طبق بررسیها، نرخ وفاداری خریداران گروه هیوندای به بیش از ۶۰ درصد رسیده و برند جنسیس در این موضوع نقش مؤثری داشته است.
دادهها نشان دادهاند که برند جنسیس برای گروه هیوندای در ایالاتمتحده نقش مهمی ایفا میکند زیرا این برند لوکس به رشد قابلتوجه فروش و نرخ وفاداری گروه خودروسازی کرهای کمک کرده است. هیوندای و کیا در سال ۲۰۱۵ در ایالاتمتحده مجموعاً ۱.۳۹ میلیون دستگاه خودرو فروختند و در آن زمان نرخ وفاداری خریداران آنها ۵۵.۲ درصد بود. در اواخر سال ۲۰۱۵ اما جنسیس به برندی مستقل تبدیل شد و بهسرعت رشد کرد تا جایی که هماکنون سه سدان و سه کراساوور به بازار عرضه میکند.
سال گذشته فروش کل گروه هیوندای در آمریکا ۱.۴۵ میلیون دستگاه بود که از این تعداد ۵۶,۱۴۰ دستگاه به جنسیس اختصاص داشته است. جنسیس علاوه بر اینکه روی افزایش فروش گروه هیوندای تأثیر داشته، به افزایش نرخ وفاداری خریداران این گروه به ۶۲.۳ درصد نیز کمک کرده است. کیفیت و جذابیت خودروها و همینطور وسعت و تنوع سبد محصولات عواملی کلیدی در وفاداری خریداران هستند و حالا که گروه هیوندای گزینههای بیشتری دارد، شانس گروه برای بازگشت خریداران بیشتر خواهد بود.
تحلیلگر صنعت خودروسازی «تام لیبی» دراینباره میگوید:
گروه هیوندای با ارائه هیوندای، کیا و حالا جنسیس، نشان داده است که میتواند خریداران جدید را جذب و آنها را حفظ کند. این گزینههای بیشتری را در اختیار خانوادهها قرار میدهد و حالا میتوانند سراغ خودرویی لوکس بروند اما داخل گروه هیوندای بمانند که پیش از جنسیس امکان آن وجود نداشت.
هرچند نرخ وفادار خریداران هیوندای در آمریکا در نیمهٔ اول امسال با اندکی کاهش به ۶۰.۵ درصد رسیده اما این شرکت کرهای همچنان پس از جنرال موتورز، جایگاه دوم را در اختیار دارد.
لیبی میگوید:
اعتبار و توانایی رقابت جنسیس واقعاً افزایش پیدا کرده است. شما واقعاً میتوانید تکامل این برند را ببینید زیرا آنها ابتدا محصولات اولیه را فروختند، خریداران را جذب کردند و کیفیت را مدام بهبود بخشیدند. برند جنسیس باید به کیا و هیوندای کمک کند تا به جلو بروند و این وفاداری و حضور در صنعت خودروسازی را پررنگتر کنند.
ماکان
۱۹ شهریور ۱۴۰۲سلام . مثل برخی از افراد دیگر ، بعضی از مدل های جنسیس را من خیلی دوست دارم .
پیام
۱۹ شهریور ۱۴۰۲طرفدارای برند ژاپنی این جمله رو بخونید (((این شرکت کرهای همچنان پس از جنرال موتورز، جایگاه دوم را در اختیار دارد.)))
TRD PRP
۱۹ شهریور ۱۴۰۲این صرفا آمار وفاداریه که اونم هر سال تغییر میکنه
«چیزی که برای تو آرزوئه برای ما خاطرست»
آمار وفاداری سال ۲۰۲۰ تو گروه لوکس : لکسوس تو امریکا ، بنز و بیمر و پورشه و آئودی رو شکست داد و رتبه اول شد
گروه غیر لوکس : سوبارو – تویوتا – هوندا به ترتیب اول تا سوم شدن و حتی فورد و GM رو هم زدن .
https://www.pedal.ir/vision/%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%87-%d9%85%db%8c%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d9%88%d9%81%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86/
Absurd Hero
۱۹ شهریور ۱۴۰۲این آمار رو برای گروه های خودروسازی حساب کرده که جنرال موتورز اول شده بعدش هم گروه هیوندا شده دوم یعنی اونی که کیا داشته بعدش رفته هیوندا خریده هم حسابش کردن
بیشترین وفاداری به ترتیب این شکلیه: فورد، شورلت،سوبارو،نیسان
TRD PRO
۱۹ شهریور ۱۴۰۲اگه تو بابت جایگاه دوم خوشحالی ، سال ۲۰۲۰ ، برند های ژاپنی تو گروه غیر لوکس اول تا سوم شدن ( سوبارو – تویوتا – هوندا ) و توگروه لوکس هم لکسوس اول شد .
چیزی که برا کره آرزوئه برا ژاپن خاطرست .
H2
۱۹ شهریور ۱۴۰۲@ پیام
من طرفدار برندهای ژاپنی هستم البته از نوع بدون تعصب و واقعا اعتراف میکنم طراحی محصولات جنسیس در مواردی از محصولات لکسس و آکورا بالاتره
ولی من همچنان ژاپنیها رو ترجیح میدم (بخاطر علاقه شخصی)
X
۱۹ شهریور ۱۴۰۲وقتی وزیر jdm باز باشه لکسوس توی لیست واردات دست دوم هست ولی جنسیس نیست
H2
۱۹ شهریور ۱۴۰۲😂😂👌👌
MILADZM
۱۹ شهریور ۱۴۰۲چقد این کره ای ها حساب شده و عالی میرن جلو
کرگدن باواریا
۱۹ شهریور ۱۴۰۲خواستمبگم لایک های طرفدارای کره بیشترشون فیکه .
ولی اصل حرفم اینه که جنسیس g90 اتاق 2020 واقعا خوشگل طراحیش کرده بودن ، نمیفهمم چرا یهو زیر و بم شو عوض کردن
مجتبی .
۱۹ شهریور ۱۴۰۲آروم وپیوسته جلو میرن. الکتریکی سازی هم کمک بزرگی کرد.اساتید پر ادعا هم در خواب.
Enzo Ferrari 2008
۱۹ شهریور ۱۴۰۲همه کشور ها ماشین لوکس تولید می کنن
ما ماشین اقتصادی تولید می کنیم بعد می گیم
لوکسه
Car love
۱۹ شهریور ۱۴۰۲تیتر روز خراب کن واس بعضیا 😂😢
TRD PRO
۱۹ شهریور ۱۴۰۲کلا ۵۶ هزار تا فروش و این همه ادعا ؟
شاخه لوکس کیا هیوندای ، یعنی همین جنسیس ۵۶ هزار تا فروخت سال ۲۰۲۲ .
شاخه ی لوکس تویوتا یعنی لکسوس پارسال ۲۵۸۷۰۴ تو آمریکا فروخت .
حتی شاخه ی لوکس برند هوندا یعنی آکورا ۱۰۲۳۰۶ تا فروخته .
این همه لوکس فروش هست اون وقت تو ادعات میشه این وسط ؟ 😂
Car love
۱۹ شهریور ۱۴۰۲خدایی کیف میکنم وقتی تو این وضعیت میبینمت
آخی 😢
TRD PRO
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ببخشید که همیشه با آمار واقعی و حقیقی زخمیت میکنم و دفاعی هم نداری 💔🖤
پیام
۱۹ شهریور ۱۴۰۲منظورت هنون آکورایی هست که چند وقت از آخر اول شد و جنسیس اول؟!!! 😂😂😂 دیگه خودت داری میبینی جایگاه جنسیس و برند آنریکایی کجاست جایگاه لکسوس کجاست! تو بازار الکتریکی هم اوت شدید. قبلا بارها گفتم کاری که سامسونگ با سونی کرد، هیوندای با تویوتا و بقیه برندهای ژاپنی میکنه. تازه اولشه!
TRD PRO
۱۹ شهریور ۱۴۰۲همین آکورا فعلا نزدیک به ۲ برابر جنسیس فروش داره .
حالا تو بگو آخر :)
این بازاره که واقعیت ها و اول و آخر ها رو تعیین میکنه نه خواب و خیال و توهم .
حقیقت برای ترول ها همیشه تلخه :)
Car love
۱۹ شهریور ۱۴۰۲واقعا خیلی خوبه که تو این وضعیت گیر افتادی 😢😂
TRD PRO
۱۹ شهریور ۱۴۰۲جنسیس بقای خودش رو فقط مدیون محبوب بودن شاسی بلندا و بازار فروش خوب اونها در دنیاست. چون پرفروش ترین سدان اونها G70 ، توقف تولید خورد و G80 ، ( 4125 دستگاه فروش ) و G90 ، ( 1172 دستگاه فروش ) هم آمارشون خیلی کمه یعنی مجموعا پارسال فقط حدود ۵۳۰۰ تا سدان فروختن ( حدود ۱۰ درصد کل فروش جنسیس ) و مابقی یعنی ۹۰ درصد فروش جنسیس همش شاسی بلند بود .
حالا این که چطور ۳ تا شاسی بلند اونم با فروش مجموع ۵۰ هزار تایی چطور باعث «رشد قابل توجه» شده ، بماند !!
تو گزارش ۲ ماه پیش وفاداری برند ها هم تو گروه غیر لوکس ، کیا هیوندای رتبه ۵ و ۶ آوردن و جنسیس هم تو گروه لوکس اصلا نبود !
تو طبقه بندی وفاداری بر اساس کلاس هم حتی یک نماینده از کل کره نبود !
https://www.pedal.ir/tesla/toyota-brand-loyalty-falls/
باید دید امسال آیا این کره ایِ نایب قهرمان و وفادار ، جدول رو قبضه میکنه یا باز هم با بازی رسانه و تبلیغ طرفیم .
s
۱۹ شهریور ۱۴۰۲این دیگه چشم بسته غیب گفتن بود
همه برند ها همین
خود لکسس هم بیشترین فروشش مربوط به rx هست
کسی قرار نیست بره سری 3 نخره به جاش جنسیس و لکسس بخره
یا اس کلاس نخره ls و g90 بخره
مگر اینکه سامورایی های مقیم ایران و سهامدارانان ایرانی شرکت های کره بخوان از این کارا بکن
ولی جدا از شوخی فروش لکسس و جنسیس و بقیه لوکس اسیایی هم بیشتر به خاطر قیمت هست اگر بخوان بر چسب قیمتی بالا داشته باشن اینقدر هم فروش نمیرن
Ehsan
۱۹ شهریور ۱۴۰۲سالِ عالی بود برای گروه هیوندای،رتبه سوم فروش در جهان،رتبه چهارم فروش در آمریکا،رتبه دوم وفاداری در امریکا با اون بازار به شدت رقابتی.توی الکتریکی هم که عالی دارن میرن جلو و آمار فروششون خیلی خوبه
جنسیس هم که افزایش فروش پیوسته و خیلی خوبی داره هر سال.طراحی خودشو تثبیت کرده
TRD PRO
۱۹ شهریور ۱۴۰۲رتبه اول فروش کی شد ؟ :)
Amirmohammad
۱۹ شهریور ۱۴۰۲بنظرم جنسیس بی نقص داره حرکت میکنه با روند صعودی.آینده خیلی روشنی داره.بی حاشیه هم هست
اما هنوز فکر میکنم دلیلی نداشتن برای حذف جی ۷۰ که آمار فروشش توی کلاسش خیلی خوب بود.این ماشین تو کلاسی که کلا ۳ ساله با کاهش فروش شدید مواجه هست هر سال افزایش فروش داشت و به اما ۱۲ هزار تا فروش رسید فقط با ۳/۴ و بالاتر از یه سری از رقباش که ۲۰ ساله تو این کلاسن.مثلا لکسوس is با این ۱۹ سال حضور تو این کلاس فروشش ۲۱ هزار تا بود امسال یا اینفینیتی q50 فروشش ۳ هزارتا بود اما جنسیس جی ۷۰ با ۴ سال حضور فروشش ۱۲ هزارتا،امار خوبی بود برای این ماشین حیفش کردن.ماشین مورد علاقه من بود از جنسیس.
امیدوارم نخوان کلا سدان رو حذف کنن و برن سمت شاسی چون کسی از آینده خبر نداره و شاید دوباره بازار سدان جون بگیره
TRD PRO
۱۹ شهریور ۱۴۰۲جنسیس اول برای بقا و دوم برای رشد مطمئنا همین کارو میکنه
سال ۲۰۲۲ با وجود G70 ، تنها ۳۰ درصد فروش جنسیس سدان بود و بقیه ش شاسی بود .
حالا که G70 هم رفته کار سخت تر میشه . چون مجموع فروش مدل G80 و G90 کلا حدود ۵ – ۶ هزارتاس !
احتمال داره کلا یک یا دو مدل سدان داشته باشه و بقیه ظرفیت رو بده به شاسی ها .
چون یکی از مسئولاشونم گفته بود نمیخایم صرفا شاسی بسازیم . شاید برای مدل ، یکی دو تا نهایتا سدان بزارن بمونه اما صرفا برای تنوع باشه . چون فروش خوبی نداره و در کل ، بخاطر وضعیت خوب بازار شاسی بلنداست که جنسیس هنوز زندست .
18:45
۱۹ شهریور ۱۴۰۲حقیقتا احسنت به این همه رشد و تلاش👍👑👑
JDM سابق
۱۹ شهریور ۱۴۰۲مطلب دعوا راه انداز…
خدا به داد برسه
بریم سنگر بگیریم ترکش بمون نخوره🤣
Killer
۱۹ شهریور ۱۴۰۲کابوس جدیدشون: مستر تام لیبی :))))
حامد
۲۰ شهریور ۱۴۰۲من از زمان واردات جنسیس کوپه تو ایران عاشق جنسیس شدم واقعا طراحیش عالی بود
نسل جدید طراحی های جنسیسم فوق العادس
کاش هیوندا به طراح جنسیساش میگفت یه دستی هم به عقب سانتافه جدید بکشن قبل عرضه
제네시스
۲۰ شهریور ۱۴۰۲بنازم…