سدان لوکس و برقی جنسیس G80 از آنچه که تصور میشود عملکرد بهتری دارد و با یکبار شارژ کامل ۴۵۰ کیلومتر را خواهد پیمود.
در گذشته اگر شرکتی قصد داشت یکی از خودورهای بنزینی خود را بهصورت برقی تولید کند باید بهخاطر عدم سازگاری ساختار بدنه و… با کاهش عملکرد، گستره مسافت قابلپیمایش، سرعت شارژ و گاه هر سه مواجه میشود. امروزه به لطف پیشرفتهای حوزه فناوری خودروسازان این طلسمها شکستهاند و خودروهایی میسازند که با شمایل و ساختار مشابه با پیشرانههای برقی یا بنزینی حرکت میکنند.
یکی نمونه خیلی خوب از این دسته خودروها جنسیس G80 محسوب میشود که با نرخ ۱۸۷ کیلووات شارژ میشود و با یکبار شارژ کامل مسافت ۴۵۱ کیلومتر را خواهد پیمود. G80 الکتریکی که از معماری برقی ۸۰۰ ولتی سود میبرد نخستین سدان این برند کرهای به شمار میرود که تاب رقابت با سدانهای لوکس بازار را دارد. کابین لوکس و باکیفیت، طراحی بیرونی زیبا و سواری نرم این خودرو را به نمونهای شایسته در کنار خواهر برقیاش تبدیل میکند.
طراحی فستبک بدنه به همراه کاپون کشیده و مجلل و جلوپنجره متداول برند جنسیس دقیقا همان شمایلی هستند که نمونه بنزینی جنسیس از آن استفاده میکند. درگاه شارژ این خودرو روی جلوپنجره آن قرار گرفته و درون طرح الماسی آن پنهان شده است. تنها با نگاهی دقیق به سپر عقب بدون اگزوز، رینگهای ۱۹ اینچی مخصوص و جلوپنجره براق آینهای میتوان برقی بودن این خودرو را تشخیص داد.
کابین جنسیس هم به لطف رنگبندی خاصش حالوهوای یک خودرو دهه ۷۰ میلادی را تداعی میکند و حسوحال خوبی دارد اما از سوی دیگر بهخاطر فضای کم سر در جلو و عقب ممکن برای برخی کابران بلندقامت مشکلساز باشد. این مشکل بهخاطر قرارگیری باتری در کف خودرو پیش آمده است.
خوشبختانه راحتی سواری در نسخه بنزینی، به مدل برقی هم آمده است. سیستم پیشنمایش مسیر، جاده را بررسی میکند و با تشخیص ناهمواریها، عملکرد فنربندی را نرم و سفت میکند تا میراگرها بتوانند بهترین پاسخ را به شرایط جاده داشته باشند. عایقبندی کابین هم مناسب است و حال به لطف استفاده از موتور برقی، سکوت بیشازپیش در فضای داخلی G80 حاکم میشود.
نمایشگر ۱۴.۵ اینچی مرکزی کابین نمایی مدرن به G80 بخشیده اما نیازمند کمی عادتکردن است؛ برای نمونه فردی با دستان کوتاه به استفاده از کنترلکننده گردان کنسول میانی روی خواهد آورد. سیستم روان و قابلفهم به شمار میرود. تنها مشکل آن بهطور کلی استفاده و کاربری برخی ویژگیهای نقشه و اتصال سیمی اپل کارپلی و اندروید اتو محسوب میشود. نشانگرها نیز در یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی جا خوش کردهاند و قابل شخصیسازی هستند.
G80 برقی نیز مانند هر خودروی الکتریکی گشتاوری فوقالعاده دارد که به آن حسی سریعتر از خواهر بنزینیاش میدهد. تنظیمات سیستم بازیابی نیروی ترمز نیز بهدرستی و بینقص انجام شده و در پنج حالت گوناگون فعالیت میکند.
عملکرد فنی در سدان لوکس جنسیس فدای راحتی سواری و پایداری بیشتر شده است اما این مسئله اصلا G80 الکتریکی را به خودرویی حوصلهسربر تبدیل نمیکند چراکه کنترل بدنه فوقالعاده انجام شده و پاسخ فرمان به دستورات راننده کاملا مناسب است.
از امکانات استاندارد G80 الکتریکی میتوان به کروز کنترل تطبیقی، نگهدارنده خودرو میان خطوط و در مرکز آنها، تحلیل نقاط کور، ترمز خودکار اضطراری سرعتهای کم و زیاد و… اشاره کرد. فعال و غیرفعالسازی این سیستمها بهراحتی انجام میشود اما اگر واقعا بخواهد از لحاظ ایمنی، خود را از خطرات دور کند میتواند با روشنکردن همه آنها، با خیال تخت به سمت مقصد حرکت کند.
قیمت جنسیس G80 برقی از ۸۰.۹۲ هزار دلار آغاز میشود که آن را بهعنوان رقیبی برای برترین سدانهای لوکس بازار معرفی میکند؛ برای نمونه میتوان به تسلا مدل ۳ لانگ رنج اشاره کرد که درکنار بهرهمندی از قیمت کمتر، مسافت بیشتری را میپیماید و فضای بیشتری را در اختیار کاربران قرار میدهد. نزدیکترین رقیب G80 الکتریکی، مرسدسبنز EQE 350 پلاس محسوب میشود که ۷۶ هزار دلار قیمت دارد. EQE 500 نیز نهایتا ۹۲.۶ هزار دلار هزینه خواهد داشت.
باوجود اینکه جنسیس G80 در مقایسه با تسلا مدل ۳، خودرویی لوکستر و ردهبالاتر به شمار میرود و همین مسئله گرانتر بودن آن از خودروهایی چون بیامو i4 و پولاستار ۲ را توجیه میکند اما در حد سدان مدل S، بیامو i7، مرسدسبنز EQS و پورشه تایکان نیست. شاید این محصول کرهای کیفیت ساخت مناسبی داشته باشد اما از لحاظ امکانات و در بخش فضای داخلی درحد رقبای ردهبالاتر نیست.
جنسیس G80 الکتریکی را برای کسانی معرفی کرده است که میخواهند درکنار بهرهمندی از خودرویی باکیفیت، سواری نرم و راحت و راندمان دلپذیر خود را متحمل هزینه بالای خریدن لوکسترین سدان بازار نکنند.
آیا جنسیس G80 الکتریکی یک خودروی هیبریدی است؟
خیر. جنسیس G80 الکتریکی یک نسخه تماما برقی از سدان لوکس و سایز متوسط G80 محسوب میشود که بهجای استفاده از موتور بنزینی از یک باتری و دو موتور الکتریکی سود میبرد.
نرخ شارژ G80 الکتریکی چقدر است؟
G80 برقی با استفاده از یک شارژر دیواری خانگی، برای رسیدن از ۱۰ به ۱۰۰ درصد به ۷ ساعت و ۲۲ دقیقه زمان نیاز دارد. اگر کاربر از شارژر ۳۵۰ کیلوواتی DC استفاده کند میتواند به لطف نرخ شارژ ۱۸۷ کیلوواتی، تنها درعرض ۲۲ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد برسد.
آیا G80 الکتریکی خودرویی راحت به شمار میرود؟
جنسیس G80 برقی در مقایسه با همتای بنزینی خود فضای سر و بار کمتری دارد و همین مسئله باعث میشود تا کابین کمی در هم فشردهشده به نظر بیاید. هرچند راحتی سواری، روان بودن حرکت خودرو و عایقبندی خوب آن را نمیتوان نادیده گرفت.
مشخصات فنی جنسیس G80 الکتریکی ۲۰۲۳
موتور | دوگانه برقی دائم مغناطیسی سنکرون |
خروجی (قدرت/ گشتاور) | ۳۶۵ اسب بخار/ ۷۰۰ نیوتن متر |
جعبهدنده | تک سرعتی خودکار |
محور محرک | چهار چرخ محرک |
باتری | ۸۷.۲ کیلووات ساعتی لیتیوم یون |
زمان رسیدن از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت | ۴.۲ ثانیه |
گستره مسافت قابلپیمایش | ۴۵۱ کیلومتر |
نوع شارژ | ۱۲۰ ولتی ۱۰ آمپرساعتی/ ۲۴۰ ولتی ۴۸ آمپرساعتی/ ۱۸۷ کیلوواتی DC |
وزن | ۲۲۸۵ کیلوگرم |
حجم بار | ۳۰۵ لیتر |
TESLA
۱۸ بهمن ۱۴۰۱از همه نظر عالی هست : شتاب معرکه ای داره ، کیفیت ساخت بالایی داره ( کیفیتش در حد رقبا آلمانی هست ) ، طراحی لوکس و با وقاری داره و از نظر آپشن و امکانات رفاهی هم کامل هست ، یکی از اینا میخوام 😭😭
MehdiTurbo
۱۹ بهمن ۱۴۰۱طراحی داخلیش اینقدر زیباست یعنی شاید تو این چند سال طراحی داخلی زیبا ندیده بودم اکثرا بدتر شدند خارجی که هیچی
ولی طراحی داخلیش اینقدر زیباعه ساعت هام نگاه کنی خسته نمیشی چه برسه توش بشینی
۸۰ درصد ادمایی که الان دارند از این ماشین تعریف میکنند تا همین چند سال پیش از وقتی هیوندا برند لوکس جنسیس زد تا قبلش همیشه کره را مسخره میکردند
حتی زمانی که هیوندا گفت میخوام برند لوکس برای رقابت با لکسوس و بی ام و بزنم پستش هست برید کامنتا را بخونید چقدر بد و بیراه میگفتند و مسخره میکردند
و همان اکانتا الان دارند تمجید میکنند
زیبا نیست ؟؟؟
Amiro
۱۸ بهمن ۱۴۰۱میگم از دماغ برقو میده تو؟😂😂😂
حداقل جنس خوب بهش برسونین خماری نکشه 😂😂😂
TESLA
۱۸ بهمن ۱۴۰۱۸۰ هزار دلار با حساب دلار فوق تخیلی میشه حدود : ۳ میلیارد و ۵۰۰ ، با این پول تو این خراب شده حداکثر بتونی یه جنسیس سدان مدل ۲۰۱۳ با کارکرد بالای ۸۰ هزار تا بخری 😒😒😒
زیزیگولو
۱۸ بهمن ۱۴۰۱حس بدنه اسپرت جنسیس G80 تو کابین ماشینم ادامه ….. فرمون اسپرت و پدالای آلومینیوم و چرم مرغوب با رنگ براق با موادی از فیبر کربن تو داشبورد جذابیت داخل کابین رو ببشتر کرده و حتی اونجوری که من جاهای مختلف خوندم تو پوشش سقف از میکروفیبر استفاده میشه
محمدرضا
۱۸ بهمن ۱۴۰۱کاش منبا رو ذکر میکردین
ولی کار اند درایو باEQE مقایسه کرده بود به نتیجه رسید G80 گذینه بهتری هست.
ناخدا
۱۸ بهمن ۱۴۰۱منبا اشتباهه منبع درسته
شهاب
۱۸ بهمن ۱۴۰۱خیلی عالی👏👏👏👏
Reza Waffen SS
۱۸ بهمن ۱۴۰۱این پیشرفت جای تشویق داره ؟؟؟
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۱۸ بهمن ۱۴۰۱باید کلاه از سر برداشت
Alireza
۱۸ بهمن ۱۴۰۱آنقدر که این ماشین زیباست و همینطور مقاله زیبا نوشته شده که اگر پول و بقیه شرایط رو داشتم قطعا یکی میخریدم😍واقعا خیلی زیباست🤩🤩
Alan.r
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ای مگس عرصهی سیمرغ نه جولانگه توست
Ehsan
۱۸ بهمن ۱۴۰۱رقیب جاپونی؟ not found 404
Car love
۱۸ بهمن ۱۴۰۱فقط جولانگه ۳ چرخه های ساموراییه که با پرتاب چرخ به سمت رقبای آلمانی و آمریکایی نابودشون کرد 🥲
Type Z
۱۸ بهمن ۱۴۰۱تو این بازه قیمت آلمانی رو ترجیح میدم .
اثبات شده و کاربلد .
Ehsan
۱۸ بهمن ۱۴۰۱به به اکانت جدید 🤣🤣🤣🤣
Ehsan
۱۸ بهمن ۱۴۰۱یه ماشین همه چی تمام، امسال هم توی چند مجله جزو بهترین ها بود اخریش هم فکر کنم carandriver بود
البته نمیدونم چه دلیلی داشت که اینو با تایکان مقایسه کردن اصلا! تفاوت در هدف ساخت و بازار هدف از زمین تا اسمون بود واس این دوتا ماشین صرفا هر دو الکتریکی هستن
❤BMW❤
۱۸ بهمن ۱۴۰۱عمرا با i7 بتونه برابری کنی
phonix
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ظاهری که صد هیچ جلوعه
موتور rb26dett موتور 2jzgte jdm forever
۱۸ بهمن ۱۴۰۱لکسس لطفا عجله کن قدم محکم تو چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
TESLA
۱۸ بهمن ۱۴۰۱لکسوس و تویوتا متاسفانه توی خواب غفلت فرو رفتن و واقعا نمیدونم چه اصراری بر حفظ پیشرانه های درونسوز دارند !!! خلاصه اینکه وقت زیادی ندارن و اگه از همین الان سبد محصولات برقیشون رو گسترش ندن ، در آینده محکوم به نابودی خواهند بود ( روی اسب باخته بیش تر از این نباید شرط بندی کنند )
GMA
۱۸ بهمن ۱۴۰۱با این ابعاد نه رقیب EQS هست نه رقیب I7 فکر میکنم تو تیتر اشتباه این دو را نوشتید چون این دو سایز متوسط نیستند و بزرگ تر و گرون تر هستند،همونطور هم که در متن گفته نزدیک ترین رقیبش، حداقل از نظر ابعاد و قیمت EQE هست
F
۱۸ بهمن ۱۴۰۱دقیقا درست میفرمایید.
Eqs و i7 درواقع در گروه g90 لحاظ میشوند.
TESLA
۱۸ بهمن ۱۴۰۱بله ، رقیب g80 الکتریکی : مرسدس eqe350 ، ب ام و i4 ، تسلا مدل ۳ پرفورمنس و … هستن که همگی تقریبا تو یه رده قیمتی قرار میگیرن ( هر چند که رقیب مستقیم هم نیستن ) ولی i7 ، تایکان ، eqs و مدل s یه کلاس بالاتر هستن و توی رده قیمتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار قرار میگیرن ( البته قیمت تایکان توربو s بالای ۲۰۰ هزار هست ) ، مگر اینکه جنسیس نسخه برقی g90 رو بسازه ( که پرچمدار محصولات جنسیس هست ) در این صورت چون قیمتش میره بالای ۱۰۰ هزار تا شانس رقابت با اینها رو داره
Car love
۱۸ بهمن ۱۴۰۱یعنی واقعا نویسنده نمیدونه که این ماشین اصلا تو کلاس I7 تسلا مدل S و EQS نیست؟ چه از لحاظ سایز چه قیمت
چون یه طورایی اینکه این ماشین در حد I7 نیست رو نکته منفی دونسته انگار درصورتی که اصلا دلیلی نداشت اسم اونا تو این مقاله بیاد و مقایسه بشن
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۸ بهمن ۱۴۰۱این قرراه با i7 رقابت کنه ؟ شوخی که ندارین
Car love
۱۸ بهمن ۱۴۰۱رقابت فقط رقابت خودت و الگوت نوید برای رسیدن به شکست های بیشتر!!!
اینم از حجم اطلاعات خودرویی بعضیا که ادعاشون از کلارکسون بیشتره! تو که حتی هنوز نمیدونی اصلا این ماشین تو کلاس I7 نیست چطوری روت میشه بیای تو سایت ماشین؟!
این قرار نیست رقابت کنه، Bz4x قراره با i7 رقابت کنه
MohammaD
۱۸ بهمن ۱۴۰۱کمبود هاشو شما با ارائه دلیل و مدرک عرض کنید بلکه روشن بشیم …..
MohammaD
۱۸ بهمن ۱۴۰۱البته قبول دارم تو یه سگمنت نیستن . اما منظور شما عجز و ناتوانی مطلق کره ای ها تو ارائه خودروی موفق و رده بالا هست که این دفعه مثل خیلی از دفعات دیگه همه معادلات شما و امثالتون بهم ریخته ….
مجتبی .
۱۸ بهمن ۱۴۰۱نه خداییش جای تبریک داره👍
MohammaD
۱۸ بهمن ۱۴۰۱دید خوبی نسبت به این محصول کره ای ها دارم . فقط امیدوارم دیگه کره ای ها این سطح از پیشرفت رو با یه سری اشتباهات سطحی خراب نکنن چون تا الان قضیه گاو نه من شیر خیلی براشون اتفاق افتاده ……
و اما تنها کره ای که واقعاً عاشقشم جنسیس GV70 هست .
Poria
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ترجیح میدم یه بنز زیر پام باشه
MASOUD 0099
۱۸ بهمن ۱۴۰۱یکی از بهترین در کلاس خودش
Peyman.JDM
۱۸ بهمن ۱۴۰۱طراحی زیبایی داره واقعا بخصوص در داخل
محمد
۲۹ بهمن ۱۴۰۱نسخه فول این خودرو 92 هزار دلار هست … با این پول تو ایران تهش اپتیما صفر میدن مدل 2017