جنسیسهیوندای

جنسیس G80 ماگما با 500 اسب بخار؛ تلاش هیوندای برای رقابت با بی‌ ام‌ و M5

سدان اسپرت G80 ماگما به پیشرانهٔ V6 توئین توربو با قدرت حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار مجهز است و برای بازار خاورمیانه تولید می‌شود.

جنسیس در نمایشگاه خودروی نیویورک از زیربرند پرفورمنس خود با نام ماگما رونمایی کرد. یکی از خودروهایی که از این سری در نیویورک به نمایش درآمد، سدان اسپرت G80 ماگما اسپشیال است. البته این خودرو که می‌تواند رقیبی برای ب‌ام‌و M5 و مرسدس E63 باشد، در آمریکای شمالی عرضه نخواهد شد و برای بازار خاورمیانه در نظر گرفته شده است. طبق گزارش جدیدی، از این سدان اسپرت کره‌ای فقط ۲۰ دستگاه برای امارات متحده ساخته خواهد شد.

ویژگی چشمگیر G80 ماگما ادیشن، رنگ نارنجی متمایزی است که اولین بار سال گذشته در کانسپت GV80 کوپه به نمایش درآمد. علاوه بر این، جنسیس سدان اسپرت خود را به کیت بدنهٔ منحصربه‌فردی مجهز کرده است که شامل گلگیرهای جلو و عقب پهن‌تر، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در سپر جلو، دریچه‌های هوای روی کاپوت و تریم فیبر کربنی می‌شود. عقب خودرو نیز با اسپویلر دُم اردکی و دیفیوزری با دو سر اگزوز تزئین شده است. رینگ‌های ۲۱ اینچی خاکستری مات هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های بیرونی این خودرو هستند.

در داخل G80 ماگما اسپشیال خریداران از تودوزی آلکانترای مشکی با دوخت متضاد و تریم فیبر کربنی فراوان بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این، در اینجا صندلی‌های اسپرت ریکارو در جلو و دو صندلی مجزا در عقب را هم می‌بینیم که G80 را به خودرویی چهارنفره تبدیل می‌کند. جنسیس فعلاً در مورد قوای محرکهٔ این خودرو حرفی نزده است اما به گزارش KoreanCarBlog، این سدان اسپرت به یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود. گزارش‌های دیگر نیز به قدرتی نزدیک به ۶۰۰ اسب بخار اشاره کرده‌اند.

درهرحال، انتظار می‌رود G80 ماگما اسپشیال نسبت به نسخهٔ استاندارد با موتور ۳.۵ لیتری V6 توربو با ۳۷۵ اسب بخار قدرت، بسیار قوی‌تر باشد. البته بیرون کشیدن نزدیک به ۶۰۰ اسب بخار قدرت از یک پیشرانهٔ V6 بدون نیروی کمکی الکتریکی می‌تواند برای جنسیس یک چالش باشد. با توجه به تصاویر داخلی، این سدان اسپرت به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است که احتمالاً نیرو را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. علاوه بر این، انتظار می‌رود G80 ماگما از تنظیمات منحصربه‌فردی مثل ارتفاع کمتر سیستم تعلیق، شاسی سفت‌تر و فرمان تیزتر هم بهره‌مند باشد.

علاوه بر G80، مدل‌های دیگری که از زیربرند ماگما در نمایشگاه نیویورک به نمایش درآمدند GV60 الکتریکی و GV80 کوپه بودند. البته هردوی این خودروها به‌عنوان کانسپت معرفی شده‌اند. جنسیس همچنین در این نمایشگاه کانسپت چشمگیر گرن برلینتا ویژن GT را هم به نمایش درآورده است که می‌تواند در آیندهٔ به محصولی تولیدی و پرچم‌دار جنسیس تبدیل شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    رقابت با M5 😳😳

    موافقم 8
    مخالفم 11
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      داداش ، زیاد نگران نباش ، از لگن‌سازان کره‌ای قبلاً زیاد شوآف دیدیم یکیش رقابت و مقایسه ریو با اونتادور!!!
      بلاخره شرکتی که از کودک کار هم میخواد سود ببره ، بیشتر توقعی نداره!!!

      این جنگولک‌بازی‌ها نون آب نمیشه مگر تو کشور خودش!!!

      موافقم 6
      مخالفم 13
      1. mahan

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (158 ديدگاه)

        آقا بس کنید دیگه.همش دعوا همش بحث. من کره فن نیستم اصلا ولی کره ها به شدت پیشرفت کردن و حتی قدیمی هاشونم عالی بوده. خودم تجربه ماشین آلمانی دارم که میگم. کره ای خیلی ماشینای خوبین و همین جنسیس خیلی ماشین زیبایه واقعا لذت بردم. سر چی آخه به چه دلیل الکی بحث میکنید وا

        موافقم 12
        مخالفم 5
        1. علیجان

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          تو صنعت خودرو انگلیس و آلمان
          ایتالیا و آمریکا اینا بیان رقابت کنن آره
          ولی خب وقتی که ما برای پراید لح لح میزنیم خب بایدم سوژه چشم بادومی ها باشیم

    2. پیام

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      دیگه جنسیس با لکسوس رقابت نمی کنه. با بی ام و میخواد رفابت کنه. لکسوس ماشین مالی نداره. فقط تا حدودی لوکسه. پرفورمنس یوخت

      موافقم 8
      مخالفم 12
      1. amir

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        یه بار رقابت کرد با جی هفتاد نتیجه رو دیدیم

        موافقم 11
        مخالفم 5
        1. پیام

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          چرا G90 رو نمی گی که برای ماشینای ژاپنی حیثیت نداشته باشه؟! بحث تکنولوژی و آپشن باشه واست جی ۹۰ رو میارم!

          موافقم 5
          مخالفم 10
        2. amir

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          اره وقتی فروشش نصف لکسوس هم رده اس نیست حیثیت نزاشته تازه اونم لکسوسی که خیلی حدید نیست و میگذره از نسلش

          موافقم 9
          مخالفم 3
    3. Engineer

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (66 ديدگاه)

      سری 5 فقط یه هایپرکار می‌تونه رقیبش باشه

      موافقم 12
      مخالفم 8
      1. اسد

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (839 ديدگاه)

        بسه بابا !!! نه یه دفعه بگو فقط f22 حریفشه!!!! جمع کنین این بندوبساط تعصب آلمانی رو!!!!

        موافقم 4
        مخالفم 13
        1. Engineer

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (66 ديدگاه)

          وقتی که یه سدان خانوادگی، سوپر کار و کوپه پرفورمنس فقط میتونن از پشت ببینش

          موافقم 10
          مخالفم 2
    4. JaMsHiD

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2767 ديدگاه)

      خود کره جرأت نداره همچین حرفی بزنه .
      بعدا پدال برای ویو همچین تایتلی انتخاب کرده .
      تا کره ای فنا و جرمنی فنا رو به جون هم دیگه بندازن

      موافقم 15
      مخالفم 3
  2. زیزیگولو

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    انصافاً خیلی خوشکله

    موافقم 18
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      ماشین قشنگی هم باشه آیا میتونه خودش رو رقیب M5 بدونه؟؟؟

      میدونید چرا از کره‌ای‌ها دل بریدم ؟
      چون همه‌چیزشون نمایشی چاخان بزرگنمایی هستش!!!

      آئودی بنز bmw ، سه شرکتی هستند که هر کدومشون یه محصول با پرفورمنس بالا دارند با رقابتی سه‌جانبه!!!

      تو آمریکا بازی ماسل‌کاری داریم بین موستانگ چلنجر کامارو ، یادتون میاد سال ۲۰۰۸ میخواست به صورت نخودچی جنسیس کوپه رو وارد رقابت با این سه بکنه ولی شکست خورد !!!

      البته هدف کره ، تنها صدا راه انداختن هست مثل کاری که ایلان‌ماسک میکنه تا تو دهن‌ها بچرخه و اگر نه خودشون هم میدونن نخود آشی بیش نیستند!!!

      اونایی که ماشین‌باز و ماشین‌شناس باشن جز پوزخند کاری دیگه نمیکنند !
      اما نکته اونجاست که بیسوادها شروع به جو دادن میکنند مثل همونایی که با چری X22 فاز آفرود بر میدادن چون شاستیش بلنده😂!

      موافقم 13
      مخالفم 11
      1. Killer

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (596 ديدگاه)

        بهترین خودرو سال کی شد؟ :)))

        موافقم 4
        مخالفم 14
      2. پیام

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        نوید همه چی شما چاخان هست! نمونش برقی شدن تویوتا! اول گفتن سه سال بعد ۵ سال!!! نوید چطور در مورد این چیزی نگفتی؟!!! برو مدرست. در ضمن به پست بعد هم دقای بکن. همون پستی که در مورد وضعیت مطلوب ماشین برقی هیوندای هستا

        موافقم 4
        مخالفم 13
      3. زیزیگولو

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        نوید انتخاب اول من لکسوسRX و انتخاب دوم حضرت لندکروزLC300 و انتخاب سوم از بین برندای آمریکایی یعنی دوج دورانگو یا اسکالید خواهد بود ……… و اما در مورد طراحیای کمپانی هیوندای موتور و زیر مجموعه ش جنسیس ، نظر من این هستش که هرچقدر سانتافه داره میره سمت بی راهه ولی جنسیس هر سال داره بهتر و زیباتر میشه

        موافقم 6
        مخالفم 9
        1. ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4898 ديدگاه)

          قطعا درسته دوست من

          موافقم 5
          مخالفم 1
  3. eternal

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه طراحیش رو دوست دارم ولی با m5 نمی تونه رقابت کنه

    موافقم 15
    مخالفم 5
  4. R@min

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    باز هم فراتر از پرفورمنس مسئله برندینگ حرف اول می زنه که خب تلاش های جنسیس با مدل های مختلف تقریبا شکست خورد چون اینا نه جرات نه توان رقابت در تمام سطوح ندارن و صرفا با حربه قیمت پایین تر تلاش کردن که اون هم در کشورهای ثروتمند شکست خورد ! خودشون هم اعلام کردن قصد رقابت با مدلای هاردکور آلمانی ندارن، حالا اینکه فکر می کنن به سدانی که تعلیقش مقداری سفت بشه و بوست توربوش بره بالا هاردکور میگن مشخصه که هنوز تو پله اول موندن و راه درازی برای ارائه یه محصول پرفورمنس دارن.

    این محصولاتم تیترسازی هایی برای دیدن بازخورد عموم هست.

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. Car love

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (700 ديدگاه)

      اقای فراستی 😂😂

      موافقم 3
      مخالفم 13
  5. Mr wrong

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (335 ديدگاه)

    تلاششون قابل تحسینه

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. JUST GERMANY

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      حقیقتا توهم هست، و یه جورایی حقیر بودن خودشون و نشون میدن
      همیشه می‌خوان تو هر زمینه ای بگن ما میتونیم با بهترین رقابت کنیم و …
      یاد قیاس لامبورگینی (اونتادور فکر کنم) با کیا فورته افتادم و …
      کلا استایلشون برای اینکه دیده بشن خنده دار هست و …
      اینا یه سوپر اسپرت یا حتی اسپرت واقعی هم نساختن و … بعدش رویای رقابت با بهترین ها رو دارن

      موافقم 9
      مخالفم 3
  6. JUST GERMANY

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    لات کوچه خالی ؟!
    خب تو میخوای باهاشون رقابت کنی حتی جرات نکردی بری تو بازاری که اونا هستن (نه بازار چین، نه اروپا نه امریکا)!!!
    استینگر و جی 70 منتظرت هستن، زیاد معطلشون نکن
    به 530 هنوز از این سرتره چه برسه به M power و یا AMG

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. Ehsan

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (627 ديدگاه)

      امارات لات کوچه خلوته؟! نسبت ماشینای لوکس به اقتصادی تو امارات چند برابر امریکا و چینه!! تو اول یاد بگیر پشت المان قایم نشی بعد بیا سیاست تعیین کن برای برندی که ماشیناشو ندیدی از نزدیک

      موافقم 2
      مخالفم 12
      1. JUST GERMANY

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1491 ديدگاه)

        اشغال دیدن نداره
        امارات همه عشق شاسی هستن و نهایت سوپر اسپرت
        تو امارات محدودیت سرعت و قوانین ۱۰۰۰ بار سخت تر از امریکا و چین و روسیه و اروپا هست.
        لات کوچه خلوت هم زیادشه.
        هروقت خریدن و تیون کردن (عمرا بشه تیون کرد اینو) و شد ماشین کل کل و هندلینگ اونوقت بیا
        تولید ۲۰ عدد !!! یعنی حتی انتظار فروش ۲۰ بیشتر هم ندارن.

        موافقم 7
        مخالفم 5
  7. JaMsHiD

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2767 ديدگاه)

    میدونی چرا هیچوقت با یه ماشین کره ای نمیشه ارتباط گرفت؟
    چون اومده یا کَل ژاپنیا که صاحب سبک هستند رو بخوابونه یا آلمانیا که اونا هم صاحب سبک هستند .
    فقط اومده برای رقابت و جا موندن از بزرگان .
    همش یا اومده با ب ام و و مرسدس رقابت کنه
    یا اومده توی رالی با تویوتا و فورد رقابت کنه .
    بابا یه دقیقه رقابت نکن ببینیم چیکار میکنیم😂💥

    موافقم 9
    مخالفم 3
  8. Amirmohammad

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (563 ديدگاه)

    خیلی زیباست و مشخصات خوبی داره
    به ام ۵ نمیرسه اما خب باید شروع کرد و جرات و تلاششون قابل تحسینه

    موافقم 6
    مخالفم 4
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    M5 رو ترجیح میدم

    موافقم 7
    مخالفم 2
  10. Killer

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (596 ديدگاه)

    شاهکاره لامصب

    موافقم 1
    مخالفم 12
  11. آرین صاحب جمعی

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    تو رو خدا بیخیال بی ام و بشو یک نگاه با سابقت بنداز

    موافقم 9
    مخالفم 1
  12. Ehsan

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (627 ديدگاه)

    ماشین قابلیه و طراحی خیلی شیکی داره

    موافقم 1
    مخالفم 13
  13. amir-mr

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    رقابت با m5
    این بیشتر شبیه دروغ سیزده 😂
    نمیدونم اینا باخودشون چی فکردن
    فقط تیتر سازی در عمل هیچ

    موافقم 9
    مخالفم 2
  14. حسین

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    همینکه فقط بیست تا واسه امارات ساختن نشون میده خودشون هم می فهمن هیچ پخی نیستن و اگه بخوان برن تو اروپا و آمریکا دوباره تحقیر میشن و شوت میشن مث خنسیس جی هفتاد 😂

    موافقم 9
    مخالفم 1
  15. جومونگ

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خودشون خیلی خوب دونستن چه خبره . هیشکی تو بازاری بزرگ تحویلشون نمیگیره و برای پوشاندن این معضل ، اومدن تولید محدود در بازارای محدود رو انتخاب کردن . فقط این دو سه جمله کافیه تا متوجه قضیه بشیم :

    «در آمریکای شمالی عرضه نخواهد شد و برای بازار خاورمیانه در نظر گرفته شده است. طبق گزارش جدیدی، از این سدان اسپرت کره‌ای فقط ۲۰ دستگاه برای امارات متحده ساخته خواهد شد.»
    «البته بیرون کشیدن نزدیک به ۶۰۰ اسب بخار قدرت از یک پیشرانهٔ V6 بدون نیروی کمکی الکتریکی می‌تواند برای جنسیس یک چالش باشد»

    موافقم 9
    مخالفم 1
  16. جومونگ

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    همش ۲۰ تا ؟! 😂
    همین کره فنا لکسوس رو مسخره میکردن که ۵۰۰ تا lfa فروخت . تازه بماند که قیمت lfa از حدود ۳۵۰ هزار دلار به ۱ میلیون دلار رسیده
    فکر کنم تو خیالشون الان دارن با پاگانی و کونیگزگ رقابت میکنن

    موافقم 8
    مخالفم 2
  17. blackwing

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    خیلی خوبه خوشم اومد مخصوصاً از یه زاویه هایی منو یاد محصولات بلک وینگ کادیلاک انداخت ، اما رقابت با M و AMG برای برندی مثل کادیلاک که از سال ۲۰۰۴ با عذضه نخسه‌های پرفورمنس V ، با انبوهی از سابقه و موتورهای هشت سیلندر سوپرشارژ / توربوشارژ و شاسی های فوق العاده جنرال موتورز ، تا الان دائماً در حال بروز رسانی بوده ، خودش برای امریکاییا چالش خیلی بزرگیه ، چه برسه به برند جنسیس که تقریباً هیچ پس زمینه‌ای تو این قضیه نداره و از نظر پرفرومنس و شاسی به گرد پای محصولات کادیلاک هم نمیرسه !!
    بی‌ام‌و و مرسدس که هیچی…

    خیلی بعید میدونم.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  18. jalopy

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    این کل کل مسخره رو تموم کنید فقط فرانسه😁

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. phonix

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      رنو پژو و سیتروئن هرکدوم سابقه موتور اسپرت و توانایی مهندسی قابل احترام واثبات شده ای دارن …

  19. ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    چقدر خوشگلهههه وای😐

    موافقم 1
    مخالفم 4
  20. آریا

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (191 ديدگاه)

    m5 با لامبورگینی اونتادور مقایسه میشه نه جنسیس!

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. اسد

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (839 ديدگاه)

      با اونتادور ؟!!!!!!!!!!!!! M5 اندازه یه چرخ اونتادور هم ارزش ندارد !!!! واقعا این آلمان فن های متعصب وطنی خودشونو مسخره خاص و عام میکنند!!!

      موافقم 1
      مخالفم 1
  21. ماکان

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . این خودرو برای من یکی از بهترین ها هستش

    موافقم 5
    مخالفم 6
  22. رامتین

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    طراحیش خوبه ولی دیگه رقابت با بی ام و معنایی نداره. بهمین خاطر میخواد تو خاورمیانه فعالیت کنه. اونجا هم تویوتا بیشتر هواخواه داره.

  23. samurai

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    لگن اشغال بی کیفیت فاقد ارزش که از روی بنزای 20 سال پیش اسکی رفته با بردن اسم بی ام و و بنز و لکسوس لگن سازیتو نمی تونی بالا ببری کرره در حد چینه باید با برندای چینی مقایسه بشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  24. امیر

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    شباهت خیلی زیادی به سدان های بنتلی داره

    موافقم 3
    مخالفم 4
  25. رهگذر

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    اژدهای سرخ اوف چه هیولاییه

    موافقم 1
    مخالفم 6
  26. Ali

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه
    ولی همچین تیتری ، حرف ایی نبود
    M5 یا e63 توی یه لیگ دیگه ایی هستن

  27. وحید

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من طرفدار هر دو کمپانی هستم، ولی جنسیس هم داره ماشینای خوبی میزنه،الان شما ب طراحی این ماشین توجه کنید… چقدر زیبا فرم عقب ماشین رو در آوردن، درست همونطور ک استون مارتین یا بی ام دبلیو این کارو میکنن، واقعا هم زیباست این فرم،ایران هم هنوز ماشیناش صندوق عقب پیکان داره و هنوز نتونستن ی طرحای بی نقص بدن بیرون

  28. BMW

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    طراحی جذاب و قدرت خوبی داره
    ولی…
    هنوز زوده بخواد با m5 رقابت کنه این😂😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا