جنسیس GV60 جدید اولین محصول الکتریکی تاریخ این خودروساز بوده و اخیراً یکی از یوتیوبرهای مشهور فرصت تست این خودرو را به دست آورده است. جنسیس به دنبال آیندهای تمام الکتریکی بوده و از سال ۲۰۲۵ به بعد فقط چنین محصولاتی را تولید خواهد کرد. GV60 اولین محصول از این دست بوده و پلتفرم ماژولار جهانی-الکتریکی آن بهصورت مشترک در هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6 نیز بکار رفته است. اگرچه پلتفرم این خودرو مخصوص جنسیس نیست اما GV60 به حد کافی از برادران ارزانتر خود متمایز شده تا به این ترتیب توجیه خوبی برای قیمت بالاترش داشته باشد.
GV60 تست شده از نوع پرفورمنس بوده و باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی و پیشرانههای الکتریکی با قدرت ترکیبی ۴۲۹ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۵ نیوتون متری داشته است. این مدل همچنین از حالت بوست سود میبرد که به مدت ۱۰ ثانیه گشتاور را به ۷۰۰ نیوتون متر میرساند. مجری تست کننده این خودرو میگوید GV60 بسیار سریعتر از آیونیک ۵ و EV6 حس میشود هرچند او میگوید فعلاً نسخه پرچمدار کیا EV6 GT را بررسی نکرده است.
جنسیس GV60 برخلاف آیونیک ۵ و EV6 بجای آینههای سنتی از دوربینها استفاده میکند. این دوربینها تصاویر زنده را روی دو نمایشگر داخل کابین ارائه میکنند و به نظر میرسد که عملکرد بسیار خوبی هم دارند. دیگر جنبه منحصربهفرد این خودرو شیفتر کریستالی است که وقتی خودرو آماده حرکت باشد میچرخد. این شیفتر شبیه هیچیک از دستهدندههای موجود در صنعت خودرو نبوده و مجری هم طرفدار پر و پا قرص آن میباشد.
در ادامه شما را به دیدن ویدئوی تست جنسیس GV60 دعوت میکنیم.
RKH7787
۲۲ آذر ۱۴۰۰هر قت میبینمش احساس میکنم دارم به یه ادم بی دماغ نگا میکنم👃
میثم
۲۲ آذر ۱۴۰۰طراحی بسیار شیکی داره
محمدرضا
۲۲ آذر ۱۴۰۰کاش طراحیش مثل مدل های درون سوز بود اونها خیلی شیک ترند.
مردیم از خوشی
۲۲ آذر ۱۴۰۰واقعا زیباست
Nima
۲۲ آذر ۱۴۰۰ازش واقعا خوشم اومد.
AMG GT R
۲۲ آذر ۱۴۰۰عقبش هم اصلا از مرسدس کپی نکرده
abdi_mahdi
۲۲ آذر ۱۴۰۰چندان هم شبیه مرسدس نیست
محمدرضا
۲۲ آذر ۱۴۰۰از EQC خیلی جذاب تره
امیرعلی
۲۲ آذر ۱۴۰۰به نظرم طراحی خوبی داره ولی نه برای یک جنسیس که برند پرمیوم ه
کاش هیوندا همین طراحی رو برای محصولات عمومی ترش که با لوگوی هیوندا یا کیا عرضه میشن به کار میبرد
و برای محصولات الکتریکی جنسیس از طراحی محصولات بنزینی با کمی اصلاحات استفاده می کرد
amiur
۲۲ آذر ۱۴۰۰نمای داخلیش به “سلیقه من” به عنوان یک خودروی الکتریکی ،جذابِ مختصر مفیده. فقط یه خرده با نمای جلوش مشکل دارم ،از سه رخ خوبه اما روبه رو همچین یه جوریه.
یک کاربر
۲۲ آذر ۱۴۰۰اقا این چه مدل ویدیو پخش کردنه ؟ حداقل ترجمه بگذارید یا زیرنویس فارسی بکنید .
یوتیوب حداقل زیرنویس انگلیسی خودکار میگذاره .
فارسی را پاس بداریم
ارین صاحب جمعی
۲۲ آذر ۱۴۰۰کپی آئودی چرا چون تو etron اینه عین اینه ولی گذاشتن تو در ماشین نه مثل این بردارن تبلت بزارن واقعا که کپی از این تابلو تر ندیدم تو عمرم زشته به قرآن
Ht
۲۲ آذر ۱۴۰۰سلام تشریف بردید آمریکا؟
ارین صاحب جمعی
۲۳ آذر ۱۴۰۰سلام قربان خیر چون یک سری کارهای عقب مونده دارم در ایران برای کار و مدارک و تمدید و غیره تا عید در ایران هستم و تو فرودین میرم به احتمال زیاد ولی حتما اولین کاری که میکنم از جنسیسم فیلم میگیرم
یک کاربر
۲۲ آذر ۱۴۰۰ویدیو های که سایت پدال پخش میکنه ، اگر ۲ تا دوبلور خانم و اقا باشه خوب میشود .
الان دوبله ویدیو معرفی ev6 که از سایت پخش خوب بود . برای ویدیو هایی که مجری انگلیسی زبان زن هست ، یک دوبلور فارسی زبان خانم باشه خیلی خوب میشه. اتفاقا قسمت ویدیو ها ماشین ها، از بخش های جذاب و پربیننده هر مدل ماشین هست.
الان اسب بخار ببینید کلا فقط روی داخل ایران و گزارش های ویدیویی زوم هست . اگر سایت پدال روی ویدیو های خارجی ماشین کمی بیشتر کار کنه ، بیننده های سایت بالاتر میره. ما توی ایران برنامه ای حرفه ای معرفی ماشین نداریم. چیزی در حد top gear بی بی سی ، یا grand tour کلارکسون توی امازون.
البته این هم میدانیم بسیار وقت گیر و هزینه بر هست.
ارین صاحب جمعی
۲۲ آذر ۱۴۰۰آدم وقتی بلد نیست یک چیزی رو بزنه نمیزنه نه اینکه اینجوری از یک شرکت دیگه کپی کنه بعدم چه خبره دو تا اونور دو تا جلوت خوب حواس آدم پرت میشه که یکی نیست بگه آخه عمو تو که نمیتونی مثل آئودی ببری تو در باسه چی انقدر خودتو عذاب میدی اخه واقعا خیلی حواسو پرت میکنه اون دوتا من که بنظرم ماشین خیلی بی نظمی هست و چون خودم الان بک اشغالشو از مدل جی ۸۰ تو امریکا دارم نگاهشم نمیکنم
Ht
۲۲ آذر ۱۴۰۰سلام تشریف بردید آمریکا؟
ما هنوز منتظر لینک هستیم.
فرزاد
۲۲ آذر ۱۴۰۰اینا از پرآید رسیدن به آسمون اما خوب سایه،پا هم از همون پرآید رسیده به آسمون و با شاهین داره پرواز میکنه پس هیچ فرقی بین دو تا کمپانی نیست و این یعنی تحریمها بی اثر شده و کمونه کرده خورده تو کمر ملت
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۲ آذر ۱۴۰۰عالیه خدایی
طراحیش خیلی خوبهگداخلش به نظرن بی نظیرا و خیلی بهتر از خارجش…
جنسیس عالیه هیوندای های عالیه ولی هیوندا به پای کیا نمیرسه…
amiur
۲۲ آذر ۱۴۰۰به قولی “موتوجه نشدم”؟ شما الان کیا و هیوندای رو از هم تفکیک کردید؟ نکنید اینکارارو
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۲ آذر ۱۴۰۰بله دوست عزیز
درسته خیلی از مدلاشون روی یک پلتفرم هستن ولی همیشه کیا بهتر بوده
از اون لحاظ میگم
باشه چشم دیگه تفکیم نمیکنم😅😅
Ht
۲۲ آذر ۱۴۰۰سلام تشریف بردید آمریکا؟
ما هنوز منتظر لینک هستیم.
امیرحسین
۲۲ آذر ۱۴۰۰به نظرم خودروی خیلی کاربردی نمی تونه باشه
نباید فراموش کرد هدف از ساخت یه خودروی الکتریکی چ چیزیه
آیا صرفا آپشن های کابین خواسته دوستداران صنعت خودرو س
فقط میتونم بگم یه ماشین داخل شهری هستش که بدرد مسافرت نمی خوره
یه سوالی دارم به نظرتون آینه های جانبی تو روزهای بارونی و برفی میتونه تصویر واضحی از اطراف به راننده بده؟
در پایان من نمیخوام بگم خودروی بدی هست اما باور کنید این آپشن ها خیلی زود گذر هستند و فقط حس و حال فشن مد رو میدن و خیلی زود از دور خواهند افتادم
مهم اصالت یه ماشین که همیشه ماندگار خواهد ماند