که فقط دربنتلی دیده میشه.
کیان
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ای بابا اینا ک هی میومدن میگفتن افزایش فروش داشته، خیلی حیف شد واقعا، من خیلی ناراحت شدم. واقعا واقعا ماشین خوبی بود، واقعا حیف شد که این ماشین و استینگر از دور خارج شدن.
خیلی حیف شدا !!!
Car love
۱۱ مرداد ۱۴۰۲افزایش فروش برای کل برند هست،امکان داره دو تا محصول کافش فروش داشته باشن چهارتا افزایش فروش،تهش میشه افزایش فروش برند وقتی حساب کنن
مثلا ماکسیما اینقدر کاهش فروش داشت که توقف تولید شد ولی خود برند نیسان افزایش فروش داشت
ا چیز بیخشید اشاره کردن که خود نیسان هم ۳۵ درصد کاهش فروش داشت! 💔
اینم رفت کنار اف جی و ماکسیما و LFA
TRD PRO
۱۱ مرداد ۱۴۰۲آره افزایش فروش داشت . خیلی هم میفروخت اتفاقا . جایزه هم نموند نگیره . نمیدونم چی شد یهو 😔
محمدهادی
۱۱ مرداد ۱۴۰۲چیشد؟؟
این کره یی فن ها که هر روز میومدن میگفتن فروش ماشینای جنسیس ۳۰۰ درصد رشد داشته که؟
بعدا ملوم میشد ۸۰وخورده یی دستگاه شده بوده مثلا ۳۰۰ دستگاه تو سال جدید!!
خخخخ
اون جنسیس گندهه هم به زیر کشیده خواهد شد
چون هیوندا فقط بعنوان اقتصادی میان ملت ها شناخته شده ست،گنده سوزی ممنوع
چرا اگر همین ماشین مثلا ۳۰ هزار دلار قیمتش از بی ام و و آئودی هم کلاس خودش پایینتر بود اونوقت میشد همون هیونداهای سالهای ۹۸ تا ۲۰۰۳
مردم بهش پول میدادن،میخریدنش
نادرست اومده خودشو کرده با بی ام و و مرسدس و کادیلاک رقیب!!
اون گنده شونم میوفته بلاخاره…
amir
۱۱ مرداد ۱۴۰۲از همون اول هم معلوم بود!اخه کی میره تو کلاس ائودی و بنز و ب ام و ماشین کره ای بخره!مگه ایرانی باشه!!
TRD PRO
۱۱ مرداد ۱۴۰۲این که چیزی نیست . یه مدل جنسیس هست به اسم x
مدیرای جنسیس ادعا کردن ثروتمندان ، بعد از پرداخت ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار دلار برای جنسیس (!!) ، بنتلی های خودشون رو هم حتی کنار خواهند گذاشت (!!) .
https://www.pedal.ir/asian/genesis-concept-x-production-rumors/
Ehsan
۱۱ مرداد ۱۴۰۲اون سوالی که پرسیدم رو هنوز جواب ندادی چرا؟ ترس؟ زشته
محمد
۱۱ مرداد ۱۴۰۲همون کسی که وجود رقبای مطرح سمت پژو و دی ای میره
samurai
۱۱ مرداد ۱۴۰۲وقتی خرج تبلیغات و پول دادن به یوتیوبرای دوزاری و خریدن جایزه از مجلات زرد و …….:) بیشتر از فروش و درامد بشه فاتحه تولیدشو باید خوند
هر کی حد و اندازه خودشو ندونه و پررو بشه عاقبتش میشه کرره…:)
TRD PRO
۱۱ مرداد ۱۴۰۲والا قبلنا که به پدال سر میزدم یادم نمیاد ترول ها و اسپمر هایی مثل اینا رو دیده باشم .
یه زمانی فضای سایت خیلی بهتر از الان بود .
خلاصه ، نباید جدیشون گرفت چون عمدتا نگاهشون به تبلیغات و بازی رسانهست و غالبا کم سن و سال هستن و خیلی از دنیای خودرو سر در نمیارن . از کامنت ها و تحلیل هاشون کاملا مشخصه .
مفاهیمی مثل اعتبار ، اصالت ، ارزش ، کیفیت و … که در صنعت یه فاکتور تعیین کنندست ، کلا براشون بی معناست .
البته منطقی هم هست اگه قرار بود تخصصی و با دانش دنیای خودرو رو دنبال کنن ، فن کره نمیشدن .
به هر حال باید تفاوت ها رو پذیرفت و به آینده امیدوار بود :)
مجتبی .
۱۲ مرداد ۱۴۰۲تواین دوران وتو این کلاس نمیتونست موفق باشه.
مهردادکمال
۱۲ مرداد ۱۴۰۲خاص و زیباست ولی قبول کنین تو این سگمنت از بازار سلاطین آلمانی راه بقیه رو مسدود کردن و دوام تو اینجا کار هر کسی نیست
پاشا
۱۳ مرداد ۱۴۰۲هعی
اینم رفت پیش ماکسیما چلنجر و…