مطالعهٔ سالانهٔ تجربهٔ تکنولوژی جیدی پاور که بهطور مخفف TXI نامیده میشود در سال ۲۰۲۲ خبر خوبی برای کرهایها داشته است زیرا در این مطالعه هر سه برند هیوندای، کیا و جنسیس بالاترین رتبهها را کسب کردهاند. جنسیس که در مطالعهٔ قابلیت اطمینان ۲۰۲۲ جیدی پاور هم صدرنشین بود، با کسب امتیاز شاخص نوآوری ۶۴۳ از ۱۰۰۰، رتبهٔ نخست مطالعهٔ TXI را به خود اختصاص داده است. پس از این برند لوکس کرهای نیز کادیلاک و مرسدس بنز به ترتیب در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتهاند.
در همین حال، هیوندای با ۵۳۴ امتیاز و کیا با ۴۹۵ امتیاز نیز در بین برندهای غیرلوکس بالاترین رتبه را کسب کردهاند. این دو شرکت کرهای تنها برندهای غیرلوکسی هستند که توانستهاند در بین ۱۰ برند برتر مطالعهٔ TXI امسال قرار گیرند زیرا صدر این لیست تحت سلطهٔ برندهای لوکس است. هیوندای و کیا همچنین تنها برندهای غیرلوکسی هستند که از میانگین شاخص نوآوری کل صنعت خودرو یعنی امتیاز ۴۸۶ است فراتر رفتهاند. البته دراینبین تسلا و پولستار با اینکه امتیازات بالایی کسب کردهاند اما در رتبهبندی رسمی جای نگرفتهاند. تسلا با امتیاز شاخص نوآوری ۶۸۱ از همهٔ برندها بالاتر قرار میگیرد اما چون این شرکت به جیدی پاور اجازهٔ نظرسنجی از خریداران محصولات خود را در برخی ایالتها نمیدهد، نمیتواند در لیست اصلی قرار گیرد.
مطالعهٔ TXI که مکمل مطالعهٔ کیفیت اولیه و مطالعهٔ APEAL (پرفورمنس، اجرا، چیدمان) جیدی پاور است، بررسی میکند که هر برند خودروی در آوردن تکنولوژیهای جدید به بازار چقدر تأثیر داشته است. در این مطالعه بین فوریه تا می امسال از ۸۴ هزار مالک خودروهای جدید مدل ۲۰۲۲ پس از ۹۰ روز مالکیت نظرسنجی شده است. این مطالعه نشان داده است که سیستم تشخیص اثرانگشت مشکلسازترین ویژگی در بین تکنولوژیهای مختلف خودروها است. این سیستم که امسال برای اولین بار به مطالعهٔ TXI اضافه شده، کمترین میزان رضایت را در بین مالکین داشته است. سیستم تشخیص اثرانگشت حتی از سیستم تشخیص حرکت دست که طی دو سال گذشته کمترین میزان رضایت را داشته هم امتیاز کمتری گرفته است.
corvette
۸ شهریور ۱۴۰۱بنازم به کادیلاک دیگه داره میاد در رقابت بنز و بی ام و
M
۸ شهریور ۱۴۰۱بنز و بی ام دابلیو هم نتوانستند دربرابر جنسیس قد علم کنند
دورانشون تموم شده🤣🤣🤣🤣
این پیروزی بزرگ را باید جشن گرفت
سوشیانت
۸ شهریور ۱۴۰۱بحث رضایته بحث بیشتر بودن تکنولوژی نیست که وگرنه جنسیس خیلی عقب تر از کادیلاکه
4wheeled
۸ شهریور ۱۴۰۱عقب بودن یا جلو بودن رو امار هایی مثل همین جی دی پاور و تست و بررسی ها مشخص میکنه نه نظرات کسی که برند مورد علاقش از حد متوسط هم خیلی پایین تره
از شدت ناراحتی حتی نتونستی متن رو بخونی درست:”مطالعهٔ TXI که مکمل مطالعهٔ کیفیت اولیه و مطالعهٔ APEAL (پرفورمنس، اجرا، چیدمان) جیدی پاور است، بررسی میکند که هر برند خودروی در آوردن تکنولوژیهای جدید به بازار چقدر تأثیر داشته است. ”
با اکانت بعدی بخون
NAVID۰۰۹۸
۸ شهریور ۱۴۰۱قبل از اینکه هر تِزی بدید باید بدونید دنیای حقیقی با دنیای پوشالی مجلات و رسانهها بسیار متفاوته ، چرا ؟!
چون تمام شرکتها در تمام صنایع میکوشند بیشترین فروش را بکنند تا دلار جذب خود کنند و اینجاست که موفقیت به چشم مردم جهان یعنی پُرفروشترینهاست که اونجاست مشخص میشه کی چیکاره هست و نیست !
پس زیاد جو نگیردتان که جنسیس و کلاً کرهایها هر زمان آمدتان جزو ۲۰تای اول فروش آمریکا ، بعد بیایید اینجا بوق بزنید 😂👋🏻 !
4wheeled
۸ شهریور ۱۴۰۱وضعیت نوید==> فشار چیه ببین دارم میرقصم 🤣🤣🔥
اره عزیزم همش الکیه تو برقص فعلا
مطلب خیلی خوبی بود به به
سوشیانت
۸ شهریور ۱۴۰۱نه خیر عقب بودن یا جلو بودن خودرو رو نظر شما هم تعیین نمیکنه آقای متعصب فشاری مدل های بالا رده هر شرکت مشخص میکنه این جی دی پاور همه ی خودرو ها رو در نظر گرفته کادیلاک اولین شرکتی بود که برای شاسی بلند ها نمایشگر اولد تولید کرد و بیشترین تعداد اسپیکر رو داره اون وقت جنسیس چی؟؟؟
برو یکم اطلاعاتت رو بالا ببر بعد بیا با من بحث کن
Clean energy (سلام فرمانده)
۸ شهریور ۱۴۰۱داش این همش چیز میگه
ولش ک
فانه
viper2
۸ شهریور ۱۴۰۱بابا ولش کن سوشیانت .
ایول اطلاعات بالایی درباره امریکایی ها داری .
NAVID۰۰۹۸
۹ شهریور ۱۴۰۱کاربر سوشیانت
جسارت نباشه ، اگر ناراحت شدید معذرت میخواهم 🙏🏻
صحبت من کلی بود و به خودتان نگیرید .
دیگران کاربران هم جوگیر نشوند و از آب را گلالود نکنند !!!
سوشیانت
۹ شهریور ۱۴۰۱آقا نوید جسارت نباشه بنده منظورم شما نبودید
کامنتم در جواب 4wheeled بود🙏
M
۸ شهریور ۱۴۰۱نه رتبه اول ارزش داره نه اونی که آخره بی ارزشه ، آخه توی ۹۰ روز تجربه مالکیت چه مشکلی میتونه داشته باشه ماشین …
ریما
۸ شهریور ۱۴۰۱اگه زحمتی نیست اول منت رو بخون که کامنتت بی ارتباط به متن نباشه.
صحبت در مورد وارد کردن تکنولوژی های جدید هست نه اینکه کدوم موتور دیرتر سرسیلندر میزنه
نمیگم رتبه بندی منطقیه ولی حداقل ببینید که رتبه بندی بر چه اساسیه
ali(chevynova)
۸ شهریور ۱۴۰۱کادیلاک چه کرده
احسنت
genius
۸ شهریور ۱۴۰۱واقعیت اینه کره ایها چون استادکار و راهنماشون از ابتدا ایالات متحده بوده تو بحث دوام و کیفیت واقعا عالی هستند.
الآن باز یه عده خجسته میان و اینجا رو گهرباران میکنن اما شرط میبندم در تمام طول زندگیشون نه جنس ژاپنی داشتن نه کره ای و تمام زندگیشون رو خزعبلات چینی و هندی تشکیل میده!
کیان
۸ شهریور ۱۴۰۱حالا چین یه چیزی ولی دیگه هندی از کجا اومد !!!
از هند برنج و چایش و داریم ک قطعا ایرانیش بهتره هرچند گرونتره
M
۸ شهریور ۱۴۰۱تعصب دیگه کافیه همه جهان فهمیدند کره بهترینه🤣🤣🤣🇰🇷🇰🇷🇰🇷
Humer
۸ شهریور ۱۴۰۱کاربر M من خودم کره ای فنم ولی موافق نیستم که کره بهترین خودروساز جهانه
نگاه کن هر کشور خودرو ساز در جهان برگ برنده خودش رو داره حتی چین
هیچ کشوری از نظر خودرو سازی برترین نیست
مثلا ایتالیا به ماشین هایی با صدای بی نظیرش معروفه
ولی خدایی کره خیلی خوبه هم طراحی های زیبا هم دوام خیلی خوب
امریکا به موتور های قوی و ماسل کار ها و شاسی بلند های غول پیکرش معروفه
خب الان ایتالیا خودروهای بهتری تولید می کنه یا امریکا
پس نمیشه گفت کی بهترین هست
ARMAN سابق
۸ شهریور ۱۴۰۱داداش این یارو قاطی داره
به نظر من کلا کسی جواب اینو نده خودش ضایع میشه دیگه اراجیف نمی بافه
T
۸ شهریور ۱۴۰۱آقای M و شهاب کجایین😂؟
شهاب
۸ شهریور ۱۴۰۱همین دور و برها هستم 😂 فقط نمیدونم ترول اعظم و دار و دسته تویوتاییش کجا هستن و اینجور جاها ساکت میشن و پیداشون نیست 😂
T
۸ شهریور ۱۴۰۱خودرو ساز های کره ای واقعا پیشرفت کردن دمشون گرم . ولی فکر نمیکردم جایگاه بنز پایین تر باشه ! چرا ؟
آخه تقریبا همه تکنولوژی و نوآوری هارو بنز داره نه جنسیس!
سوشیانت
۸ شهریور ۱۴۰۱نگفته که بنز تکنولوژیش از جنسیس پایین تره گفته رضایت مشتری ها از تکنولوژی
NAVID۰۰۹۸
۸ شهریور ۱۴۰۱بنز به کنار ، پورشه را ببینید 😂
بعد از کرونا ، شرکتها رو به نابودی رفتند و نیاز به شیتیل دارند که بر اساس ردهبندی جدول میشه به ترتیب شیتلدهندگان بزرگ را شناسایی کرد !
Clean energy (سلام فرمانده)
۸ شهریور ۱۴۰۱پورشه بماند
مزدا رو😐😐😐
MR.JD
۸ شهریور ۱۴۰۱من متوجه نمیشوم چرا بین طرفداران ژاپنی و کره ای اینقدر اختلاف نظر و بحث و جدال هست
کره صنعت خودش را با ایران شروع کرد . ولی ایران در ترمز کاسه ای و موتور های 8 سوپاپ و پلتفرم های از رده خارج مانده
ولی کره الان بجای ایران با برند های مطرحی رقابت میکند و حتی از خیلی ها هم جلو افتاده است
نمونه اش همین فرانسه که یکی از قدیمی ترین سازندگان خودرو هست ولی حالا شما بیایید مثلا کیا و هیوندای رابا پژو مقایسه کنید
هر دو در فروش و موفقیت دست و پای پژو را بستند . همین که کره ای ها در صدر جدول های کیفیت و رضایت بازار هایی چون آمریکا هستند جای تقدیر و افتخاری هست برای خودش
در حالی که رنو و سیتخوعن ! و پژو حتی در آمریکا وجود ندارند که بخواهند ماشینی بفروشند !
amirmohammad
۸ شهریور ۱۴۰۱دلیلش مشخصه چونکه توی هر دو گروه چندتا کودک وجود داره
چیزی که برای من خیلی قابل توجه هست اینه که کره ای ها با برند هایی که لوکس نیستن تونستن توی بخش نوآوری تکنولوژی بهنرین رتبه ممکن رو کسب کنن.با توجه به محدودیت قیمتی که برندهای اقتصادی دارن این کار خیلی سخته بنظرم که شما بین قیمت و تکنولوژی زیاد بالانس برقرار کنی
جنسیس هم که همونطور که گفتم قبلا به شدت رو دور موفقیته و مسیرش کاملا صعودیه.از افزابش فروش پیاپی تا جوایز و رتبه های اول امار های اینجوری
کادیلاک هم خیلی حوب داره پیش میره.مشخصه راهشو پبدا کرده باز و در اخر هم سلطان این صنعت بنز
محمد
۸ شهریور ۱۴۰۱اختلافی بین کسی وجود نداره چند نفرن با صدتا اکانت که این کل کل ها و تمسخر ها شده سرگرمیشون ، اگه بحث سرگرمی هم باشه احتمالا ارثی سهمی چیزی تو تویوتا و هیوندای دارن و گرنه این همه کل کل و توهین غیرعادیه ، سردستشون هم یه بنده خدای چند هزار کامنتیه
T
۸ شهریور ۱۴۰۱genius این صفحه رتبه بندی تکنولوژی هست نه دوام
در بحث دوام فکر کنم پورشه و لکسوس و داج رتبه های اول رو گرفتن . البته کره ای ها هم رتبه خوبی داشتن
اما آئودی اصلا رتبه خوبی در بحث دوام نداشت
Alan.r
۸ شهریور ۱۴۰۱یعنی تکنولوژی جنسیس از بنز و کادیلاک و BMW بیشتره؟؟؟ دروغ هم حدی داره ماشینی که ایموبیلایزر نداره تکنولوژیش کجا بود
4wheeled
۸ شهریور ۱۴۰۱عالی مثل همیشه،کره ای ها هم بالاترین قابلیت اطمینان رو کسب کردن هم نقش زیادی توی تکنولوژی داشتن و اینجا هم رتبه اول رو کسب کردن
رتبه های اخر جالبن!
بهزاد
۸ شهریور ۱۴۰۱یه چیزی از درونم میگه این لیست قابل اعتماد نیست ….یه مدت دیگه لیست میدن هوندا که آخره میاد اون بالاها یا بی ام میره قعر جدول
محسن
۸ شهریور ۱۴۰۱جالب بود
کره ای ها خیلی خوش درخشیدن.اینکه برندهایی اقتصادیشون هم از بعضی برند های لوکس دیگه مثل اینفینیتی یا لکسوس تونست رضایت و نوآوری بیشتری داشته باشه خیلی خوبه 🔥👋🏻
پیام
۸ شهریور ۱۴۰۱دیگه نبینم حق گوی باطل و … از ژاپنیها حرف بزننا! واقعیت گوی باطل باش 😂😂😂😂
T
۸ شهریور ۱۴۰۱کره ای فنا سایتو تصرف کردند
کوروش
۸ شهریور ۱۴۰۱سلام علیکم ؛
رشد چشمگیر رتبه رضایت مشتریان از برند میتسوبیشی موتورز ژاپن پس از پیوستن به گروه اتحاد رنو – نیسان ، بسیارستودنی و قابل تحسین می باشد .حدود رضایت نیسان و تویاتا می باشد . 🇯🇵🇯🇵🇯🇵
پیام
۸ شهریور ۱۴۰۱حق گوی باطل کجایی که بیای از ژاپنیها تعریف کنی؟ 😂😂😂😂😂 ای واقعیت گوی باطل
T
۸ شهریور ۱۴۰۱شما کره فنا و ژاپنی فنا چه مشکلی با هم دارید!؟
خدارو شکر من فن هیچ خودروسازی نیستم😂👌
ارین صاحب جمعی
۸ شهریور ۱۴۰۱نمیدونم چرا پس امار فروش جنسیس سگ بنز و بی ام و هم محسوب نمیشه
ilia2008
۸ شهریور ۱۴۰۱چون برند نسبتا جدیدی هست و با بنز که ۱۰۰ ساله تولیداتش تو سراسر دنیا زبانزد همه هست نمی تونه فروش یکسانی داشته باشه . اعتماد به مرور زمان شکل می گیره
ارین صاحب جمعی
۸ شهریور ۱۴۰۱قبول ولی ۲۰ ساله جنسیس داره زور میزنه
پارسا
۹ شهریور ۱۴۰۱فک کنم با لکسوس اشتباه گرفتی
۲۰ سال 🗿
پیام
۸ شهریور ۱۴۰۱این تازه اولشه. تو صنعت خودروسازی هم روزایی مثل وضعیت امروز گوشی و … سامسونگ و سونی میبینید!
ilia2008
۸ شهریور ۱۴۰۱عزیز دل سونی ژاپنیه
JDM lover
۸ شهریور ۱۴۰۱وضعیت کامنتا رو نگاه کن تروخدا
کره فنا یه خبر خوب شنیدن ریختن تو سایت مثل بچه ها جوگیر شدن میگن کره فلانه بهمانه
جمع کنید بساطتونو
تا حالا یه کره فن منطقی ندیدم تو عمرم
فقط م.سخره بازی بلدن
بهتره بدونید با این کار فقط شخصیت خودتونو بد جلوه میدید
Si
۸ شهریور ۱۴۰۱کره ای فن ها بچه های عزیز یه خبر خوب اومد از کره حالا آنقدر حوشحال هستین
هر وقت بعد 2 3 سال بود بعد بیاین بگین رضایت
بی ام و 15 سال پیش داخل ایران مثل روز اول کار میکنه بعد اینا
پدرام
۸ شهریور ۱۴۰۱به نظرم این رضایت مندی بیشتر بر می گرده به ساده بودن بخش فنی پیچیدگی ماشین های پرفورمنس آلمانی رو ندارن دقیقا یکی از دلایل دوام تویوتا هم همینه معمولا موتور تنفس طبیعی استفاده می کنه بخش فنی رو کاملا ساده طراحی می کنه که در دراز مدت مشکلی پیش نیاد اما در عوض لذت رانندگی مثل آمریکایی ها و آلمانی ها رو از مخاطب سلب می کنه کره ای ها هم همینطور شکی تو پیشرفت نیست اتفاقا خوب جلو رفتن اما فرض کن بخوان مثل آمریکایی ها و آلمانی ها لذت رانندگی رو هم به همون میزان بدن اون وقت تو بحث رضایت مندی میان پایین تر این رو هم در نظر بگیرید کسانی که می رن سمت تویوتا و هیوندای برای استفاده روزانه است براشون بحث لذت رانندگی و شتاب و این حرفا زیاد اهمیت نداره
T
۸ شهریور ۱۴۰۱بحث .بحث خرابی نیست بحث تکنولوژیه
که مثلا تکنولوژی کدوم خودرو بهتر کار میکنه یا کدوم مانور بهتری میده یا کدوم مانیتورش کار امدتره
پدرام
۸ شهریور ۱۴۰۱اگه بحث تکنولوژی هست بله
MC20
۸ شهریور ۱۴۰۱بچه سالان ، بچه سالانه ، چه خوشحالند و شاد …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. فارغ از سودای امروزی ، که دادندش به باد ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… غرق رویا در توهم ، چرخ شادی می زنند …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. باز می سازند رویا ، نقش آب و روی باد …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ریا نشه داغ داغ … من و طبع شعر همین الان یهویی …. مهدیار
samurai
۸ شهریور ۱۴۰۱در این مجلات زرد پولکی و باید با سیمان بست
ماشینی که منفجر میشه با یو اس بی یه بچه 15 ساله میدزدتش یاتاقان و کیفیت پایینم که از چینم پایینتره اینجا که معلوم نیس چطوری امار گرفته شده میشه اول یعنی بنز از کیا و هی وندا که تکنولوزی ایموبلایزر ندارن پاییتنره جمع کن این امارای ابکیه …… :))
Payfast
۸ شهریور ۱۴۰۱سطح کامنت های فن های ۴ کشور معروفو میبینم میخوام یک بار واسه همیشه گوگل رو از روی زمین حذف کنم =|
Maziyar@59
۹ شهریور ۱۴۰۱بازار فروش چیزی دیگر رو نشون میده،همه میدونن که ماشینهای کره ای دوام ندارند و از نظر اصطهلاک پر خرج هستند.
یوسف
۹ شهریور ۱۴۰۱لندرور هم خوب بالا اومده
zeus
۹ شهریور ۱۴۰۱کسی که ۲۰۰ هزار دلار میده ماشین توقعشم بیشتره و کسی که هیچوقت ماشین لوکس سوار نشده خوب طبعا نمیدونه بقیه ماشینا چه تکنولوژی دارن . پس هر کس در مورد ماشینه خودش نظر داده و درصد رضایتش و اعلام کرده .