جنسیس GV70 مدل ۲۰۲۵ با ظاهری آشنا اما تغییراتی عمیق، وارد میدان رقابت شاسیبلندهای لوکس شده و اینبار بهجای تغییرات سطحی، با اصلاحات فنی، فناوریهای پیشرفته و کابینی مجلل، خود را آمادهی رقابت جدی با بزرگان آلمانی کرده است. این خودرو که حالا دیگر خبری از پیشرانه دیزلی در آن نیست، در دو نسخه بنزینی قدرتمند عرضه میشود و در کنار ظاهر خاص، یکی از آرامترین و بیصداترین کابینها را در کلاس خود ارائه میدهد.
مشخصات کلی جنسیس GV70 مدل ۲۰۲۵
مشخصه | مقدار |
---|---|
مدل | ۲۰۲۵ |
قیمت پایه در استرالیا | ۷۸,۵۰۰ دلار استرالیا (حدود ۵۱,۶۰۰ دلار آمریکا) بدون هزینههای جانبی |
طول | ۴,۷۱۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۱۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۳۰ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲,۸۷۵ میلیمتر |
وزن خالص | ۱,۸۹۰ کیلوگرم |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
سیستم انتقال قدرت | محور عقب یا چهار چرخ محرک (بسته به نسخه) |
مشخصات فنی موتور
نسخه | موتور | قدرت | گشتاور | شتاب ۰ تا ۱۰۰ | مصرف سوخت ترکیبی |
---|---|---|---|---|---|
استاندارد | ۲.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر | ۳۰۰ اسب بخار (۲۲۴ کیلووات) | ۴۲۲ نیوتنمتر | ۶.۱ ثانیه | ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
قویتر | ۳.۵ لیتری V6 توئینتوربو | ۳۷۴ اسب بخار (۲۷۹ کیلووات) | ۵۳۰ نیوتنمتر | ۵.۱ ثانیه | ۱۱.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
طراحی بیرونی؛ آشنا اما پالایششده
در نگاه نخست، تفاوت ظاهری چشمگیری میان GV70 جدید و نسخه پیشین دیده نمیشود. فرم کلی بدنه حفظ شده، اما با دقت بیشتر، تغییراتی چون چراغهای جلو با ماژولهای LED جدید، جلوپنجرهای بازطراحیشده و سپرهای جلو و عقب با طراحی بهروزشده نمایان میشود. این تغییرات جزئی، حس ظاهری خودرو را پالایششدهتر و لوکستر کردهاند.
بهبودهای فنی و مهندسی
زیر پوسته طراحی، جنسیس اصلاحاتی جدی در ساختار بدنه انجام داده که شامل تقویت شاسی، بهبود عایقبندی صدا، استفاده از بوشهای جدید در سیستم تعلیق و بازطراحی فنرها و میلتعادلهاست. این اصلاحات باعث کاهش ضربهپذیری، افزایش نرمی سواری و بهبود پایداری خودرو بهویژه برای سرنشینان عقب شدهاند.
از دیگر نکات برجسته میتوان به اضافهشدن سیستم کاهش نویز فعال (Active Noise Control) اشاره کرد که مانند هدفونهای ANC، با ایجاد موج صوتی معکوس، نویز جاده را کاهش میدهد. همچنین از شیشههای دو لایه، عایقهای جدید در رکابها و گلگیرها و کفپوشها برای کاهش صدا استفاده شده است.
فضای داخلی؛ نقطه قوت بیرقیب
کابین GV70 جایی است که واقعاً میدرخشد. نمایشگر ۲۷ اینچی یکپارچه که جایگزین دو نمایشگر قبلی شده (۱۲.۳ اینچ پشت آمپر و ۱۴.۵ اینچ سیستم اطلاعات سرگرمی)، تجربهای چشمنواز و مدرن فراهم میکند. کیفیت تصویر فوقالعاده، حاشیههای باریک و یکپارچگی طراحی، حس کابین خودروهای لوکس چند صد هزار دلاری را منتقل میکند.
با این حال، طراحی تخت صفحهنمایش برای برخی رانندگان ممکن است از نظر زاویه دید ایدهآل نباشد.
نسخهها و امکانات
جنسیس GV70 مدل ۲۰۲۵ در بازار استرالیا با سه تیپ اصلی عرضه میشود:
۱. نسخه Advanced:
- پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ
- قیمت پایه: ۷۸,۵۰۰ دلار استرالیا (حدود ۵۱,۶۰۰ دلار آمریکا)
- امکانات پایه با کیفیت بالا
۲. نسخه Signature:
- با موتور ۲.۵ یا ۳.۵ لیتری قابل سفارش
- قیمت: از ۸۷,۵۰۰ دلار تا ۹۸,۰۰۰ دلار استرالیا
- سیستم صوتی Bang & Olufsen با ۱۶ بلندگو
- نورپردازی داخلی و رایحهافشان هوا
- کنسول با قابلیت ضدعفونی UV-C
- سیستم کنترل بدنه High Body-Motion و کمکفنر تطبیقی ECS
۳. نسخه Signature Sport:
- موتور ۲.۵ یا ۳.۵ لیتری
- قیمت: از ۸۹,۵۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ دلار استرالیا
- رینگهای ۲۱ اینچی خاص
- طراحی اسپرت بیرونی و داخلی
- پدالهای آلومینیومی
رنگها و تریمها
- ۱۲ رنگ بیرونی، شامل ۴ رنگ مات خاص
- ۵ ترکیب رنگی داخلی برای نسخههای Advanced و Signature
- نسخه Signature Sport با ۴ رنگ داخلی عرضه میشود که سه مورد از آنها دارای جزئیات نارنجی جذاب هستند
نقاط قوت و ضعف
نقاط قوت | نقاط ضعف |
---|---|
کیفیت سواری عالی | نمایشگر کاملاً تخت و نه خمیده |
کابین لوکس و مجهز | حذف گزینه موتور دیزلی |
مواد باکیفیت و طراحی متمایز | جذابیت رانندگی متوسط نسبت به رقبا |
جمعبندی
جنسیس GV70 مدل ۲۰۲۵ بیش از آنکه یک فیسلیفت ساده باشد، یک ارتقای همهجانبه است. این خودرو با تمرکز بر کاهش صدا و ارتقاء راحتی، طراحی خیرهکننده، فناوریهای پیشرفته و آپشنهای لوکس، نهتنها جایگاه خود را در کلاس شاسیبلندهای متوسط لوکس تثبیت میکند، بلکه چالشی جدی برای رقبای مطرحی مانند BMW X3، مرسدس بنز GLC و آئودی Q5 ایجاد کرده است.
اگر به دنبال یک شاسیبلند لوکس، خاص، کمصداتر از رقبا و با قیمت رقابتی هستید، GV70 جدید میتواند گزینهای ایدهآل باشد.
ارسلان
۲۵ فروردین ۱۴۰۴ندونی کره ایه ، فکر میکنی آلمانی یا انگلیسیه…. طراحیش خیلی عالیه.
اگر داخل استرالیا ۵۱,۰۰۰ دلار باشه مفته ، چون قیمت ماشین گرونتر از بقیه کشورهای پیشرفته است اونجا…
MehdiTurbo
۲۵ فروردین ۱۴۰۴اونایی که اوایل جنسیس معرفی شد میگفتند عمری یه دونه میفروشه کجاند ؟
الان کا قایم شدی. خوب ساکتید اون موقع خوب مسخره میکردید
چقدر کیف میده بری تو همون پستا به ریششون بخندی 😂
Mohammad
۲۵ فروردین ۱۴۰۴عزیز یا شما خیلی ثروت مند هستید یا این که نمیدونید ۵۰ هزار دلار چقدر پوله
به نظرم قیمتش منطقی هست
اما این که بگی قبمتش مفته خیلی عجیبه انگار مثلا ماهیانه ۱۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشی بگی این ماشین مفته بزار برم بخرمش
Mhosein
۲۵ فروردین ۱۴۰۴شاید از نظر تکنولوژی و مهندسی به المانیا نرسه یا از نظر استحکام به ژاپنیا ولی واقعا مشخصه ماشین خوبیه جنسیس این چند سال خیلی خوبه ماشیناش به نظرم تو ماشینای تولید شرق اسیا تو لوکس هاش اول که لکسوسه بعد آکورا و جنسیس خیلی خوبن
کافکا
۲۵ فروردین ۱۴۰۴طراحیش از همه آلمانی ها بهتره
لوکس واقعی طراحی شده
پیام
۲۵ فروردین ۱۴۰۴کره نشون داده که کجای کاره!
صامورایی
۲۵ فروردین ۱۴۰۴نکته کاملا درستی که متن گفت و البته منم در پست قبلی مربوط به جنسیس گفتم، مقایسه اون با آلمانیا بود. جنسیس، بالاتر از لوکس ژاپنی رو هدف گرفته و بسیار خوشبینم و معتقدم که موفق میشه.
امیدوارم تولید کانسپت X هم هرچه زودتر ببینیم و در کنار G90 و GV90 اوج هنر جنسیس را نشان بده
KAIZEN
۲۵ فروردین ۱۴۰۴آلمانیها دیگه ماشینهای خیلی خاصی نیستند و افت کردند
ژاپنیها هم تقریبا رو یک خط ثابت دارن پیش میرن
آمریکایی ها هم تقریبا مشابه ژاپنیها هستند
ولی جنسیس خوب داره رشد میکنه
제네시스
۲۵ فروردین ۱۴۰۴ماشینش چقدر نازه 😂
𝐀𝐥𝐢
۲۵ فروردین ۱۴۰۴از نظر طراحی حرفی برا گفتن نمی زاره خیلی عالی کار کردن هم بیرون هم داخل
net
۲۵ فروردین ۱۴۰۴چراغ دو طبقه روی هم جلو و عقب بد هست. شیشه مثلثی کنار شیشه عقب و اگزوز بد هست
شاهرخ شریفیان
۲۵ فروردین ۱۴۰۴چرا پیچ سیستم صوتی اینقدر شبیه و نزدیک پیچ انتخاب دنده است؟؟ از الان باید ریکال شه این ماشین. نقص فاجعه بار طراحی است و صد در صد ایجاد مشکل می کند. امید است تا زمان ریکال کسی آسیب نبیند.
KAIZEN
۲۵ فروردین ۱۴۰۴نکته جالبیه
Saji
۲۵ فروردین ۱۴۰۴آدم سالم موتور ۶ یا ۸ سیلندر میبینه کیف میکنه/:
حتی با اینکه نمیتونه بخره…….
رامتین
۲۵ فروردین ۱۴۰۴خودروی خوبیه ولی تو این سگمنت رقابت با ماکان تقریبا امکان پذیر نیست!
new comer
۲۶ فروردین ۱۴۰۴چند روز پیش نمایشگاه خودرو ونکوور بود
سوارش شدم الحق و انصاف طراحی علی الخصوص طراحی داخلیش و متریال داخلش حتی از لکسس سرتر نباشه کمتر نیست